Co do numerów Su-27SM to do tej pory udało mi się namierzyć 21 egz. (chyba, że dałem się nabrać i jak twierdzą dobrze poinformowane źródła te wszystkie samoloty to najwyżej 2 lub 3 kadłuby ciągle przemalowywane dla zmylenie wrażych sił). I wg. mnie wygląda to tak:
5 sztuk (z 5) w Lipiecku – (968.IIASP/4.CBPiPLS):
02, 03, 04, 06, 07. Dostarczone 2003.12.26 (
Lotnictwo 1/2005, s.36). Mają czerwone nr taktyczne (na stateczniku pionowym zdecydowanie mniejsze) oraz ostatnio (przemalowywanie zaczęło się w 2007 roku) noszą nowy, intensywny błękitno-niebieski kamuflaż z namalowaną fałszywą kabiną pilota na dolnej części kadłuba (co występuje na wielu samolotach z Lipiecka).
10 sztuk (z 24) w 23.IAP w Dzemgi koło Komsomolska nad Amurem (lotnisko jest użytkowane wspólnie z zakładami KnAAPO, twórcą Su-27SM):
69, 77, 79, 80, 82, 84, 86, 87, 88, 92. Pierwsze 7 egz. zostało przekazane 2004.12.23 (
Lotnictwo 1/2005 s.36) a ostatnie dotarły do pułku latem 2006 (
Lotnictwo 7/2008, s.39). Nr taktyczne są czerwone (takiej samej wielkości na kadłubie i na usterzeniu pionowym).
5 sztuk (z 24) w 22.GIAP, lotnisko Centralnaja Ugłowaja:
01, 03, 04, 07, 08. Pierwsze 8 samolotów dotarło w grudniu 2007 a ostatnie jesienią 2008 (
Lotnictwo 7/2008, s. 39). Nr taktyczne niebieskie (takiej samej wielkości na kadłubie i stateczniku pionowym).
1 sztuka nr „
27” niebieski pokazany ostatnio 2009.07.18 z okazji 75. lecia zakładów KnAAPO. Wg. mnie jest to samolot należący do producenta. W informacji na stronie KnAAPO
http://www.knaapo.ru/rus/anniversary/welcome_day.wbp wynika, że miały na pokazach być 2 egz. Su-27SM: jeden należący do wojska (był na wystawie naziemnej „
77” czerwony) i jeden z KnAAPO (i wg. mnie to ten niebieski „
27”).
I to by było na tyle (daty dostaw, ilości, nr jednostek, nazwy miejscowości podałem za Piotrem Butowskim i jego artykułami).