Autor Wątek: F-15  (Przeczytany 23977 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

BigMac

  • Gość
Odp: F-15
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 03, 2006, 13:14:43 »
Praca nie na temat, ocena niedostateczna.

maverickdan

  • Gość
Odp: F-15
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpnia 03, 2006, 15:34:54 »
Cytuj
Praca nie na temat, ocena niedostateczna.
Post nie na temat. :118: Panu już dziekujemy :118:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-15
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 24, 2008, 23:25:47 »
Horror też może bez skrzydła:

http://www.altair.com.pl/start-1327
Cytuj
Athena Technologies – spółka zależna Rockwell Collinsa – przeprowadziła kolejny etap badań wpływu poważnych uszkodzeń na lot dużego modelu samolotu F/A-18 napędzanego silnikiem odrzutowym.
Pierwsza z prób – prowadzonych w ramach programu finansowanego przez DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) w Aberdeen Proving Grounds w Maryland – polegała na odłamaniu prawie połowy prawego skrzydła modelu samolotu. W drugiej z pomocą ładunku wybuchowego odłamano 60% powierzchni skrzydła. W obu próbach stateczność i sterowność tak uszkodzonego modelu została utrzymana dzięki systemowi Rockwell Collinsa – ASAC (Automatic Supervisory Adaptative Control), błyskawicznie reagującego na zmianę konfiguracji samolotu. Kontynuował on lot i autonomicznie lądował z wykorzystaniem systemu nawigacji inercyjno-satelitarnej Athena GuideStar 111m.
Program ma przygotować metody ratowania samolotów uszkodzonych w czasie walk, które do tej pory miały małe szanse powrotu na macierzyste lotnisko. Powinno to odbywać się z minimalnym udziałem pilota lub w ogóle bez niego, jeśli odniesie on poważne obrażenia. ASAC ma być jednak przede wszystkim wykorzystywany w bezpilotowcach, głównie uderzeniowych.

Pierwszy etap prób był realizowany w kwietniu 2007. Od modelu F/A-18 odstrzeliwano wówczas lotkę jednego ze skrzydeł. Już wtedy, w znacznie mniej ekstremalnej sytuacji, system działał bez zarzutu. Samolot kontynuował stateczny lot i autonomicznie lądował.

Film:

http://www.flightglobal.com/airspace/forums/video-subscale-f-a-18-hornet-lands-safely-11751.aspx#14589
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: F-15
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 24, 2008, 23:38:21 »
Kolejny przemodelowany.  :021: W następnej wersji pewnie poleci pełnowymiarowy bez obu skrzydeł. :D
DCS/FSX/AC/pCARS

John Cool

  • Gość
Odp: F-15
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwca 25, 2008, 01:38:14 »
A ja jestem wredny i odgrzeję stary kotlet :D

Praca nie na temat, ocena niedostateczna.


Może nie od razu nie na temat... Ale kilka stwierdzeń podpada tam pod tę ocenę :118:

[...] F-15 miał system HOTAS i system automatycznego sterowania, a te udogodnienia zmniejszały czas rakcji i ułatwiały orientację, bo pilot nie musiał spoglądać na parametry lotu, ani odrywać rąk od drążka i przepustnicy. MiG-29 nie miał takich udogodnień.

Kompletna bzdura. MiG-29, choć nie ma HOTASa (tak rozbudowanego i wygodnego jak samoloty zachodnie) to jak najbardziej posiadał trój-kanałowy system automatycznego sterowania SAU (САУ: Система Автоматического Управления) kontrolowany przez komputer. Ma on za zadanie właśnie m.in. poprawę komfortu pilotażu: tłumi wahania samolotu trwające krótki kwant czasu, poza tym musi równoważyć liczne momenty wychylające na powierzchniach sterowych, zapewniać stateczność w kanale podłużnym... I wykonywać wiele innych zadań.

Jak inaczej wyobrażasz sobie sterowanie na ten przykład różnicowo wychylanym sterem wysokości? Albo jak niby ma otrzymywać komendy ogranicznik kątów natarcia i innych parametrów lotu SOS (СОС: Система Ограничения Сигналов)?

Taki system posiadał nawet MiG-23M/MF i późniejsze.

Odp: F-15
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 29, 2011, 15:57:30 »
USAF rozpoczyna trzy letni program testów nowych radarów AESA na F-15E. Pierwszy Strike Eagle z APG-82(v)1 wystartował 18 stycznia. 220 F-15E ma zostać zmodernizowanych i utrzymanych w linii do 2035 roku jako myśliwiec wielozadaniowy.

http://www.flightglobal.com/articles/2011/01/26/352345/usaf-starts-flight-tests-on-f-15e-with-aesa-radar.html

Odp: F-15
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 18, 2011, 22:06:59 »
Znalazłem bardzo ciekawe zdjęcie. Nie sądzę, aby wcześniej było podane.
Jest to F-15B (USAF S/N 71-0291). Jak widać, Amerykanie coś na tym egzemplarzu testowali...  :003:



Jeżeli ktoś coś wie, więcej na ten temat, to prosiłbym o jakieś informacje.
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2015, 21:59:54 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: F-15
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 18, 2011, 22:09:45 »
Albo to jest photoshop albo Ja o czymś nie wiem...

Odp: F-15
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 18, 2011, 22:12:58 »
Tutaj już jako F-15E. Co ciekawe, ma ten sam numer seryjny. (71-0291)



Wydaję mi się, że to po prostu jeden z prototypów, tak jak jeden z Su-27 zamieszczony na tym forum.
Poszukam jeszcze o tym samolocie, ew. coś napiszę.

« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2015, 22:00:00 wysłana przez KosiMazaki »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-15
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 18, 2011, 22:17:07 »
Wystarczy wklepać sygnaturę zdjęcia do googla.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-15
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 18, 2011, 22:33:18 »
Photoshop.


291 był prototypem wersji Strike Eagle:
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/7/8/0889876.jpg


Kaczka i dysze pochodzą z programu badawczego STOL/MTD - ten był testowany na 290 (później z dyszami "3D" w programie ACTIVE):



Odp: F-15
« Odpowiedź #56 dnia: Marca 04, 2011, 22:02:36 »
Kilka fotek piętnastki i jednego fantoma :001:

Przelot nad krążownikiem Mińsk

Linki padły. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2015, 21:59:38 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: F-15
« Odpowiedź #57 dnia: Marca 18, 2013, 21:30:00 »
Cytuj
US Air Force poinformowały o oblocie pierwszego F-15SA. Wydarzenie miało miejsce 20 lutego.




Pierwsza maszyna dla Arabii Saudyjskiej - samolot pod względem wyposażenia przypomina F-15SG dla Singapuru, ma natomiast inny kamuflaż:

Cytuj
F-15SA będą wyposażone m.in. w radiolokator Raytheon APG-63(V)3 z anteną fazowaną, cyfrowe urządzenia walki elektronicznej i wskaźnik nahełmowy. Napęd stanowią silniki General Electric F-110-GE-129.


http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9947

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-15
« Odpowiedź #58 dnia: Lutego 12, 2015, 21:28:19 »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: F-15
« Odpowiedź #59 dnia: Lutego 12, 2015, 21:46:04 »
Hehe, na tym filmiku, co był w linku jedna rzecz mnie śmieszy. Mianowicie silniki ,,piętnastki" nadal słychać po tym, jak ta rakietka się od niej oddzieliła :P. Właściwie to przecież to nie ma niszczyć satelitów tylko wysyłać nowe :)