Tak jak obiecałem ... przepis na modyfikacje belek wielozamkowych w LOFC. Zrobię to na przykładzie takim jaki interesuje
Don Wieslawo czyli stworzenie belki wielozamkowej na 2 bomby FAB-500 i umieszczenie jej na MiG-29S.
1. Zaopatrujemy się w
dobry, darmowy program do grzebania w plikach XMS - ja używam
Exchanger XML Lite 3.2, bo notatnik to porażka przy tej ilości linii.
2. Zastanawiamy się jakie podwieszenie chcemy poświęcić - ja wybrałem kombinację 12xMk82 na B-52H - bo osobiście dla mnie zachodni sprzęt w tej grze to nieporozumienie (to wojna dwóch państw "wschodu"), a bombowce strategiczne AI w ogóle są mało przydatne. Ale jeżeli ktoś ma inne zdanie to może sobie wybrać
dowolną inną kombinację, którą uważa za zbędną lub najmniej przydatną.
2. Otwieramy plik MEInit i odszukujemy w dziale broń odpowiednią linię - w tym przypadku dla MER*12 Mk82 i dokonujemy odpowiednich zmian przerabiajac ją na belkę dla FAB-500:
- pozostawiamy nr CLSID - bez zmian
- wpisujemy nazwę belki - ja wybrałem uniwersalną w LO belkę 6 zamkową, bo bomby (w tym przypadku) mają być umieszczone jedna za drugą, analogicznie jak 2xFAB-250 (to ta sama belka) - czyli zamiast nazwy oryginalnej wpisuję nazwę
Name="MER 6*2 FAB-500"- wpisujemy nazwę obrazka, który pojawi się nam w edytorze czyli
Picture="FAB-500"- wpisujemy wagę podwieszenia, ja dałem wagę belki 60kg + 2x500kg czyli
Weight="1060"- dokonałem zmiany WorldID="3" na
WorldID="2" - tak jak to jest przy 2xFAB-250, choć nie wiem czy to konieczne.
- Następnie wpisujemy położenie i kształt belki oraz bomb, dla ułatwienia skopiowałem to z MER 6*2 FAB-250, zmieniając tylko nazwy bomb. Położenie jest "na styk" - jak ktoś chce trochę przesunąć sobie bomby to można to zrobić zmieniając współczynniki - X,Y,Z.
W rezultacie mamy taki wpis jak poniżej:
<Weapons>
<DefaultCategories>
<Category CLSID="{60EA8FAC-2EF6-4308-83EA-92AB84BD134F}">Weapon</Category>
</DefaultCategories>
<Category CLSID="{839A9F02-9F52-4a61-9E40-7A4A59975703}" Name="BOMBS">
...
<Launcher CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}" Name="MER 6*2 FAB-500" Picture="FAB-500" Weight="1060" WorldID="2">
<Element ShapeName="MBD">
<Position X="0" Y="0" Z="0"/>
</Element>
<Element ShapeName="FAB-500-N3">
<Position X="-1.24199998378754" Y="-0.41499999165535" Z="0"/>
<DrawArg Key="1" Value="1"/>
<DrawArg Key="2" Value="1"/>
</Element>
<Element ShapeName="FAB-500-N3">
<Position X="1.19000005722046" Y="-0.41499999165535" Z="0"/>
<DrawArg Key="1" Value="1"/>
<DrawArg Key="2" Value="1"/>
</Element>3. Udajemy się do części MEInit dotyczącej MiG-29S i dokonujemy zmian w pylonach. Dla przyspieszenia zmieniłem tylko pylon 3 i 5 dopisując linię dotyczącą nowego powieszenia:
<Plane CLSID="{3B301281-F94A-11d5-9190-00A0249B6F00}" Cannon="yes" EmptyWeight="11200" HumanCockpit="yes" MaxFuelWeight="3500" MaxHeight="18000" MaxSpeed="2448" MaxTakeOffWeight="19700" Name="MiG-29S" Rate="50" Shape="MIG-29C" WingSpan="11.36" WorldID="50">
...
