Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #300 dnia: Maja 13, 2007, 01:14:21 »

Oto obrazek.Pokazuje moj lot to co na czerowno to to o co wam chodzi i mi.ATIS podaje to samo 1011 (ta wartosc) a jak pisalem juz wieza caly czas trabi o tym samym.Ze nie jestem na podaniej wysokosci.Za nisko lub za wysoko chociaz na wysokosciomierzu ledwo bije 2000
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #301 dnia: Maja 13, 2007, 08:31:31 »
         Nie wiem co to wysokosciomierz radarowy ale potrafie te opcje ustawic.

No to może zacznijmy "od Adama i Ewy"  :001:

Wysokościomierz ciśnieniowy - służy do pomiaru wysokości lotu i działa na zasadzie pomiaru statycznego ciśnienia powietrza na danej wysokości. Ten wysokościomierz podaje wysokość samolotu nad poziomem morza. Ma możliwość regulacji i ustawienia odpowiednich wartości co powoduje, że można mieć odczyty takie jak opisał some1.

Radiowysokościomierz - (bo chyba z tym urządzeniem mamy do czynienia w FSie - a nie z wysokościomierzem radarowym) - jest to urządzenie przeznaczone do pomiaru rzeczywistej wysokości lotu. Radiowysokościomierz składa się z nadajnika i odbiornika radiowego, anteny nadawczej (1) i odbiorczej (2), przetwornicy i wskaźnika (w dużym uproszczeniu). Obie anteny ulokowane są w pewnej odległości od siebie (L). Nadajnik wysokościomierza wytwarza fale elektromagnetyczne, są one promieniowane przez antenę nadajnika w kierunku ziemi i jednocześnie przekazywane do odbiornika radiowysokościomierza. Fale odbite od ziemi wracają również do odbiornika. Ponieważ odbiornik odbiera zarówno falę bezpośrednią, jak i tą odbitą od ziemi, występuje różnica w czasie (fala odbita przychodzi później) zależna od wysokości lotu.



Radiowysokościomierz podaje rzeczywistą wysokość lotu, ale jest przeznaczony do pomiaru stosunkowo niewielkich wartości - do mniej więcej 1500 m, ponadto samolot którym "lecisz" na screenie tego urządzenia zdaje się nie posiada.

Mam nadzieję, że jest jak prosiłeś "na chłopski rozum"  :004:

Metry i stopy odrozniam ale mam ustawionego FSX w metrach

Kolejna sprawa - ustawienie układu metrycznego w FS daje Tobie metry na mapie, okienkach dialogowych itd. oraz na wysokościomierzu w kabinie! Kontrola lotów (ATC) dalej będzie się posługiwała stopami (jak w "realu"), a Twój wysokościomierz zaczął (w momencie przestawienia na metry) pokazywać wysokość w metrach.

Na Twoim screenie:

Kontrola żąda od Ciebie lotu na poziomie 4000 stóp - czyli 1220 m (1 stopa to 0,305 m) a Twój wysokościomierz pokazuje wysokość około 1050 m czyli jesteś za nisko. Kontrola podaje co prawda 300 stóp (linijka podkreślona - ... you are 300 below ... ), a Ty masz, w momencie zrobienia screena ponad 550, ale to może wynikać z opóźnienia nadejścia wiadomości lub kwestii ustawienia Twojego wysokościomierza (nie wiem co ustawiłeś) albo/oraz z niedokładności odczytania tych danych z Twojego screena - pewnie zresztą wszystkie te czynniki na raz :001:

Rada lucasa jest słuszna - przestaw sobie układ miar na stopy i węzły, wtedy będziesz zgodny z tym co podaje kontrola lotów.

EDIT >>> Klawisz "B" resetuje wysokościomierz czyli wskazanie powraca do QNH.



 
« Ostatnia zmiana: Maja 13, 2007, 10:56:17 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #302 dnia: Maja 13, 2007, 15:27:22 »
Dzieki chlopaki za pomoc.Razordblade dzieki za wytlumaczenie tych wysokosciomierzy "na chlopski rozum"
Zrobilem tak jak lucas mowil przestawilem jednostki miary na stopy i jest wszystko ok.
P.S.Maja jednostki w metreach widocznie niedokladnie przeliczelam i latalem raz powyzej raz poniezej wytyczonego korytarza:)
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #303 dnia: Maja 15, 2007, 14:36:06 »
To moze maly dobieg od tematu ale nadal cos w stronach FSX.
Wczoraj czytalem recenzje karty ATI HD2900 na portalu www.benchmark.pl.Chlopaki stwierdzili ze narazie nie oplaca sie testowac tej karty i z przymrozeniem oka nalezy traktowac wyniki.
Pomijajac fakt ze to karta pod DX10 napisali ze narazie malo takich gier jest.
Napisalem wiec do benchamrk zeby przetestowali tego potwora na zlaczu CROSSFIRE w FSX i oczywiscie niech porownaja tez SLI 8800GTX.
Dzis dostalem odpowiedz ze benchamrk przeprowadzi owe testy.
Czekam na wynyki zobaczymy czy ATI lub NVIDIA poradza sobie z tym naszym FSX
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #304 dnia: Maja 15, 2007, 14:55:13 »
FSX nie obsługuje jeszcze Dx10, ani SLI/Crossfire, ani wielokorowców. Wg testów (niestety nie pamiętam strony) różnica pomiedzy 8800GTS, a 7800GT to 1FPS ;)

Na moim kompie (C2D E6400, 2giga ramu, GF8800GTS640MB) przy dość rozsądnych ustawieniach jakości scenerii mam od 10 do 30fps (te 30 to dość rzadko się zdarza :))

SP1 ma podobno dużo zmienić. Zobaczymy. Prawdopodobnie wyjdzie już w tym tygodniu.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #305 dnia: Maja 16, 2007, 05:19:28 »
Właśnie sobie wstałem, a tu.....
właśnie wyszedł SP-1 do FSX!  :banan
Lik na stronie FS Insider: www.fsinsider.com

Zasysam i dam znać, czy rodzą się jakieś problemy i czy czasem nie trzeba wykonać instalacji na "czystym FSX"

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #306 dnia: Maja 16, 2007, 07:34:49 »
Kilka słów po pierwszych testach.
Wiadomość dnia: JEST WISŁA :karpik Praktycznie identyczna do tej z FS9. Czyli koryto wektorowe kończy się przed Malborkiem.
A na poważnie: jest dobrze. SP-1 naprawdę poprawia wydajność, szczególnie tyczy się to modeli samolotów.
Przed instalacją SP-1 usunąłem całkowicie FSX z dysku, wcześniej zachowując tylko mój logbook i awardsy. Następnie zdefragmentowałem dysk i zainstalowałem od nowa. Po aktywacji produktu, odpaliłem lotnisko w Nowym Targu na standardowych ustawieniach FSX z samolotem Maule. Fpsy na moim geracie: 8-14 (zablokowane na 17 w defaulcie), czyli prawie nie do latania. Zabija je autogen.
Następnie przystąpiłem do instalacji SP-1
Pack sam rozpoznaje miejsce położenia FSX i po kilku minutach mamy go zainstalowanego.
Przystąpiłem do testów. To samo lotnisko, ustawienia, samolot.
Płynne 24 fps, z małymi załamaniami, gdy naprawdę ostro kręciłem kamerą. (zwiększyłem z 17 do 24). Następnie wziąłem B.Baron, bardzo dokładny model, od którego zawsze leciały mi fpsy. 24 fps bez zmian.
Teraz muszę dokonać testów z różnymi ustawieniami siatki, tekstur, autogenu.
Acha, ilość autogenu po instalacji SP-1 została zmniejszona, co wpłynęło znacząco na płynność gry.

Dalsze testy wkrótce. Pozdrawiam!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #307 dnia: Maja 16, 2007, 07:47:06 »
Możezz podać konfiguracje swojego kompa?

Aha, moja X800 zmarła śmiercią naturalną wczoraj, mógłbys  odpalić na ustawieniach medium cessne z KHWD 28L , departure S ? na medium ustawieniach, ciekaw jestem jak pociagnie Twoj sprzęt

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #308 dnia: Maja 16, 2007, 08:12:01 »
Ramzey, jeśli chodzi o kartę graficzną, to tu masz odpowiedź:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=740&model2=722&chart=291

Do 1280x1024  + in game AA & Anizo, FSX'owi zwisa jaka jest karta w środku.... byle byłaby to nVidia.  ::)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #309 dnia: Maja 16, 2007, 08:45:56 »
Do tej gry mam słabego peceta: Pentium D 2,8 GHz, 1GB DDR2RAM/533, X1600pro 256ddr
Wystartowałem tak jak mi pisałeś i miałem od 10-18 (zablokowane na 18) fps. Najlepiej jak się siedziało w VC maszyny, wtedy było najpłynniej. Widać, że bardzo poprawili tą kwestię w samolotach. Nie oczekiwałem cudu, ale jednak SP-1 dał mi te 6-8 fps więcej i znacznie większą płynność. W sumie o to chodziło. Użytkownicy lepszego sprzętu, będą mieli znacznie większe skoki jakości.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #310 dnia: Maja 16, 2007, 13:02:26 »
właśnie wyszedł SP-1 do FSX!  :banan

Ta wiadomość zdecydowanie poprawiło mi humor od samego rana  :001:

Przystąpiłem do testów, co prawda dało się zainstalować SP1 bez problemu na istniejący nieco zmodowany FSX - to jednak zrobiłem później podobnie jak lucas. Odinstalowałem FSX, zdefragmentowałem dysk i zainstalowałem ponownie w kolejności FSX, SP1, a potem dodatki.

Z wyników muszę przyznać jestem bardziej niż zadowolony.  :banan

Moja konfiguracja komputera to:

Procesor - AMD Athlon 62 X2 4200+
Karta graf. - NVidia GF 7600 GS (512 MB)
RAM - 2GB
System - Windows XP Home

... czyli sprzęt, który obecnie można określić jako średni.

Po paru godzinach prób ustawień i "lotów" testowych doszedłem do następujących rezultatów:

Ustawienia FSX

Graphics

Full screen Resolution: 1280 x 1024 x 32
Filtering: ANISOTROPIC
Anti-alinsing: ON
Global texture resolution: VERY HIGH
Lens flare: ON
Light bloom: OFF
Advanced ainmation: OFF

Aircraft

High-resolution 3-D virtual cockpit: ON

Aircraft cast shadows on the ground: ON
Aircraft cast shadows on itself: ON
Aircraft landing-lights iluminate ground: ON

Scenery

Level on detail radius: MEDIUM
Mesh complexity: 50
Mesh resolution: 10m
Texture resolution: 1m
Water effects: HIGH 1.x

Land detail textures: ON

Scenery complexity: DENSE
Autogen detensity: DENSE

Ground scenery shadows: OFF

Special Effects detail: MEDIUM

Weather

Cloud draw distance: 60mi/96km
Detailed clouds detansity: MEDIUM

Traffic

Airline traffic detensity: 50%
GA traffic detensity: 50%
Airport vehicle detensity: LOW
Road vehicles: 20%
Ships and ferries: 25%
Leisure boats: 15%


Takie ustawienia dają już bardzo ładny wygląd FSX, przynajmniej dla mnie - czyli osoby latającej GA raczej dość nisko i prowadząc nawigację "po mapie" (brzydzę się GPS itd. :004:).

Zainstalowane dodatki:

1. Taburet - FSX Vector Europe
2. Cloud9 Xclass Europe

Przed zainstalowaniem tych dodatków FPS miało wartość wyższą o około 5.

Wyniki testu:

(samoloty Cessna172 oraz Maule)

1. Przy starcie i lądowaniu - ok. 20 FPS. Przy szybkim ruchu głową na chwilę może spaść do 15 FPS.

2. Przelot nad miastem (Bydgoszcz) - ok. 20-25 FPS, nie spada poniżej 20 FPS pomimo szybkich ruchów głową (TrackIR) w prawo i w lewo. Nad miastem przelatywałem na wysokości około 2000-3000 stóp.

3. Przelot nad terenami poza miastem (na wys. 3000-5000 stóp) - w zasadzie ponad 30 FPS, czasem spada u mnie do 25 FPS gdy celowo szybko ruszam głową czyli widokiem.

Kilka dodatkowych uwag:

Po zainstalowaniu SP1 zanikło zjawisko "przycinania się" na chwilę gry przy szybkim obrocie widoku w prawo i w lewo. Nawet jeżeli za pomocą ustawień doprowadzę do spadku FPS do wartości 8-10 to nie ma tego efektu "przycięcia" obecnego wcześniej praktycznie zawsze.

Najbardziej ucieszyła mnie możliwość ustawienia autogenu na DENSE co daje już ładny efekt wizualny. Autogen został zresztą poprawiony i przy tej wartości nie ma efektu nienaturalnego "przeładowania" budynkami, co miało czasem miejsce wcześniej. Wcześniej przy ustawieniu na NORMAL gra raczej nie przekraczała 20 FPS.

Ograniczenie generowanego ruchu na drogach do 20% jest spowodowane nie spadkiem wydajności, a  po prostu przy tej wartości moim zdaniem ruch jest zbliżony do spotykanego na naszych szosach - latam po Polsce.

W moim przypadku Service Pack spełnił wszystkie oczekiwania i chyba przedłużył życie mojego komputera, bo już się zastanawiałem nad zakupem nowego i złamaniu zasady, że sprzęt do gier wymieniam co 2 lata :001:
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2007, 13:09:33 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #311 dnia: Maja 16, 2007, 20:57:56 »
Jeszcze jedna dobra wiadomość (dla tych, którzy jeszcze o tym nie wiedzą) - darmowy dodatek z obiektami charakterystycznymi dla Polski "VFR POLAND 3D LANDMARKS", dostępny tutaj:

 http://www.simdesign.pl/downloads.php?page=downloads - bez problemu działa z FSX.  :banan




Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #312 dnia: Maja 17, 2007, 08:55:31 »
Nie wiem czy nie odkryję Ameryki spod kapelusza,albo czegoś nie pokręciłem, ale w Media Markt widziałem FSX za 139 zł to chyba tanio?

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #313 dnia: Maja 17, 2007, 09:01:45 »
Deluxe czy Standard?
Bartek
Aztec.pl

tomek1988

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #314 dnia: Maja 17, 2007, 09:07:30 »
W sumie to nic dziwnego, w wielu sklepach spadły ceny FSX, poruszaliśmy już ten temat kilka stron wcześniej.