Autor Wątek: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych  (Przeczytany 161539 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #150 dnia: Grudnia 11, 2005, 14:20:01 »
Eee, no bez przesaaady :001:
Jak jesteś twórcą tego dodatku to pierwsze GRATULUJĘ! , a po drugie mogę Ci powiedzieć, co myśli taki przeciętny użytkownik, który znajduje info o PL-MODzie. Ano pomyślałem sobie, że rzeczywiście można przeczytać manuala, ale obawiałem się tego, że w każdej wersjii dodatku będzie taki manual, no i który wtedy ma rację (podobnie było z Falconem 4.0)?? Pozatym można by zrobić tak, żeby można było rozpoznać, który dodatek jest do czego po nazwach albo przynajmniej po krótkich opisach np. nazwa pliku PL-MOD for 1.11 zamiast PL-MOD 1.11. Normalnie bym tego nie pisał, ale z jakiegoś powodu  :004: zależy mi na tym, żeby ten dodatek był popularny na forum międzynarodowym.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #151 dnia: Grudnia 11, 2005, 14:40:42 »
Naiwnie wydawało mi się, że to wyjaśnia sprawę:



Mój angielski to raczej nie rewelacja, ale chyba idzie mnie zrozumieć.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #152 dnia: Grudnia 11, 2005, 15:15:54 »
Przepraszam, mea kulpa  :008:
Nie wiem, jak to się stało, że nie zauważyłem tych opisów. MODy ściągnąłem już dawno i dopiero ostatnio je odgrzebałem, a zmyliły mnie jeszcze same nazwy plików (u mnie jakieś dziwne).
Nie ważne, wiem już, o co chodzi.


Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #153 dnia: Grudnia 28, 2005, 11:40:32 »
W związku z faktem, że pojawiły się informacje o rzeczywistym malowaniu polskich F-16 (patrz temat "Pierwsza Polska F16-stka")  chciałbym wykonać nowe skiny do PL-MOD ponieważ te, które były robione przez Skopro powstały jeszcze przed pierwszymi wiarygodnymi publikacjami na ten temat.

Mam więc prośbę i pytanie czy ktoś posiada template F-16C lub wie skąd można takowy ściągnąć (jakoś dotychczas nie udało mi się znaleść, a ze Skopro jest obecnie utrudniony kontakt) - proszę o kontakt lub informację w temacie.
: Grudzień 25, 2005, 11:31:52
PL-MOD rozwija się dalej Skopro obiecał wykonać nowe skiny dla polskich F-16'tek zgodnie z dostępną obecnie dokumentacją:





Zmienimy też miejsce umieszczenia godła eskadr (zostanie przeniesiona na ogon) co da możliwość zwiększenia liczby maszyn w PL-MOD, ponieważ część skinów F-16 wykorzystuje wspólną część przednią, różniąc się tylko ogonem - umożliwi to wstawienie np. 3 par z numerami po jednej dla każdej eskadry przy pozostawieniu tej maszyny w USA (1-2 skiny).



No właśnie co do numerów to na maszynach 41 elt i tych ostatnio remontowanych w 1 elt można zauważyć nowy system numeracji czyli w Malborku np. 4111, 4113, 4115, 4118, natomiast samoloty w nowym kamuflażu z Mińska Mazowieckiego np. widoczny tutaj 115



Co by oznaczało, że nowe numery taktyczne składają się z numeru eskadry (41 i 1) i numeru maszyny (np. 15) - dając łączny numer 115 czy 4115. Biorąc to pod uwagę numer 4040 pokazany na schemacie malowania może być tylko przykładem (logicznie powinien należeć do 40 elt) malowania. Może ktoś coś o tym słyszał lub czytał - będę wdzięczny za informację.

Oprócz tego wykonam skin dla MiG-29A z 1 elt w nowym malowaniu, ale chyba zrobię taką modyfikację aby oba skiny (ten "stary" wzór i nowy) występowały obok siebie - bo z dokumentacji fotograficznej wynika, że zmiana kamuflażu nastepuje podczas remontów maszyn więc jeszcze przez parę lat będziemy mieli pewnie oba typy malowań w 1 elt - również jeżeli ktoś chciałby podzielić się wiedzą na ten temat to proszę o kontakt.

