Ja nie chcę się kłócić ale w niektórych grach jest woda są w niej odbicia ba nawet można się w nią zanurzyć
W jakich grach? Nie możesz porównywać symulatora to fpsów, TPP, czy RTSów. To zupełnie inna bajka, inaczej przygotowana grafika i inaczej renderowana. Co więcej nawet porównywanie FSów do innych simów nie ma sensu. W FS9/X masz cały świat generowany dynamicznie, a nie ręcznie przygotowaną małą mapkę (jak w LockOn/Il2/BoB2/etc), do tego FSy ma otwartą architekturę, engine sima nie jest przygotowany pod konkretną scenerię, każdy user ma inny mesh, inne (foto)textury, inny autogen itd. Tego nie da się zrobić bez wpływu na wydajność. Zresztą, nie wiem czy pamiętasz jakie wymagania miał LockOn gdy wyszedł.
Dlatego nie uważam, że MS dał, jak to barwnie określiłeś d..y. Wręcz przeciwnie, pomimo początkowych trudności, uważam, że Aces odwalili przy FSX kawał dobrej roboty (zwłaszcza po SP1).
Może narzekasz na MS i FSX, bo tak po prostu jest trendy?