Autor Wątek: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)  (Przeczytany 49967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #180 dnia: Maja 06, 2008, 09:49:05 »
Piszę się na rajdzik! Przygotuje kanapki, termos z herbatą i jaja na twardo. Zaraz po starcie rozpakuje wszystko i se zjem w kabince.

pozdrawiam
ROB

Incognito

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #181 dnia: Maja 06, 2008, 10:05:52 »
W takim razie udostepnie Wam scenerie Pucka. Do konca jeszcze troche zostalo, ale do soboty z pewnoacia jeszcze ja podgonie.

empeck

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #182 dnia: Maja 06, 2008, 10:47:08 »
Tylko pamiętajcie, by w samolocie wyłączyć komórkę!

Glebas

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #183 dnia: Maja 06, 2008, 11:34:02 »
Teraz już wiem, jak będę szukał sławy, to wydam zestaw traw do FS9 lol
Tylko kto to będzie kosił?
Ja mojego pożyczonego FSX-a oddałem ( i tak SDK nie chciał zaskoczyć  :005:) więc nie polatam z Wami niestety. Natomiast mam pytanie do Naszego Guru ....
Wydłubałem sobie przez Wochenende kadłub i jedno skrzydło w 3ds maxie, ale ...
normalnie jak się w realu robi model to obowiązują jakieś skale 1:ileś tam.
Jak to jest w FS-ach? Trzeba się trzymać ograniczeń? ( np 1o24x 512 pikseli ?albo coś takiego?) Czy też programy z SDK potrafią dopasować samolot tak by mała awionetka nie była w symulatorze wieksza od Boeinga?

empeck

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #184 dnia: Maja 06, 2008, 11:46:34 »
Do tego dobrze byłoby założyc wątek, ale tak na szybko - w 3dsMAX musisz ustawić jednostki na metry (1 unit = 1m) i tego sie trzymać - coś tam jeszcze chyba trzeba było ustawić, ale teraz nie pamiętam - w dokumentacji to powinno być dokłanie opisane. Pixele dotyczą wyłącznie textur - wielkości muszą być w potędze dwójki (..., 256, 512, 1024, ...), ale textury nie muszą być kwadratowe.
« Ostatnia zmiana: Maja 06, 2008, 11:54:12 wysłana przez empeck »

Incognito

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #185 dnia: Maja 06, 2008, 12:02:34 »
coś tam jeszcze chyba trzeba było ustawić
W ustawiniach jezykowych, w sytemie decymalnym, trzeba zamienic przecinek na kropke. 3DSM i Gmax dzialaja w systemie amerykanskim.

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #186 dnia: Maja 06, 2008, 17:55:41 »
W takim razie udostepnie Wam scenerie Pucka. Do konca jeszcze troche zostalo, ale do soboty z pewnoacia jeszcze ja podgonie.

To miła wiadomość!  :banan

Skoro pomysł "Rajdu Lubinów" się podoba to proponuje takie może nieco dłuższe rozwiązanie, ale możliwe do odbycia etapami (rozłożone może na kilka dni, bo prędkość maszyn zawrotna nie jest), a jednocześnie dające możliwość dołączania w czasie zabawy osobom dysponującym mniejszą ilością wolnego czasu.

Startujemy z Lublina (czyli z miejsca gdzie samoloty wytwarzano) i robimy "dostawę lotem" do Pucka (a potem jak się spodoba to dalsze etapy) Samoloty mieszane czyli pływakowe i kołowe oraz duża ilość międzylądowań na małych lotniskach i znajdujących się w okolicy zbiornikach wodnych i rzekach;

W miejscach, które będą przewidziane jako międzylądowania na zbiornikach wodnych zrobię "wodne drogi startowe" tak aby osoby dołączające mogły tam postawić samoloty i tak aby można było robić przerwy w podróży.

