Autor Wątek: FS9/FSX/P3D: śmigłowce  (Przeczytany 127198 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #255 dnia: Maja 01, 2011, 17:13:37 »
Huey od Nemethów ma dobre tylko dźwięki, reszta leży. Aerosoft Huey X jak już.

Dla UH-1 od Nemeth Design jest dostępny, od 30 marca 2011, profil do HTR. To powinno zdecydowanie poprawić/urealnić jego zachowania w locie. HTR zastępuje standardowy FS'owy model lotu śmigłowca. Aerosoft Huey X ma własny, poprawiony przez Aerosoft model lotu.

Sundowner, mam pytanie czy testowałeś Nemeth UH-1 z HTR? Pytam, bo chciałbym kupić tę maszynę i zastanawiam się nad wyborem Nemeth z HTR czy Aerosoft?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #256 dnia: Maja 01, 2011, 23:25:21 »
Nie, nie latałem N-Hueyem nawet u siebie, jak dla mnie to po prostu marna inwestycja. Huey-X ogólnie jest znacznie lepszy, chociaż FM ma pewne niedomagania - jak np zła bezwładność wirnika przypominająca bardziej R44, niż faktyczny, ciężki wirnik UH-1.


Ogólnie nie ma dobrego Hueya, wybiera się miedzy kilkoma złymi, z czego Aerosoftu wypada lepiej od Nemeth/MilViz, Cera i bandy darmowych.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #257 dnia: Maja 06, 2011, 22:27:14 »
Mam pytanie do osób które latały bądź latają z HTR (wersja 1.4). Dotyczy ono ustawienia czułości układów sterowania. 

W HTR testowałem ustawienia realizmu na 20% oraz na 60%. Włączyłem oczywiście wyświetlanie parametrów (display velocities). Pierwsza istotna sprawa, która rzuciła mi się w oczy to czułość i zakres pracy pedałów. Przy włączonym HTR wygląda, że ustawienia czułości z FSX są całkowicie ignorowane - nie widziałem żadnej różnicy pomiędzy ustawieniami: min, 50% oraz max. Natomiast zakres pracy pedałów jest silnie asymetryczny. Ustawienie neutralne (pedały w pozycji spoczynkowej) to 20% (PED wg HTR display), lewy maksymalnie wciśnięty to 100%, prawy maksymalnie wciśnięty to 0%.

Ta znaczna asymetria, jak się doczytałem, to (w uproszczeniu) normalne zjawisko - związane jest to z ustawieniem "collective pitch" dla wirnika ogonowego. HTR nie odwzorowuje zakresu "negative pitch". Nie sprawia to jednak specjalnych problemów. Po prostu inny jest dostępny zakres szybkości obrotu w lewo niż w prawo.

Czy u Was jest podobnie z tą asymetrią i jaką macie wartość (PED wg HTR display) dla pedałów w pozycji neutralnej?


Miałem za to problem z ustawieniami czułości (joystick sensitivity) w HTR, standardowo jest to 25. W moim przypadku dla nawet małych wychyleń dawało to zmiany "cyclic" w zakresie 0 do 25% i prowadziło do utraty kontroli. Ustawiłem czułość na 50 i dla takich samych wychyleń mam teraz zmiany w zakresie 0 do 8% i da się latać, tyle, że trzeba się drążkiem namachać. Niestety są efekty uboczne, pedały zrobiły się nadwrażliwe (antitorque osiąga wartości krańcowe przy stosunkowo niewielkim wychyleniu pedałów), ale z tym da się latać.

Jaka wartość "joystick sensitivity" była optymalna w Waszym przypadku? I jeszcze jedno pytanie czy to normalne, że ustawienie "joystick sensitivity" w HTR wpływa tak na joystick, jak i na pedały?

PS nie dałem rady latać z HTR 1.5(beta) - szybko wpadałem w efekt wahadła. Jak widać czeka mnie sporo treningu. Jak opanuję korelację prawidłowego używania "cyclic", "collective" i "antitorque" z HTR, to sięgnę po 206 od Dodosim.


--- (informacja o kontrolerach i ich ustawieniach) ---
Używam joysticka Saitek Cyborg 3D jako kontrolera "cyclic pitch",
przepustnicy wbudowanej w joystick jako "collectivce pitch"
oraz pedałów Saitek Pro Flight Rudder jako "antitorque"
Ustawiłem, zgodnie z zaleceniami, w FSX settinsg null zone na 0 i sensitivity na max oraz usunąłem duplikacje osi pomiędzy joystickiem a pedałami. Skalibrowałem oba kontrolery.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #258 dnia: Lipca 22, 2011, 00:37:46 »
Idąc za radą szanownych forumowiczów zakończyłem kompletowanie zestawu wartych posiadania śmigłowców. Do standardowych maszyn z HTR dokupiłem 206 od Dodo oraz Huey od Aerosoftu. Większość czasu poświęconego na latanie spędzam obecnie na nauce precyzyjnego manewrowania. Problem sprawia mi wyczucie odległości od ziemi przy lądowaniu, tak by wylądować miękko. Pomocny bywa cień maszyny, ale nie zawsze chce on padać w wymaganym kierunku ;-)

Mam też istotne pytanie, czy ktoś korzysta z opcji nieliniowego mapowania czułości  osi joysticka przez FSUIPC? Podobno to znacząco zwiększa precyzję i ułatwia kontrolę nad maszyną.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #259 dnia: Lipca 22, 2011, 07:54:35 »
Zależy kto co lubi, ale jak zawsze w simach, nie tylko tu - opcja nieliniowa pozwoli precyzyjniej ustawić wychylenia drążka i przenieść na niego odpowiednią siłę reakcji. Jeśli chodzi o pytanie - to, tak, jak najbardziej może to pomóc przy precyzyjności latania.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #260 dnia: Lipca 22, 2011, 13:29:31 »
Czy możliwy do uzyskania efekt jest wart wydania ~40 EURO na zakup pełnej wersji FSUIPC? Gdyby była opcja trial to bym nie zadawał pytań o tak subiektywne odczucia, niestety najpierw trzeba zaplacić, a dopiero potem można wypróbować działanie poszczególnych opcji kalibracji.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #261 dnia: Lipca 22, 2011, 14:51:32 »
Koło 30€. FSUIPC ma trochę więcej opcji niż jedynie ustawienia kontrolerów, jednak sądzę że nawet wykorzystywany tylko w tym celu jest wart zakupu.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #262 dnia: Lipca 22, 2011, 15:55:34 »
Decyzja zapadła, kupuję. Jakoś chciałbym uzyskać zmniejszenie wrażliwości cyclic stick w okolicach położenia zerowego. Zmniejszanie wrażliwości czy zwiększanie null zone się nie sprawdza, zresztą zgodnie z tym co mówią instrukcje. Mam nadzieję, że FSUIPC się wykaże. Trudno jest uniknąć niewielkich mimowolnych odchyleń joysticka, przy małej długości dźwigni przekładają się one na zauważalne "pływanie" maszyny. Zwłaszcza Huey lubi odpływać na boki nawet przy bardzo lekkich  i trudnych do zauważenia wychyleniach joysticka.

PS. czy tylko u mnie pole do wpisywania treści postu wychodzi poza ekran? Pojedynczy akapit tekstu nie łamie się, a tylko wychodzi poza prawą krawędź i nie widać co się pisze. To w znaczący sposób utrudnia korzystanie z forum.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #263 dnia: Lipca 22, 2011, 16:43:31 »
PS. czy tylko u mnie pole do wpisywania treści postu wychodzi poza ekran? Pojedynczy akapit tekstu nie łamie się, a tylko wychodzi poza prawą krawędź i nie widać co się pisze. To w znaczący sposób utrudnia korzystanie z forum.

U mnie to samo na trzech różnych przeglądarkach. Myślałem że już wątek na ten temat kwitnie na forum ale nic nie widzę.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #264 dnia: Lipca 22, 2011, 17:08:28 »
A ja mam pytanie odnośnie FM, który jest bliżej prawdziwego 206 od Dodo czy DCS: Black Shark?? A zwijanie tekstu u mnie działa... dla tych, którym nie działa polecam Shift+Enter.

S!
Na większym speedzie lepiej idzie.
--------------------------------------------

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #265 dnia: Lipca 22, 2011, 18:01:15 »
Pod jakim względem bliżej?
Wiesz, że to są dwa różne śmiglaki.

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #266 dnia: Lipca 22, 2011, 20:14:06 »
FM w symulatorze bardziej lub mniej odwzorowuje zachowanie prawdziwego śmigłowca. W tym wątku padło stwierdzenie że 206 od Dodo jest najlepiej odwzorowanym śmigłowcem dla MFS, czyli są odwzorowane lepiej i gorzej. Wiadomo, że lot w symulatorze nigdy tego nie zrobi w 100%. Nigdy nie latałem prawdziwym śmigłowcem i pewnie nigdy nie polecę. Mając możliwość "latania" symulatorami, chciałbym wiedzieć który z dwóch powyższych bardziej zbliża mnie do tego jak jest naprawdę.
Pod jakim względem... reakcja na stery, na warunki zewnętrzne, odwzorowanie zjawisk fizycznych działających na śmigłowiec podczas lotu. Pomijam odwzorowanie urządzeń pokładowych (to nie jest w końcu FM).

S!
Na większym speedzie lepiej idzie.
--------------------------------------------

Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #267 dnia: Lipca 22, 2011, 21:46:45 »
Najbardziej wiarygodnie na temat jakości odwzorowania modelu lotu mogą się wypowiadać piloci, którzy latali na danej maszynie w rzeczywistości i sprawdzali jej symulatorową wersję. Jeśli chcesz pogłębić temat to polecam forum na http://hovercontrol.com/
Bezdyskusyjnie za najlepsze odwzorowanie śmigłowca dla Flight Simulatora jest uznawany Bell 206 od Dodosim. Odnośnie DCS Black Shark to nie sądzę by priorytetem twórców tej symulacji był perfekcyjny model lotu.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #268 dnia: Lipca 22, 2011, 21:48:22 »
Widzisz.
Dodo od BS różni się nie tylko maszyną ale i całą otoczką. I jedno i drugie jest dobrą symulacją śmigłowca. Tzn w BS masz pełno systemów wspomagających pilotaż i przy większości włączonych latanie jest dość proste. Przy Dodo (bawiłem się tym w sumie z 2h) nie potrafiłem wystartować prosto, a o lądowaniu już nie wspomnę.
Porównanie tych gier jest jak porównanie ROF i FC2. I jedno i drugie jest super, ale nie ten klimat. :)
Masz BSa?

_michal

  • Gość
Odp: FS2004 / FSX : śmigłowce
« Odpowiedź #269 dnia: Lipca 22, 2011, 21:51:40 »
Odnośnie DCS Black Shark to nie sądzę by priorytetem twórców tej symulacji był perfekcyjny model lotu.

Był. Zarówno FM jak i awionika.