Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)  (Przeczytany 261555 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #345 dnia: Września 27, 2007, 09:38:56 »
Proszę o pomoc.Uruchamiam zmodernizowany kokpit do FalconAF i natrafiłem na pewne problemy związane z autopilotem.Mam ustawione w setup autopilota na opcję 3 axis.Testuję w misji treningowej,prędkość około 500,wysokość 8000.
1.Przełącznik Pitch nie chce się przełączyć (sporadycznie się przełącza).
2.Przełącznik ROLL przełącza się,ale nie widać efektów jego działania.
W manuale w rozdziale Auto Pilot Controls są podane warunki jakie muszą być spełnione aby działał autopilot,w moim przypadku są one spełnione,ale AP nie działa.Jest także podana tabela opisująca działanie PITCH i ROLL.
Mam konkretne pytania.Jeśli mam ustawione w setup 3 axis to czy:
1-powinny działać oba przełączniki PITCH i ROLL czy tylko PITCH?
2-jeśli działają oba to czy jest pomiędzy nimi jakaś zależność?
Autopilota opisują następujące klawisze:
ROLL - Ctrl+1,PITCH- Ctrl+2 autopilot-klawisz A oraz korekcja autopilota-Ctrl+3.
Patrząc na opis przełączników na panelu można wyróżnić 3 pozycje dla obu przełączników oraz na tabelę w manuale można odnieść wrażenie,że jest wzajemna zależność pomiędzy przełącznikami.Ponieważ u mnie przełącznik PITCH nie chce się przełączać to nie mogę doświadczalnie sprawdzić jak to działa,dlatego mam następne pytania:
3-jak włączyć autopilota i jak powinny być ustawione przełączniki
4-jakie opcje można ustawić
5-jak wyłączyć AP.

BigMac

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #346 dnia: Września 27, 2007, 21:29:40 »
Autopilot w Falconie jest kontrolowany w dwóch osiach dwoma przełącznikami.

Lewy przełącznik odpowiada za "lewo-prawo" i ma trzy pozycje - od góry: HDG - podąża za znacznikiem HDG z HSI ustawianym obracaną gałką, ATT HOLD - utrzymuje zastane przechylenie (czyli nie utrzymuje żadnego określonego kierunku) i STRG SEL - leci w kierunku wybranego steerpointa. Ten lewy przełącznik odpowiada za płaszczyznę poziomą, nie ustala, co się będzie działo z wysokością.

Prawy przełącznik jest od płaszczyzny pionowej. Od góry: ALT HOLD - trzyma zastaną wysokość, OFF - AP wyłączony i ATT HOLD - utrzymuje zastany kąt wznoszenia/opadania.

Kiedy prawy switch jest w pozycji OFF, AP jest wyłączony w obu osiach. Wrzucenie ALT HOLD lub ATT HOLD aktywuje daną funkcję "pionową" oraz tę funkcję "poziomą", która jest ustawiona na lewym switchu. Dzięki temu można tworzyć kombinacje, np:

Chcemy, żeby AP leciał w kierunku steerpointa 3 oraz utrzymywał wysokość, na której jesteśmy - ustawiamy na ICP strzałeczkami STP 3, lewy przełącznik dajemy w dół na STRG SEL a prawy w górę na ALT HOLD.

Chcemy, żeby AP leciał w kierunku 330 oraz utrzymywał kąt wznoszenia 15 stopni - ustawiamy HDG na HSI na 330 i wrzucamy lewy switch w górę na HDG. Prawy jest w tej chwili w pozycji środkowej, więc całość jest jeszcze wyłączona. Teraz drążkiem podnosimy dziób na 15 stopni i przełączamy prawy switch  w dół na ATT HOLD.

Chcemy, żeby po prostu leciał tam, gdzie go skierowaliśmy - lewy na środek, prawy w dół (czyli oba na swoje ATT HOLD). Albo łatwiej - puszczamy drążek i FLCS leci jak po szynach :D

Jeszcze raz - lewy i prawy przełącznik są niezależne, jeden jest od osi pionowej, drugi od poziomej i można sobie dobierać różne kombinacje. Trochę może wprowadzać zamieszanie, że oba przełączniki mają pozycję ATT HOLD (attitude hold). Trzeba jedynie pamiętać, że odpowiadają za utrzymanie 'attitude' w swoich osiach.

PS. U mnie wszystko się ładnie przełącza, zarówno ctrl-1/ctrl-2 jak i mapując sobie konkretne kombinacje np. w ten sposób:


Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #347 dnia: Września 28, 2007, 07:46:14 »
Dziękuję za pomoc,teraz wiem jak powinien działać autopilot w AF.

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #348 dnia: Września 28, 2007, 10:04:07 »
Zrobiłem testy na obu przełącznikach autopilota.Lewy reaguje na mysz i klawisze, prawy niestety nie.Prawy przełącznik w momencie naciśnięcia myszą lub klawiszami ctrl+2 na moment zmienia położenie i wraca na pozycję AP/OFF.Robiłem próby dla 3 opcji 3 Axis,Steerpoint oraz Combat.Zdarza się sporadycznie,że przy odpaleniu misji na początku mogę prawy przełącznik przełączyć ale tylko raz,próba ponownego przełączenia nie udaje się.Mogę próbować przemapować autopilota,ale nie wierzę w powodzenie.

BigMac

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #349 dnia: Września 28, 2007, 15:23:10 »
Jaki masz cockpit? Domyślny czy zmieniłeś np. na Stopworksa?

