Autor Wątek: Armed Assault (ARMA i ARMA 2)  (Przeczytany 95684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zahar

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #75 dnia: Grudnia 15, 2006, 17:40:01 »
He he!
 :020:
No i nie wiem czy kupowac czy nie kupowac, przecież mi się komputer zapali, a nie pociągnie tej gry...

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #76 dnia: Grudnia 16, 2006, 23:47:38 »
Dla tych co zastanawiają się czy kupić ...

"My SWD and me"



... i coś "special for Schmeisser" (M1A1 Abrams)



Dowódca



Działonowy



Kierowca



___________________________________________________________

Teścik na moim słabszym sprzęcie - Athlon 2800+ (stara nazwa - teraz to chyba Sempron), 3x512 MB RAM i Karta GF 6600/256 MB

1280x960x32

Widoczność - około 1550 (3/8)

Szczegóły terenu - Normalnie        Filtrowanie anizotropowe - Normalnie
Szczegóły obiektów - Normalnie     Detale cieni - Normalnie
Szczegóły tekstur - Normalnie       Antyaliansing - Normalnie
Detale cieni - Normalnie               Krew - Wysoko
Postefekty - Nisko

Czyli gra wygląda (ustawienia "Normalnie" - to ładnie wyglądająca grafika) i chodzi nieźle na dość starym sprzęcie.

Przy okazji zauważyłem ciekawy bug: "wjechałem" na dużej prędkości łodzią na plażę i po "przejechaniu" po piasku kilkudziesięciu metrów wyskoczyłem jeszcze "w biegu". Efekt był taki, że żołnierz wpadł po szyje w piasek. W pierwszej chwili myślałem, że zrobili jakieś ruchome piaski czy coś, ale po wciśnięciu klawisza ruchu [W], żołnierz zaczął płynąć w piasku jak w wodzie  :010: - czyli bug  :002:.

Elwood

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #77 dnia: Grudnia 17, 2006, 00:24:13 »
Na magazynku/skrzynce amunicyjnej od M2 napisy są w negatywie- babol w nałożeniu tekstury ?

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #78 dnia: Grudnia 17, 2006, 05:46:02 »
Na magazynku/skrzynce amunicyjnej od M2 napisy są w negatywie- babol w nałożeniu tekstury ?

Fakt, nawet nie zauważyłem. Tak to błąd teksturowania, występujący akurat chyba tylko na na M1A1 (nie mam czasu sprawdzać, bo na cały dzień do roboty spadam  :005:), ale np. na M113 jest już OK:


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 17, 2006, 13:54:56 »
Jest możliwość zainstalować bez polskich napisów (tzn z angielskimi) ?

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #80 dnia: Grudnia 17, 2006, 13:59:02 »
Jak dla mnie produkt tak nie dorobiony, że aż włosy bolą.
 Na początek w ogóle gra wywalała się przy odpalaniu, bez  żadnego komunikatu, dopiero updejt sterowników chipsetu pomógł.
Mam p4 2,3 ghz 1Gb Ramu kartę gf6600gt 128, na minimalne wymagania totalnie nie nadaje się. Płynność taką ostatecznie do przyjęcia (czytaj 20 fps z za ciachem co 2 sek) uzyskałem przy rozdziałce  800x600 i wszystkich opcjach na niskie ( oprócz tekstur, które są na normalne, jak dam niskie to żadna tekstura się nie ładuje...)
I przy tych ustawieniach też niektóre tekstury ładują sie czasami po minucie czasami w ogóle.
Zbieram się na 7600gt z 256 mb może wystarczy.

Dźwięki, przez parę lat, brak postępu, nadal te same bugi.

Granty, jak rzuciłem to pewnie dalej się odbija i sieje zniszczenie, jak ruska gumowa atomówka.

Beznadziejne jest to że gra nie toleruje więcej niż jednego joya, więc śmigłowcem normalnie nie polatam, bo rudder mam na 2 kontrolerze (może trzeba coś ręcznie w konfigu ustawiać, na razie nie sprawdzałem)
Oczywiście jak podłączę x52 to gra widzi tylko jeden z 3 hatów :/

Na koniec, jak dotąd kampanii nie udało mi się wystartować, z powodu jakiegoś buga na początku kamera nie może przeskoczyć do mojej postaci. Rozwiązania narazię nigdzie nie znalazłem.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Elwood

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #81 dnia: Grudnia 17, 2006, 14:27:17 »
Napiszcie proszę jak wygląda sama gra od strony gracza.
-Czy nadal jest dwuwymiarowa, tzn. murek wysokości 50cm jest barierą nie do pokonania bo nie można się wspinac ani przeskakiwac obiektów ?
-Czy poruszanie się wewnątrz obiektów jest możliwe czy tak jak w OFP można sobie czasem przez ścianę wyjśc na dwór z drugiego piętra ?
-Czy broń zacina się czasem ?
-Czy pojazdy wymagają jakiejkolwiek opieki technicznej, czy zużywają paliwo ? Bo w OFP czołgiem można jechac przez 3 godziny chyba i paliwa jeszcze nie zabraknie...
-Czy pociski rykoszetują ?
-Czy obiekty zniszczone dalej wyglądają jak kubistyczne, pogięte formy przestrzenne ?
-Czy addony z OFP można przenieśc do AA ?
-Czy istnieją strefy zniszczeń, tzn. czołg łatwiej zniszczyc od tyłu niż od przodu ?
No i napiszcie, jeśli ktoś może, czy jest więcej takich smaczków jak to że żołnierz płynąc wyrzuca giwerę żeby się nie utopic, co uważam akurat za czynnik podnoszący realizm.

Napiszcie czy w ogóle warto to kupic, bo właśnie mnie Apacz przez telefon pytał, a wedle forum OFP i powyższego posta Jasia, to chyba póki co to jeszcze temat nie dojrzał...

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #82 dnia: Grudnia 17, 2006, 14:37:11 »
-Czy istnieją strefy zniszczeń, tzn. czołg łatwiej zniszczyc od tyłu niż od przodu ?
Elwood, to już było w Resistance... chociaż fakt, słabo zauważalne.

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #83 dnia: Grudnia 17, 2006, 14:39:05 »
Cytuj
-Czy pojazdy wymagają jakiejkolwiek opieki technicznej, czy zużywają paliwo ? Bo w OFP czołgiem można jechac przez 3 godziny chyba i paliwa jeszcze nie zabraknie...
- Tak, pojazdy latające i jeżdżące zużywają paliwo, raz śmigłowcem w coś walnąłem i chyba mi połowa paliwa wyciekła, może urwałem zewnętrzny zbiornik, nie zauważyłem.

Na razie za mało grałem żeby więcej powiedzieć. Jednak zdecydowanie pogląd Razora o tym że działa mu "nieźle" jest optymistyczny. A ilość bugów technicznych jest duża, statycznie większa niż u słoneczka OM.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Tygrys205

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #84 dnia: Grudnia 17, 2006, 15:03:12 »
Pociski rykoszetują, ale, że tak powiem, jakoś dziko: pocisk p. panc. rykoszetuje od wody (a nie powinien raczej). Najpierw wybucha w wodzie a później jak wyrżnie w ziemie to wybuchnie jeszcze raz :karpik A przeszkody mające jakieś 50cm wciąż są niedopokonania, tzn. nie można skakać ani wspinać się. Broń się nie zacina. Budynki zawalają się, ale, co dziwne, p. pance szybciej niszczą budynek niż burzące. Oto odpowiedzi na większość Twoich pytań Elwoodzie.

BigMac

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #85 dnia: Grudnia 17, 2006, 16:14:09 »
Czy jest/będzie dostępne jakieś demko? Czytając o wymaganiach i bugach nie mam zamiaru kupować tego w ciemno...

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 17, 2006, 17:09:03 »
Gwoli ścisłości, w OPF pojazdy zużywają paliwo.

Dla mnie ta gra ma przyszłość, taką jak OPF. Flashpoint jak wyszedł, to w wersji 1.00 był cholernie niestabilny, i zabugowany. A teraz to jest jedna z nielicznych gier którą dalej mam na dysku:).
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 17, 2006, 19:21:56 »
1. Czy poruszanie się wewnątrz obiektów jest możliwe czy tak jak w OFP można sobie czasem przez ścianę wyjśc na dwór z drugiego piętra ?
2. Czy istnieją strefy zniszczeń, tzn. czołg łatwiej zniszczyc od tyłu niż od przodu ?

1. Niby jest możliwe, ALE:
-można utknąć w windzie- drzwi dziwnie się otwierają
-wlazłem sobie na latarnię z M24, położyłem się na górze na zewn. i nagle znalazłem się w środku- nie da się tak snajpować, można tylko na kucaka
2. Na razie, co do sprzętu pancernego 1 strzał = 1 duże bum (a strzelałem w bok)  :001:

Silesian

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 17, 2006, 20:22:57 »
  Co do pytania Elwooda to by było pisania … a pisania . Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz bez trudu na którejkolwiek z stron o OFP lub ArmA z forum. Napiszę tylko że na początku zamięszania medialnego wokół ArmA Czesi wyłożyli, że z jakichśtam powodów nie myślą dodać możliwości przeskakiwania nawet przez niewielkie przeszkody.
Pojazdy tracą paliwo w wyniku uszkodzeń.
Generalnie sytuacja jest zbliżona do początków OFP, coś koło środy kluczowa dla działania tej gry łata PL.            
Demo też powinno być na Świeta.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 17, 2006, 20:53:03 »
Zostałem poproszony o wrzucenie screenów zniszczeń, co niniejszym czynię:

Budynki, ostrzeliwane "zapadają się" - efekt podobny jak przy WTC. Jest przy okazji trochę ładnego dymu.



Po opadnięciu dymu gruzowisko jest trochę małe i wygląda, jakby zostały zniszczone przed rokiem. Jednak w porównaniu z "pogiętymi" strukturami z OFP - spory postęp. Brakuje zniszczeń pośrednich - budynek albo jest nienaruszony, albo jest "kupką gruzów".



Czołgi - po trafieniu zapalają się ( w tym przypadku T-72, trafiony w bok pociskiem z Abramsa) i palą kilka minut:



Ciężarówka ostrzelania z 12,7 mm wkm - nie zapaliła się ...



... natomiast URAŁ po trafieniu pociskiem odłamkowym 120mm pali sie ładnie.



Ogólnie wizualne efekty zniszczeń sporo się poprawiły od OFP. Zapewne mogłyby być lepsze, ale w sumie to nie one są najważniejsze. Mnie osobiście brakuje w zasadzie tylko tego jednego stanu przejściowego budynku, takiego - zniszczonego częściowo.


Jestem mile zaskoczony balistyką wirtualnej broni - po dość krótkich testach (z konieczności - bo trochę w tych dniach "zarobiony jestem"), wartości koniecznego wyprzedzenia podczas strzelania wydają się być dość realistyczne, podobnie jak tor lotu pocisku karabinowego (z broni ręcznej), który jest w miarę dobrze odwzorowany.