Jeżeli macie jakieś sugestie lub zyczenia do kolejnego, poprawionego wydania PL-MOD to dajcie znać  :002:.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #154 dnia: Grudnia 29, 2005, 19:07:46 »

No właśnie co do numerów to na maszynach 41 elt i tych ostatnio remontowanych w 1 elt można zauważyć nowy system numeracji czyli w Malborku np. 4111, 4113, 4115, 4118, natomiast samoloty w nowym kamuflażu z Mińska Mazowieckiego np. widoczny tutaj 115
Co do malborskich MiG-ów to przyznam zabiłeś mi klina faktycznie te które widziałem na zdjęciach mają numery zaczynające się na 41
Natomiast co do samolotu 115 z 1 ELT jego numer nie ma nic wspólnego z numerem eskadry, jest to samolot z pierwszych dostaw z ZSRR. Numery  samolotów z tej dostawy to:
Wersja bojowa: 65, 66, 67, 70, 105, 108, 111, 114, 115,
Wersja szkolna: 15, 42, 64
Natomiast samoloty przejęte z Czech mają numery:
Wersja bojowa: 38, 40, 54, 56, 59, 77, 83 ,86 ,92
Wersja szkolna: 28
Samolot  ze zdjęcia, które zamieściłeś jest w nowym kamuflażu otrzymywanym przez samoloty po remoncie.
Stare kamuflaże wyglądały tak jak na zdjęciach z lotnictwo.net
Brązowo-zielony ex-czeski i szaro-zielony z dostaw producenta:






Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #155 dnia: Grudnia 29, 2005, 22:41:28 »
Dzięki za wyjaśnienie tych numerów, będzie to przydatna informacja jeżeli okaże sie, że LO 1.2 wprowadzi możliwość dodania skinu (taką możliwość dał LOFC 1.1 dla Su-25T - z zapowiedzi wynika, że możliwe to ma być też dla innych maszyn) - teraz pytanko czy orientujesz się jakie malowanie jest obecnie czymś co można uznać za standart ?
Niestety w mojej robocie samolot ( jak wcześniej pisałem) to taki "śmieszny" znczek na ekranie monitora, a i jego numer to nie to samo co numer taktyczny maszyny. Co prawda mieszkam koło Bydgoskiego lotniska i mam piękny widok (wstęp w sumie też - pracowałem tam parę ładnych lat) z balkonu na pas startowy, ale ostatnio widuję tylko obloty maszyn ex Niemieckich albo Su22M4.
Więc teraz należało by wyjaśnić jakie malowanie występuje w większości maszyn, o ile się orientuję to malowanie "czeskie" już chyba nie występuje, ze zdjęć dostępnych w sieci np. tutaj: http://www.lwwo.slupsk.pl/pliki/glowna.php?cc=dzialy&dzial=jednostki&we=1_elt&id= wynika, że są chyba dwa rodzaje malowania: jedno to stare podobne do skina, który zrobił Skopro dla PL-MOD i drugie podobne do malowania "malborskiego", ale z innym układem "plam". Oczywiście w PSP nie występuje jednolity wzór kamuflażu (i nie tylko jeśli chodzi o samoloty :021:) i każda maszyna jest trochę inna (przerabiałem ten problem przy tworzeniu skinów 7 i 40 elt dla Su-22M4 i musiałem "wyciągać średnią" - dla 40 elt były to np. maszyny pomalowane trochę jaśniejszą zieloną farbą), ale można pokusić się o wypracowanie jakiegoś malowania, które będzie reprezentatywne dla 1 elt dla maszyn po remoncie - np. żeby Kusch (pozdrawiam  :001: !) nie musiał używać dla swoich "fotoreportaży" z ćwiczeń skinów 41elt zamiast 1 elt.
Więc pytanko czy masz wiedzę, która maszyna jest jak obecnie pomalowana ? Albo przynajmniej jaka jest proporcja maszyn w nowym malowaniu do maszyn w starym malowaniu ?
Tak czy inaczej jutro biorę się za skina na wzór tego 115.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #156 dnia: Grudnia 30, 2005, 12:36:14 »
Według mojej wiedzy jest tak, że nie ma już żadnego MiG-a w starym malowaniu, ani w malowaniu producenta ani w malowaniu "czeskim". Niestety  każdy samolot jest inny :(. W ostatnim numerze MiniRepliki jest ponoć artykuł o malowaniu MiG-ów z 1 ELT, ale nie ma tej gazety w pobliżu mnie, może po Nowym Roku będę w Empiku to postaram się zakupić i może coś się wyjaśni wtedy.
Najbardziej podobny do starego rosyjskiego malowania jest samolot 65

Problematyczne są również godła na poszczególnych samolotach na niektórych jest syrenka, na innych godło Eskadry Kościuszkowskiej, na jeszcze innych oba a bywają również samoloty bez godeł  :005:




Może najlepiej byłoby zrobić malowanie jakiegoś konkretnego egzemplarza? Np. 67 jest bardzo ładnie pomalowany:


Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #157 dnia: Grudnia 30, 2005, 13:30:50 »
Niestety  każdy samolot jest inny :(.

Inny to delikatnie powiedziane - i jak tu wybrać jakieś reprezentatywne malowanie skoro z tego co widać nawet odcienie farby się różnią  :006:, rozmieszczenie godeł eskadry też na każdej maszynie inaczej. Chyba na razie dam sobie spokój z tym malowaniem bo jak na to patrzę to mi chęci odeszły - przynajmniej dzisiaj.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #158 dnia: Grudnia 30, 2005, 21:25:04 »
Chyba na razie dam sobie spokój z tym malowaniem bo jak na to patrzę to mi chęci odeszły - przynajmniej dzisiaj.
Eee nie załamuj się, nie jest tutaj tak źle jak z Su-22 tam i plamy i kolory są różne na każdym egzemplarzu, tutaj mimo wszystko kolory najprawdopodobniej są takie same a różnice na zdjęciach są z powodu innego oświetlenia.
W sumie to 115 i 67 są podobnie pomalowane więc może jednak zrobić taki kamuflaż?
A swoją drogą to jak wróci Toyo to trzeba z nim poważnie pogadać o tych kamuflażach :)
No i musi zeznać gdzie jest szparka z numerem 42 bo nigdzie jej zdjęcia nie mogę znależć :(
P.S. Na moje oko to malborskie MiGi są malowane tymi samymi kolorami co te z 1 ELT tylko podobnie jak właśnie 115 i 67 mają więcej jasnego szarego.


Trochę namieszałem z tymi MiG-ami z 1 ELT :(
Otóż nie istnieje ex-czeski MiG z numerem 86, istnieje za to ex-czeski MiG z numerem 89.
Bezkrytycznie spisałem numery z Aeroplana, a tam był błąd  :005:
oto MiG nr 89

Co do szparki numer 42 to się odnalazła :) pokazywali ją w tv przy okazji informacji o odlocie naszych samolotów na Litwę.
Jej zdjęcia można zobaczyć na stronie http://www.lwwo.slupsk.pl
oto ona:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 01, 2006, 20:06:06 wysłana przez Josiv »

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #159 dnia: Stycznia 01, 2006, 20:15:05 »
Faktycznie z tym MiG-iem to warto poczekać aż będzie kontakt z Toyo.

dlatego zaproponawałem Su-25, gdyby oprócz "myśliwskiej" miała powstać kampania "szturmowa"

no cóż ta uwaga była już dawno, ale ponieważ mam teraz przez najbliższe dwa tygodnie trochę więcej czasu (mam przynajmniej taką nadzieję) postanowiłem się tym zająć. Na moją decyzję wpłynął zresztą fakt, że poprzednia "ekipa", w której latałem Lockiem się trochę rozleciała (nie wszyscy chcieli przejść na LOFC), a w nowej jest miłośnik Su-25 więc postanowiłem dać taką możliwość. W nowej wersji PL-MOD 8 elt z Mirosławca zostanie wyposażona w ten tym maszyn (i tak nie było już wolnego skina dla Su-22M4) np. w drodze wymiany za coś tam tak jak to było z MiG-ami z Czech.

Na razie fotka, ale może jeszcze dzisiaj wrzucę wersję beta tego skina "do spróbowania".





Oparłem się na kolorystyce Su-22M4 właśnie z Mirosławca tzn. niektórych bo jak zwykle każdy jest inny (http://www.lwwo.slupsk.pl/pliki/glowna.php?cc=dzialy&dzial=jednostki&we=8elt&id=) - wybrałem maszyny z numerami 508, 3816, 4604, 8919 bo te bardziej "pstrokate" jak np. 605 jakoś mi się "nie widzą".

Powrócę też chyba do nieco zapomnianej polskiej kampanii - w końcu musi powstać!

