właśnie wyszedł SP-1 do FSX! :banan
Ta wiadomość zdecydowanie poprawiło mi humor od samego rana

Przystąpiłem do testów, co prawda dało się zainstalować SP1 bez problemu na istniejący nieco zmodowany FSX - to jednak zrobiłem później podobnie jak
lucas. Odinstalowałem FSX, zdefragmentowałem dysk i zainstalowałem ponownie w kolejności FSX, SP1, a potem dodatki.
Z wyników muszę przyznać jestem bardziej niż zadowolony. :banan
Moja konfiguracja komputera to:Procesor - AMD Athlon 62 X2 4200+
Karta graf. - NVidia GF 7600 GS (512 MB)
RAM - 2GB
System - Windows XP Home
... czyli sprzęt, który obecnie można określić jako średni.
Po paru godzinach prób ustawień i "lotów" testowych doszedłem do następujących rezultatów:
Ustawienia FSXGraphics
Full screen Resolution: 1280 x 1024 x 32
Filtering: ANISOTROPIC
Anti-alinsing: ON
Global texture resolution: VERY HIGH
Lens flare: ON
Light bloom: OFF
Advanced ainmation: OFF
Aircraft
High-resolution 3-D virtual cockpit: ON
Aircraft cast shadows on the ground: ON
Aircraft cast shadows on itself: ON
Aircraft landing-lights iluminate ground: ON
Scenery
Level on detail radius: MEDIUM
Mesh complexity: 50
Mesh resolution: 10m
Texture resolution: 1m
Water effects: HIGH 1.x
Land detail textures: ON
Scenery complexity: DENSE
Autogen detensity: DENSE
Ground scenery shadows: OFF
Special Effects detail: MEDIUM
Weather
Cloud draw distance: 60mi/96km
Detailed clouds detansity: MEDIUM
Traffic
Airline traffic detensity: 50%
GA traffic detensity: 50%
Airport vehicle detensity: LOW
Road vehicles: 20%
Ships and ferries: 25%
Leisure boats: 15%Takie ustawienia dają już bardzo ładny wygląd FSX, przynajmniej dla mnie - czyli osoby latającej GA raczej dość nisko i prowadząc nawigację "po mapie" (brzydzę się GPS itd.

).
Zainstalowane dodatki:1. Taburet - FSX Vector Europe
2. Cloud9 Xclass Europe
Przed zainstalowaniem tych dodatków FPS miało wartość wyższą o około 5.
Wyniki testu:(samoloty Cessna172 oraz Maule)
1. Przy starcie i lądowaniu - ok. 20 FPS. Przy szybkim ruchu głową na chwilę może spaść do 15 FPS.
2. Przelot nad miastem (Bydgoszcz) - ok. 20-25 FPS, nie spada poniżej 20 FPS pomimo szybkich ruchów głową (TrackIR) w prawo i w lewo. Nad miastem przelatywałem na wysokości około 2000-3000 stóp.
3. Przelot nad terenami poza miastem (na wys. 3000-5000 stóp) - w zasadzie ponad 30 FPS, czasem spada u mnie do 25 FPS gdy celowo szybko ruszam głową czyli widokiem.
Kilka dodatkowych uwag:
Po zainstalowaniu SP1 zanikło zjawisko "przycinania się" na chwilę gry przy szybkim obrocie widoku w prawo i w lewo. Nawet jeżeli za pomocą ustawień doprowadzę do spadku FPS do wartości 8-10 to nie ma tego efektu "przycięcia" obecnego wcześniej praktycznie zawsze.
Najbardziej ucieszyła mnie możliwość ustawienia autogenu na DENSE co daje już ładny efekt wizualny. Autogen został zresztą poprawiony i przy tej wartości nie ma efektu nienaturalnego "przeładowania" budynkami, co miało czasem miejsce wcześniej. Wcześniej przy ustawieniu na NORMAL gra raczej nie przekraczała 20 FPS.
Ograniczenie generowanego ruchu na drogach do 20% jest spowodowane nie spadkiem wydajności, a po prostu przy tej wartości moim zdaniem ruch jest zbliżony do spotykanego na naszych szosach - latam po Polsce.
W moim przypadku
Service Pack spełnił wszystkie oczekiwania i chyba przedłużył życie mojego komputera, bo już się zastanawiałem nad zakupem nowego i złamaniu zasady, że sprzęt do gier wymieniam co 2 lata
