Autor Wątek: Pierwsza Polska F-16.  (Przeczytany 320333 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1455 dnia: Września 24, 2014, 16:09:55 »
Tymczasem teraz dostępna jest informacja o 40 pociskach + kilka szkolnych i w celu certyfikacji. Koszt - 500 mln dolarów. Moim zdaniem cena z lekka za duża .... chyba, że dotyczy pierwszej partii, w co wątpię.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1456 dnia: Września 24, 2014, 16:41:43 »
Wcześniej Australia za 590 milionów zakupiła 260 sztuk wraz niezbędnymi pracami dostosowania posiadanych F-18, za 70 rakiet i integracje z nimi F-18 Finlandia wyda 250 milionów
Cena seryjnego JASSM-a dla US FORCE w tym roku wynosiła nie całe 900tyś dolców.
Nie wiemy co dokładnie wchodzi w skład kontraktu, ale na razie nie wygląda to dobrze.
Mamy bardzo drooogiego sojusznika.


Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1458 dnia: Listopada 29, 2014, 13:02:24 »
Czasami mam wrażenie, że w Układzie Warszawskim mieliśmy większą suwerenność jeżeli chodzi o dysponowanie zakupionym sprzętem. Wg. "Raportu" to USA zadecyduje gdzie nasze pociski będą składowane i kiedy mogą być użyte. Podobnie piszą o naszych efach, sprzęt jest ok, ale serwisujemy go w kraju producenta. Ba... nie możemy grzebać w podzespołach itd.

"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1460 dnia: Grudnia 03, 2014, 17:23:57 »
Cena AGM-158A, kupowanych przez US Air Force, wynosi ok. 850 tys. USD, co oznacza, że rzeczywista wartość 40 JASSM nie przekracza 35 mln USD. Nawet uwzględniając modyfikację należących do Sił Powietrznych samolotów wielozadaniowych F-16C/D (najwyżej kilka mln USD), MON przepłaci za zakup pocisków ponad 200 mln USD (blisko 700 mln zł). W ten sposób polscy podatnicy będą wspierać budżet USA, a pośrednio zależne od niego amerykańskie koncerny zbrojeniowe.

Cytat z :

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=15054

Nic dodać, nic ująć.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1461 dnia: Grudnia 03, 2014, 18:22:49 »
Może kupiliśmy jeszcze coś o czym nie informują?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1462 dnia: Grudnia 04, 2014, 00:14:14 »
Tego Pana to Altair bardzo nie lubi. Brak niestety tutaj obiektywizmu dziennikarskiego wiec az tak nie bralbym tego tekstu do siebie. Oni tam lobbuja swoje pomysly i wszystko obraca sie wokol $$$, zeby tym zrobic dobrze, a drugim popsuc interes. Juz nie raz to zauwazylem ze tam czasem to trzeba czytac z przymrozeniem oka niektore teksty.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1463 dnia: Stycznia 01, 2015, 18:39:54 »
W cieniu zakupu JASSM dla naszych eF-ów pojawiła się pierwsza F-16 (4054) po odmalowaniu w WZL-2 w Bydgoszczy. Wydaje się, że użyto w kamuflarzu innych kolorów farb niż te które nałożono oryginalnie w zakładach Lockheed Martin w Fort Worth (a może to tylko efekt upływu czasu i zużycia?).
Przed...(2014.10.13)

http://www.skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=159690&cd=4338b296b0b3485c69b58ba0c176bdae

i po (2014.12.03)

http://airfoto.pl/?module=Photos&action=Single&id_ph=122380&size=2

Przy okazji wszystkiego najlepszego z Nowy Rokiem 2015!!!  :037: :564:

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1464 dnia: Stycznia 01, 2015, 21:10:53 »
Na to wygląda.Wersja 2 kolorowa? Lakiernikiem nie jestem :), ale te powłoki na stateczniku pionowym są na  pewno kompletne? i ta niedoróbka przy krawędzi natarcia statecznika  :)

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1465 dnia: Stycznia 15, 2015, 21:14:53 »
Mam pytanie dotyczące F16, a nie warto zakładać na nie nowego tematu. Mianowicie, czy ktoś posiada informacje, w jaki sposób wychylenie hamulców aerodynamicznych w F16 wpływa na współczynnik siły nośnej? Sporo szukałem w internecie i nawet w suplemencie "performance" do instrukcji użytkowania w locie nie znalazłem odpowiedzi. Czy to możliwe, że panowie z General Dynamics nie bawili się w takie rzeczy?

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1466 dnia: Stycznia 15, 2015, 22:56:35 »
Bezpośrednio -  żaden, hamulce aerodynamiczne wpływają na współczynnik oporu Cx.

Ze względu na ich umieszczenie nie ingerują w kształt skrzydła. Zmianę współczynnika aerodynamicznego Cz powodują natomiast klapy przednie oraz zaskrzydłowe, to tak w uproszczeniu.

Jednak nie pozostają obojętnymi dla owego współczynnika, powodując większy opór, zmniejszają prędkość (przy zachowaniu tego samego ciągu), skoro zmniejsza się prędkość, to "coś" musi wzrosnąć, aby wytworzyć siłę nośną mogącą utrzymać samolot w locie prostoliniowym (poziomym), zatem rośnie kąt natarcia, który ma przełożenie na współczynnik siły nośnej.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1467 dnia: Stycznia 16, 2015, 11:23:18 »
Na to wygląda.Wersja 2 kolorowa? Lakiernikiem nie jestem :), ale te powłoki na stateczniku pionowym są na  pewno kompletne? i ta niedoróbka przy krawędzi natarcia statecznika  :)
Tanio i elegancko  ;D

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1468 dnia: Stycznia 16, 2015, 22:41:51 »
Bezpośrednio -  żaden, hamulce aerodynamiczne wpływają na współczynnik oporu Cx.

Ze względu na ich umieszczenie nie ingerują w kształt skrzydła. Zmianę współczynnika aerodynamicznego Cz powodują natomiast klapy przednie oraz zaskrzydłowe, to tak w uproszczeniu.

Jednak nie pozostają obojętnymi dla owego współczynnika, powodując większy opór, zmniejszają prędkość (przy zachowaniu tego samego ciągu), skoro zmniejsza się prędkość, to "coś" musi wzrosnąć, aby wytworzyć siłę nośną mogącą utrzymać samolot w locie prostoliniowym (poziomym), zatem rośnie kąt natarcia, który ma przełożenie na współczynnik siły nośnej.

Kurde, oczywiście, hamulce nie zmieniają krzywizny skrzyła i dlatego nie mają wpływu na Cx ;D
Dziękuję za pomoc.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1469 dnia: Stycznia 16, 2015, 23:05:07 »
Nie mają wpływu na Cx skrzydła, ale na Cx samolotu już tak.
Chociaż w przypadku F16, to te hamulce chyba w większym stopniu turbulizują wylot spalin, redukując w ten sposób ciąg.