Autor Wątek: F-15  (Przeczytany 23952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
F-15
« dnia: Maja 05, 2006, 18:39:57 »
Pozwoliłem sobie wydzielić posty z pewnego starego tematu w dziale Lock-On

Kusch

Wiec porównajmy:

Maszyna:F-15C ; MiG-29A
Masa własna:13 ton ; 9 ton
Ciąg silników:226 kN ; 162,8 kN
Powierzchnia skrzydeł:56,50 m2 ; 35,20m2

A więc:
Moc/Masa:17,38 kN/t ; 18,08 kN/t
Masa/Powierzchnia:0.23 t/m2 ; 0.25 t/m2

Obie maszyny są godnymi siebie przeciwnikami, ale Orzeł powinien mieć pewną przewagę w walce manewrowej dzięki mniejszemu obciążeniu powierzchni nośnej.
« Ostatnia zmiana: Lipca 28, 2006, 17:40:43 wysłana przez Kusch »

Schmeisser

  • Gość
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 05, 2006, 18:56:19 »
Pomijając fakt znacznie lepszych charakterystyk oderwania strug w przypadku skrzydła pasmowego na kątach natarcia nieosiągalnych dla klasycznego skrzydła, to jak najbardziej masz racje :P :P

Jak wynika z opowiadań jednego pana, sprowadza się to w praktyce do tego że jak trzeba to zawsze można bardziej zaciągnąć, przynajmniej przez decydującą chwilę.

Ale co ja pieprze....
TOOOOOOOOOYOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!

Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 05, 2006, 19:10:18 »
Osobiście zasiadałem w kabinie F-15, mało tego leciałem nim, oczywiście z drugiego fotela. No i tak jak to w pierwszym locie zaby dużo chciałem zobaczyć. Jednak z tego co pamiętam "15" ładnie chodziła na prędkościach powyżej 500 km/h, podobna była do "29".
Jednak prosiłbym o odrobinę cierpliwości, za jakieś trzy tygodnie przylatują do nas cztery Orzełki no i zobaczymy co z nich za orły. Mam nadzieję, że polatam z nimi, bo w tym samym czasie szykuje mi się trochę innych rzeczy do zrobienia.
Poczekajcie, nie obiecuję, ale może znowu coś wyklikam z serii "Kapitan Oyot nadaje"  :021:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 05, 2006, 19:14:11 »
No to bedzie sie działo, oj będzie  :020:

Schmeiss, oba myśliwce mają skrzydła pasmowe... z tym, że jeden ma wloty powietrza w miejscu gdzie drugi ma dłuższą kontynuację skrzydła, oba elementy w gruncie rzeczy działają podobnie. Z tą małą różnicą, że właściwe skrzydło w F-15 ma profil superkrytyczny laminarny i jest lekko przekombinowane, gdzie w MiGu jest profil klasycznym wręcz do bólu.

Czy muszę przypominać, że F-15 był konstruowany z myślą o walce z myśliwcem doskonałym, którym według wywiadu miał być MiG-25 ? ;)

PS. Maverickdan znalazł, że Mig-29 ma masę własną 11 ton i to według encyklopedii w Locku, wobec tego różnica jest teraz dużo większa:
Moc/Masa:17,38 kN/t ; 14,80 kN/t
Masa/Powierzchnia:0.23 t/m2 ; 0.31 t/m2

Schmeisser

  • Gość
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 05, 2006, 19:43:12 »
Ta dłuższa kontynuacja skrzydła jak z własciwym sobie wdziękiem ją określiłeś nazywa się napływem i ma ściśle określone wymiary geometryczne oraz dosyć ściśle określony obrys, tak by generowany przezeń wir pojawiał sie w określonym miejscu skrzydła podstawowego, a nie gdzie chciał. Ale masz rację , wyciosane siekierą górne powierzchnie wlotów , zaokrąglone dodanymi w pózniejszych wersjach Orła, zbiornikami paliwa to prawie jak pasmo :P


A może przeliczymy dla mas startowych :P przecież pustę się nie będą gonić nie ?
Wstydziłbyś się Sun młodzież indoktrynowac imperialstyczną propagandą sukcesu

maverickdan

  • Gość
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 05, 2006, 19:56:44 »
Witam
Liczby mówią chyba same za siebie. W kilu książkach znalazłem podobne dane

                                                                     F-15                     MIG-29

Rozpiętość skrzydeł                                            13,05m                11,36m
Powierzchnia nośna                                            56,50m                38,00m
Masa własna                                                  12.973kg              11.000kg
Startowa maksymalna                                      30 845kg              18 500 kg         
Prędkość maksymalna na dużej wysokości                2,5Ma                   2,3Ma
Prędkość maksymalna na małej wysokości               1,21Ma                 1,06Ma
Pułap praktyczny                                             18 300m               17 000m
Zasięg                                                             1200km                  600km
Paliwo w zbiornikach wewnętrznych                       6103kg                 4500kg
Obciążenie skrzydła                                          357kg/m2              442kg/m2
Prędkość minimalna                                            185km/h               220km/h

Czyli biorąc w F-15 50% paliwa mam masę 12 973kg+3 051kg=16 024kg czyli teoretycznie zasięg 600km.  MIG29 100% paliwa 11 000kg+4 500kg=15 500kg  zasięg 600km
Jaki wniosek?
F-15     MASA Z PALIWEM  [50%]  16 024KG MOC SILNIKÓW 10 782 kg każdy =21564kg   obciążenie 0,74
MIG29   MASA Z PALIWEM [100%] 15 500KG MOC SILNIKÓW   8 800 kg każdy =17 600kg  obciążenie 0,88

Moim zdaniem kręcenie MIGA29 w Lock On to nic dziwnego szczególnie z konfiguracją paliwa, z jaką latam [50%+ zbiornik] [Nie dotyczy Qrdla]hehe

Dane, powyżej które podałem są z trzech książek, więc nie ponoszę za to odpowiedzialności.

