Autor Wątek: Armed Assault (ARMA i ARMA 2)  (Przeczytany 96054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #495 dnia: Września 18, 2011, 17:58:52 »
"całość wciąż siermiężna jak stary Flashpoint" i za kocham Armed Assault :)

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #496 dnia: Września 18, 2011, 18:02:23 »
Dokładnie. :)

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #497 dnia: Września 18, 2011, 18:39:28 »
Z początku, jeżeli ktoś jest przyzwyczajony do zwykłych strzelanek typu CoD lub MoH, Arma może wydawać się dziwna lub jak twierdzisz "siermiężna".
Ale gwarantuje Ci, że jeżeli poświęcisz jej więcej czasu to okaże się równie piękna jak Flashpoint :) Może i ma parę technicznych niedociągnięć, ale za to klimat wszystko rekompensuje :020:

BigMac

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #498 dnia: Września 18, 2011, 22:40:56 »
Nie no, przegrałem w OFP i Armę niejedną godzinę i wiem, o co w tym chodzi - to były świetne gry. Ale po 10 latach rozwoju chciałoby się więcej. Nietnących animacji, mniejszej sterylności, bardziej naturalnej interakcji z otoczeniem, postępów w grafice większych niż tekstury, bloom i więcej kępek trawy, nowej oprawy dźwiękowej (szczególnie głosy!), mniej durnej AI i tak dalej. A to co tutaj widzę to praktycznie nic ponad pięcioletnią Armę jedynkę z dobrymi modami. No bo co tu doszło, fale na wodzie? Ragdoll? Błagam... Nastawy celownika, przebieranki, modyfikacje broni, mam wrażenie, że to wszystko jest osiągalne modami i skryptami.

Wiem, że zrobienie nowej wyspy trochę trwa i nie zarzucam twórcom lenistwa, ale nadchodzi kiedyś moment, kiedy trzeba zrobić nowy engine, a nie reanimować technologię z 2000 roku "bo fotelowi militaryści i tak to kupią".

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #499 dnia: Września 19, 2011, 10:03:19 »
Nie przesadzajmy, engine jest ok, jedynym jego problemem jest optymalizacja. IMHO zabyt dużo pary idzie w wygląd grafy, zbyt mało w inne aspekty, każdy wie, że grafika w takich produkcjach nie jest istotna.

Animacje, interakcja z otoczeniem i zachowanie AI to chyba największe bolączki serii, ale jeśli weźmie się pod uwagę skalę tej gry, to nie ma tragedii. Zgadzam się, że Arma to nieco archaiczny produkt, najbardziej to boli chyba w kampaniach (tych standardowych) gdzie nie wszystko czasem działa jak należy, do tego czasem jakiś bug zepsuje rozgrywkę i trzeba sejwa wczytać. Tutaj siermiężność daje się najbardziej we znaki.

Jeśli idzie o Armę 3 to liczę przede wszystkim na lepsze animacje i interfejs (marzy się coś jak w Project Reality), ale z tego co widać autorzy póki co skupiają się na nowym settingu i symulowaniu elementów, które we wcześniejszych grach się nie pojawiały. Bardzo bym chciał, żeby to był milsim zrobiony na takim poziomie jak mainstreamowe gry, ale myślę, że to się nie wydarzy.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #500 dnia: Września 19, 2011, 21:48:13 »
Co mi się nie podoba w tych prezentacjach, to że zamiast skupiać się na tym co w grze działa i jest fajne (praca zespołowa, combined warfare, realistyczne scenariusze taktyczne), twórcy brną w coś, do czego ten silnik się kompletnie nie nadaje. Zamiast pracować nad AI (zwłaszcza pojazdów), odwzorowaniem uzbrojenia i interfejsem, cała para idzie w tworzenie jakiegoś "filmu akcji" o samotnym komandosie, pływającym sobie po rafie koralowej i przebierającym się w zakrwawione ciuszki po zabitych wrogach :118:. ArmA nigdy CoDem nie będzie, a CoD ArmĄ i nie ma sensu udawać, że jest inaczej. Mam wszystkie poprzednie części od OFP poczynając i zamierzam śledzić ten tytuł, ale póki co, nie jestem pod wrażeniem.


mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #501 dnia: Września 20, 2011, 14:56:33 »
Cóż, z tego co wyczytałem o kampanii, to właśnie mamy byc tym samotnym komandosem za liniami wroga i robić jakieś questy, jak w RPG... Dla mnie to bzdura, już kampania w Armie 2, gdzie 4-sosobywm zespołem mieliśmy wygrać całą wojnę była irytująca.

