Autor Wątek: Mi-28N wchodzi do służby  (Przeczytany 72316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #150 dnia: Kwietnia 13, 2011, 12:06:28 »
No nie do końca się zgodzę John. Te rysunki które pamiętam pokazywały Mi-28N z pięciołopatowym wirnikiem i zakrzywionymi końcówkami - byłaby więc i lepsza stabilność i lepsza aerodynamika :D

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #151 dnia: Kwietnia 13, 2011, 14:09:29 »
Możliwe że był i z pięcioma i nawet zakrzywionymi, natomiast dalej uważam za prawdopodobne że mogła to być tylko czyjaś własna inwencja twórcza, jak wiele takich rysunków w tym okresie zaś istniejące rozwiązanie na śmigłowcu zostało przyjęte najprawdopodobniej świadomie i konsekwentnie.

Po prostu nie przypominam sobie abym spotkał się ze wzmianką o pracach nad takim wirnikiem (ani nawet zamiarami ich podjęcia) w żadnym opracowaniu poświęconemu Mi-28N do jakiego zajrzałem, włączając w to rosyjskojęzyczne  :001:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #152 dnia: Kwietnia 13, 2011, 22:08:58 »
Chyba najpiękniejsza fotka lucyfera o twarzy Myszki Miki :D

http://img156.imageshack.us/img156/8213/4115925large.jpg
Aż zacytuję obraz. Ktoś ma w 1920x to ? Rewelacyjne ujęcie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2011, 22:44:25 wysłana przez KosiMazaki »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #153 dnia: Kwietnia 14, 2011, 07:19:58 »
A propo Wizji artystycznej zakładów Mila, ma ktoś tą "wizję" Mi-17 z kopiami łopat BERP ? Gdzieś posiałem i nie mogę znaleźć na dysku.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #154 dnia: Kwietnia 14, 2011, 21:39:48 »
Aż zacytuję obraz. Ktoś ma w 1920x to ? Rewelacyjne ujęcie.

Niestety. Poza tym jakieś dziwne zdjęcie tak nawiasem mówiąc - siakieś jakby zamalowane zasobniki B-8W20-A.

Nawiasem mówiąc nie dalej jak 8 kwietnia wzbił się w powietrze 34 produkcyjny egzemplarz Mi-28N. Liczba ta nie obejmuje 2 egzemplarzy prototypowych (n/b 014 oraz 024) oraz 6 egzemplarzy przedseryjnych (n/b 32, 33, 34, 35, 36 do 37) wykorzystywanych przez producenta tj. OAO Roswertol.

Link: http://www.take-off.ru/news/111-news-04-2011/574-mi-28n-04-2011




Czesio

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #155 dnia: Kwietnia 14, 2011, 22:05:16 »
Gdzie podziały się ciemne ciapki? Chyba nie wypuszczą go tak między ludzi? :-(

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #156 dnia: Kwietnia 14, 2011, 22:20:27 »
To pewnie jeden z pierwszych oblotów technicznych przed przekazaniem odbiorcy, na miejscu najczęściej już jakieś ciapki dostają  :001:

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #157 dnia: Kwietnia 14, 2011, 22:31:44 »
Raczej jeszcze u wytwórcy są malowane w docelowy kamuflaż. A tak swoją drogą - czy to aby nie jest podkład jakiś po prostu ?

Czesio

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #158 dnia: Kwietnia 14, 2011, 22:41:54 »
Jak powstaje Mi-28N:

Młode Jadźki przed wyrwaniem chłopa w Polsce albo i dalej na zachód, dzielnie składają kompozytową łopatę wirnika ogonowego

Przez nawinięcie nici kompozytowej na szkielet, a następnie poddanie obróbce cieplnej powstaje łopata wirnika nośnego

Na stanowisku pomiarowym sprawdza się zgodność wymiarów z elektronicznym wzorcem

Gotowy komplet łopat kompozytowych dla Mi-28N na wózku transportowym

Mi-28N w dziale montażu końcowego
 

Czesio

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #159 dnia: Kwietnia 17, 2011, 23:44:45 »
Jeszcze dwie kwietniowe foty z hali montażowej Mi-28N


Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #160 dnia: Kwietnia 25, 2011, 01:09:39 »
Prezentacji poziomu ochrony załogi chyba nie było. Niby wersja Mi-28A ale coś z tego chyba zostało.
http://www.youtube.com/watch?v=m-eug5gW0DI&feature=player_embedded
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #161 dnia: Kwietnia 25, 2011, 13:38:56 »
To zdjęcie chyba pochodzi z podobnych testów, także z rekonstrukcją kabiny dawnego Mi-28A. Przy czym podejrzewam że całość nie różni się specjalnie od tego co jest w tej chwili w Nocznym Ochotniku, znaczy się w Mi-28N, bo i po co to zmieniać?  :001:



Warto też zwrócić uwagę że od bodajże 3 serii produkcyjnej oprócz zasobników z kasetami wyrzutników UW-26 oraz zespołem czujników systemu L-140 Otklik w okolicach stacji celowniczych OPS-28 Tor firmy Zenit z Krasnogorska oraz TOES-521 firmy UOMZ pojawiły się również dwa nowe czujniki (być może stacji ostrzegawczej L-150-28 / SPO-32 Pastel) oraz dodatkowa osłona, najprawdopodobniej zespołu ruchomego stacji Tor, również nieobecna na wcześniejszych egzemplarzach.

Mi-28N n/b 08 jest chyba pierwszym na którym zaobserwowano te zmiany (stosowane na egzemplarzach późniejszych), ale możliwe że starsze egzemplarze również z czasem będą miały zamontowane te systemy.



Maszyna produkcyjna sprzed paru postów wyżej nawiasem mówiąc jest pierwszym egzemplarzem kolejnej, 5 serii produkcyjnej. Można domniemywać że w toku produkcji na maszynach każdej z serii wprowadzane są jakieś drobne zmiany/poprawki.

Przy okazji jeszcze trochę wnętrzności:




John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #162 dnia: Maja 31, 2011, 20:15:28 »
Wracając jeszcze do łopat wirnika Mi-28A/Mi-28N to okazuje się że ich wersja z trapezoidalnymi zagiętymi końcówkami jednak kiedyś istniała i to bynajmniej nie tylko na rysunku, ale również fizycznie i były one swego czasu prezentowane na dawnym prototypie OP-1 tj. Mi-28N n/b "014".

Takie porównanie łopat wirników Mi-28A (izd. 286) n/b "032" (pierwszy prototyp Mi-28A, trzeci ze śmigłowców Mi-28) oraz Mi-28N (izd. 294) n/b "014":



Oraz zdjęcie:



Z jakiś przyczyn - zapewne obiektywnych - na razie pozostano przy dawnym rozwiązaniu.

Przy okazji - symbolika na wyświetlaczach wielofunkcyjnych (najprawdopodobniej tych monochromatycznych, stosowanych na dawnym prototypie Mi-28N OP-1 n/b "014") z radaru wyrób N025 "Ałmaz-280".



Tak na marginesie nieprawdą przy tym jest że z radarem "Ałmaz-280" czyli wyrób N025 latał wyłącznie Mi-28N OP-1 n/b "014". Z tym radarem (lub jego makietą konstrukcyjną) latał lub był widziany również prototyp OP-2 n/b "024" jak również co najmniej dwie maszyny z serii wstępnej (informacyjnej): n/b 33, 36.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #163 dnia: Czerwca 03, 2011, 11:39:46 »

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #164 dnia: Czerwca 03, 2011, 14:35:55 »
Niech strzelę - Mi-28NE na próbach w Indiach?  :001: