Autor Wątek: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych  (Przeczytany 161850 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #195 dnia: Stycznia 08, 2006, 12:12:13 »
Jeżeli chodzi o skiny dla 1 elt - to po zastosowaniu odpowiednich plików usuwających numerację z samolotów MiG-29 można będzie wykonać 4 skiny rzeczywistych samolotów (najlepiej udokumentowanych) z tej eskadry z faktycznymi numerami przy pozostawieniu 1 skina z generowanym z poziomu gry czerwonym numerem (dla maszyny "uniwersalnej").

Zastosowałem bardzo prostą sztuczkę analogiczną do usunięcia numerów z niemieckich Mig-ów. Plik z PL-MOD o nazwie NOMERA-BLACK należy dwukrotnie skopiować i zmienić nazwy powstałych plików na:
1 - RUS-CODE-NUMBERS-SWIFTS (usuwa numer ze skina - "Swifts" Team 44 Kubinka AB
2 - RUS-CODE-NUMBERS-VER1-Y-W-G (usuwa żółte numery z MiG-ów)

Co powoduje, że skiny rosyjskie:
- "Swifts" Team 44 Kubinka AB
- 968th IAP Altenburg Ab (Germany)
- Demo paint scheme 999 MAPO (ten skin w LO w ogóle nie miał generowanego numeru)
oraz ukraiński - AF-Standart-2
stają się skinami bez generowanych numerów i mogą zostać wykorzystane dla 4 "rzeczywistych" maszyn z 1 elt przy pozostawieniu 2 skinów MiG'a-29A w Ukrainie i 3 w Rosji (co moim zdaniem nie wpływa zbytnio na możliwości gry).

PS. Przycisku "połącz posty" dalej brak więc proszę wziąć to pod uwagę przed rozpoczęciem akcji przeciwko moim kolanom  :003:



Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #196 dnia: Stycznia 08, 2006, 13:44:43 »
Jeżeli chodzi o skiny dla 1 elt - to po zastosowaniu odpowiednich plików usuwających numerację z samolotów MiG-29 można będzie wykonać 4 skiny rzeczywistych samolotów (najlepiej udokumentowanych)
Super wiadomość  :001:
Dwóch kandydatów moim zdaniem mamy murowanych 38 - najwięcej informacji mamy o nim i moim zdaniem 92 też mamy fotki górnych powierzchni.
Pozostałe 2 trudno powiedzieć. Proponowałbym przedstawicieli serii, że tak je nazwę "więcejjasnegoprysnęłomisiępaniekapitanie"  :002: Czyli np. 115 albo 67. W takim razie popróbuję coś poszukać w kwestii malowań pozostałych dwóch maszyn.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #197 dnia: Stycznia 08, 2006, 14:12:07 »
Co do 38 to fakt właśnie ją zaczynam - z tym, że opis kolorów podanych w materiałach, które wysłałeś mi na PW się wg. mnie trochę nie zgadza. Ze zdjęć wynika, że jest więcej domieszki niebieskiego w szarym. Na razie zrobię to w takich kolorach jak maszyny z 41 elt i zobaczę jak to w LO wygląda. Oczywiście z ówzględnieniem faktu, że większość maszyn z 1 elt po remontach była malowana na 3 odcienie (te dwa jaśniejsze kolory można bardzo łatwo podmienić w warstwach) - dół jaśniejszy! - natomiast te pierwsze cztery w 41 elt mają dwukolorowy kamuflaż (z pośpiechu :011: :002:)

- Dobrze udokumentowana jest maszyna 67 - ale brak górnych powierzchni sterów wysokości.
- Co do 92 to musiałem przeoczyć  :005: bo mam tylko jedną fotkę.

W każdym razie potrzebne są przede wszystkim zdjęcia górnych powierzchni skrzydeł i górnych powierzchni steru wysokości boczne powierzchnie są dla kilku maszyn wyjaśnione.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #198 dnia: Stycznia 08, 2006, 14:37:56 »
Co do 38 to fakt właśnie ją zaczynam - z tym, że opis kolorów podanych w materiałach, które wysłałeś mi na PW się wg. mnie trochę nie zgadza.
Tak moim zdaniem namieszali trochę w tej gazecie :( Kolory na pewno bardziej odpowiadają tym z 41 ELT. Spód jest jaśniejszy niż jasny szary na górnych powierzchniach.
Dobrze widać to np. na tym zdjęciu:

