Ten kamuflaż działa tylko na tle lasów iglastych, o ile faktycznie drzew iglastych jest w naszym kraju zdecydowanie najwięcej, to ktoś chyba zapomniał, ze lasy stanowią zaledwie 28,7% naszego terytorium, co polami, miastami, łąkami, górami itp. ? Co gdy drzewa są oszronione, czy pokryte śniegiem ?
Czyli co? kamuflaż jest skuteczny, ale tylko gdy śmigłowiec jest na ziemi, tylko w czasie lata, tylko na 28% terenu naszego kraju... ile procent operacji ten profil pokrywa ? Jedną dziesięcio-tysięczną? I gdzie dzisiaj jest największe zagrożenie ? W kraju, czy na misjach ? Ile lasów iglastych, lub mieszanych jest w Iraku, Afganistanie i Czadzie

Śmigłowiec nie musi się maskować przed samolotami, te go spokojnie wykryją z odległości dziesiątków kilometrów, daaaaaaleko z poza zasięgu wzroku. Śmigłowiec powinien maskować się przed wzrokiem tych mrówek na ziemi. Ciężko coś zestrzelić Igłą, czy ZSU-23-2, gdy się nie widzi celu.
Jedynymi sensownie pomalowanymi śmigłowcami w naszych siłach zbrojnych są SH-2G, co jest zrozumiałe, bo podobnie jak F-16, nie były malowane przez nas.
W innych krajach niestety też podchodzi sie do tego zagadnienia od d**** strony, jedynie USMC i USAF myśli jakoś logicznie, US Army dopiero musiało stracić od cholery maszyn w Iraku i A-stanie, żeby w 2004 zacząć eksperymentować z jasno-szarym kamuflażem na AH-64 i teraz na MH-60K.