Autor Wątek: facelifting P.11c  (Przeczytany 13349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
facelifting P.11c
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 21, 2003, 17:52:07 »
Cytat: Elwood
[...]
Wskazówka szybkościomierza znika przy zatrzymaniu silnika po wylądowaniu.
Nie pamiętam czy to poprawili po patchu 1.2, sprawdź bo ja nie mam jak tutaj.
W złym miejscu pojawiają się godła jednostek, powinny troszkę do przodu, tak by nie zasłaniać nr ser. płatowca [...]
Deska rozdzielcza jest mało przestrzenna i mało kontrastowa, przez co traci na autentyzmie. [...]
Nie działają inne wajchy, a szkoda bo przecież nie ma ich tam dużo. Dolne szachownice na płatach nigdy nie miały białych pól, malowano tylko kolor czerwony. PZL P.11 była rzadko spotykanym płatowcem nie posiadającym współczynnika Vne. Była to jej główna broń obok zwrotności w czasie kampanii wrześniowej. W nurkowaniu samolot zupełnie poprawnie zachowywał się przy dobrze ponad 650 km/h na co jest wiele opisów (stery oczywiście "beton") i bardzo wiele zwycięstw odniesiono właśnie spadając Niemcom na głowy z teoretycznie nieosiągalną dla Pezetelki prędkością około 600 km/h. Jedynym ograniczeniem był własny opór kadłuba nie pozwalający się dalej rozpędzać. Wykluczone odmaszerowanie podwozia czy skrzydeł, nie znany jest przypadek flatteru czy "trzepotania piór" choćby nurkował pionowo w dół. Nie było takich przypadków. Jedynym ograniczeniem bywało często tylko serce pilota, co spowodowało wiele katastrof we Francji na samolotach
Caudron (przyzwyczajenia bywają zgubne). [...]
Śmigło, jego regulowany skok i jego wygląd to jest jeden dramat. Nie widać KM-ów po bokach wewnątrz kabiny. Ich umieszczenie celowo zmieniono wobec wcześniejszej P.11a, tak żeby pilot widział tor lotu pocisków z przodu. Samolot stojący w Krakowie to jedyna PZL P.11 jaka do dziś się ostała. Ma koła podwozia od Jaka, niewymiarowe, bo innych nie było a na dorobienie nie ma kasy. Samolot ten pochodzi z muzeum lotnictwa w Berlinie gdzie stał na wystawie samolotów zdobycznych i przeżył tam bombardowanie. Wiele części poginęło, nie należy więc bezgranicznie się zapatrywać na to że jak w krakowie nie ma lusterek to znaczy że ich wcale nie było. Na każdym zdjęciu są. Silnik można było odpalić teoretycznie w powietrzu, ale pamiętać trzeba że nie było tam prawdziwej instalacji hydraulicznej i po wyczerpaniu sprężonego powietrza ze zbiornika na próbę uruchomienia w powietrzu potem już nie było takiej możliwości (zbiornik był napełniany zewnętrzenie, była też ręczna pompka dla perwersów ale to tylko na ziemi i mając dużo wolnego czasu). Jest to samolot na pewno wart dobrego zrobienia, bo to nasza narodowa świętość i symbol walki techniki z hartem ducha. Walcz więc Rola!


- szachownice: zgadza się, ale obawiam się, że wprowadzenie rożnych szachownic to będzie za wiele dla Ola. Boję się, że wtedy inne maszyny po ustawieniu "markings: Poland" miałyby przeźroczyste pola na szachownicach u dołu... :(
- martwię się, że nie będzie się mu chciało zmieniać zbytnio modelu więc chcę ograniczyć ilość takich zmian (model, kokpit) do minimum (by go nie wystraszyć)
- zgadza się, skok śmigła PZLki w FB to wymysł Olka - dopisuję to do bugów - moja monografia mówi o śmigle dwułopatowym drewnianym Szomański (średnica 3 m), ale o stałym skoku
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
facelifting P.11c
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 22, 2003, 00:00:03 »
Moge dodac od siebie 2 rzeczy jakie zapamietalem z wykladow Hoffman i zuwazylem
- malowania szachownic na wierzchu skrzydel bylo nie symetryczne to znaczy jedna blizej kabiny druga dalej ( mialo to utrudniac celowanie )
-sprezonego powietrza starczalo na 3 odpalenia w powietrzu
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
facelifting P.11c
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 22, 2003, 12:13:46 »
Zobaczylem wczoraj po krotkiej sesji w fb 08 ze szachownice sa juz asymetrycznie :)
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
facelifting P.11c
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 22, 2003, 19:16:36 »
Błogosławieństwo Olega dostałem dziś po południu:

