Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #675 dnia: Października 06, 2007, 16:38:27 »
Też tak sądzę, myślę, że FSX wykorzystuje uproszczony algorytm i zwyczajnie przesunięcie trymu powoduje dodanie/odjęcie jakiejś wartości liczbowej do tej, która wynika z aktualnego położenia osi potencjometru, co w rezultacie daje zwiększoną/zmniejszoną skuteczność sterów, bez troszczenia się o położenia skrajne. Swoją drogą sposób, w jaki samolot zaczyna reagować na stery wydaje mi się i tak zbyt nerwowy (chodzi mi o to, że w trakcie tego rozpędzania odpowiedź samolotu na stery powinna narastać o wiele bardziej płynnie, w FSX daje się wyczuć dość ostry próg prędkości od którego reakcja na stery jest już bardzo gwałtowna). Myślę że w realu następuje to bardziej płynnie.

kapulet

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #676 dnia: Października 07, 2007, 12:13:46 »

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #677 dnia: Października 07, 2007, 13:02:14 »
Te ustawienia dają dobrą płynność, ale są conajmniej dziwne. Żeby dla takiego mocnego kompa ustawiać autogen i scenery na sparse? Efekt jest średnio imponujący (taki Kraków wygląda dziwacznie, bardzo gęsta tekstura pokryta sporadycznie rozsianymi domkami).

Odnośnie ustawień mam następujące pytanie: Czy ktoś się orientuje który dokładnie parametr w pliku cfg odpowiada za wyostrzanie tekstur? Pomimo wypróbowania różnych ustawień nawet na maksymalnych tekstury ziemi wyostrzają się za wolno (jak dam widok zewnętrzny i pauzę, to widać, jak po chwili tekstura ziemi w bezpośrednim sąsiedztwie i pod samolotem uzyskuje maksymalną ostrość, wkurza to, bo nad większością przelatuje się zanim się wyostrzą (zwłaszcza jakimś szybszym samolotem).

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #678 dnia: Października 07, 2007, 16:56:02 »
....wyprzedził mnie właśnie miałem pisać posta  z prośbą w tej samej sprawie!!!!
mam dokładnie to samo co poprzednik.Jak się da pauze to się doładowują ale to trwa i trzeba czekać.pogodziłbym się gdybym wyczekał i powiedzmy teren okolic np EPKT się wyostrzył i już tak pozostał ale niestety kolejne kółko nad Katowicami i znów rozmyte. Poradźcie coś na to !!!

Czy jest szansa aby było EPKT tak ładne jak w FS2004??? Moje ulubione lotnisko!!!

Dzięki Yoyo twój cfg dał wzrost klatek ok7 .

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #679 dnia: Października 07, 2007, 17:43:34 »
Pośrednią radą na rozmycia jest zmniejszenie AA/Anizo na karcie graficznej. U mnie, po obniżeniu z 4x/4x do 2x/2x polepszyła się wydajność gry. Rozmycia występują, ale nie z takim natężeniem jak wcześniej.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #680 dnia: Października 08, 2007, 08:32:54 »
Trochę zmienię temat. Sprawdziłem inne samoloty i wszystkie mają odwróconą animację trymu. Czy to ja, czy Microsoft nie rozumiemy w jaki sposób on działa?
... może obserwujesz działanie klapek odciążających, to jedyna w realu "animacja" dająca się zaobserwować. Działania trymerów raczej nie widać ze względu na "małe skoki" powierzchni, przeznaczenie (korekcja sił aerodynamicznych dla zadanych prędkości lotu, trymery z reguły mają własny/niezależny napęd). Klapka odciążająca "reaguje"  na ruchy powierzchni sterowych i ma na celu zmniejszenie sił w układzie sterowania, w konsekwencji ma na celu zmniejszenie siły przykładanej na sterownicach. Zakres ruchu klapek odciążających zależy od prędkości lotu. Zupełnie nie widać "animacji" klapek wyważających ustawianych na ziemi. Ponieważ sposób rozwiązania sterowania powierzchniami w locie może zmieniać się w seriach produkcyjnych, trzeba by dokładnie przyjrzeć się dokumentacji technicznej by odpowiedzieć na pytanie : co chciał odwzorować autor modelu?
Leszek

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #681 dnia: Października 08, 2007, 09:00:21 »
Pamietacie to?


troche jednak sie rozni ta wizja artysty  :118: :


Co do rozmycia się gruntu - przy tej recenzji gdzies napisalem jak to zrobic (ale uwaga - posiadacze kart NVidia tylko) : http://acn.waw.pl/sturm/FSX_Tatra.html (w tekscie powinen byc link do forum, gdzie jest opis), chodzi o ten mipbias=6 i kwestie z minimapami. Rezultat bdb.
« Ostatnia zmiana: Października 08, 2007, 09:07:29 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #682 dnia: Października 08, 2007, 11:39:44 »
W moim pliku cfg ta wartość była już ustawiona na 6 (pewnie dlatego że wychodziłem od Twojego configu :-) ). Co do ujemnej kompensacji szczegółów, to w ustawieniach sterowników nie mam wspomnianej opcji "naklejka" ("clamp"). Mogę tylko ustawić "zezwól" albo "zablokuj" i nic więcej. Stery w wersji 162.18