- Dobrze udokumentowana jest maszyna 67 - ale brak górnych powierzchni sterów wysokości.
Postaram się coś znaleźć
- Co do 92 to musiałem przeoczyć  :005: bo mam tylko jedną fotkę.
Dwa zdjęcia wrzuciłem w tym wątku - są na stronie 12 :)



Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #199 dnia: Stycznia 08, 2006, 15:59:34 »
W sprawie 67 jest tak sobie :(
Jeden ster wysokości:
 
Drugi ster wysokości - bardzo słabo widać ale coś można się domyślic, jakąś linię tam widze

Jeszcze kilka zdjęć MiG-a 67 lotnictwo.net jest tam trochę zdjęć plam na bokach i skrzydłach










Co do 115
to jest jeszcze gorzej :(

Schmicht

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #200 dnia: Stycznia 08, 2006, 19:18:02 »
Alleluja,Alleluja,Allelu... to znaczy nie da się pozostawić oryginalnego zobrazowania na "HUD" z Su-25?

Niestety na razie nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie  :005:

Ps;
Można to samo zrobić z kokpitem Su-25T,głównie ITM-23 mam na myśli,tylko,że tam znowu jest bardziej rozbudowany HUD.Cóż trzeba coś poświęcić  :005:

Ponieważ niezależnie od wstawionego kokpitu na HUD-zie są wyświetlane dane z Su-27 rozpocząłem poszukiwania pliku który odpowiada za wyświetlanie danych na HUD-zie.
Jeśli uda mi się znaleźć ten plik to raczej nie będzie większych problemów z rozbudowanym HUD-em w Su-25T.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #201 dnia: Stycznia 08, 2006, 21:23:34 »
Schmicht - jedno pytanko?  Czy to nie wpływa na korzystanie z samolotu Su-27?

Co do mojej "pracy domowej" to jest gotowy MiG-29A nr 38 z 1 elt. Mam co prawda zastrzeżenia jeszcze do tego szarego koloru, ale to zawsze bedzie można łatwo zmienić.



No jeszcze parę poprawek może trzeba zrobić np. uwidocznienie błędu, który został popełniony podczas malowania maszyny w WZL-2 (jeszcze wg. mnie wygląda to tak jak powinno - w sumie winne jest rozciąganie powierzchni skinu) - malowano pewnie osobno przednią część kadłuba i osobno osłonę radaru, ktoś coś źle odmierzył i po zmontowaniu wyszedł "bubel":


... reszta maszyny chyba jest w porządku:



... ale oczywiście czekam na uwagi odnośnie poprawek tej maszyny.

Jutro wezmę się za 67 - generalnie dzięki Magneto jest już kompletna dokumentacja fotograficzna, a poza tym ma inne kolory (bardziej niebieskie - zbliżone do barw samolotów w 41 elt) co spowoduje "realistyczny nieład" w malowaniu samolotów 1 elt jak zresztą całych PSP.




Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #202 dnia: Stycznia 08, 2006, 23:18:52 »
Do spróbowania - nr 38 z 1 elt.

http://rapidshare.de/files/10679222/PL-MOD2_PAF_MiG-29A__1elt_-_38_.zip.html

... spakowany ModMan-em - instaluje się pod MIG-29-PAINT-DEF-10-L(R) czyli zamiast rosyjskiego MiG-a o nazwie "Demo" paint scheme 999 MAPO"

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #203 dnia: Stycznia 09, 2006, 09:59:15 »
Heh świetna robota jak zwykle!!!  :001:
Jeżeli chodzi o uwagi to miałbym kilka drobnostek jedynie:
Moim zdaniem w tym malowaniu z MiniRepliki było kilka drobnych nieścisłosci:
1. Lewe skrzydło - jasna plama moim zdaniem powinna być nieco mniejsza - nie powinno być tego wcięcia w stronę przodu skrzydła. (jak na zdjęciu ze str. 12 wątku)
2. Lewy statecznik poziomy - ciemna plama powinna mieć taki charakterystyczny "szlaczek" mniej więcej w połowie rozpiętości statecznika. (jak na zdjęciu ze str. 12 wątku)
3. Prawy przód kadłuba w okolicy syrenki - powinien tam być taki łuk ciemnej plamy dochodzący do krawędzi napływu sktrzydła i idący wg. tej linii do stożka. (jak na zdjęciu z Twojego postu).
4. Prawy statecznik pionowy - brakuje małej ciemnej plamy na dole. (jak na zdjęciu ze str. 12 wątku).
Ogólnie należy ci się dużo  :564: za te skiny :)
Niecierpliwie czekam na dalsze!!!

