Autor Wątek: Armed Assault (ARMA i ARMA 2)  (Przeczytany 96029 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #405 dnia: Kwietnia 20, 2011, 16:31:33 »
A czy poprawiono w tych nowych dodatkach takie dziwne poruszenie, rozmycie obrazu.
Pytam bo po krótkiej grze w ArmA2 moje oczy mówiły dość i pomimo tego, że gra zapowiadała się ciekawie, pożegnałem się z tytułem.
Tak rozmycie obrazu można wyłączyć w opcjach.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #406 dnia: Kwietnia 20, 2011, 16:33:52 »
A czy poprawiono w tych nowych dodatkach takie dziwne poruszenie, rozmycie obrazu.
Pytam bo po krótkiej grze w ArmA2 moje oczy mówiły dość i pomimo tego, że gra zapowiadała się ciekawie, pożegnałem się z tytułem.

Nie chodzi Ci przypadkiem o opcję "Postefekty" w ustawieniach grafiki? Jak się to wyłączy, to znika cały ten bloom i motion blur.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #407 dnia: Kwietnia 27, 2011, 07:21:44 »
Ja bardzo chętny jestem do zorganizowanej gry... niestety net mi nie pozwala (Wimax, to pingi minimum 100ms).
Co do filmiku, który wrzuciłeś, fajnie, że tylu chłopa naraz gra i się dogaduje, ale to jest to co zauważyłem wcześniej w filmikach z CFOG i kompletnie mnie nie kręci, tzn. dowodzą ludzie, dla których podjęcie decyzji to jakiś giga mega problem i zajmuje im to masakrycznie dużo czasu. Dowodzą tylko dlatego, że albo grają już w tę grę bardzo długo, albo są twórcami jakiejś tam jednostki.
Taka sama sytuacja miała miejsce kiedy bawiłem się w ASG. Trafiłem do ekipy, gdzie jej założyciel koniecznie chciał dowodzić i wdrażać w życie książkową taktykę z książek, bez modyfikacji. Gówno z tego wyszło, a jego dowodzenie zabijało całą zabawę - dowodzenie bez inicjatywy. W tym filmiku podobnie, mam wrażenie, że ten gość który dowodzi całą operacją, nie jest w stanie objąć umysłem :) wszystkiego co się dzieje i przekalkulowanie tego zajmuje mu maaaasę czasu. Dobrze, że to coop, bo w walce z ludźmi cała ta kolumna hummerów już by poszła do piachu.
Są różne grupy i różni dowódcy. Jest jednak jedna wspólna cecha wszystkich rozgrywek co-op o tym charakterze. To, że wirtualne życie żołnierzy jest ważniejsze, niż kilka punktów za zabicie przeciwnika, czy nawet wykonanie zadania. To jest jeden z elementów symulacji. Dowódca operacji jest jeden i nie będzie wydawał rozkazów konkretnym żołnierzom. Często wydanie jednego prostego rozkazu musi potrwać, gdyż trzeba uwzględnić wiele różnych czynników. Szybka reakcja jest zresztą wymagana od każdego gracza. Dużo decyzji podejmujesz autonomicznie, są one zupełnie inne, niż te, które kręcą się w głowach dowódcy misji, czy drużyny, bądź fireteamu. Wraz z doświadczeniem gracze lepiej pełnią swoje funkcje, wiedzą jakie mają zadania i jak je realizować, nie narażając przy tym innych graczy.

W praktyce, jest masa czynników które wpływają na wygląd rozgrywki. Osobiście poleciłbym Tobie chociaż spróbować zagrać ze dwie misje w każdej ekipie (a ich jest chyba 5 i żadna nie broni Ci dołączenia do rozgrywki - trzeba tylko zastosować się do zasad) i samemu wyciągnąć wnioski. Nie na podstawie kiepskich doświadczeń z zupełnie innego środowiska. Oczekiwanie filmowej akcji też jest naiwne. To trochę, jakby odpalać LockOna i narzekać, że walki wyglądają stokroć mniej dynamicznie niż w filmie "Top Gun". Komunikacja jest również tematem rzeką i jedynie w praktyce zauważysz jak to się wszystko sprawdza.

Nie znam wszystkich, ale na pewno jest CFOG, ACPL, A2C, COSA, PPDJ. Są też międzynarodowe grupy, które luźniej traktują temat i to również są ciekawe propozycje. Mówię tylko, że głupotą jest skreślać wszystkie opcje, gdy są one tak różne.

Natomiast, jeżeli uważasz, że lepiej sprawdziłbyś się w roli dowódcy - nie ma problemu. Dobrych dowodzących zawsze brakuje i często niechętnie te sloty są zajmowane (w przeciwieństwie do scenariusza, o którym ty mówiłeś w ekipie ASG).

