Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136047 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #330 dnia: Sierpnia 20, 2016, 17:21:38 »
Informacje dotyczące stanu obronności kraju, w tym utrata zdolności bojowych sprzętu - są informacjami niejawnymi. Poza tym z prasą nie ma prawa rozmawiać nikt poza rzecznikami prasowymi.

Dopiero jeżeli incydent miałby (rzeczywiście, lub potencjalnie) wpływ na osoby postronne, to istnieje potrzeba otwartej komunikacji z publiką.

http://www.iniejawna.pl/przyciski/mon.html

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #331 dnia: Sierpnia 24, 2016, 09:55:23 »
I pojawiła się oficjalna informacja dla publiki ze strony wojska co było przyczyną tego pożaru:
Cytuj
W bazie lotniczej w Malborku doszło w czerwcu do pożaru samolotu MiG-29 - potwierdził w rozmowie z PAP inspektor Sił Powietrznych gen. bryg. Tomasz Drewniak. Jak poinformował, ogień wybuchł od awarii turbostartera. Nie wiadomo, czy maszyna wróci do latania.
I dalej:
Cytuj
Gen. Drewniak, który jest inspektorem Sił Powietrznych w Dowództwie Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych, powiedział we wtorek PAP, że w trakcie uruchamiania maszyny doszło do uszkodzenia turbostartera. Zasadniczą częścią tego urządzenia jest mała turbina, która uruchamia i rozpędza o wiele większe turbiny silników odrzutowych napędzających samolot. Turbostarter jest zamontowany w samolocie między silnikami.
"Niestety nastąpiło urwanie łopatek wewnątrz turbostartera, które przy dużych obrotach zaczęły wylatywać z niego, przecinając elementy konstrukcji samolotu, w tym przewody, w których było paliwo podawane do uruchomienia silników głównych. Nastąpił pożar wewnątrz samolotu" - powiedział Drewniak.
Generał podkreślił, że strażacy, którzy zgodnie z procedurami byli w pobliżu, momentalnie przystąpili do gaszenia ognia, ale pożar rozprzestrzeniał się głównie wewnątrz maszyny i dlatego trudno było go ugasić. "Płomień działał w najbardziej newralgicznych miejscach, jak przewody paliwowe, agregaty silnika, pompy. Niestety nie udało się ugasić tego w ciągu jednej sekundy" - powiedział inspektor Sił Powietrznych. Dodał, że nikomu z obecnych w pobliżu pożaru nic się nie stało.
Źródło http://fakty.interia.pl/polska/news-malbork-znana-przyczyna-pozaru-samolotu-mig-29,nId,2256903#resetId

Obronność zachwiana?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #332 dnia: Października 04, 2016, 00:11:09 »
Witam serdecznie.
  Jako że jestem świeżo zarejestrowany więc wirtualne piwo dla wszystkich ...  ;)
Szczerze powiedziawszy od dawna czytam wiadomości na tym forum,ale nie odzywałem się do tej pory ponieważ nie jestem pilotem,ani nawet nie mieszkam w okolicy jakiegokolwiek lotniska,więc ciekawostek żadnych nie mam skąd wziąć,a na moje ewentualne pytania,odpowiedzi znajdowałem we własnym zakresie...do tej pory.
 No właśnie...Pojawiły mi się w głowie pytania na które odpowiedzi nie znalazłem ani tu,ani w GOOGLE'landii.
Pytania dotyczą awioniki zmodernizowanych w Polsce MiG 29:
1.Czy na poniższym obrazku (z prospektu WZL nr2) wszstkie fotki pochodzą z tej samej modernizacji?
   Wydaje mi się że zdjęcia dolne to modernizacja póżniejsza zawierająca już kolorowy MFD.
   Jeśli mam rację,to jakie panele powinny być zamiast paneli ATM (z prawej) i Unimor (z lewej)?
   Czy czasem nie powinny tam być panele TACAN,IFF ( zamiast ATM) i COMM (z lewej) jakiejś innej firmy?Jak one powinny wyglądać?
   
2.Czy mógłby ktoś objaśnić w łopatologiczny sposób obsługę tych paneli.
   Rozumiem że panel Unimor służy do wprowadzania częstotliwości COMM za pomocą klawiatury numerycznej,ale nie ogarniam tych trzech
   przełączników:GR,DF,SQ,oraz klawiszy oznaczonych jako K i P.