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #502 dnia: Września 23, 2011, 01:14:49 »
Najlepszą kampanię miał 'Cold War Crysis' i basta! Szczególnie ten początkowy etap jeszcze na Everonie. :) Fajne było Resistance (80% fun'u jaki miałem w CWS), a lipa zaczęła się na Armie... :(

Tak szczerze mówiąc zawsze wolałem tę grę jako szeregowiec w akcji podczas zmasowanych działań lub samotny Chuck Norris a la "Zaginiony w Akcji" pod osłoną nocy z "bombą w paczce Marlboro". :P

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #503 dnia: Września 23, 2011, 14:46:29 »
Misje stealth mnie zawsze drażniły, bo nagminnie było coś o czym zapominałem, a dynamiczne zachowanie AI raczej wyklucza akcje typu Commonados. Bycie szeregowcem w zmasowanej ofensywie to jest to co tygrysy lubią najbardzie, ewentualnie jakiś blitzkrieg Abramsem. Arrowhead dobrze zaczyanł w tym kierunku, ale krew mnie zalała jak się okazało, że mam jakiejś bomby szukać w 30 sekund, a ewakucaj nie wchodzi w rachubę...

Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa z modem Cold War Rearmed?

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #504 dnia: Września 23, 2011, 15:52:35 »
...Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa z modem Cold War Rearmed?

Ekipa CWR2 wydała demo które zawiera:

 :013: Everon,
 :013: Kolgujev,
 :013: Budynki, rośliny i inne obiekty znajdujące się na w/w wyspach,
 :013: Pojazdy, jednostki i bronie użyte w kampanii + jakieś bonusy,
 :013: Demo kampanii, kilka misji SP/MP,
 :013: Flag pack zawierający 223 flagi.

Dodatkowo wydali jeszcze kilka innych rzeczy, między innymi w klimacie zimowym. Najlepiej zobaczyć sobie TU. :)

Demko potrzebuje do działania ArmA II Combined Operations (Armed Assault II + Operation Arrowhead)

mmaruda

  • Gość

Qbeesh

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #506 dnia: Września 28, 2011, 20:03:11 »
Pierwsze pytanie: Co to za muza w tle? :)

Po drugie to bardzo fajna akcja viralowa. Ira, Kadafi i sekretna baza SS na Antarktydzie :)

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #507 dnia: Września 28, 2011, 21:39:16 »
News najprawdopodobniej jest efektem lost in translation tego: http://www.escapistmagazine.com/news/view/113343-Documentary-Mistakes-ArmA-2-Clip-For-Real-Combat-Video

ITV pokazało ten filmik jako dowód, że IRA (czy też PIRA) wykorzystało sprzęt od Kadafiego do zestrzelnia brytyjskiego śmigłowca, a CDA poprzekręcało. Ale ta tajna baza SS na Antakrydzie to prawda, czytałem o tym w internecie - mieli tam broń otomową i latające spodki! :D

mmaruda

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #508 dnia: Listopada 10, 2011, 03:28:08 »
Cała seria ArmA jest za pół ceny na Steamie, jeśli ktoś nie ma, to może to dobra okazja.

Offline kpa

  • *
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #509 dnia: Grudnia 22, 2011, 18:39:10 »
Wreszcie wyszedł długo oczekiwany patch 1.60 do Arma 2, ponoć sporo zmian na lepsze w kodzie sieciowym. Może wreszcie będzie się dało zagrać w Project Reality bez warpów ;]
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=129042
download - http://www.arma2.com/index.php?Itemid=20&option=com_rokdownloads&view=folder&lang=en