PS. Do gry co-op ping 120-160 na prawdę wystarczy. Ba, kod sieciowy jest tak genialnie zrobiony, że nawet z pingiem ~200ms można poszaleć.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #408 dnia: Kwietnia 27, 2011, 07:33:07 »
Dodam od siebie, że wczoraj na Parówie było ArmA2 w cenie 5,99 ojro oraz -40% na resztę dodatków :).

Ps. Wyprz jeszcze trwa: http://store.steampowered.com/app/33900
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #409 dnia: Kwietnia 27, 2011, 08:03:18 »
Bójcie się... Kupiłem. Drżyjcie niewierni.. Po demo ARMA II OA nie miałem wątpliwości czy kupić.
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #410 dnia: Kwietnia 28, 2011, 03:22:54 »
Nie zawiedziesz się, choć przyznam wymaga cierpliwości i szacunku dla przeciwników:)

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #411 dnia: Maja 02, 2011, 09:55:20 »
dzik - nie zawiodłem się.  :118:
Ło Jezusicku - nie odciągniecie mnie od komputera...
Wgrałem tego invasion 44 i ............. kopara do podłogi:
- mapa - zajeb.....
- czołgi - pełno i rewelacyjne na razie wybrałem Panz IVG ale i Stug wchodzi w grę (Panterka i Tygrys przy większych operacjach);
- lekkie pojazdy - przepiękne;
- piechota - różnorodna, bardzo ładne mundury i szczegóły wyposażenia....
- dźwięki - no dźwięk Mg 42  (to trzeba po prostu usłyszeć) inne rewelacyjne...

Zapuściłem sobie własną misję - odbijanie jakiegoś małego miasteczka (5 ludzi + Panz IV kontra 2 szermany + Halftrack + 12 ludzi).
Meeeega zabawa- to są w końcu moje klimaty a nie jakieś strzelanie do talibów...... :118:

Wnioski:1- nauczyć się robić pełniejsze misje   2- nauczyć się płynnie dowodzić lub znaleźć kolegów do rozgrywki...

Chłopaki pograjcie ze mną albo dajcie jakieś namiary na serwer gdzie można na I44 pograć , mam komputer w miarę znośny to mogę hostować...
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #412 dnia: Maja 02, 2011, 14:00:58 »
Witam
Pobrałem" ARMA 2: OPERATION ARROWHEAD DEMO". Po instalacji mam wer. 1.52.72153.
Proszę o info jaki pucz aktualny pobrać i gdzie jest dostępny?.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #413 dnia: Maja 02, 2011, 14:47:08 »
Nie wiem czy uda się zainstalować I44 na ARMA 2: OPERATION ARROWHEAD bo na stronie invasion1944.info jest napisane, że potrzeba ArmA2 CO:

-Requirements-

-ARMA2 Combined Operations v1.59
(Combined Operations (CO) = ARMA2 and Operation Arrowhead (OA) combined install)
-CBA v0.7.4.154 (recommended version at time of writing)

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #414 dnia: Maja 02, 2011, 15:26:05 »
Nie rozumiem pytania a jeszcze bardziej nie rozumiem odpowiedzi.
Czy da się patchować demo? tak chyba brzmiało pytanie.
Nie mam pojęcia raczej nie... zagraj tak jak masz -  nawet kilka serwerków czasami stoi. Spodoba się to kup a najlepiej ARMA CO bo na tym chodzi większość modów i serwerów.
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #415 dnia: Maja 03, 2011, 09:37:58 »
Nikt mnie nie kocha i nie odpisał, kolega Boczek gdzieś się zapodział to postanowiłem zdobyć Normandię sam...

Wszedłem na pierwszy lepszy serwerk bez jakiejś specjalnej nadziei ot trochę pobiegam i postrzelam....

Zupełna niespodzianka – trafiłem na fajnych gości (nie dzieci z Kansas).

Misjagrupa czterech komandosów ma rozpoznać stanowiska obronne Niemców przed planowaną operacją desantową.

Przepraszam za brak skrinów ale albo nie umiem ich robić bo ciskałem Print Scrina ale nigdzie się nie zapisało.

Noc dość jasna, plaża spowita lekką mgiełką.
Lądowanie w łodzi motorowej i chop za burtę. Najpierw trzeba przedrzeć się przez system zasieków i ostrożnie od mgiełki do mgiełki zejść z plaży.
Plażę miejscami co jakiś czas oświetlają reflektory ze stanowisk obronnych.
Uff jesteśmy już na klifie porośniętym trawą,  przeskok i czołganie przeskok i czołganie cichutko jak myszki.
Koledzy uzupełniają się wzajemnie co chwila meldunki: Uwaga na 11 patrol2 szkopów na 14. Na 12 stanowisko Mg42 -  które omijamy słusznym łukiem. Widok jest rewelacyjny , po lewej pod nami rozciąga się pierwsza linia okopów i lekkich bunkrów. Nad nami wielkie bunkry z ze stanowiskami Mg 42 lub PaK 40 lub 105 howizer. Na około szwędają się liczne patrole. Trzeba mieć oczy na około głowy … 
Kawałek terenu oświetlany często przez reflektor, kolegom udało się zgrabnie przeskoczyć żabimi skokami ja jakoś nie mogę się wpasować w cykl oświetlania więc czołgam się mozolnie koledzy cierpliwie czekają na fajtłapę.
Do rozpoznania mamy 5 skupisk bunkrów. Trzymamy się wysokich traw, lasków słynnych normandzkich żywopłotów, do stanowisk podchodzimy z boku lub od tył.
W końcu  ostatni obiekt rozpoznany i zaczynamy odwrót – i tu kapr. Traun dał ciała dał się złapać w promień światła, wszczęto alarm.
Rzucamy się biegiem przez lasek byle dalej od feralnego miejsca, Niemcy wyraźnie nas szukają. Na szczęście opłotkami oddaliliśmy się na tyle że zgubili nasz ślad.
Plaża tu już trzeba się tylko czołgać ale już jesteśmy w wodzie biegiem do łodzi..
I tu jeden z kolegów daje ciała bo nie może odpalić silnika, z prawej zbliża się 5 osobowy patrol Niemców. 
Zaraz nas zobaczą. Wyskakuję z łodzi, pozostali za mną zostaliśmy odkryci strzelam do najbliższego szkopa, potem do następnego.
Koledzy też sobie dobrze radzą i patrol leży martwy. Trzeba się zbierać bo robi się gorąco.
Wskakuję do łodzi podpływam po rannego kolegę pomagam mu się do niej wgramolić.
Wszyscy w łodzi gaz do dechy plaża zostaje za plecami.
Zadanie wykonane dzień D zbliża się wielkimi krokami i odniesie sukces dzięki takim akcjom jak nasza.

Następna misjazdobycie jakiegoś małego obiektu – ot kaszka z mleczkiem.
Zręcznie przeskakujemy od kępki do kępki, dowódca lustruje teren lornetką i wydaje rozkazy wszystko idzie ok.
Jesteśmy jakieś 600m od celu ataku i właśnie mamy się rozwinąć na pozycje gdy pada strzał. Rzucam się plackiem na ziemię. Pada kolejny strzał kolega po prawej zginął, ja wycofuję się ale niestety też ginę i tak po kolei cały nasz 7 osobowy patrol.
Piszę z niedowierzaniem : One sniper?
Kolega mi odpisuje: Witaj na wojnie....

Trzecia misja zdobywanie miasteczka – na początku było ciężko ale po zdobyciu transportera opancerzonego poszło już łatwo (2xMg42 na transporterze robią swoje)....

Ładnie podziękowałem kolegą za grę ...Nigdy chyba jeszcze w ARMA tak się dobrze się nie bawiłem....
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #416 dnia: Maja 03, 2011, 12:59:26 »
Traun - ja bym chętnie pograł, ale kupiłem tylko podstawową Arma2 więc w tego moda chyba nie mogę grać.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #417 dnia: Maja 03, 2011, 13:15:55 »
Ja miałbym talie pytanie nt. Army - mianowicie czy Arrowhead poprawia wydajność gry? Aktualnie rozgrywka na na moim komputerze nie jest zbyt płynna, do tego w detalach w których ciężko rozpoznać ludzi czy pojazdy.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #418 dnia: Maja 03, 2011, 14:46:03 »
Ściągnij demo i sam się przekonasz. Poprawia się nie tylko optymalizacja ale w ogóle gra się przyjemniej. Uwielbiałem O.F. ale ArmA 1 i 2 była dla mnie "wielką kupą" z którą nie chciałem mieć nic wspólnego. Po sprawdzeniu dema myślę dać raz jeszcze szanse ArmA ale to chyba nastąpi dopiero kiedy wyjdzie BF3 i serwery BF2 AIX opustoszeją.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #419 dnia: Maja 04, 2011, 10:47:12 »
Witam.
Znalazłem filmik reklamujący misję o której wyżej pisałem:
http://www.youtube.com/watch?v=RZXVSWnZkdY
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952