Cytat: Oleg Maddox
Make for P11 list of changes. If there will be any room of time in future,we'll make it.
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

reelcash

  • Gość
facelifting P.11c
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 25, 2003, 11:29:11 »
Rola czyli krotko mowiac odpisal, ci: "Panie fajnie zes to wklepal ale sp****a bo ni mom czasu" :(

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
facelifting P.11c
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 26, 2003, 16:55:11 »
Release Candidate 1  :D na poniedziałek

Cytat: Rola
26.07.2003 16:53:58 RC1
=======================

Bug list (as of IL-2:FB 1.1beta08) and proposed changes:
--------------------------------------------------------

GENERAL:

--- Fix: The production date for P.11c should be: 1934 (the serial production started November 1934, most were manufactured in 1935) - as it is shown on the official IL-2:FB website.

--- Add: Ability to drop main fuel tank: the main fuel tank could be dropped in emergency (e.g.: engine or tank on fire) - it could use the "jettison droptanks" key. [photos and drawings in the manual]

--- Fix: Fire extinguisher not working. [details of extinguishers in the manual]


ARMAMENT:

--- The plane used wz.33 machine guns: 7.92mm Mauser ammunition, fire rate 1100 rounds/s, Ammunition: 500 rounds/gun (in the fuselage), 600 rounds/gun (in the wings), fuselage guns were synchronised [manual]

--- Add: "2 machine guns in fulselage only" to loadouts: Only few P.11c were armed with 4 machine guns (as shown in manual). Most had the wing mounted MGs removed because they decreased the plane performance. P.11c with only 2 fuselage mounted MGs were faster & more agile. [photos and drawings in the manual]

--- Add: "4 PuW 12.5kg bombs" to loadouts: Most planes (those which didn't have radios) had 4 bomblets on Swiatecki SW bomb racks [photos and drawings in the manual]

* Maybe you could make two variants:
#1. with radio antenna, 4 wz.33 machine guns and (optional armament) 2 PuW 12.5 bombs
#2. no radio antenna, 2 wz.33 machine guns and (optional armament) 4 PuW 12.5 bombs, slightly faster and more agile (that's why the guns were removed!)


FLIGHT MODEL and DAMAGE MODEL:

--- Fix: Adjust the FM according to original manual (note: this is not the manufacturer's "advertisement" manual - it's military one with real performance data collected during state trials by Aviation Technical Institute (ITL) [manual, performance charts]

--- Fix: Enhance the engine DM [engine plans, photos, manual]

--- Fix: Enhance the aircraft DM (using the drawings and description provided here) [cut-away drawing, description of the construction and photos in the manual]

--- Fix: Variable pitch propeller: The P.11c was fitted with fixed pitch Szomanski propeller (diameter = 3,0 m) so the "change propeller pitch" keys shouldn't work (and all that follows). [manual]

--- Fix: Controls input error(?)control surfaces error: When moving flight stick backwards and left/right the plane makes sharp turn (roll), but when you first move flight stick backwards and then move it left/right the plane does NOT turn (only climbs) - this makes some manuevers like barrel roll almost impossible to execute. [recorded tracks to prove the bug]

--- Fix: Damage Model - mysterious explosions: the plane suddenly explodes at the speed of 650-680 km/h (FB 1.0) or tears apart at the speed of 520-580 km/h (FB 1.1beta08).
The real aircraft had a max allowed speed = 696 km/h, the critical load factor was = 16
[recorded tracks to prove the bug, performance data in the manual]

*During September 1939 Polish pilots used to catch German planes by diving at high speeds (600-650km/h)


SKIN and MARKINGS:

--- Fix: Bug in texture mapping: any new 1024x1024 skin (FB feature) will be rescaled to 512x512 in the game. [screenshot to prove the bug] This also happens to others planes (like I-16).
Also the ailerons when looked from a side have missing/corrupted texture. [screenshots to prove the bug]

--- Add: I would like to make new 1024x1024 skin for P.11c (default skin and "void" skin) [under development]

--- Fix: Polish "checkboards" (national markings) are of wrong size. [pictures showing correct sizes and placement, sizes in text file]

--- Add: numbers and letters on the wing underside (letters show where given unit was stationed, numbers were a 2 or 3 digit radio codes) [list of squadrons in the text file]

--- Add: Matte skin portions: The portions of the wings and stabilizers were clad with corrugated sheets of metal which didn't reflect much light. Instead of drawing lines on texture (they would be too big in this scale) those portions of skin could be made matte or semi-matte. [drawings show the areas clad with corrugated sheets of metal]


EXTERNAL:

--- Fix: Missing shells falling out from wing mounted machine guns [screenshot to prove the bug, photo of the shell ejectors, manual]

--- Fix: Missing mirror [photos, manual]


COCKPIT:

--- Fix: Missing mirror: P.11c had mirror installed [photos, manual]

--- Fix: Wrong throttle lever animation: The trottle should work the opposite way it is now (different than in British/American/German planes): pushing it backward = MORE POWER, pushing it forwards = LESS POWER. Poles used this French system on their designs (it also caused few accidents - some pilots were used to the other system).
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Kos

  • Gość
facelifting P.11c
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 26, 2003, 17:35:46 »
ReelCash, popraw nieco swoje slownictwo - tu naprawde nie ma miejsca na wulgaryzmy.