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #204 dnia: Stycznia 09, 2006, 14:11:51 »
Moim zdaniem w tym malowaniu z MiniRepliki było kilka drobnych nieścisłosci:
1. Lewe skrzydło - jasna plama moim zdaniem powinna być nieco mniejsza - nie powinno być tego wcięcia w stronę przodu skrzydła. (jak na zdjęciu ze str. 12 wątku)
2. Lewy statecznik poziomy - ciemna plama powinna mieć taki charakterystyczny "szlaczek" mniej więcej w połowie rozpiętości statecznika. (jak na zdjęciu ze str. 12 wątku)
3. Prawy przód kadłuba w okolicy syrenki - powinien tam być taki łuk ciemnej plamy dochodzący do krawędzi napływu sktrzydła i idący wg. tej linii do stożka. (jak na zdjęciu z Twojego postu).
4. Prawy statecznik pionowy - brakuje małej ciemnej plamy na dole. (jak na zdjęciu ze str. 12 wątku).

Ad.1 - Poprawiłem (zbyt zasugerowałem się tym rysunkiem 38-emki, który mi wysłałeś) przy czym na fotografii zauważyłem jeszcze coś: końcówka lewego skrzydła ma "plamę" innego koloru czyżby efekt naprawy jakiegoś uszkodzenia dokonanej na miejscu, a nie w WZL-2 ?

Przy okazji zmieniłem kolor krawędzi natarcia steru wysokości na jaśniejszy (poprzednio był "defaultowy" szary z template ED).

Ad.2 i 3 - Poprawiłem dzięki za spostrzegawczość.
Ad.4 - Faktycznie zapomniałem o tym kawałku - zobaczyłem błąd rano (nie ma to jak "świeży umysł"  :002:)

Teraz 38 wyglada tak:


Teraz co do numeru 67

... i w parze z 38


Pewien problem stanowi umieszczenie godeł na samolocie 38 jest komplet godeł:



Natomiast na większości zdjęć nr 67 w ogóle nie żadnego godła ...

... tylko na jednym jest "kościuszkowskie" godło, ale "Syrenek" brak.



Godła na pewno malowane są na miejscu w eskadrze, więc teraz pytanko czy ktoś widział zdjęcie nr 67 z kompletem godeł ? Na razie wstawiłem tylko to jedno widoczne na zdjęciu i pozostawiłem ten samolot bez "Syrenek". Dałem też trochę inny odcień szarego (z większą domieszką niebieskiego).

Pliczki do pobrania tutaj:

http://rapidshare.de/files/10708468/PL-MOD2_PAF_MiG-29A__1elt_-_38_.zip.html - poprawiony 38

http://rapidshare.de/files/10708625/PL-MOD2_PAF_MiG-29A__1elt_-_67_.zip.html - numer 67

Instalują się na razie pod MIG-29-PAINT-DEF-10-L(R) czyli zamiast rosyjskiego MiG-a o nazwie "Demo" paint scheme 999 MAPO" - po wykonaniu skinów zmodyfikuję pliki dla PL-MOD 2 i każdy będzie miał "swoje miejsce".

Trzeba jeszcze wybrać dwie maszyny - 38 i 67 były najlepiej "obfotografowane" z następnymi tak dobrze nie ma! Wieczorem się nad tym, zastanowię - może jakieś sugestie?

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #205 dnia: Stycznia 09, 2006, 14:45:30 »
...zauważyłem jeszcze coś: końcówka lewego skrzydła ma "plamę" innego koloru czyżby efekt naprawy jakiegoś uszkodzenia dokonanej na miejscu, a nie w WZL-2 ?
Faktycznie wygląda to na jakąś podmalówkę. Widzę, że na skinie też to zaznaczyłeś :)
Pewien problem stanowi umieszczenie godeł na samolocie 38 jest komplet godeł:
Natomiast na większości zdjęć nr 67 w ogóle nie żadnego godła ...
Najnowsze zdjęcie jakie widziałem nr 67 było z maja 2005, tam miał godło Eskadry Kościuszkowskiej i brak był syrenki. Myślę, że tak powinno się zostawić, aż nie pokaże się zdjęcie z syrenką.
Trzeba jeszcze wybrać dwie maszyny - 38 i 67 były najlepiej "obfotografowane" z następnymi tak dobrze nie ma! Wieczorem się nad tym, zastanowię - może jakieś sugestie?
Wydaje mi się, że można by się pokusić o 92 - są 2 zdjęcia na których widać górę samolotu.
Zastanowienia może być warty również 56 - coś mi świta, że jak szukałem zdjęć to tego egzemplarza trochę było na zdjęciach.
Postaram się wieczorem poszperać trochę po necie :)

Schmicht

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #206 dnia: Stycznia 09, 2006, 15:50:41 »
Schmicht - jedno pytanko?  Czy to nie wpływa na korzystanie z samolotu Su-27?

