Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #705 dnia: Października 10, 2007, 01:32:19 »
No i tak być powinno. Jak będziesz latał w listopadzie/grudniu nad Tatrami, wyłączaj XClass.
XClass, o ile się nie mylę, pobiera sobie teksturki z innych rejonów świata, po to, aby zakamuflować "pustynny wygląd" znacznej części Europy w okresie jesiennym. Do tego odpowiada za bardziej prawidłowe rozłożenie właściwych typów terenu (lasy w szczególności). Z teksturami Millsa, może dochodzić do różnych dziwnych konfiguracji. Ale zimą, w FSX, powinno być już OK, nawet z Millsem i włączonym Xclassem :D

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #706 dnia: Października 10, 2007, 09:51:33 »
Ja mam podobny problem z zimą i xClass Europe (1.05):
- np startując z Budapesztu (Mega Airport od Aerosoftu) zimą całe lotnisko jest białe a wokół zieleń! I tak przez całą drogę aż do Dusseldorfu! Dopiero w Zagłębiu Ruhry pojawiły mi się pierwsze placki białego śniegu... (ale i tak stanowczo za mało jak na 23.12.2006)
- Okęcie 23.01.2007 jest całe zielone! (sic!) A żeby było śmieszniej pada śnieg! (używam ASX+XG SP1) - dopiero wlatując nad skandynawię widzę białą ziemię.

Jak będę wieczorem w domu to porobię zrzuty ekranu.
(nie używam textur Mills'a)
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #707 dnia: Października 10, 2007, 10:11:54 »
Heh, widocznie coś spaprali :(

Ja jakoś nie latałem zimą nad Polską, zawsze latam z taką porę roku jaka akurat jest. Szkoda, miało być tak pięknie :(

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #708 dnia: Października 10, 2007, 13:44:53 »
ok, znalazłem w czym problem:
xClass bazuje na danych z 2005 roku (średnie miesięczne) o pokryciu terenu śniegiem - dlatego też dzieją się takie kwiatki - jednye rozwiązanie to wyłączyć zarządzaniem porą roku przez xclass i zostawić to FS. Trzeba zmienić roższerzenie pliku seasonC9.bgl na jakieś inne. Zachowujemy wtedy wszystkie uroki xClass oprócz podstawiania odpowiednich tekstur do pory roku.
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #709 dnia: Października 10, 2007, 13:50:22 »
Super! Dzięki za info, trzeba potestować :)

Przy okazji, nowy filmik z Acceleration:

http://www.oldrose.org/FSX/FSX_AccelerationPack_DX10_preview_03.wmv

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #710 dnia: Października 10, 2007, 13:54:24 »
Rewelacja, wielkie dzięki ESP. Zarządzanie porami roku przez Xclass nie jest mi do niczego potrzebne, bo tekstury Mills'a doskonale rozwiązują problem bezsensownych domyślnych tekstur FSX, więc dobrze, że można to wyłączyć pozostawiając jednocześnie układ lasów i miast z Xclass. Dziękuję, o to właśnie chodziło.

Warka Bear

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #711 dnia: Października 10, 2007, 15:16:59 »
Poniewaz jest to moj pierwszy post na tym forum, witam wszystkich kolegow, znajomych i jeszcze nieznajomych.
W tym calym miszmaszu Swiety Boze nie pomoze. Przy tworzeniu scenerii skazany jestem na proby roznych dodatkow. Kazdy wprowadza cos nowego, ale przy okazji dezorganizuje inny. Osobiscie uzywam FScene X Europe. Co prawda wprowadza on nieco "cukierkowy" wyglad FS-a, porownywalny z Combat Flight Simulator 3, ale w moich oczach jest jak do tej pory najlepszy. Posiadam rowniez dodatek cloud9. Nestety, pustynny wyglad wokol fotoscenerii i rozsiane drzewa spowodowaly, ze powedrowal do lamusa. Empeck zaprezentowal w tym temacie screeny z EPNT i Pucka, na ktorych mozecie zobaczyc, jak wyglada FScene x Europe i jak sie wpisuje w FSX, wraz z takimi dodatkami, jak Vector Europe (ktoremu tez daleko do swetnosci),Tatra Photo Scenry i FScene X Europe. Trzeba czekac na GE i miec nadzieje, ze zmieni wirtualny swiat, tak jak w FS2004.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #712 dnia: Października 10, 2007, 16:50:45 »
Cytuj

Przy okazji, nowy filmik z Acceleration:

http://www.oldrose.org/FSX/FSX_AccelerationPack_DX10_preview_03.wmv
VC bajer, cienie całkiem całkiem, chromowany mustang wypas.
Natomiast widzę że faktycznie coś jest nie tak z contact pointami w Hornecie, samolot jest dziwnie pochylony na dziób. Może zrobili je z automatu? ;) Ale to powinno dać się poprawić.

