Autor Wątek: Mi-28N wchodzi do służby  (Przeczytany 72307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #195 dnia: Listopada 17, 2011, 16:46:51 »
Rozbity Mi-28N n/b 05 z Budionnowska:





Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #196 dnia: Grudnia 30, 2011, 13:30:12 »





"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #197 dnia: Stycznia 01, 2012, 22:30:31 »
Od tej strony tej figury jeszcze nie widziałem

W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #198 dnia: Stycznia 02, 2012, 09:34:20 »
 :karpik

Super fotka!

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #199 dnia: Stycznia 02, 2012, 13:24:20 »
W tym roku zachodni okręg wojskowy ma otrzymać 12 nowych Mi-28N, które trafią do bazy lotniczej w rejonie Smoleńska.

http://ria.ru/defense_safety/20120102/531386151.html
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #200 dnia: Stycznia 07, 2012, 22:33:49 »


"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #201 dnia: Stycznia 07, 2012, 22:54:51 »
W tym roku zachodni okręg wojskowy ma otrzymać 12 nowych Mi-28N, które trafią do bazy lotniczej w rejonie Smoleńska.

Można tylko dodać że większość z nich będzie już najprawdopodobniej pochodziła z 7-mej serii produkcyjnej.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #202 dnia: Stycznia 19, 2012, 20:53:22 »
Testy odporności kabiny na ogień strzelecki, a w środku siedzi Janek i bawi się swoimi stalowymi żąkulkami.

http://www.youtube.com/watch?v=_Fj9hdmEeBY&feature=player_embedded
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #203 dnia: Stycznia 21, 2012, 18:26:34 »
Yhmmm...  :002:

Tymczasem oblatano drugiego seryjnego Mi-28N... w tym roku.

Trzeba przyznać że akurat w dziedzinie wiatraków budowa kolejnych egzemplarzy całkiem nieźle im idzie... i to nie tylko w zakładach Rostowskij Wiertoletnyj Zawod (RWZ) należących do kompanii RWPK ОАО "Roswertol", ale nawet w AMZ "Progress" gdzie produkcja Ka-52 też zaczyna osiągać w miarę przyzwoite jak na ich warunki liczby a jak pamiętamy jeszcze niedawna wydawało się że wszystko w Arsienjewie w końcu położy się na pysk.


Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #204 dnia: Lutego 11, 2012, 03:54:35 »
A ja znów swoje - jak mantrę  :003:, kiedy w końcu zaczną instalować radar? Produkują śmigłowiec już od kilku lat (6 jeśli mnie pamięć nie myli), kończy się właśnie 7 seria produkcyjna, a nadal nowe maszyny bez radaru. No nie oszukujmy się, z obecnym wyposażeniem Mi-28N jest mniej wartościowy na polu walki niż lekki Tiger (a nie zapominajmy, że jest od niego ponad dwukrotnie cięższy!). Nie wspominając już o szybciutko starzejących się Atakach  :004:.Brak radaru blokuje z oczywistych względów wprowadzenie nowych pocisków przeciwpancernych (9M123-W), które niegdyś szumnie zapowiadano. A Amerykanie też nie śpią i właśnie wprowadzają Apache block III. Jak tak dalej pójdzie, to z przewagi technologicznej w tej dziedzinie zrobi się przepaść (a dla Rosjan i tak dumą będzie że "Produkujemy nowe śmigłowce" - tylko na co komu one w tak okrojonej wersji?). Na razie prosty rachunek 2012 - 1994 (rok wprowadzenia AH-64D) = 18 lat zapóźnienia.

Drobne poprawki. Zfrr
« Ostatnia zmiana: Lutego 11, 2012, 08:58:38 wysłana przez Zefirro »

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #205 dnia: Lutego 11, 2012, 11:21:13 »
Cytuj
Testy odporności kabiny na ogień strzelecki, a w środku siedzi Janek i bawi się swoimi stalowymi żąkulkami.

http://www.youtube.com/watch?v=_Fj9hdmEeBY&feature=player_embedded

Zastanawiam się, jakiej grubości jest oszklenie tego kokpitu?
Może ktoś się orientuje?

