Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #285 dnia: Stycznia 04, 2015, 15:12:00 »


Wg monografii autorstwa panów Fiszer/Gruszczyński jak najbardziej taki wariant z 4 wyrzutniami B8M1 jest możliwy. Podobnie jak i zastosowanie 4 niekierowanych pocisków S-24B na wyrzutniach szynowych APU-68-85 czy też bomb swobodnie spadających o masie do 500 kg każda. I dotyczy to także samolotu w wariancie 9.12.

Pytanie tylko po co się kompromitować takim wariantem przed naszymi wschodnimi sąsiadami, bo zakładam że ich służby fotografie te widziały ;)
Podobnie nazwanie tej "modernizacji" MiG-29M to przerost formy nad treścią. Powinno być raczej MiG-29(m).

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #286 dnia: Stycznia 04, 2015, 15:15:06 »
Dziękuje "su37"  :564:
Co do zestawu uzbrojenia, to jest właśnie prawidłowo. Nie można mieszać na belkach wewnętrznych i środkowych broni różnych klas, albo bomby lub UB-32, albo rakiety p-p, zewnętrzne służą tylko dla pocisków R-60/R-73. Jest to konstrukcyjnie powiązane,  jak by były na wewnętrznych bloki UB-32 a na środkowej i zewnętrznej R-60 to by było nie prawidłowo.
Ale jeden obrazek lepszy niż 1000 słów

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #287 dnia: Stycznia 04, 2015, 15:31:44 »
Rysunek przedstawia podwieszenia dla MiG-29 wariant 9.13 (a nawet 9.13S, bo są widoczne pociski R-77) gdzie była już możliwość przenoszenia dwóch wielozamkowych belek MBD3-U2T1 z dwoma bombami w układzie jedna za drugą. Istniała możliwość przenoszenia także 4 belek zamkowych MBD-2-67U dla 4 bomb wagomiaru 100 kg każda, ale tego wariantu nie stosowano z uwagi na znaczny opór powietrza.

Jeśli dobrze kojarzę to w 9.13 dwa dodatkowe zbiorniki paliwa o poj. 1150 litrów każdy były podwieszane na belkach przy kadłubie.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #288 dnia: Stycznia 04, 2015, 18:02:31 »
Toyo dwie strony temu napisał tak:

No to jazda, będzie "opisówka".

Warianty "myśliwskie":
I - 1,2 - R-27; 3,4,5,6 - R-60
II - 1,2 - R-27; 3,4,5,6 - R-73
III - 1,2,3,4,5,6 - R-60
IV - 1,2,3,4,5,6 - R-73
V - 1,2 - R-73; 3,4,5,6 - R-60
VI - 1,2 - R-60; 3,4,5,6 - R-73
Z tych wariantów zawsze coś można "zdjąć".

Warianty "powietrze-powierzchnia":
I - 1,2,3,4 - bomby swobodnie spadające (od OFAB-100-120 wzwyż do FAB-500)
II - 1,2,3,4 - S-24 (S-25)
III - 1,2,3,4 - B-20 (zasobniki na S-8)
IV - 1,2 - bomby; 3,4 - opcjonalnie coś z zakresu niekierowanych (S-24, S-25, S-6 w wyrzutniach B-20)

I teraz warianty, które wg mnie mogą działać:
I - 1,2 - bomby; 3,4,5,6 - R-60 (R-73)
II - 1,2 - "niekierowane"; 3,4,5,6 - R-60 (R-73)

Tak jak wcześniej pisałem na podwieszeniach 1,2 musi być jednorodne uzbrojenie, na 3,4,5,6 również tego samego typu.
Bomb i rakiet niekierowanych nie podwiesza się na podwieszeniach 5,6 (udźwig węzłów).
Zrzut bomb może być parami, czyli podwieszenia 1,2 i 3,4 nie ma opcji "wszystkie" lub pojedynczo w kolejności 3,4,1,2 (to musiałbym sprawdzić, idzie o kolejność).
Odpalanie npr (niekierowanych pocisków rakietowych), tylko parami, nie ma możliwości strzelania tylko z jednego.

I z tego opisu mi wynika - o ile dobrze go rozumiem - że taki wariant z 4xUB-32 i 2xR-60 nie zadziała.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #289 dnia: Stycznia 04, 2015, 20:33:18 »
Na wstępie przepraszam za oczywisty błąd w opisie w moim poprzednim poście, MiG-29 chyba nie przenosi zasobników UB-32 tylko B-8 dla NPR kal. 80mm, obrazek umieściłem też pod presją, a poganiała mnie żonka abym do gości dołączył.  :569:
Czy taki wariant jak jest na zdjęciu może być stosowany? Nie będę się upierał, ale wydaje mi się to nie prawdopodobne aby pilot nie miał nic po za działkiem do obrony, zwłaszcza że wariant 4xB-8 + 2x R-73 jest dopuszczalny, a z R-60 już nie? A eksportowe warianty były sprzedawane na początku tylko z R-60 bo R-73 był za drogi, albo nie dopuszczony do sprzedaży.
Poniżej fotka z wystawy chyba u naszych południowych sąsiadów (z rosyjskiej strony o MiG-u), też z takim zestawem.

