Autor Wątek: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych  (Przeczytany 161915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #420 dnia: Marca 27, 2007, 21:51:03 »
Cytuj
Są chyba dwie drogi- jedna to wyciągnięcie pliku graficznego belki MER-6*FAB-500 i jej obróbka graficzna
Niemożliwe.

Cytuj
druga to stworzenie od podstaw nowej belki
Potrzebujesz 3dstudio MAX, wiedzy z zakresu modelowania brył 3d i teksturowania. Poza tym to chyba nic nie da, bo model to tylko model 3d, wszystkie parametry dotyczące pozycji podwieszeń są albo zakodowane na stałe, albo w pliku MeInit.xml. Nigdy nie bawiłem się w zmianę podwieszeń, więc nie wiem czy coś ewentualnie robisz źle.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #421 dnia: Marca 27, 2007, 22:37:11 »
Do Razorblade 1967.Dziękuję-chyba sobie to podaruję.Prosiłem o wprowadzenie tej poprawki w nowej edycji Black Shark ale czy to uwzględnią ?. Mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwe dodanie czwartego pylona podskrzydłowego w Su-30 MK poprzez modyfikacje w folderze MeInit Xml i np. "przeniesienie go z Su-33 ?.Przecież tyle wsporników jest w oryginalnej maszynie.Myślę również aby wiecej naciskać na Eagle Dynamics w kierunku wprowadzenia do gry MiG-29SMT i Su-27SM a nawet MiG-33 a w przyszłości MiG-35 i Su-35.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #422 dnia: Marca 27, 2007, 22:38:40 »
Czy mogę liczyć na Twoją pomoc ?

OK - jutro zrobię opis jak to trzeba wykonać  :001:

Ale zrozumiałem Cię dobrze i dlatego napisałem, że nie stworzysz belki i trzeba ją z czegoś przerobić  :010: Nie trzeba obrabiać niczego graficznie trzeba tylko dobrać coś co będzie tę belkę udawało.

Proponuję jednak zrobić to prościej - weż jakąś belkę 2-zamkową amerykańską (lub inną) i przypisz do tego bomby FAB-500 (czy jakie tam inne rosyjskie chcesz). Potem daj w MiG-29 dostępność tej belki i po sprawie - to najprostsza metoda!

Mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwe dodanie czwartego pylona podskrzydłowego w Su-30 MK poprzez modyfikacje w folderze MeInit Xml ?

Na siłę tak, ale tego pylonu nie będzie widać - bo to wymaga ingerencji w model samolotu - ale da się dopisać taki pylon - tyle, że uzbrojenie bedzie niejako wisiało w powietrzu. :020:

Myślę również aby wiecej naciskać na Eagle Dynamics w kierunku wprowadzenia do gry MiG-29SMT i Su-27SM a nawet MiG-33 a w przyszłości MiG-35 i Su-35.

Jak masz takie możliwości to lepiej ich "naciśnij", żeby nam Polskę dodali  :010: :004:
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2007, 22:45:57 wysłana przez Razorblade1967 »

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #423 dnia: Marca 27, 2007, 22:52:37 »
Niestety-to nic nie daje, ja to właśnie robiłem np w miejsce FAB-250 wpisywałem FAB-500 na belce MER-6*2 FAB-250 /jest to belka wielozamkowa dla dwóch bomb FAB-250 / wydawało mi się to najprostrze(najprostsze) ale tak jak już pisałem wcześniej obraz statyczny był poprawny -na belce wisiały dwie bomby FAB-500, lecz w locie były to stare FAB-250 i w dodatku po zrzucie bomby zachowywały sie dość dziwacznie.Potrzebny tu jest sposób bardziej wyrafinowany ale czy możliwy?
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2007, 23:53:16 wysłana przez Kos »

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #424 dnia: Marca 27, 2007, 22:54:02 »
Potrzebny tu jest sposób bardziej wyrafinowany ale czy możliwy?

Dokładnie - potrzeba zrobić wiecej zmian (można tam podwiesić cokolwiek) - zrobię odpowiedni opis jak robić takie zmiany, ale to jutro - bo to wymaga nieco czasu. Kształt w edytorze i w samej grze to dwie różne sprawy.

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #425 dnia: Marca 27, 2007, 23:03:45 »
Do Razorblade 1967. Bardzo dziękuje-wobec tego czekam do jutra na szczegółową instrukcję.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #426 dnia: Marca 28, 2007, 12:04:29 »
Tak jak obiecałem ... przepis na modyfikacje belek wielozamkowych w LOFC. Zrobię to na przykładzie takim jaki interesuje Don Wieslawo czyli stworzenie belki wielozamkowej na 2 bomby FAB-500 i umieszczenie jej na MiG-29S.

