W takim razie udostepnie Wam scenerie Pucka. Do konca jeszcze troche zostalo, ale do soboty z pewnoacia jeszcze ja podgonie.
To miła wiadomość! :banan
Skoro pomysł "Rajdu Lubinów" się podoba to proponuje takie może nieco dłuższe rozwiązanie, ale możliwe do odbycia etapami (rozłożone może na kilka dni, bo prędkość maszyn zawrotna nie jest), a jednocześnie dające możliwość dołączania w czasie zabawy osobom dysponującym mniejszą ilością wolnego czasu.
Startujemy z Lublina (czyli z miejsca gdzie samoloty wytwarzano) i robimy "dostawę lotem" do Pucka (a potem jak się spodoba to dalsze etapy) Samoloty mieszane czyli pływakowe i kołowe oraz duża ilość międzylądowań na małych lotniskach i znajdujących się w okolicy zbiornikach wodnych i rzekach;
W miejscach, które będą przewidziane jako międzylądowania na zbiornikach wodnych zrobię "wodne drogi startowe" tak aby osoby dołączające mogły tam postawić samoloty i tak aby można było robić przerwy w podróży.
Np. Start z lotniska EPLR (Lublin) i Zalewu Zemborzyckiego i międzylądowanie w Radomiu (EPRP) na rzece na północ od miasta. Potem np. EPPT (Piotrków Trybunalski) i Jezioro Sulejowskie bądź Jezioro Bugaj. Dalej może być Płock, Toruń i Grudziądz z lądowaniami dla maszyn pływakowych na Wiśle itd.
Marzą mi się takie klimaty:



Choć i takich lądowań można by popróbować bo przecież FSX daje możliwości sensownego lądowania w terenie

- pola ograniczone drzewami autogenu uatrakcyjniają takie lądowania w terenie przygodnym (FS9 były bez sensu ze względu na niską szczegółowość terenu).

Mała uwaga do
Incognito i jego współpracowników wynikła z testów Pucka - zróbcie więcej - przynajmniej 2 "wodne drogi startowe" albo zróbcie możliwość parkowania dodatkowych maszyn na wodzie. Jedno miejsce utrudnia działanie online, bo automat ustawi nie mieszczący się samolot pływakowy na lądzie (trzeba wchodzić po kolei i odpływać) - przy większej ilości miejsc będzie można wymusić określone ustawienie samolotów na wodzie.
Jeżeli się zgadzacie to przystąpię do pracy i stworzę kilka międzylądowań (AFCAD-ów czy raczej AFX-ów) na trasie z Lublina do Pucka. Oczywiście będzie trzeba wybrać te miejsca tak, aby pasowały zarówno u tych, którzy używają defaultowego FSX Acc/SP2, jak i dla posiadaczy dodatków takich jak UTX i Vector (modyfikujących wody śródlądowe).
Nie znam się na radiu więc samolocik jak znalazł
I tutaj nasunął mi sie taki pomysł chyba przydatny dla miłośników latania starymi samolotami, a więc pytanie do naszych twórców i fachowców:
Czy dałoby się zrobić taki efekt jak wystrzeliwanie kolorowych rakiet sygnalizacyjnych (dymów?) z samolotu? Nie wiem na jakiej to zasadzie musiało by działać, ale pewnie jakieś effects i jakieś podpięcie do kombinacji klawiszowej. Nie chodzi o jakiś wysokiej jakości imitacja naboi sygnalizacyjnych, ale o efekt widziany wyraźnie z innych maszyn. Skoro można było zrobić w FS9 efekt zrzutu cieczy gaśniczej to może i taki "przyrząd sygnalizacyjny" jak imitację użycia pistoletu sygnałowego dało by się stworzyć? To byłoby naprawdę coś!