Niestety wypłynie, bo zamiast oryginalnego kokpitu będzie kokpit z Su-25(T), a jak uda mi się jeszcze znaleźć ten plik to już nawet dane na HUD-zie nie będą się zgadzać.
Co prawda po podmianie kokpitu bot nie odczuwa zmian, ale co niektórzy z nas na pewno będą chcieli sobie polatać też Su-27, dlatego też modyfikacja ta zostanie raczej modyfikacją opcjonalną.


Acha! Gratulacje! Dobra robota z tymi skinami!  :001:

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #207 dnia: Stycznia 09, 2006, 22:24:29 »
Niestety wypłynie, bo zamiast oryginalnego kokpitu będzie kokpit z Su-25(T), a jak uda mi się jeszcze znaleźć ten plik to już nawet dane na HUD-zie nie będą się zgadzać.

To chyba trochę nie tędy droga bo ideą moda jest przecież pozostawienie Locka bez wiekszych zmian uniemożliwiajacych korzystanie z innych typów maszyn. Jeżeli miałoby tak zostać to ja osobiście już wolę Su-25 z szachownicami (scenariusz jakoś by się do tego dorobiło). Ale dobrze kombinujesz - ściagnij może któryś z modów np. Su-30 lub Mirage flyable ze stronki CombatAce (http://forum.combatace.com/index.php?act=downloads&Itemid=70) tam za pomocą podmiany tych plików nad którymi pracujesz obudowali samolot AI wokół kokpitu z maszyny flyable. Kiedyś próbowałem i wyszło mi średnio, ale nie miałem cierpliwości do grzebania - może Tobie się uda.

Wydaje mi się, że można by się pokusić o 92 - są 2 zdjęcia na których widać górę samolotu.
Zastanowienia może być warty również 56 - coś mi świta, że jak szukałem zdjęć to tego egzemplarza trochę było na zdjęciach.

56 - jest warty zrobienia - z tego co pisał Toyo to jedna z lepszych maszyn w 1 elt - w sumie brakuje nam sterów wysokości i końcówki lewego skrzydła. Pod względem malowania jest to też ciekawa maszyna - plamy są odmienne od 38 i 67, a poza tym ma ślady napraw co "nadaje skinowi autentyczności". Szkoda, że Toyo siedzi na tej Litwie bo pewnie mógłby pomóc.



92 - ma praktycznie kompletną dokumentację zdjęciową więc nie będzie problemu.

105, 108, 111 i 115 są raczej nieciekawe, bo praktycznie identyczne do malowania samolotów w 41 elt więc chyba nie ma sensu się za nie brać - po co nam takie same praktycznie skiny. Inne zdjęcia, które udało się zebrać (w wiekszości dzięki Tobie) dotyczą MiG-ów z numerami 66, 77, 89, 54, 65, 40, 42 ale generalnie brak jest górnych powierzchni.

Jutro zabiorę się za 92 oraz 56 i po prostu będę je poprawiał (szczególnie 56) w miarę docierania do nowych zdjęć czy informacji.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #208 dnia: Stycznia 09, 2006, 22:39:30 »
Trochę zdjęć 92:





Dodatkowo zdjęcia chyba dobre w miarę zdjęcia ze strony 12-ej tego wątku
 
56






















Nie na wszystkich fotkach, ale 56 ma oba godła na lewej burcie.

Uff, widzę, ze w między czasie Razoblade znalazł też te zdjęcia co ja :), ale może moje też trochę się przydadzą :)

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #209 dnia: Stycznia 10, 2006, 11:18:37 »
Kilka screenów z "produkcji" 56-tki:


i zbliżenie najciekawszego elementu tego samolotu:

na jednym ze zdjęć, które wstawił Magneto jest widoczne "kościuszkowskie godło" więc uznałem, że zostało już namalowane na tej maszynie obok zresztą "Syrenek" w starej wersji (jeszcze z okresu 1 plm) ze stylizowanymi literami "plm".

Ponieważ mam trochę nowych zdjęć maszyn 38, 67 i 92 postaram się wyszukać takie charakterystyczne elementy (ślady napraw itp.) i poprawić skiny tak aby te miejsca były widoczne.