Pozdrawiam

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #290 dnia: Stycznia 04, 2015, 21:44:32 »
Jest takTM
W opisie, który został zacytowany, nie uwzględniłem wariantu widocznego na zdjęciu, a jest on możliwy do użycia.
Aby odpalić npr z wyrzutni 1-2, wystarczy przełączyć na:
- "wewnętrzne"
- "ziemia"
Aby dopalić z 3-4:
- "zewnętrzne"
- "ziemia"
R-60 pozostają na miejscu pomimo, że jest przełącznik w pozycji "zewnętrzne", o tym decyduje przełącznik "powietrze-ziemia" ustawiony w "ziemia".
Po przestawieniu go w pozycję "powietrze" w gotowość do użycia wchodzą R-60 (R-73), a npr-y są przez system "ignorowane", czyli dla odpalenia R-60(R-73):
- "zewnętrzne"
- "powietrze"

To tyle.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #291 dnia: Stycznia 04, 2015, 21:47:45 »
Dzięki Panowie. :)

Soviet - Afghan border in early 90s:
« Odpowiedź #292 dnia: Stycznia 24, 2015, 08:53:52 »
Hi,

Soviet - Afghan border in early 90s:
Kokayty's camouflage MiG-29s in full color.


http://www.easternorbat.com/html/soviet_115th_regiment_mig-29s_.html




Eastern Order of Battle
http://www.easternorbat.com

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #293 dnia: Lipca 09, 2015, 15:47:04 »
Znacie sytuację?

« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2015, 21:43:22 wysłana przez KosiMazaki »

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #294 dnia: Lipca 10, 2015, 01:05:07 »
MiG zły? ;)
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #295 dnia: Lipca 12, 2015, 20:23:27 »
Witam Wszystkich.
Wujek Google złapał jednego naszego migacza, który się wybrał za koniec pasa w Malborku w okolicach 29-06-2011 r. ale nie wiem czy to to samo zdarzenie.
http://zapodaj.net/8c37077ab177d.jpg.html
4105 to poniemiecka maszyna, więc Malbork pasuje.
« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2015, 21:19:46 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #296 dnia: Lipca 12, 2015, 20:52:43 »
Witam Wszystkich.
Wujek Google złapał jednego naszego migacza, który się wybrał za koniec pasa w Malborku w okolicach 29-06-2011 ale nie wiem czy to to samo zdarzenie.
http://zapodaj.net/8c37077ab177d.jpg.html
4105 to poniemiecka maszyna więc Malbork pasuje

No toś mnie zaskoczył. Faktycznie, tak to wygląda, ale może low pass?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #297 dnia: Lipca 12, 2015, 21:41:26 »
Nie raczej nie. Widać chyba nawet migołapkę i trochę za dużo samochodów w pobliżu (strażackie?).
Z drugiej strony ciekawy przypadek, nie? Niczego się nie ukryje  :)

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #298 dnia: Lipca 12, 2015, 22:39:05 »
No faktycznie, nie zwróciłem uwagi w ogóle na samochody.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #299 dnia: Lipca 13, 2015, 12:47:36 »
Te samoloty to zdecydowanie dwa różne egzemplarze (różnią się zdecydowanie rozmieszczeniem kamuflażu). Odnośnie miga z złapanego przez wujka Googl`a wyjaśnienie znalazłem na forum z lotnictwo.net:
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/31-lotniska_wojskowe/128-malbork_epmb/58761-google_earth_sytuacja_na_epmb.html
Cytuj
Jeżeli dobrze kojarzę sytuację to jest to "mińskowa sparka" 28 lub 42 która wypadła z pasa jak mieliśmy ją w leasingu.

Odnośnie 4105 być może jest to zdjęcie nie z Malborka a z Mirosławca. Na jesieni 2008 był jakiś incydent z tym samolotem kiedy to prawie miesiąc stał właśnie na lotnisku w Mirosławcu czekając na naprawę (do Malborka odleciał 2008.11.18). Kamuflarz na zdjęciu też jest "stary". Obecnie egz. ten lata w innym umaszczeniu (dostał je po remoncie w WZL-2, powrót do Malborka w dniu 2011.12.08)

Źródło zdjećia: http://skrzydla.org/photo-Mikoyan-Gurevich-MiG-29GT-Fulcrum-150972