Dzięki. Dość interesujące jest to zdjęcie niemodernizowanego Su-27P n/b
54:

Oczywiście jest ono interesujące nie ze względu na tego brodatego Pana

Moją uwagę zwróciło coś innego - widoczne na zdjęciu liczby wymalowane z lewej strony na zagłówku fotela pilota czyli
26001. Moim zdaniem w rzeczywistości jest to fragment numeru seryjnego samolotu Su-27P, pełny numer tego egzemplarza n/b 54 to zaś najprawdopodobniej
39611026001.
I cóż on nam mówi? Otóż jeśli go rozebrać na części pierwsze to okazuje się że całkiem sporo:
396 110 26 0 01396: kod zakładu w którym wyprodukowano maszynę, w tym wypadku jest to kod KnAAPO;
110: typ produktu, w tym wypadku jest to indeks wyrobu izd. T10S;
26: numer serii produkcyjnej, zatem ten samolot pochodzi z 26 serii produkcyjnej;
0: prawdopodobnie numer brygady technicznej która składała ten samolot na hali montażowej.
01: numer samolotu z serii, ten najprawdopodobniej jest pierwszy z serii.
Z dużym prawdopodobieństwem po numerze seryjnym i numerze maszyny w serii można określić również kiedy samolot został wyprodukowany. Akurat budowę tego samolotu ukończono najprawdopodobniej gdzieś w ~czerwcu 1988.
Przy czym ten pojedynczy numer
0 może tez też być związany z datą (np. co każdy kwartał w skali roku) ukompletowania maszyny i przekazania do odbiorcy. W sumie trudno powiedzieć na 100%.
Natomiast n/s zmodernizowanego Su-27SM n/b
12, to, jak można wywnioskować ze zdjęć: 39611028516.