Drobne tłumaczenie na język polski. Zamiana wykrzyknika w znak zapytania. Zfrr
« Ostatnia zmiana: Lutego 11, 2012, 13:16:35 wysłana przez Zefirro »
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #206 dnia: Lutego 11, 2012, 21:01:55 »
Zastanawiam się, jakiej grubości jest oszklenie tego kokpitu?
Może ktoś się orientuje?
Drobne tłumaczenie na język polski. Zamiana wykrzyknika w znak zapytania. Zfrr

Za http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8-28 (może, że to wersja rosyjskojęzyczna to admin nie rozstrzela). Szyba czołowa 42 mm grubości, a szyby boczne 22 mm.

A ja znów swoje - jak mantrę  :003:, kiedy w końcu zaczną instalować radar? Produkują śmigłowiec już od kilku lat (6 jeśli mnie pamięć nie myli), kończy się właśnie 7 seria produkcyjna, a nadal nowe maszyny bez radaru. (...)

Drobne poprawki. Zfrr
W Lotnictwie 11/2011. Radar nad wirnikiem, N-025N, ma być wdrożony na seryjnych Mi-28 dla WWF nie wcześniej niż w 2015 roku.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #207 dnia: Lutego 15, 2012, 16:26:26 »
W Lotnictwie 11/2011. Radar nad wirnikiem, N-025N, ma być wdrożony na seryjnych Mi-28 dla WWF nie wcześniej niż w 2015 roku.

Należy też dodać że nowa wersja będzie się nazywać Mi-28NM. Jej koncepcja będzie też bliższa AH-64D i wcale nie mam tu na myśli radaru bo sporo zmian dotknie przede wszystkim wyposażenia kabiny (m.in. zamienne stanowiska strzelca/szturmana i pilota) i koncepcji bojowego zastosowania śmigłowca.

Inna sprawa zaś że Mi-28N ma pilniejsze potrzeby w tej chwili - jak choćby skompletowanie systemu samoobrony.
W sumie dość ciekawie sytuacja prezentuje się ze śmigłowcem Ka-52 budowanym przez kompanię "Progress" w Arsienjewie - pomijając już fakt że w śmigłowcach seryjnych instalowana jest stacja RLS "Arbalet" (w przypadku pierwszych egzemplarzy produkcyjnych nie było to takie oczywiste) to jednak po ostatnich śmigłowcach seryjnych - w tym przeznaczonym dla Torżoka Ka-52 n/b 96 widać sporo zmian, nie wspomniawszy już o ukompletowanych elementach L-370W52. . Maszyna wyraźnie wysunęła się pod tym względem na prowadzenie wobec konkurenta budowanego w Rostowie nad Donem - tym bardziej że kompania OAO "Kamow" zdołała dość szybko wskrzesić - wydawałoby się że trupa - po budowie dwóch kolejnych prototypów (062 wzleciał 27 czerwca 2008, zaś 063 w 28 listopada 2088 roku) to na przełomie 2009/2010 przyjęto trzy egzemplarze przedseryjne 51, 52 i 52 a do tej pory wykonano co najmniej 16 egzemplarzy seryjnych w 3 seriach produkcyjnych. Zajęło im to ZNACZNIE mniej czasu niż Milowi.
Nie wspomnę już o tym że na prototypach i przedseryjnych rozważano sporo alternatyw ukompletowania wyposażenia.

Brak radaru blokuje z oczywistych względów wprowadzenie nowych pocisków przeciwpancernych (9M123-W), które niegdyś szumnie zapowiadano.