Co do wypowiedzi Toya, to mam nadzieje że jeżeli dojdzie do konfrontacji polskiego migacza, to skopiecie im tyłki. Pokażcie, że Polski pilot poleci nawet na drzwiach od stodoły hehehe.

Pozdrawiam
Maverickdan

Schmeisser

  • Gość
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 05, 2006, 20:18:06 »
Taka moja uwaga natury technicznej - w wątku padło w pewnym momencie pytanie jak to jest w rzeczywistości i czy Toyo cos może na ten temat powiedzieć. Jako że może i pojawił się w wątku, uszanujmy to i wyciśnijmy z niego tyle informacji ile się da :D bez zawracaniue głowy tym jak jest w grze bo wprowadza to niepotrzebne zamieszanie.
W rzeczywistości o ile sie nie myle nikt nie wystartuje do zadania z połową paliwa, może poza przypadkami uzasadnionymi obciązeniem maszyny i rychłym uzupełnieniem po wejściu na pułap z ustawionego tankowca. Nie bo nie  :D Tak więc wszelkie porównania odnośmy do do sytuacji gdzie wszystko odbywa się jak bozia przykazała.



Cytuj
że Polski pilot poleci nawet na drzwiach od stodoły hehehe.

Ujezusku... tos podpadł :D

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 05, 2006, 20:18:23 »
A może przeliczymy dla mas startowych :P przecież pustę się nie będą gonić nie ?
Wstydziłbyś się Sun młodzież indoktrynowac imperialstyczną propagandą sukcesu
Od czołgisty lekcji aerodynamiki nie będę pobierał  :021:

Te "zaokrąglone dodanymi w późniejszych wersjach Orła, zbiornikami paliwa" to występuje w F-15E, samolocie uderzeniowym, który nie ma pełnić roli myśliwca, na F-15C ich się nie stosuje (chociaż są na składzie magazynów odpowiednie wersje). Radzę przyjrzeć sie uważnie konstrukcji skrzydła w Orle, a i polecam relację z pewnych ćwiczeń izraelskich gdzie jeden z orłów po kolizji w powietrzu lądował bez jednego skrzydła, ciekawe czy MiGacz byłby w stanie wykonać coś takiego  :121:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 05, 2006, 20:25:01 »
Stare dobre il2forum, zapytaj o lampkę w kabinie a wątek niechybnie wejdzie na tory aerodynamiki buachahhaha  :002:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Schmeisser

  • Gość
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 05, 2006, 20:29:26 »
Nie widze związku z prowadzoną dyskusją. Ale skoro Sun zaczyna się podpierać przypowiesciami okolicznościowymi i w sposób bezpośredni konfrontowac to z MiGiem, to jest to dowód iż trafiłem celnie :D

Ein abschuss mit sieben 2cm minegeschossen, ziel zerstoert.  :118: :118: :118: :118:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 05, 2006, 20:39:30 »
Schmeiss tak sie zastanawiam, ty na prawdę myślisz, że amerykanie leją po korek do takiego orła, który zasięgu ma 1800km (1200 ma wersja A) , tylko po to by sobie przeleciał 1/4 tego dystansu ?

Otóż tak nie jest, leje sie tyle ile potrzeba, a potrzeba tyle i tyle funtów żeby dolecieć tam i tam, potem tam będzie sie przez tyle i tyle czasu zużywając tyle i tyle funtów JP-8, potem trzeba wrócić, dodajmy do tego rezerwę i wychodzi, że potrzeba tyle, a tyle funtów paliwa na dany lot i tyle sie leje, to nie jest Fulcrum, że plan lotu pisze się z założeniami "jeżeli starczy paliwa to zrobimy jeszcze to". To zbiorniki podwieszane napełnia się po korek, albo w ogóle.

qrdl

  • Gość
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 05, 2006, 21:27:23 »
...a i polecam relację z pewnych ćwiczeń izraelskich gdzie jeden z orłów po kolizji w powietrzu lądował bez jednego skrzydła...

Sugerujesz, że bez 2 skrzydeł latałby w nieskończoność?! Wot technika...

pozdrawiam,
qrdl

McHaron

  • Gość
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 05, 2006, 21:47:26 »
Ja się chowam, za dużo rykoszetów w powietrzu lata...  :118:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 05, 2006, 22:11:19 »
Sugerujesz, że bez 2 skrzydeł latałby w nieskończoność?! Wot technika...

pozdrawiam,
qrdl
Nie. Twierdzę jedynie, że konstrukcyjnie F-15 został lepiej zaprojektowany niż nowszy MiG i posiada spore rezerwy tak mocy jak i siły nośnej, co daje mu pewną przewagę w walce.

W przeciwieństwie do Schmeissera ja mam spory respekt dla maszyny, w której młody pilot po zderzeniu z A-4 nawet nie poczuł, że stracił całe skrzydło i nie wiedział o tym aż do momentu zatrzymania maszyny na pasie.

Już nie wspominając o tym, że po remoncie ta maszyna nadal lata.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Brak odpowiedniego uzbrojenia w sprzęcie US, trudne misję i zwiechy LO
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 06, 2006, 11:59:52 »
Czita miał! bana mu! lolololol
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"