1. Zaopatrujemy się w dobry, darmowy program do grzebania w plikach XMS - ja używam Exchanger XML Lite 3.2, bo notatnik to porażka przy tej ilości linii.

2. Zastanawiamy się jakie podwieszenie chcemy poświęcić - ja wybrałem kombinację 12xMk82 na B-52H - bo osobiście dla mnie zachodni sprzęt w tej grze to nieporozumienie (to wojna dwóch państw "wschodu"), a bombowce strategiczne AI w ogóle są mało przydatne. Ale jeżeli ktoś ma inne zdanie to może sobie wybrać dowolną inną kombinację, którą uważa za zbędną lub najmniej przydatną.

2. Otwieramy plik MEInit i odszukujemy w dziale broń odpowiednią linię  - w tym przypadku dla MER*12 Mk82 i dokonujemy odpowiednich zmian przerabiajac ją na belkę dla FAB-500:

- pozostawiamy nr CLSID - bez zmian

- wpisujemy nazwę belki - ja wybrałem uniwersalną w LO belkę 6 zamkową, bo bomby (w tym przypadku) mają być umieszczone jedna za drugą, analogicznie jak 2xFAB-250 (to ta sama belka) - czyli zamiast nazwy oryginalnej wpisuję nazwę Name="MER 6*2 FAB-500"

- wpisujemy nazwę obrazka, który pojawi się nam w edytorze czyli Picture="FAB-500"

- wpisujemy wagę podwieszenia, ja dałem wagę belki 60kg + 2x500kg czyli Weight="1060"

- dokonałem zmiany WorldID="3" na WorldID="2" - tak jak to jest przy 2xFAB-250, choć nie wiem czy to konieczne.

- Następnie wpisujemy położenie i kształt belki oraz bomb, dla ułatwienia skopiowałem to z MER 6*2 FAB-250, zmieniając tylko nazwy bomb. Położenie jest "na styk" - jak ktoś chce trochę przesunąć sobie bomby to można to zrobić zmieniając współczynniki - X,Y,Z.

W rezultacie mamy taki wpis jak poniżej:

  <Weapons>
      <DefaultCategories>
         <Category CLSID="{60EA8FAC-2EF6-4308-83EA-92AB84BD134F}">Weapon</Category>
      </DefaultCategories>
      <Category CLSID="{839A9F02-9F52-4a61-9E40-7A4A59975703}" Name="BOMBS">
...
         <Launcher CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}" Name="MER 6*2 FAB-500" Picture="FAB-500" Weight="1060" WorldID="2">
            <Element ShapeName="MBD">
               <Position X="0" Y="0" Z="0"/>
            </Element>
            <Element ShapeName="FAB-500-N3">
               <Position X="-1.24199998378754" Y="-0.41499999165535" Z="0"/>
               <DrawArg Key="1" Value="1"/>
               <DrawArg Key="2" Value="1"/>
            </Element>
            <Element ShapeName="FAB-500-N3">
               <Position X="1.19000005722046" Y="-0.41499999165535" Z="0"/>
               <DrawArg Key="1" Value="1"/>
               <DrawArg Key="2" Value="1"/>
            </Element>


3. Udajemy się do części MEInit dotyczącej MiG-29S i dokonujemy zmian w pylonach. Dla przyspieszenia zmieniłem tylko pylon 3 i 5 dopisując linię dotyczącą nowego powieszenia:

<Plane CLSID="{3B301281-F94A-11d5-9190-00A0249B6F00}" Cannon="yes" EmptyWeight="11200" HumanCockpit="yes" MaxFuelWeight="3500" MaxHeight="18000" MaxSpeed="2448" MaxTakeOffWeight="19700" Name="MiG-29S" Rate="50" Shape="MIG-29C" WingSpan="11.36" WorldID="50">

...

<Pylons>

...

               <Pylon FiZ="-2" Number="3" Type="0" X="-0.553" Y="-0.122" Z="-2.44">

...

                  <WeaponCategory Name="BOMBS">
                     <Launcher CLSID="{96A7F676-F956-404A-AD04-F33FB2C74885}">BetAB-250</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{35B698AC-9FEF-4EC4-AD29-484A0085F62B}">BetAB-500</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{BD289E34-DF84-4C5E-9220-4B14C346E79D}">BetAB-500ShP</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{3C612111-C7AD-476E-8A8E-2485812F4E5C}">FAB-250</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{40A24F07-CD7D-4F83-89A2-39B2258B62C6}">PB-250</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{37DCC01E-9E02-432F-B61D-10C166CA2798}">FAB-500</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{4C551229-E03B-4D27-AE1A-C0B3E5CAAE72}">FAB-250P</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{023479E5-5C3C-4D11-B3D6-15D6E8BD5656}">ODAB-500PM</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{DF7A9A1F-6045-44BE-8F87-25D48CA5FC53}">ZAB-500</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{4203753F-8198-4E85-9924-6F8FF679F9FF}">RBK-250</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{D5435F26-F120-4FA3-9867-34ACE562EF1B}">RBK-500AO</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{96A7F676-F956-404A-AD04-F33FB2C74884}">KMGU-2*96 AO-2.5RT</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{96A7F676-F956-404A-AD04-F33FB2C74881}">KMGU-2*96 PTAB 2.5KO</Launcher>
                     <Launcher CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}">MER 6*2 FAB-500</Launcher>
                  </WeaponCategory>


Analogicznie postępujemy z pylonem 5. Jeżeli chcemy dodać to do innego podwieszenia to trzeba wpisać tam tę linie, pomiętając że musi być ona w kategorii "Bomby". Jeżeli dany samolot może przenosić bomby, a nie ma takiej kategorii na wybranym przez nas podwieszeniu to trzeba ją utworzyć i tam wpisać nowe podwieszenie.

Jednocześnie usuwamy to podwieszenie (Launcher CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}") z bombowca B-52H!

4. Ponieważ użyliśmy istniejącego numeru CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}", który gra widzi jako MER*12 Mk82 (powoduje to nieprawidłowe działania i bugi graficzne) - to udajemy się do pliku racks, który jest odpowiedzialny za belki wielozamkowe. Plik ten znajduje się w Folderze: LOFC/Bazar/racks i jest plikiem LUA, który otwieramy sobie notatnikiem.

- odszukujemy linię dla naszego CLSID, w tym przypadku CLSID = "{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}" - jest to racks[74] i dokonujemy zmian:

a/ nazwa belki i bomb
b/ nazwa broni (z FAB-500)
c/ współczynnik Cx dałem jak dla FAB-500
b/ ilość bomb

racks[74] = {
   -- MER_6_FAB_500; MER_6_FAB_500; 2
   CLSID   = "{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}",
   Name_of_weapon = 7, -- FAB_500
   OutView = false,
   Cx_pil  = 0.00544,
   WeaponCount = 2
   }


Zmiany zostały dokonane i mamy następujący, chyba oczekiwany przez Don Wieslawo rezultat:



Inne zmiany w belkach wielozamkowych dokonuje się w analogiczny sposób wpisując odpowiednie nazwy broni, belek itd.
Pamiętajmy o zabezpieczniu oryginalnych plików przed modyfikacją gry!
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2007, 15:21:43 wysłana przez Razorblade1967 »

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #427 dnia: Marca 28, 2007, 22:45:38 »
Do Razorblade 1967   ;Słowa najwyższego uznania -jesteś rewelacyjny !. Wreszcie mogę latać MiG-iem
                             29S z maksymalnym ładunkiem uzbrojenia.

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #428 dnia: Marca 31, 2007, 22:24:49 »
Do Razorblade`a 1967    Ponieważ dla mnie dokonałeś rzeczy prawie niemożliwej-wypracowanie belki       wielozamkowej MER 6*2 FAB-500 za co b. dziękuję, więc chciałem Ci zaproponować rozwiązanie jeszcze większego problemu mianowicie wprowadzenie w SU-30 MK identycznego czwartego zaczepu podskrzydłowego jaki występuje w Su-33 jeśli miałbyś na to czas i ochotę, nawiasem mówiąc zastanawiam się skąd tyle ewidentnych błędów w grze jak np. niewłaściwa grafika wybuchów bomb paliwowo-powietrznych czy zbiorników z cieczą zapalającą- po cichu liczę na to że w nowej edycji będą one usunięte. Przyznam się że trochę nad tym zacząłem pracować ale skutek jest opłakany-właściwie żaden.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #429 dnia: Kwietnia 01, 2007, 07:12:27 »
... więc chciałem Ci zaproponować rozwiązanie jeszcze większego problemu mianowicie wprowadzenie w SU-30 MK identycznego czwartego zaczepu podskrzydłowego jaki występuje w Su-33 jeśli miałbyś na to czas i ochotę ...