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #160 dnia: Stycznia 01, 2006, 21:39:13 »
Tutaj można sobie ściągnąć wersję beta polskiego Su-25 (na pewno skin będzie w przyszłości poprawiony - ale dzisiaj sami rozumiecie po Sylwestrze - rączka nie taka wprawna :004:).

http://rapidshare.de/files/10216729/PAF_Su-25.zip.html

Folder (spakowany zipem ok. 10MB) zawiera plik MeInit (folder Lock On/ME), który dodaje do Polski 8 elt z Su-25, plik godła 8 elt (do folderu PilotLogBook/Squadrons/Poland) oraz skin spakowany ModMan-em (jeżeli ktoś używa LoMan-a to trzeba go sobie "przepakować"). Pozostałe pliki PL-MOD 1.11 pozostają bez zmian.




Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #161 dnia: Stycznia 02, 2006, 12:04:35 »
Zastanawia mnie przy okazji malowań jedna rzecz.
W dokumencie ZARZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 29 stycznia 1996 r.
Czytamy:
Cytuj
Na wojskowych statkach powietrznych szachownica lotnicza umieszczana jest na płatowcu:
  1)  samolotu - po obu stronach statecznika pionowego (w przypadku podwójnego usterzenia pionowego tylko na zewnętrznych powierzchniach stateczników pionowych) oraz na dolnych powierzchniach lewego i prawego płata skrzydła (w przypadku dwupłata - tylko na dolnych powierzchniach lewego i prawego dolnego płata skrzydła);
Więc nie ma miejsca na szachownice na kadłubie! A wszystkie Su-22 je mają na kadłubie i weź tu bądź mądry człowieku. :(
Jednak ja bym zabrał szachownicę kadłubową z Su-25, gdybyśmy je dostali to pewnie pomalowano by je zgodnie z zarządzeniem, zresztą kadłub wydaje mi się zbyt wąski aby pasowała tam szachownica
Zresztą sami Rosjanie też nie malują gwiazd na kadłubie Su-25

Czesi też tam nic nie malowali

Wydaje mi się też że rozmiar szachownicy jest zbyt mały, chociaż z drugiej strony te z rysunków przyszłych polskich F-16 też są jakieś takie malutkie.
Rozmiary szachownicy dla każdego statku powietrznego ustala Dowódca Sił Powietrznych RP, ale nie mogę znaleźć żadnego dokumentu na ten temat.
Coś mi się kołacze że standardowy rozmiar to bok o długości 500mm, ale pewny nie jestem. Poza tym są różnice na pewno np na MiG-23 szachownice były większe bodajże 640 mm, a z kolei na C-295 są dziwnie malutkie :(

Także mamy tu niezły bu... to jest problemy z dojściem co i jak :)

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #162 dnia: Stycznia 02, 2006, 12:44:25 »
Więc nie ma miejsca na szachownice na kadłubie! A wszystkie Su-22 je mają na kadłubie i weź tu bądź mądry człowieku. :(
Jednak ja bym zabrał szachownicę kadłubową z Su-25, gdybyśmy je dostali to pewnie pomalowano by je zgodnie z zarządzeniem, zresztą kadłub wydaje mi się zbyt wąski aby pasowała tam szachownica ...
... Rozmiary szachownicy dla każdego statku powietrznego ustala Dowódca Sił Powietrznych RP, ale nie mogę znaleźć żadnego dokumentu na ten temat.
Coś mi się kołacze że standardowy rozmiar to bok o długości 500mm, ale pewny nie jestem. Poza tym są różnice na pewno np na MiG-23 szachownice były większe bodajże 640 mm, a z kolei na C-295 są dziwnie malutkie :(

Co do tej szachownicy na kadłubie to może masz rację - zresztą jak sam pisałem to wersja beta - starałem się oprzeć dość dokładnie na malowaniu Su-22 z 8 elt stąd ją tam umieściłem. Zresztą w niektórych państwach oznaczenie państwowe tam występuje. U nas jak sam zauważyłeś jest szachownica na kadłubach Su-22M4 wbrew obowiazującym przepisom - kwestia do przemyślenia w "wersji finalnej" może ją faktycznie usunę. Co ciekawe ta szachownica jest na kadłubach SU-22 po remontach czyli nie wynika to z jakiejś aktualnej zmiany przepisów.
Próbowałem też umieścić "trójkąty ostrzegawcze" przy wlotach powietrza (analogicznie jak w Su-22), ale problem polega na powtarzaniu przez skina bocznej powierzni gondol silnikowych i bocznej powierzchni kadłuba jako jednego elementu, co dawało efekt "wyłażenia" skopiowanego znaku na kadłubie pod silnikiem. Poddałem się, ale teraz widzę że można by to zrobić w innym mniejszym rozmiarze tak jak na Twoim rysunku maszyny z nr. 27 - spróbuję może uda się to tak zrobić aby było tylko na gondoli silnika.