Niekoniecznie.
Dla mnie to nie jest takie "oczywiste", zważywszy na fakt że pociski 9M123 kompleksu mają kombinowany system naprowadzania: radiokomendowy w wiązce radiowej i laserowy - w wiązce laserowej. Że jest to pocisk kierowany w wiązce widać zresztą po budowie: z odbiornikami sygnałów kierujących, parą rozkładanych sterów i złączami sprzęgające pocisk z wyrzutnią, znajdujące się w jednym module umieszczonym z tyłu. W zasadzie z praktycznych względów oba kanały naprowadzania jest w stanie zapewnić kompleks bojowy śmigłowca Mi-28N - ten pierwszy za pomocą stacji Raduga-28 / Raduga-W a drugi za pomocą stacji optoelektronicznej Tor-28. Wystarczy że jeden z nich jest sprawny. W takiej postaci ma to jak najbardziej sens. Radar jest tu zbędny, tym niemniej wykrywalnie i automatyczne śledzenie celu może realizować z powodzeniem stacja celownicza śmigłowca.

Wszelkie zmianki o "radar guidance" w anglojęzycznych źródłach są delikatnie mówiąc niezbyt precyzyjne.
Ja sobie zdaję sprawę że w monografiach pisze się o stosowanym z tym kompleksem radarowym, służącym do wykrywania i naprowadzania tych rakiet (mowa o wersji naziemnej kompleksu rzecz jasna) ale w przypadku Mi-28N nie ma sensu uciekanie się do instalacji radaru dla rakiet kompleksu 9K123 - kanały naprowadzania już dawno są i to oba (do wyboru).

Brak radaru milimetrowego na maszcie z pewnością może blokować wprowadzenie w przyszłości różnych typów uzbrojenia, ale nie sądzę aby wykluczył on akurat Krizantiemę. Nie ma też czegoś takiego jak 9M123-W. Jest pocisk 9M123 oraz kompleks 9K123 Krizantiema-W... aczkolwiek częściej spotykany jest jego lądowy odpowiednik Krizantiema-S.

Pomijam już fakt że wprowadzenie na uzbrojenie śmigłowca Krizantiemy-W nie ma najmniejszego sensu i raczej do tego nie dojdzie - między innymi z tego względu że nie daje praktycznie żadnej większej przewagi nad istniejącym uzbrojeniem tj. kompleksem PTUR 9M120 Ataka-W. Dotyczy to zwłaszcza nowszych wersji tych rakiet jak 9M220. Moim zdaniem zresztą zarówno kompleks 9K123 jak i rakiety 9M123 nie są specjalnie przemyślane jeśli chodzi o zastosowanie ich na śmigłowcach (po cholerę na przykład nadkalibrowa głowica?).

Nie skreślałbym też od razu kompleksu PTUR 9M120/9M220 - mimo że z pewnością znajdą się nawet w Rosji lepsze typy ppk (trwają też prace nad lepszymi choćby w KBP w Tule, o ponad 2x większym zasięgu i nowocześniejszym sposobie naprowadzania) to wcale nie jest zły w swojej klasie, mając w najnowszych wersjach całkiem rozsądne osiągi, poza tym jest idealną bronią zważywszy na charakter konfliktów zbrojnych na południowych granicach Rosji w których biorą udział śmigłowce bojowe i przez lata zostanie podstawowym ppk na rosyjskich śmigłowcach. Jego wprowadzenie zresztą było dyktowane swego czasu względami racjonalnymi ze względu na szeroko stosowane wcześniej 9M114. Nawet OAO "Kamow" był zmuszony dostosować do tego typu swoje konstrukcje co widać po uzbrojeniu Ka-52.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #208 dnia: Marca 09, 2012, 19:48:28 »
Inne zdjęcie Mi-28N n/b #43, który uległ poważnemu wypadku opisanemu wcześniej w tym wątku:


Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #209 dnia: Kwietnia 07, 2012, 00:29:05 »
Próby z N-025 trwają.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz