Autor Wątek: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29  (Przeczytany 12842 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schmeisser

  • Gość
Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« dnia: Lutego 27, 2006, 07:59:52 »
Pomyślałem że się  nudzi nam Toyo  :021: i chętnie by podzielił się wiedzą, zawsze to miła odmiana od prozy codzienności i szarej monotonii służby  na przedmurzu cywilizacji i chrześcjaństwa  :020:

Kiedyś Toyo wspomniał że MiG'a podobnież jak każde inne skomplikowane urządzenie bardzo łatwo zepsuć gdy się naciska guziczki w niewłaściwej kolejności, jakbyś był tak uprzejmy i napisał kilka słów o ilu rzeczach trzeba pamiętać i co sprawdzić zanim się przekręci kluczyk do oporu.

...na teren jednostki to już jakos się dostaniemy   :021:

E.S.P.

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 27, 2006, 10:11:25 »
Czyzby ktos planowal male uprowadzenie w stylu Firefox'a ? :D
jezeli tak to chcialem powiedziec ze jest kolejka - wiec bardzo prosze sie nie wpychac :D

ps jakby ktos mial instrukcje "F-16C for dummies" i "Pilotowanie F16C Block 50+ w 60 minut" to ja poprosze - przepustke do deblina juz podrabiam :D


ala czemu w kolano!?
ala czemu w drugie?!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 27, 2006, 10:36:47 »
ESP spraw sobie instrukcję i check listy do Falcon 4.0 tam procedura startowa jest identyczna z realnym samolotem - po sieci krąży nawet filmik nakręcony przez pilota Vipera wykonującego procedurę startową przed lotem i robi dokładnie to samo co się robi w symulatorze :D

Iceman

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 28, 2006, 20:55:11 »
Falcon jest dosyc realny pod tym wzgledem, jednakze raczej bym nie probowal uruchomic prawdziwego F16 wg instrukcji z F4.0 :) Filmik faktycznie jest w sieci i duzo pokazuje, ale rak pilota czesto nie widac. Wtedy pewnie robi nozle checki i inne procedury przedstartowe bez ktorych ani rusz. Druga sprawa jest zainicjowanie systwmow nawigacji inercyjnej. To juz wyzsza szkola jazdy. Acha, w filmie nie pokazano tez bardzo istotnej rzeczy bez ktorej prawdziwego F16 nie da sie podobno uruchomic - kody z ICP i procedur zwiazanych z DTU.

Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 01, 2006, 23:11:57 »
Pełna procedura uruchomienia bestii rozpoczyna się wraz z zawyciem syreny rwącej na strzępy spokój i sielankę. Pierwszą czynnością jest zdjąć laczki (kapcie), najlepiej rozkopując je wdzięcznie po pokoju, szkło posprząta się po później. Nałożyć buty lotne, chwycić spodnie przeciwprzeciążeniowe, najlepiej swoje, lekko posapując dopiąć je w pasie, zapiąć przy nogawkach haftki tychże spodni i zasunąć zamki błyskawiczne. Wyszeptać QRA (Quick Reaction Alert), gdy zamek przyszczypnie opuszki palców. Sięgnąć po mapę, nakolannik, hełm i pędem rzucić się w kierunku wyjścia, dobiec do swojego samolotu, założyć hełm i po raz kolejny powiedzieć QRA (Quick Reaction Alert) bo zapomniało się maski, biegiem do domku po maskę, wracając znowu QRA (Quick Reaction Alert) bo drugi z pary zaczyna uruchamiać silniki. Po drabince szybciutko do kabiny, zapiąć pasy, podpiąć NAZ, podłączyć kable, podłączyć maskę, podpiąć pepeki. Kabina zamknięta - sprawdzić, akumulator, hebel na burcie, trzy przełączniki na półce (systemy silnika, nawigacja, tester), sprawdzić lampy, paliwomierz, ekran, radiowysokościomierz, dss-y w całym zakresie i na pozycję mały gaz, wybrać rodzaj uruchomienia i knopka zapusk. nareszcie jest chwila wytchnienia, można uspokoić oddech, porozglądać się wkoło. Silniki uruchomione, sprawdzić napięcie, sprawdzić klapy, włączyć platformy żyroskopowe, włączyć resztę urządzeń, uzgodnić platformy, sprawdzić IŁŚ, posłuchać Nataszy, sprawdzić system przeciwpompażowy, włączyć "nawigację" od włączenia platform do tego momentu nie może minąć więcej niż 1.5 minuty. Kontrolować autosprawdzenie autopilota  :) , wytrymerować samlot, sprawdzić sterowanie, sprawdzić sprawność wlotów, skontrolować hydraulikę, po gotowości systemu nawigacyjnego, dać sygnał na wyjęcie podstawek, kontakt z wieżą i można kołować. Pomiędzy tymi czynnościami można nastroić GPS, jeżeli nie ma w nim potrzebnych punktów. Od momentu naciśnięcia uruchomienia silnika do wykołowania nie mija więcej czasu niż 5 minut. I tutaj znowu kłania się pewien serial (Klan?, PLEANIA!!??) i postać jaka była tylko w jednym odcinku, czyli kpt. Pawłow, który zwykł mawiać "Kupa cziasu".

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 01, 2006, 23:34:02 »
Wnioskuję o zmianę regulaminu działu "Lotnisko".

Pkt.1
Po postach niejakiego "Toyo" zezwala się na użycie tylko jednego wyrazu pod warunkiem, że jest to wyraz;
1.Świetne!
2.Ekstra!
3.Niesamowite!
4.ROTFL!
5.Lub pozostałe utrzymane w tej samej linii.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Elwood

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 01, 2006, 23:37:11 »
W opisanej procedurze wkradł się jednak błąd.
Kapitan Pawłow wystąpił w dwóch odcinkach. Sprawdziłem.

Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 02, 2006, 06:46:01 »
No tak, z Pawłowem to tak jak z maską, przeoczyłem epizod w metrze.   :020:

Schmeisser

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 02, 2006, 07:23:49 »
A co się dzieje jeśli w jednej z maszyn wystąpią usterki? Wiem że tego nie przewiduje regulamin :D  Ale ja tak z ciekawości

damos

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 02, 2006, 08:19:12 »
Niezły opisik :) Ciekawe co się stanie, jak cudze spodnie weźmiesz... za ciasne  :020:
Cytat: Toyo
sprawdzić system przeciwpompażowy
Heh... kiedy silnikom 29-ki grozi pompaż ? Jest to mozliwe w czasie lotu ??

Schmeisser

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 02, 2006, 09:30:13 »
Przy strzelaniu z działka , przy odpalaniu uzbrojenia rakietowego, i pewnie w 37 innych sytuacjach wktóych lepiej pozwolić robić temu układowi swoje niż , jak to ktoś kiedyś ładnie ujął odpalać rd-33 100 m nad ziemią :D

damos

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 02, 2006, 10:17:53 »
No tak... strzealnie z dzialka :) Odpalanie rakiet nie jest juz dla mnie tak oczywiste - macie jakies linki do szerszych materialow ? Wydawalo mi sie, ze przy "roboczej" predkosci 29'ki pompaż nie powinien stanowic dużego zagrożenia a tu proszę... ale ja jestem laik w tej dziedzinie :)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 02, 2006, 10:26:09 »
Proszę bardzo. Może to nie szersze materiały ale za to nasze swojskie  :003:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,4914.0.html

Cytat: Toyo
Jest tak.
W czasie odpalania rakiet lub strzelania z działka, następuje tzw. rozruch wyprzedzający. Jednym słowem automatyka silnika na wszelki wypadek aktywuje instalację uruchomienia silników, wiąże się to z odpowiednio dobranym do zakresu pracy silników, podawaniem paliwa do komór spalania oraz podawaniem tlenu. Sygnał o podaniu tlenu płynie z automatu uruchomienia i aktywowany jest wtedy, gdy nie jest obciążona prawa goleń głównego podwozia. Sygnał na zadziałanie instalacji uruchomienia "idzie" spod przycisku bojowego.
Drugim przypadkiem kiedy podawany jest tlen, jest uruchamianie silnika w powietrzu, który zgasł z innych powodów niż odpalanie rakiet, wtedy tlen podawany jest przez 20 sekund, a nie jak w pierwszym przypadku 8.
Na ziemi tlen podaje się tylko do uruchomienia turbostartera (mały silnik odrzutowy pełniący rolę rozrusznika).
Pilot nie ma wpływu na proces automatycznego uruchomienia silnika, ma zaś na zakresach półautomatycznym i ręcznym, ale to już inna para kaloszy, są to zakresy awaryjne.
Myślę, że trochę pojaśniłem.

PS: Dotyczy to MiG-29.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

damos

  • Gość
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 02, 2006, 11:41:26 »
No tak... E8 i E8/2 a później MIG 23 miały podkadłubowe wloty powietrza mimo dobrze znanego wtedy już efektu pompażu. To samo rozwiązanie zastosowano jednak również w MIG 29... Przypadkowo wszędzie pierwsze skrzypce grał Bielakow :)  Jenak myslelem, ze w 29 poradzili sobie z tym problemem.
Ciekawe, czy A10 cierpi na tką dolegliwość ? W końcu silniki ma dość wysoko... BTW - siła odrzutu działka A10 jest większa od siły ciągu jego obu silników  :021:
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2006, 11:48:38 wysłana przez damos »

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pełna procedura rozruchu MiG'a-29
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 02, 2006, 16:10:42 »
BTW - siła odrzutu działka A10 jest większa od siły ciągu jego obu silników  :021:
Jest to mit, odrzut działka GAU-8/A generuje siłę o wartosci 45 kN, kiedy oba silniki TF34-GE-100A wytwarzają łącznie 80.64kN ciągu... trochę tutaj brakuje prawda ?