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #350 dnia: Września 28, 2007, 15:32:42 »
Mam ustawione:cockpit defoult,keystrokes oraz HiTilesAF.
Robiłem różne próby i efekt jest ten sam.Ustawienia w setup:3 Axis,lewy przełącznik w poz ATT HOLD.Po odpaleniu misji mogę włączyć tylko jeden raz autopilota prawym przełącznikiem na pozycję ALT HOLD.Po 10 sek.przełącznik przełącza się sam na pozycję OFF.Ponowne włączenie jest możliwe dopiero po powtórnym odpaleniu misji.
Ponieważ nie mogę włączyć na stałe autopilota aby przeprowadzić testy to mam parę pytań.
1.Czy po załączeniu autopilota przejęcie sterów joystikiem powoduje automatycznie jego wyłączenie?
2.Jak działa klawisz "A" (autopilot)?Czy jest to "toggle" autopilota?Jeśli tak to czy jest wyświetlana inf.o załączeniu autopilota?Czy on,off klawisza A powoduje przełączanie na prawym klawiszu AP Switch?
3.Ostatnie pytanie dotyczy mapowania BigMaca.Jak mapowałeś 3 pozycje dla lewego i prawego przełącznika autopilota,jeśli w cockpitbuilders są tylko 3 funkcje:AP Switch Left,AP Switch Right oraz autopilot(klawisz A)?

BigMac

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #351 dnia: Września 28, 2007, 18:13:04 »
Mam ustawione:cockpit defoult,keystrokes oraz HiTilesAF.
Robiłem różne próby i efekt jest ten sam.Ustawienia w setup:3 Axis,lewy przełącznik w poz ATT HOLD.Po odpaleniu misji mogę włączyć tylko jeden raz autopilota prawym przełącznikiem na pozycję ALT HOLD.Po 10 sek.przełącznik przełącza się sam na pozycję OFF.Ponowne włączenie jest możliwe dopiero po powtórnym odpaleniu misji.

Może przekraczasz Ma 1 przypadkiem? Dziwne...

Cytuj
1.Czy po załączeniu autopilota przejęcie sterów joystikiem powoduje automatycznie jego wyłączenie?

Nie

Cytuj
2.Jak działa klawisz "A" (autopilot)?Czy jest to "toggle" autopilota?Jeśli tak to czy jest wyświetlana inf.o załączeniu autopilota?Czy on,off klawisza A powoduje przełączanie na prawym klawiszu AP Switch?

U mnie "a" działa w zasadzie tak samo jak ctrl-2, ale wolę używać tego drugiego.

Cytuj
3.Ostatnie pytanie dotyczy mapowania BigMaca.Jak mapowałeś 3 pozycje dla lewego i prawego przełącznika autopilota,jeśli w cockpitbuilders są tylko 3 funkcje:AP Switch Left,AP Switch Right oraz autopilot(klawisz A)?

W cockpitbuilders są na pewno te funkcje. Poszukaj, a jak nie ma, to wklej:

SimLeftAPUp -1 0 0X48 3 0 0 1 "Left AP Switch Up"
SimLeftAPMid -1 0 0X4C 3 0 0 1 "Left AP Switch Middle"
SimLeftAPDown -1 0 0X50 3 0 0 1 "Left AP Switch Down"
SimRightAPUp -1 0 0X49 3 0 0 1 "Right AP Switch Up"
SimRightAPMid -1 0 0X4D 3 0 0 1 "Right AP Switch Middle"
SimRightAPDown -1 0 0X51 3 0 0 1 "Right AP Switch Down"

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #352 dnia: Września 28, 2007, 18:25:51 »
Dzięki BigMac za inf.,będę dalej szukał przyczyny wyłączania po 10 sec autopilota.

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #353 dnia: Września 28, 2007, 21:18:21 »
Dzięki BigMac,miałeś jak zwykle rację.Powodem wyłączania po 10 sec autopilota była zbyt duża prędkość (powyżej 1 M).Znalazłem także w cockpitbuilders funkcje dla 3 położeń lewego i prawego przełącznika.Dla mnie jest to b.ważne ponieważ mogę precyzyjnie przypisać te funkcje 3 pozycją przełącznika na panelu.Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #354 dnia: Października 01, 2007, 22:06:00 »
Mam dwa pytania.Jedno dotyczy przełącznika parking brake.Kiedy go stosować?Drugie dotyczy przycisku horn silencer.Nie mogę go znaleźć w opisie klawiszy.

Q-bak

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #355 dnia: Października 01, 2007, 23:20:25 »
Parking brake aplikujesz, jak np. odpalasz maszyne i nie chcesz, zeby Ci odjechala w sina dal jak np. bedziesz zajety uruchamianiem elektroniki. To tak jakby ręczny w autach

horn silencer - cos mi to mowi, ale chyba Ci nie odpowiem ;)

BigMac

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #356 dnia: Października 01, 2007, 23:29:07 »
Horn silencer wycisza ostrzegawcze buczenie przy locie blisko stalla.

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #357 dnia: Października 02, 2007, 07:46:06 »
Dziękuję za informacje.Co do horn silencer to nie mogę go znaleźć w cockpitbuilders (chyba,że jest pod inną nazwą lub nie jest zaimplementowany).

BigMac

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #358 dnia: Października 02, 2007, 17:09:32 »
Jakiś dziwny masz ten cockpitbuilders ;)
SimSilenceHorn 1008 0 0X22 2 0 0 1 "Ckpit-Betty gear horn"

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #359 dnia: Października 02, 2007, 18:43:44 »
BigMac jak ty to robisz,że zawsze znajdujesz właściwą odpowiedź?