Autor Wątek: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]  (Przeczytany 130316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #390 dnia: Lutego 17, 2015, 10:42:22 »
To interesujące, bo ten samolot może całkiem przyzwoity pakiet uzbrojenia przenosić. Podobno Królowa matka dostała lekkiej migreny na wieść o tym. ;)

Najwyraźniej wybrali najszybsze rozwiązanie. Z tego co kojarzę, Argentyna była zainteresowana zakupem Gripenów, jednak opcja ta została zablokowana przez Wielką Brytanię.
Patrząc po datach wątków dotyczących rozmów pomiędzy Argentyną a Chengdu, decyzję podjęto dość szybko.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #391 dnia: Lutego 17, 2015, 21:31:28 »
Jakiś nie z tej bajki chyba jestem, ale może mnie ktoś uświadomić co mają Angole do Gripenów? Chyba, że do Gripenów montuje się coś na ichniej licencji, ale kwestia zapisu w umowie między licencjodawcą a licencjobiorcą.
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #392 dnia: Lutego 17, 2015, 21:43:37 »
Anglicy produkują wiele kluczowych części do Gripena, więc ich głos jest tutaj uzasadniony.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #393 dnia: Lutego 17, 2015, 21:45:13 »
Ta jest takie SAAB/BAe Gripen AB,  mówiły mi jaskółki że najlepsze są spółki!
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #394 dnia: Lutego 17, 2015, 21:47:06 »
Okolo 30% czesci do produkcji Gripena pochodzi z Wielkiej Brytani. Tutaj wiecej na ten temat: http://www.defensenews.com/article/20141108/DEFREG05/311080014/Argentina-Buying-Gripens-Brits-Say-No-Way-.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #395 dnia: Lutego 18, 2015, 21:48:30 »
Czyli dobrze myślałem, że montują coś ichniego. Podziękował.
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #396 dnia: Lutego 18, 2015, 23:20:33 »
I bardzo dobrze zrobiła Argentyna.
Brytyjczykom wydaje się, że są lepsi i wszystko im wolno, bo grupy rycerzyków pływały po świecie i przygarniały wszystkie terytoria jak leci.
Grippen określany był jako F-16 dla ubogich, a śmiem twierdzić, że JF-17, przynajmniej pod względem awioniki może być od niego lepszy (przecież to stara dobra koncepcja f-16). Dać im tylko radar AESA (jak zapowiadali w Block 2) i niech straszą brytoli pod Falklandami.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #397 dnia: Lutego 19, 2015, 01:22:56 »
Pikanteri calej sprawie dodaje fakt, ze na dzien dzisiejszy Wielka Brytania nie ma w aktywnej sluzbie zadnego lotniskowca. HMS Illustrious poszedl na zyletki, a dwa lotniskowce HMS Queen Elizabeth i HMS Prince Of Wales wejda do sluzby dopiero po 2017.  Mozliwe, ze jeszcze uslyszymy o Falklandach.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #398 dnia: Lutego 20, 2015, 22:39:12 »
Czyli indyjski cyrk, ciąg dalszy.

Ministerstwo pomyliło się z ceną Dassault Rafale, ciekawe jak to będzie wyglądać z Eurofighterem.
Fakt faktem, Francuzi nie są zbytnio chętni do przekazywania jakichkolwiek informacji nt. swoich samolotów i w ogóle produktów ( mam Citroena, żeby wymienić cokolwiek muszę jechać do serwisu, nawet problem jest z żarówką ). Preferują bardziej opcję ' kupuję i tyle ' ( patrz Egipt - 24 Rafale + fregata ), natomiast Hindusi chcieli jeszcze u siebie linie montażową, kody, itd. Widać już to od wdrażania zarówno Mirage 2000-5, Mirage 2000-5 Mk.2 jak i Dassault Rafale, a szczególnie tego ostatniego.
Odbiegając lekko od tematu, natknąłem się nawet na wątek na Forum ED dotyczącym DCS. Padło pytanie dlaczego trwają pracę nad budową modułu z EF-2000, a z Rafale nie. Padły odpowiedzi, że nie ma większego problemu z pozyskiwaniem informacji co do EF-2000, współpracują z pilotami, z koncernem, po to, aby to stworzyć do DCS.
Z Rafale było inaczej. Piloci milczeli, nikt nie chciał udostępniać czegokolwiek. Niby nic, ale jednak coś i choć trochę obrazuję podejście jednej i drugiej strony, chociażby w przypadku takiej błahostki.



Ciekaw jestem co teraz Hindusi zrobią. Jakoś przeczuwam, że nie wybiorą nic z tych dwóch opcji i albo będzie nowy przetarg i wtedy uwzględnią jeszcze F-16, albo zdecydują się zakupić więcej Su-30, MiG-29, bądź Tejasów.

O ile jeszcze linia produkcyjna Rafale w Indiach mogłaby wypalić ( gdyby nie brak chęci ze strony francuskiej co do informacji i gdyby nie zamieszanie w ministerstwie ), tak sprawa z EF-2000 raczej jest przesądzona. Wszystkie kraje co kupowały Eurofightera nie brały pod uwagę ani otwierania jakiejś linii produkcyjnej u siebie, ani żadnego angażowania się, bowiem tutaj sprawa produkcji jest raczej zamknięta.


http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=15706


Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #400 dnia: Kwietnia 11, 2015, 18:22:51 »
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16144

Indie jednak wybrały Rafale, ale tylko w 36 sztukach.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #401 dnia: Kwietnia 12, 2015, 10:43:52 »
Na razie 36 sztuk ,umowa na 108 sztuk dalej jest negocjowana.Po prostu te 36 samolotów ma być na zaraz ,umowa na 108 sztuk które mają być w większości wyprodukowane w Indiach dalej jest negocjowana.

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #402 dnia: Kwietnia 30, 2015, 17:46:44 »

Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #403 dnia: Maja 01, 2015, 00:12:35 »
Egipt, Indie, teraz Katar.