No i druga sprawa, dopalacze wizualnie słabiutkie.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #713 dnia: Października 10, 2007, 17:16:49 »
Cześć Warka :)

Co do contact pointów - P12C na forum SimOuthouse przyznał się, że to oni spaprali sprawę, a nie CaptainSim, ponoć to poprawiają.

Czy tylko mi się wydaje, czy Aces są coraz bardziej customer-friendly?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #714 dnia: Października 10, 2007, 18:01:50 »
Witaj Warka!  :002: A gdzie twoj avatar z Bear?

Co do Horneta - faktycznie ugięcie kół głównych jest za małe, ale jest też małe ale - zależy ono od masy samolotu i ilości paliwa w zbiornikach. Raczej jeśli tak nie jest to bug aż wstyd, ale ten model robił Captain Sim, ktory uważa że grafa ma być najważniejsza ;-) , więc coś by tu nie grało .... raczej byłoby to dziwne
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #715 dnia: Października 10, 2007, 20:10:14 »
http://www.lumpofclay.net/f18.jpg        <-- zdjęcie "pustego" F18. No nie wiadomo ile ma cieczy. No ale widać że jest nisko. Na screenach wygląda to trochę inaczej no chyba że to wersja terenowa 4x4  :020:
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #716 dnia: Października 11, 2007, 13:22:57 »
No i tak być powinno. Jak będziesz latał w listopadzie/grudniu nad Tatrami, wyłączaj XClass.
XClass, o ile się nie mylę, pobiera sobie teksturki z innych rejonów świata, po to, aby zakamuflować "pustynny wygląd" znacznej części Europy w okresie jesiennym.
No własnie. A u mnie XClass ładnie zakamyflował piasek wkoło lotnisk w okresie letnim ale jesien nadal jest mocno pustynna (np. okolice EPPO, czy EPKK). Czy ktoś z Was moze dać screena jak to u Was wygląda z XClass i jesien ?
Bartek
Aztec.pl

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #717 dnia: Października 11, 2007, 16:10:25 »
Pustynia Bartku. Tylko rozkład lasów znacznie lepszy.
Właśnie odtwarzam przedwojenną trasę LOT-owską z Okęcia przez Lwów, Sofię, do Salonik. Zielono zaczęło być dopiero na południu Bułgarii. Zaznaczam, że wyłączyłem wspomniany powyżej plik BGL odpowiadający za zmiany pogodowe i sytuację z 2005.


Za to jakbym wrzucił teraz tekstury jesienne Adama Millsa, wszystko powinno być w jak największym porządku.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #718 dnia: Października 11, 2007, 17:31:55 »
Mój post dotyczy wyostrzania się (a raczej nie) tekstur ziemi.
Nie miałem z tym problemu, ale podkusiliście mnie tą paczką "lepszych" tekstur dla Europy (8 plików). No i klops - niemal od razu rozmyte tekstury.
Tak więc problem nieostrzenia leży najprawdopodobniej w tych teksturach. Pamiętam podobny problem dotyczył scenerii Łodzi - tam kilka tekstur było zapisanych w złym formacie i od razu cały FS "pływał" w tym rejonie. Wówczas poradziłem sobie konwertując tekstury do właściwego formatu, ale tu, przy ponad tysiącu obrazków....  :121:
Wracam do defaulta.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #719 dnia: Października 11, 2007, 19:48:03 »
Wówczas poradziłem sobie konwertując tekstury do właściwego formatu, ale tu, przy ponad tysiącu obrazków....  :121:

Imagetool można wywołać plikiem wsadowym i konwertować wszystko jak leci ;)