Co do maszyn typu CASA szachownice faktycznie są małe, dlatego zrobiłem tak samo tworząc skin przyszłego polskiego C-130 (na czymś w końcu trzeba się oprzeć) dla PL-MOD 1.1.

W przypadku wielkości szachownic dla Su-25 to:
1. Dowódca SP nam tego nie określi :002: - więc możemy się "zabawić" i wejść w jego kompetencje;
2. Co do rozmiaru na stateczniku pionowym to starałem się zachować proporcje wielkości szachownicy do wielkości usterzenia tak aby było podobne do tych proporcji dla Su-22;
3. Miejsce umieszczenia szachownicy i jej wielkość na dolnej powierzchni płata wymogło umieszczenie belek podwieszeń - chodziło o to aby nie była ona zasłonięta przez którąś z nich. Zresztą chyba tak samo postąpiono by w przypadku wprowadzania jakiejś nowej maszyny na uzbrojenie naszego lotnictwa (chociaż po 20 latach służby w tej instytucji - wiara w jej logikę jest u mnie dość osłabiona);
4. To zmniejszanie wielkości szachownicy jest chyba podyktowane faktem, że nie mamy znaków typu "low-visibility" więc malowanie dużych kolorowych elementów na płatowcu trochę mija się z celem - zresztą identyfikacja swój-obcy to raczej obecnie domena eletroniki, a nie wzroku.

W każdym razie dzięki za zaangażowanie w szukanie materiałów i "twórczą krytykę". Aktualnie poprawiam tego Su-25 i pracuję nad "złapaniem odpowiedniego koloru" dla MiG-a 29 z 1elt - może masz gdzieś jakąś fotkę górnej powierzchni płata - bo na wszystkich innych samoloty albo stoją na ziemi albo widać tylko dolną powierzchnię skrzydeł (za wyjątkiem "67" ale chciałem wyciągnąć jakąś średnią). Przydałaby się jakaś fotka w locie aby ustalić układ "plam" (kolor może być kiepski - zrobię na podstawie tych maszyn stojących na ziemi)

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #163 dnia: Stycznia 02, 2006, 13:30:13 »
Przydałaby się jakaś fotka w locie aby ustalić układ "plam" (kolor może być kiepski - zrobię na podstawie tych maszyn stojących na ziemi)
Zdjęcia ze strony 1 ELT http://www.1elt.minskmaz.pl
Tego zdjęcia się boję trzy MiGi wyglądające identycznie!!! Obawiam się że to może być jakaś "doklejanka"

Popatrz na tego MiG-a
Wygląda jak tamte trzy, nawet w tej samej pozycji sfotografowany dlatego nie ufam poprzedniej fotce :)

Inne zdjęcia pokazują różne kamuflaże




Na razie tyle nie są najlepsze, ale może uda mi się wynaleźć coś jeszcze później :)

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #164 dnia: Stycznia 02, 2006, 16:47:44 »
Tego zdjęcia się boję trzy MiGi wyglądające identycznie!!! Obawiam się że to może być jakaś "doklejanka"
To na pewno jest "doklejanka" bo po pierwsze to skąd w naszym kochanym lotnictwie 3 maszyny jednakowo pomalowane ... ameryka czy co ? :004:, a po drugie to zerknij na refleksy światła na osłonach kabin - nie dość, że identyczne to jeszcze w złym miejscu w stosunku do słońca oświetlającego teren - ot zwykły fotomontaż. Ale mówi coś o rozkładzie plam przynajmniej jednej maszyny, a to już dużo. Na razie kombinuję z doborem kolorów - jeszcze nie jestem z nich zadowolony :005:.

Za to wykończyłem Su-25:
Zgodnie z Twoją sugestią zlikwidowałem szachownice z kadłuba, dodałem natomiast "trójkąty ostrzegawcze" przy wlotach powietrza. Dodałem też dwie małe "plamy" na osłonach silników - więcej nie będę po nim "smarował" bo będzie za pstrokaty. Taki układ barw jest chyba dość zbliżony do malowania niektórych Su-22 w 8elt, a po za tym mnie się podoba :002:.

Link do pliku: http://rapidshare.de/files/10258827/PAF_Su-25_v2.zip.html

A tu parę fotek z pierwszych "lotów"  :004::





Jestem ciekawy co myślą o tym Ci, którzy się takowej maszyny w polskim malowaniu swego czasu domagali ?