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
facelifting P.11c
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 26, 2003, 19:08:42 »
Rola jesteś WIELKI  :)

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
facelifting P.11c
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 27, 2003, 20:01:15 »
Dobra, wspaniala robota !!! Miejmy nadzieje ze kiedys wprowadza wymieniione poprawki do PZLka.  :D
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
facelifting P.11c
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 27, 2003, 21:16:28 »
Dzięx za słowa uznania - aż się chce robić! Ale nie dałbym sobie rady bez waszej pomocy (bo wielu z Was dołożyło się do tego bezpośrednio) no i bez pomocy J.Hoffmanna, który niezmiennie służył fachowymi radami (że on wytrzymuje to moje nudzenie... :roll: :lol: ).

E-mail już poszedł - jak dostanę odpowiedź nie omieszkam jej tu zacytować.
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
facelifting P.11c
« Odpowiedź #25 dnia: Września 18, 2003, 07:46:00 »
Zaczynam znów wysyłać bug report po ludziach, Żurek mówi nawet, że też coś takiego Olowi wysłał "ale najwyraźniej otrzymało niski priorytet. Więc znowu dam mu kuksańca."

Ze mną nie ma lekko :twisted:
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
facelifting P.11c
« Odpowiedź #26 dnia: Września 18, 2003, 11:55:54 »
tak se mysle ze moze czesc bugow poprawia w addonie. Nowe samoloty to grzebanie sie w modelach i tych plikach zmodelami, wiec przy okazji mozna dodac lusterko p11, wyrzucany bak, nieodpadajace podwozie i brakujaca texture. Ale FM  mogli by juz zmienic przedtem. Takie mam zludne nadzieje co do addonu.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
facelifting P.11c
« Odpowiedź #27 dnia: Września 18, 2003, 15:21:41 »
18 września 2003 15:13

Cytat: Oleg Maddox
Rafael,
Thank for such deatiled PZL P.11 research.
Unfortunately such info we was need to receive say two years ago.
All we can do now and only probably - to fix some FM things and ejection of shells.
As for the mirror - no one captured by Soviets had it and only on one photo I saw the mirror. Other all photos - mirror is absent.
We model by principle as most usual thing. Say some Bf-109 also had mirror (At least I have photos), but we don't model it.
The same for Yak-3 - manual of 1944 stated that it has mirror, but in reality they have it only in late series that didn't met the war.

The model of the plane was developed not by us. We just inserted it in our engine by request of third party modeller David Zurawski (American).


KUĆ CZERWONE PÓKI GORĄCE!
--- J.Kryszak
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
facelifting P.11c
« Odpowiedź #28 dnia: Września 18, 2003, 21:21:58 »
Czy Pan Olo chce powiedzieć, że nie da się poprawić P11? Z całym szacunkiem, ale wywracają wszelkie możliwe aspekty do góry nogami, a nie potrafią zaimplementować nieodpadających kół i ograniczenia prędkości tak jak w Racie jest? Że nie ma siły, żeby przekroczyć daną prędkość? Musi P40, P11 i co tam jeszcze wybuchać? Nie wiem Panowie, ale dla mnie to wolne żarty.  :evil:  :evil:  :evil:
A z tym lusterkiem to ja nie wiem. Nie mam dokumentacji i się nie wypowiem. Z tego co Rolcia pisze, były montowane. A żaden ze zdobytych przez Sowietów P11 nie miał, bo zwinęli już chopacy  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
facelifting P.11c
« Odpowiedź #29 dnia: Września 18, 2003, 22:17:26 »
Cytat: Labienus
A z tym lusterkiem to ja nie wiem. .... żaden ze zdobytych przez Sowietów P11 nie miał, bo zwinęli już chłopacy


- Patrzaj, Wania, eta moje zdjęcie!
- Wot, durak - przecie to moje zdjęcie...
Przyszedł lejtnant i mówi:
- Och, wy sobaki, to wy waszego dowódcy nie poznajecie? :wink:



Męczę Ola jeszcze o tą texturę, tj. ten bug ze skinem w 1024x1024... nie popuszczę! :twisted:
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"