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #683 dnia: Października 08, 2007, 17:36:21 »
A co do dodatku do fsx-a to ludzie na forum flightsimworld już piszą że m$ źle wykonał golenie do F-18 i faktycznie widać na screenach i na zdjęciach real f18 że coś jest nie tak. A szkoda. No chyba że zdążą jeszcze to poprawić.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #684 dnia: Października 08, 2007, 17:45:19 »
Jeśli podwozie ma dobre proporcje i zakres animacji a tylko "siedzi" za wysoko to jest to do naprawienia przez edycję aircraft.cfg, nic strasznego. Może coś poplątali przy definiowaniu contact pointów, zdarza się.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #685 dnia: Października 08, 2007, 19:15:51 »
W moim pliku cfg ta wartość była już ustawiona na 6 (pewnie dlatego że wychodziłem od Twojego configu :-) ).

Dokładnie u mnie jest to samo.Pobawiłem się ustawieniami i nic nie pomaga !!!
Śmiem podejrzewać że jest to wina procesora!! Słaby procek nie wyrabia z obliczeniami.Co z tego że grafa jest ok jak procek się męczy.Problem jest tak duży że myślę że warto nad nim posiedzieć i ustalić przyczyny.Problemy te występowały w FS2004 jak i obecnie na FSX.
Proszę o wypowiedz inne osoby które mają podobne problemy z rozmytymi (nieostrymi) teksturami w fsx.
Podajcie swoją konfigurację kompa może dojdziemy wspólnymi siłami do jakiegoś rozwiązania.

PIV 2,4 Ram 2GB Grafa GF6800GT

Kto pierwszy poda rozwiązanie tego problemu wygrywa BOMboxa :020: od radia  (jak se smsa wyśle hihi)

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #686 dnia: Października 08, 2007, 19:34:25 »
U mnie też jest ten problem, zabawne, ze potrafi wystąpić nawet przy 30 - 40 FPSach, czyli komputer nie jest za bardzo obciążony. Podobno w SP2 zajęli się problemem blurów i występują rzadziej.

C2DE6400, 2GB, 8800GTS

Zauważyłem, że rozmycie textur zdarza mi się podczas przełączania widoków, a konkretnie przy wejściu w widok z wieży i przejściu z powrotem w widok z VC, czy na exterior. FSX wówczas widocznie głupieje z wyświetleniam textur terenu.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #687 dnia: Października 08, 2007, 19:57:47 »
Wypisz wymaluj u mnie wygląda to tak jak u Empecka, konfig też podobny C2D E6750, 2GB RAM, 8800gts. "Blury" nie są zależne od ilości fps (u mnie przeciętnie 30-40). Testowałem ustawienia mipbias dla wartości 5, 6 i 8. Przy 8 występuje wspomniana już przez kogoś "ziarnistość" grafiki, wszystko jest jakby z drobinek skrzącego się piasku, ale na natężenie rozmyć nie wydaje się to mieć większego wpływu. Acha, porada z linku podanego przez Kapuleta, żeby stosować AA i Anizo aplikacji, a nie sterowników jest dobrze uargumentowana (że niby programiści lepiej wiedzieli w których miejscach jak to zastosować najlepiej), ale w praniu się nie sprawdza. Z AA i Anizo włączonymi spod sterowników mam widocznie lepszą jakość obrazu.

Acha, instalował ktoś darmową scenerię Polinezji Francuskiej z simviation? Opis instalacji jest cokolwiek skomplikowany i zastanawiałem się czy ktoś mógłby mi w tej materii doradzić, bo już zassałem dwa klocki po 80Mb.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #688 dnia: Października 08, 2007, 20:09:11 »
To samo, komp PD 2.8, 1GB, x1600, blury są przy przeskakiwaniu widoków. Teraz, gdy po zmniejszeniu efektów karty, wzrosła wydajność gry, blury likwidują się szybciej. Choć jakbym dał jakiś konkretny dodatek zmieniający scenerie, problem by się zwiększył.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #689 dnia: Października 08, 2007, 20:44:56 »
Inaczej... opisze jak to u mnie wygląda
FSX lotnisko EPKT
Klatki na poziomi 16-21, startuję wszycho ok kończy się pas wszystko ok 200 metrów od lotniska widzę wyraźną granicę między ładną teksturą a rozmytą (czyli rozdzielczość tekstury bardzo niska widać kwadraty droga jest postrzępiona), coraz dalej jest coraz gorzej aż ziemia osiąga wygląd pomazanych kolorów z których jedno co można rozpoznać to tylko mocno odróżniające się barwy.Dodam że od samego początku siedzę w kokpicie.Tak sobie mogę latać wkoło EPKT i nic się nie zmienia.Dopiero jak dam pause i przełączę się na widok zew nie ruszając widokami czekam jakieś 3min załadują się tekstury w promieniu widoczności więc wracam w kokpit i lecę.Po chwili lotu znów mam rozmyte.Powiedzmy że robię kółko i lecę w miejsce gdzie czekałem na doładowanie tekstur a tu znów jest rozmyte.KICHA!!!
Jest to irytujące bardzo.Jedno co zaobserwowałem to to że na początku tak nie miałem z czasem się tak zrobiło.Tak samo miałem z FS2004 na początku ok potem zaczynało się krzaczyć.Robiłem defragmentację!