Niestety ten "problem" jest zakodowany w plikach gry do których nie ma dostępu. Aby dodać 4 zaczep podskrzydłowy trzeba by zmienić model 3D samolotu - zaczep podskrzydłowy jest elementem modelu graficznego samolotu. Oczywiście można pewnie (?) wprowadzić taki zaczep do konfiguacji samolotu, ale bez zmiany jego modelu nie będzie go widać - bomby czy inne uzbrojenie będzie "wisiało w powietrzu" - więc po co się za to zabierać?. Zresztą nawet w przypadku wykonania całkowicie nowego modelu samolotu nie da się "wstawić" bez ingerencji w zakodowane pliki gry - tak więc wg mnie jest to na chwile obecną niewykonalne, bez współpracy z wydawcą gry.

... nawiasem mówiąc zastanawiam się skąd tyle ewidentnych błędów w grze jak np. niewłaściwa grafika wybuchów bomb paliwowo-powietrznych czy zbiorników z cieczą zapalającą ...

Pewnie dlatego, że to tylko gra komputerowa, a nie symulator lotu przeznaczony dla potrzeb sił powietrznych. Nie przesadzajmy tych błędów nie jest tak znowu wiele, w porównaniu z innymi grami o temacie lotniczym.

Co do błędów to np.:

- Su-30 to może mnie koledzy specjaliści od rosyjskiego/radzieckiego uzbrojenia lotniczego poprawią (bo mogę się mylić), ale wydaje mi się, że początkowo ten samolot miał 10 węzłów podwieszeń. Powstał przecież poprzez "przeróbkę" SU-27UB i miał po 3 zaczepy podskrzydłowe z każdej strony. Dopiero w późniejszych odmianach Su-30M i MK pojawiło się 12 węzłów podobnie zresztą jak na późnych seriach produkcyjnych Su-27. Gra, jak już tutaj nie raz ustalaliśmy, oddaje "rzeczywistość" z początku lat 90-tych (choć kolejne dodatki to zaczynają nieco zmieniać) - bo jej tłem jest konflikt Rosji i Ukrainy o Krym po rozpadzie Związku Radzieckiego (fabuła zaczerpnięta z wcześniejszych "Flankerów") więc te 10 belek podwieszeń na Su-30 nie jest, aż tak rażącym błędem - zresztą to tylko samolot AI.

- Wybuchy - tutaj nie wiem, bo nie znam się na grafice komputerowej, ale pojawiaja się jakieś modyfikacje wybuchów - proponuje poszperać na obcojęzycznych forach dotyczących LO - może natrafisz na temat dotyczący takich zmian.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2007, 08:34:32 wysłana przez Razorblade1967 »

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #430 dnia: Kwietnia 01, 2007, 08:15:08 »
Do Razorblade`a 1967 ;Zgadzam się- chociaż eliminowanie tych pozornie małych błędów jest wolne.

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #431 dnia: Kwietnia 01, 2007, 14:33:42 »
Do Razorblade`a 1967; Jeśli w nowej edycji gry Black Shark nie znajdzie się MiG-29 SMT to czy spróbowałbyś dokonać przeróbki MiG-29S w prawdziwy wielozadaniowy SMT z uzbrojeniem kierowanym powietrze -ziemia ?.Ja w tej chwili latam Su-30 i MiG-27 (z kabiną Su-27) i uzywam skutecznie pociski naprowadzane laserowo H-25ML i H-29L.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #432 dnia: Kwietnia 01, 2007, 18:19:44 »
Jeśli w nowej edycji gry Black Shark nie znajdzie się MiG-29 SMT to czy spróbowałbyś dokonać przeróbki MiG-29S w prawdziwy wielozadaniowy SMT z uzbrojeniem kierowanym powietrze -ziemia ?