3.Panel ATM,ma za zadanie tylko przedstawiać,wcześniej ustawione gdzie indziej,dane:TACAN,VOR i ILS,czy też można na nim
   wprowadzać/modyfikować powyższe dane?Jeśli tak to w jaki sposób?
4.Czy zaznaczony przeze mnie,na żółto,obiekt to wyświetlacz TACAN?
   Jeśli tak to czym się go nastawia (niestety nie mam fotek lepszej jakości).
Pytania dotyczące kolejnej sweetfoci:

1.Do czego służy panel AAP?Podejrzewam że zastępuje panel RSBN.Ale nie znalazłem zdjęcia wystarczającej jakości żeby móc
   odczytać na nim napisy...
2.Do czego służy panel UFCP i jakie dane można na nim wprowadzać?

3.Po co dwie radiostacje:R-826,oraz RT-8200?
I jeszcze prośba:
Czy ma ktoś może zdjęcia lepszej jakości panelu APP?Zależy mi na takich z których da się odczytać napisy na panelu.
Jeśli tak to bardzo ładnie bym poprosił,bo te z netu,które znalazłem są nieczytelne,niestety... :cry:
Pozdrawiam.
Huston mam problem,nie weszły obrazki...
A wcisnąłem "umieść obrazek" i nic...

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #333 dnia: Października 06, 2016, 12:40:33 »
Witam ponownie.
Pytania nr_1 i nr_2 już nieaktualne. Obrazy były prawidłowe,_wersja z kolorowym MFD posiada po prawej panel RCU-8150,a po lewej,_faktycznie,_panel ATM. Przepraszam za brak obrazków ponieważ nadal nie wiem jak je umieścić,_zatem wklejam linki do stron z nimi.
Nr_3:
Odnośnik do dokumentu z systemami nawigacyjnymi MiG-29A i F-16,_gdzie pokazano panel ATM:
http://www.wt.pw.edu.pl/content/download/3472/20206/file/05-Dygnatowski.pdf
Nr_4:
Chodzi mi o ten wyświetlacz z prawej,_poniżej panelu oświetlenia.
http://pliki.lotniczapolska.pl/2013/089_mg29_postmod.jpg
Kolejna sweetfocia z panelami AAP i UFCP:
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/32197/kokpit_mig-29_po_medernizacji.jpeg

I tyle.
Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Października 06, 2016, 12:58:15 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #334 dnia: Lipca 07, 2018, 20:48:04 »
Krótka historia utraconego 2018.07.06 MiG-a-29 4103.
Został zbudowany w 1987. Otrzymał nr fabryczny 37-05 i seryjny 2960526301. W 1987 trafił do NRD, gdzie zasilił stacjonujący na lotnisku w Preschen pułk Jagdliegergeschwader (JG) 3Wladimir Komarow” (w maju 1988 dwie pierwsze eskadry osiągnęły gotowość bojową) i otrzymał nr burtowy 699. 1990.10.03 po zjednoczeniu Niemiec wszystkie Mig-i-29 zostały włączone do sił zbrojnych RFN, a samoloty otrzymał pułk Jagdgeschwader 73 (gdzie służyły wraz z F-4F Phantom II). W 1994 jednostkę przeniesiono do bazy Laage. W Luftwaffe służył z nr 29+16. W 1998 roku samoloty te przeszły modyfikacje i zaczęły być oznaczane jako MiG-29G. W styczniu 2002 zawarto umowę między Polską i Niemcami o sprzedaży m.in. Mig-ów-29. I tak 2003.09.30 egzemplarz ten trafił do Polski (a konkretnie wylądował na terenie lotniska WZL-2 w Bydgoszczy, gdzie przeszedł przegląd i doposażenie do wspólnego standardu). U nas dostał nr burtowy 4103 i kamuflaż w barwach szarej i ciemnoszarej. W 2013 po kolejnym przeglądzie w WZL-2 pokryto go nowym układem plam kamuflażu w którym dotrwał do katastrofy.
NRD

http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/7/0/7/2721707.jpg?v=v20

RFN

http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/6/1/4/0216416.jpg?v=v20

Polska 2008.10.16

https://skrzydla.org/photo-Mikoyan-Gurevich-MiG-29-Fulcrum-8864

2018.05.08

https://aviationspotters.net/user_photo.php?ph_id=27318&user_name=big

...i 2018.07.05



Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #335 dnia: Sierpnia 02, 2018, 11:14:39 »
Mam takie drobne pytanie, może nie odnośnie samego MiGa, ale procedur. Wiadomo, że jak pilot dłużej nie lata, to wraca do lotów z instruktorem. A co w sytuacji, kiedy wszyscy przestają być "aktualni", bo loty są wstrzymane na dłużej ? Jak wygląda wznowienie w takiej sytuacji ?