<Pylons>
...
<Pylon FiZ="-2" Number="3" Type="0" X="-0.553" Y="-0.122" Z="-2.44">
...
<WeaponCategory Name="BOMBS">
<Launcher CLSID="{96A7F676-F956-404A-AD04-F33FB2C74885}">BetAB-250</Launcher>
<Launcher CLSID="{35B698AC-9FEF-4EC4-AD29-484A0085F62B}">BetAB-500</Launcher>
<Launcher CLSID="{BD289E34-DF84-4C5E-9220-4B14C346E79D}">BetAB-500ShP</Launcher>
<Launcher CLSID="{3C612111-C7AD-476E-8A8E-2485812F4E5C}">FAB-250</Launcher>
<Launcher CLSID="{40A24F07-CD7D-4F83-89A2-39B2258B62C6}">PB-250</Launcher>
<Launcher CLSID="{37DCC01E-9E02-432F-B61D-10C166CA2798}">FAB-500</Launcher>
<Launcher CLSID="{4C551229-E03B-4D27-AE1A-C0B3E5CAAE72}">FAB-250P</Launcher>
<Launcher CLSID="{023479E5-5C3C-4D11-B3D6-15D6E8BD5656}">ODAB-500PM</Launcher>
<Launcher CLSID="{DF7A9A1F-6045-44BE-8F87-25D48CA5FC53}">ZAB-500</Launcher>
<Launcher CLSID="{4203753F-8198-4E85-9924-6F8FF679F9FF}">RBK-250</Launcher>
<Launcher CLSID="{D5435F26-F120-4FA3-9867-34ACE562EF1B}">RBK-500AO</Launcher>
<Launcher CLSID="{96A7F676-F956-404A-AD04-F33FB2C74884}">KMGU-2*96 AO-2.5RT</Launcher>
<Launcher CLSID="{96A7F676-F956-404A-AD04-F33FB2C74881}">KMGU-2*96 PTAB 2.5KO</Launcher>
<Launcher CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}">MER 6*2 FAB-500</Launcher>
</WeaponCategory>Analogicznie postępujemy z pylonem 5. Jeżeli chcemy dodać to do innego podwieszenia to trzeba wpisać tam tę linie, pomiętając że musi być ona w kategorii "Bomby". Jeżeli dany samolot może przenosić bomby, a nie ma takiej kategorii na wybranym przez nas podwieszeniu to trzeba ją utworzyć i tam wpisać nowe podwieszenie.
Jednocześnie usuwamy to podwieszenie (Launcher CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}") z bombowca B-52H!
4. Ponieważ użyliśmy istniejącego numeru
CLSID="{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}", który gra widzi jako MER*12 Mk82 (powoduje to nieprawidłowe działania i bugi graficzne) - to udajemy się do pliku
racks, który jest odpowiedzialny za belki wielozamkowe. Plik ten znajduje się w Folderze: LOFC/Bazar/racks i jest plikiem LUA, który otwieramy sobie
notatnikiem.
- odszukujemy linię dla naszego CLSID, w tym przypadku CLSID = "{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}" - jest to racks[74] i dokonujemy zmian:
a/ nazwa belki i bomb
b/ nazwa broni (z FAB-500)
c/ współczynnik Cx dałem jak dla FAB-500
b/ ilość bomb
racks[74] = {
-- MER_6_FAB_500; MER_6_FAB_500; 2
CLSID = "{585D626E-7F42-4073-AB70-41E728C333E2}",
Name_of_weapon = 7, -- FAB_500
OutView = false,
Cx_pil = 0.00544,
WeaponCount = 2
}Zmiany zostały dokonane i mamy następujący, chyba oczekiwany przez
Don Wieslawo rezultat:



Inne zmiany w belkach wielozamkowych dokonuje się w analogiczny sposób wpisując odpowiednie nazwy broni, belek itd.
Pamiętajmy o zabezpieczniu oryginalnych plików przed modyfikacją gry!