Autor Wątek: Nowości na rynku gier  (Przeczytany 205708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #765 dnia: Stycznia 29, 2019, 15:31:20 »
Od razu z 75% przeceną.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #766 dnia: Stycznia 29, 2019, 16:45:49 »
Jak ktoś czeka na Metro Exodus to wersja cyfrowa będzie tylko dostępna na Epic Store. Wydawca wycofał ja ze Steama, ale zapewnia że ci co zrobili pre-order dostaną swoją kopie na Steamie.

Wszystko to przez prowizje jakie żąda Steam, ponoć nawet szykuje się jakiś bunt wydawców LOL.
Epic brał mniej, a tytuł i tak przyciągnie ludzi, niezależnie od sklepu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #767 dnia: Stycznia 29, 2019, 19:04:33 »
Różnica jest dość spora. Epic zabiera 12% ze sprzedaży, Steam 30%. Z drugiej strony ten drugi gwarantuje większą sprzedaż.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #768 dnia: Stycznia 30, 2019, 21:12:16 »
Gwarantuje większą sprzedaż i wydaje mi się, że spora część graczy odczeka ten rok i kupi grę w wersji na Steam. Zwłaszcza Ci, którzy i tak nie kupują gier na premierę. Ja chciałem mieć wersję Steam, gdzie mam pozostałe gry z tej serii. Na szczęście jeszcze udało mi się kupić, bo sprzedaż pre-orderów została zamknięta dopiero po kilkunastu godzinach od komunikatu.

Zagranie z Epic Game Store uważam za bardzo słabe, z uwagi na to, że tak na ostatnią chwilę wszystko zostało ogłoszone. Tak się nie robi. Rozumiem jednak po części wydawców, którzy mają dość odpalania 30% haraczu Gabenowi. I pewnie, biorąc pod uwagę ile wydawców tytułów AAA ostatnio odwróciło się od Steam (Activision, Bethesda, Ubisoft), to w końcu Valve będzie chyba musiało zmienić swoją politykę. Więc pewnie można założyć, że długofalowo przyniesie to dla wydawców / developerów jakieś wymierne korzyści, natomiast nie do końca rozumiem gdzie na tym zyskują w tym momencie gracze, jak twierdzą co niektórzy. Gry będą dostępne na różnych platformach, ale cenowo raczej nic się dla nas nie zmieni. To nie jest tak, że gry stanieją o różnicę w prowizji jaką bierze platforma sprzedażowa. Po prostu ta różnica zostanie u wydawców, a my będziemy płacić dalej tyle ile płaciliśmy.

Ciekawy jestem również na ile znaczenie ma nie tylko marża ale również polityka zwrotów na Steam (bardzo przyjazna dla graczy), jeśli chodzi o tą wzmożoną ostatnio niechęć wydawców do Steam... ??? Przykład z brzegu: Fallout 76.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #769 dnia: Stycznia 31, 2019, 01:30:32 »
Ciekawy jestem również na ile znaczenie ma nie tylko marża ale również polityka zwrotów na Steam (bardzo przyjazna dla graczy), jeśli chodzi o tą wzmożoną ostatnio niechęć wydawców do Steam... ??? Przykład z brzegu: Fallout 76.

Epic Games Store ma dokładnie taką samą politykę zwrotów, do 2 tygodni od zakupu albo 2h grania.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #770 dnia: Stycznia 31, 2019, 02:37:01 »
Jeśli Epic Store ma taką samą politykę zwrotów co Steam to musieli coś zmienić, bo jestem pewien, że początkowo była inna i ludzie mieli problemy ze zwrotami.

kwadrat

  • Gość
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #771 dnia: Stycznia 31, 2019, 07:10:15 »
Mi tam to nie przeszkadza. DCS ma swój sklep RoF też i jakoś nikt na to nie narzeka. Więcej graczy to i lepsze warunki.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #772 dnia: Stycznia 31, 2019, 08:54:58 »
Czas pokaże co wyjdzie z tego sklepu tzn. czy się przyjmie. Poza tym proponuję przypomnieć sobie akcję z preorderami Tomb Raidera jak po miesiącu cena spadła o 30% i był lament. Może lepiej odczekać do premiery tyle.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #773 dnia: Stycznia 31, 2019, 09:56:16 »
Jeśli Epic Store ma taką samą politykę zwrotów co Steam to musieli coś zmienić, bo jestem pewien, że początkowo była inna i ludzie mieli problemy ze zwrotami.
Zmienili 2-3 tygodnie temu.

sunrrrise

  • Gość
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #774 dnia: Stycznia 31, 2019, 11:27:55 »
Mi tam to nie przeszkadza. DCS ma swój sklep RoF też i jakoś nikt na to nie narzeka. Więcej graczy to i lepsze warunki.

Też preferuję kupować u developera niż na Steam, ale umówmy się - mit o tym, że cyfrowa dystrybucja jest tańsza czy więcej punktów sprzedaży obniża cenę bo rynek i konkurencja można między bajki włożyć. W przypadku gier żadne rynkowe zasady zdają się nie działać...

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #775 dnia: Stycznia 31, 2019, 12:22:47 »
W dniu premiery ceny są wszędzie takie same, ale po kilku miesiącach zaczyna się walka o klienta. Ja zawsze przed zakupem jakiegoś tytułu sprawdzam na isthereanydeal.com czy któryś sklep nie oferuje przeceny.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #776 dnia: Lutego 04, 2019, 23:47:54 »
Różnica jest dość spora. Epic zabiera 12% ze sprzedaży, Steam 30%. Z drugiej strony ten drugi gwarantuje większą sprzedaż.

Tyle tylko, ze zmiana sklepu nie wplynela na ostateczna cene dla klienta. Czar zatem prysl, po prostu nachapia sie +18% wiecej i tyle. To akurat ciezko nazwac ze to dla dobra klienta.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #777 dnia: Lutego 05, 2019, 01:39:42 »
Rozmawiałem kiedyś z osobami z GameDev i to mityczne 30% Steam to jest raczej plotka, jeżeli chodzi o dużych "graczy" i stawka ta dotyczy małych i średnich develep. Jakie stawki mają duże firmy to już tajemnica rynkowa i tak zwana siłą pozycji negocjacjacyjnej, ale podobno ten procent jest stosunkowo niewieki dla tak zwanych "korpo dużych".

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #778 dnia: Lutego 05, 2019, 09:02:39 »
Tyle tylko, ze zmiana sklepu nie wplynela na ostateczna cene dla klienta. Czar zatem prysl, po prostu nachapia sie +18% wiecej i tyle. To akurat ciezko nazwac ze to dla dobra klienta.

Dlatego nic nie napisałem że to dla dobra klienta. Wydawca dostanie więcej $ ze sprzedaży kopii gry i tylko o to się rozchodzi.

Odp: Nowości na rynku gier
« Odpowiedź #779 dnia: Marca 11, 2019, 09:27:57 »