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #336 dnia: Sierpnia 02, 2018, 23:07:36 »
Jednym z zagadnień sztuki dowodzenia jest to ze do takiej sytuacji sie poprostu nie dopuszcza.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #337 dnia: Sierpnia 20, 2018, 22:25:59 »
Ponowię pytanie: jak to technicznie się odbywa ?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #338 dnia: Sierpnia 23, 2018, 05:34:11 »
Sprawa idzie do Inspektora Sił Powietrznych, on wyznacza pilotów-instruktorów, którzy mogą wzajemnie przywrócić sobie uprawnienia. Mniej więcej.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #339 dnia: Października 21, 2022, 10:01:36 »
A taką ciekawostkę ostatnio znalazłem (przyznam, że ja o tym nie słyszałem :583:)
Cytuj
Jako ciekawostkę dotyczącą czechosłowackich samolotów MiG-29 można dodać, że sześć maszyn było przystosowanych do przenoszenia bomby atomowej RN-40 o mocy 30 kt (7501, 7702, 8003, 8304, 8605 i 8906). Trzy z nich trafiły później do Sił Powietrznych RP i otrzymały numery taktyczne 77, 83 i 89. Strona czeska przekazała je z pełnym wyposażeniem, w tym belkami dostosowanymi do przenoszenia uzbrojenia specjalnego. Pozostała trójka weszła do uzbrojenia lotnictwa Słowacji.
Źródło: https://www.magnum-x.pl/artykul/slowackie-mysliwce-mig-29  Lotnictwo 10/2022

PS. A 77 to przecież był MiG "naszego" Toya (jakieś "smaczki" można) :evil:

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #340 dnia: Października 21, 2022, 12:40:19 »
PS. A 77 to przecież był MiG "naszego" Toya (jakieś "smaczki" można) :evil:

Ostatnio jak się w Dęblinie spotkaliśmy to nawet marudził, że nikt nie buduje modeli jego osobistego rydwanu. Chyba będę musiał przysiąść i go zrobić w końcu.
Ciekawe kto będzie pierwszy - ja czy on ze swoją książką? :P
Toyo, podwieszaliście tę belkę czy leżała gdzieś w kącie nieruszana? Może jakąś makietę bomby też dostaliście? Były jakieś różnice w wyposażeniu w kabinie?

AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #341 dnia: Października 21, 2022, 14:46:15 »
Kilka "tojów" na forach powstało swego czasu. Jeden nawet w prasie fachowej lądował ;)

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #342 dnia: Października 24, 2022, 11:31:56 »
W magazynie Lotnictw z Szachownicą nr.8 swego czasu opisano wszystkie nosiciele bomb "A" używane w naszym lotnictwie w tym i MiG-29 ale bez podania czy dotyczyło wszystkich zakupionych maszyn.
ps. w tym artykule podano że wszystkie MiG-23MF jakie zakupiono miały możliwości i wyposażenie do przenoszenia uzbrojenia specjalnego.
ps.2 taką możliwość miały również śmigłowce Mi-14PŁ w postaci dostosowania do przenoszenia bomby głębinowej SK-1 "Skalp" zamieszczono nawet zdjęcie odpowiedniej belki czyli
 takowa była dostarczona.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #343 dnia: Grudnia 16, 2022, 09:33:05 »
Od wczoraj po necie krąży informacja, że MiGi opuszczają już na zawsze Mińsk Mazowiecki. Koniec pewnej epoki nastał :cry: . A pamiętam jak pojawiła się w 1989 w "Skrzydlatej Polsce" informacja o przybyciu tych samolotów do Polski. Jak szybko zleciało...
Z tych internetowych dywagacji wynika, że mińskie Migi trafią do Malborka (na razie?).

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #344 dnia: Grudnia 20, 2022, 23:51:39 »
Kojarzę artykuł z lata 1989 roku, nie pamiętam, czy w "SP", czy może w "Wirażach", czyli gazecie Wojsk Lotniczych i Wojsk Obrony Powietrznej Kraju. Była informacja ze zdjęciem, że podczas pokazów na Ławicy na stojance zaprezentowano najnowszy, wprowadzany do polskiego lotnictwa samolot myśliwski. Miał zdaje się numer taktyczny 70.