MiG-29 jest dość nietypowym samolotem w tej grze. Większość samolotów ma możliwość dokonywania zmian w uzbrojeniu tylko w obrębie istniejących kategorii i dlatego np. nie da się podwiesić uzbrojenia powietrze-ziemia np. pod F-15 (tzn. podwiesić się da, ale działać nie będzie - można sobie to tylko "powozić") bo nie ma dla tej maszyny kategorii "Bombs" czy "Missiles" - które są za to uzbrojenie odpowiedzialne. Przynajmniej taki jest mój "stan wiedzy o LO"  :003:

Natomiast MiG-29 ma gdzieś "w bebechach" programu zaszyte kierowane uzbrojenie powietrze-ziemia, choć tego nie widać w pliku MEInit. Stąd można sobie takie uzbrojenia podwiesić i go używać. Wydaje mi się, że jest to związane z pierwotnym planem wstawienia do gry odmiany pokładowej MiG-29K, która w takie uzbrojenie miała być wyposażona. Ślady tych planów są widoczne w plikach LO jest nawet linia CLSID dla tej maszyny.

Jako ciekawostkę podam, że kiedyś (dawno, dawno temu w odległej galaktyce ...  :004:) testowo podwieszałem pod MiG-29 pociski AGM-65 Maverick (D i K) i uzbrojenie to działało, choć mam wątpliwości czy całkowicie prawidłowo (nie robiłem długich testów, bo Mig-29 i AGM-65 to zestaw trochę chyba bez sensu) - trzeba by to dogłębnie przetestować "w lotach"

Stąd kwestia zrobienia MiG-29SMT (no czegoś do niego zbliżonego) może być możliwa do realizacji. Musiałbyś jednak przetestować działanie tego systemu w praktyce. To wymaga nieco czasu i cierpliwości. Jeżeli chcesz się w to pobawić to możemy spróbować - napisz dokładnie jakich zmian chciałbyś dokonać na MiG-29 - czyli jakie uzbrojenie, na jakim podwieszeniu i czy mają być jakieś zasobniki dodatkowe itd ... po prostu zaprojektuj system uzbrojenia na podstawie tego co jest w LO i w rzeczywistym MiG-29SMT, a ja w miarę możliwości postaram się to skonfigurować w LO i przedstawić Tobie do testowania "w locie" w warunkach "bojowych"  :002: Zobaczymy co z tego wyniknie ... ?

PS. I nie zaczynaj każdego posta od słów: Do Razorblade`a 1967; - nie jesteśmy tu sami, jest tu wiele osób, które "mieszają" w plikach LO czy ich Twoje pytania i posty nie dotyczą? :020: Jeżeli chcesz się odnieść do mojej wypowiedzi to użyj raczej funkcji "cytuj".
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 01, 2007, 18:28:16 wysłana przez Razorblade1967 »

Don Wieslawo

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #433 dnia: Kwietnia 01, 2007, 21:45:52 »
Dot. MiG-29 SMT;Bardzo się cieszę że podjąłeś wyzwanie, lecz zadanie chyba będzie trudne zwłaszcza jeśli chodzi o o uruchamianie i obsługę systemów kierowania- np. pocisków i bomb naprowadzanych telewizyjnie, pocisków antyradarowych,pocisków naprowadzanych radarowo (np H-25MR) -z którym były kłopoty w MiG-29K (we Flankerze 2.5)!.Nomenklatura uzbrojenia kierowanego p-z jest typowa jak wiekszości taktycznych samolotów myśliwskich a mianowicie;zaczep nr 3 i 5 ;H-25MR, H-25L, H-25MP,
H-29L, H-29T,H-31P,bomby KAB-500L i KAB-500Kr. Zaczepy 2 i 6 ; pociski kierowane rodziny H-25, bomby kierowane KAB-500L i KAB-500Kr, natomiast watpliwe jest zawieszanie wielkogabarytowych pocisków H-29 i H-31.Bomby free-fall nie będą wymagały większej modyfikacji poza wprowadzeniem belek wielozamkowych a to już mamy poza sobą.Będą chyba również potrzebne  zasobniki z aparaturą do naprowadzania pocisków.Myślę że trzeba by "odkurzyć" starego Flankera 2.5 i skorzystać z gotowych rozwiązań w zakresie obsługi systemów naprowadzania.Wielkim problemem będzie zapewne "dostosowanie " kabiny do nowych zadań.Jutro podam typy potrzebnych zasobników, które występuja w grze.Ż y c z ę   p o w o d z e n i a !

John Cool

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #434 dnia: Kwietnia 01, 2007, 22:07:54 »
[...] bomby KAB-500L [...]

Don Wieslawo, nie chciałbym Cię straszyć ale przy możliwościach dostępnych w LO(tudzież LO:FC) naprowadzana na odbitą wiązkę lasera bomba KAB-500L z wymienionego zestawu raczej odpadnie, bo w praktyce raczej nie bardzo możliwa będzie korekta lotu tej bomby na cel.