Np. Start z lotniska EPLR (Lublin) i Zalewu Zemborzyckiego i międzylądowanie w Radomiu (EPRP) na rzece na północ od miasta. Potem np. EPPT (Piotrków Trybunalski) i Jezioro Sulejowskie bądź Jezioro Bugaj. Dalej może być Płock, Toruń i Grudziądz z lądowaniami dla maszyn pływakowych na Wiśle itd.

Marzą mi się takie klimaty:





Choć i takich lądowań można by popróbować bo przecież FSX daje możliwości sensownego lądowania w terenie   :001: - pola ograniczone drzewami autogenu uatrakcyjniają takie lądowania w terenie przygodnym (FS9 były bez sensu ze względu na niską szczegółowość terenu).



Mała uwaga do Incognito i jego współpracowników wynikła z testów Pucka - zróbcie więcej -  przynajmniej 2 "wodne drogi startowe" albo zróbcie możliwość parkowania dodatkowych maszyn na wodzie. Jedno miejsce utrudnia działanie online, bo automat ustawi nie mieszczący się samolot pływakowy na lądzie (trzeba wchodzić po kolei i odpływać) - przy większej ilości miejsc będzie można wymusić określone ustawienie samolotów na wodzie.

Jeżeli się zgadzacie to przystąpię do pracy i stworzę kilka międzylądowań (AFCAD-ów czy raczej AFX-ów) na trasie z Lublina do Pucka. Oczywiście będzie trzeba wybrać te miejsca tak, aby pasowały zarówno u tych, którzy używają defaultowego FSX Acc/SP2, jak i dla posiadaczy dodatków takich jak UTX i Vector (modyfikujących wody śródlądowe).

Nie znam się na radiu więc samolocik jak znalazł :002:

I tutaj nasunął mi sie taki pomysł chyba przydatny dla miłośników latania starymi samolotami, a więc pytanie do naszych twórców i fachowców:

Czy dałoby się zrobić taki efekt jak wystrzeliwanie kolorowych rakiet sygnalizacyjnych (dymów?) z samolotu? Nie wiem na jakiej to zasadzie musiało by działać, ale pewnie jakieś effects i jakieś podpięcie do kombinacji klawiszowej. Nie chodzi o jakiś wysokiej jakości imitacja naboi sygnalizacyjnych, ale o efekt widziany wyraźnie z innych maszyn. Skoro można było zrobić w FS9 efekt zrzutu cieczy gaśniczej to może i taki "przyrząd sygnalizacyjny" jak imitację użycia pistoletu sygnałowego dało by się stworzyć? To byłoby naprawdę coś!

37Darek

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #187 dnia: Maja 06, 2008, 18:48:59 »
Razorblade1967 proszę już o zarezerwowanie mi miejsca na R XIII ter i przydzielenie konkretnego samolotu z dostępnych hahaha.

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #188 dnia: Maja 06, 2008, 18:55:12 »
... zarezerwowanie mi miejsca na R XIII ter i przydzielenie konkretnego samolotu z dostępnych hahaha.

Oj empeck siadaj no bracie i rób szybko nowe numerki do Lublina na pływakach  :002:

Ja tam się na lotnictwie IIRP za bardzo nie znam, ale wydaje mi się, że pasują od 704 do 713.

PS. W każdym razie wziąłem sie z robienie AFCAD-ów na naszych wodach śródlądowych.

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #189 dnia: Maja 06, 2008, 22:13:22 »
Ja tam się na lotnictwie IIRP za bardzo nie znam, ale wydaje mi się, że pasują od 704 do 713.

Jak tak dalej pójdzie, to będziecie potrzebowali więcej numerów niż wyprodukowano Lublinów :-P.

kapulet

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #190 dnia: Maja 07, 2008, 09:00:50 »
... i robimy "dostawę lotem" do Pucka (a potem jak się spodoba to dalsze etapy) Samoloty mieszane czyli pływakowe i kołowe oraz duża ilość międzylądowań na małych lotniskach i znajdujących się w okolicy zbiornikach wodnych i rzekach;...

Ale się rozmarzyłem.

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #191 dnia: Maja 07, 2008, 20:02:14 »
Oczywiście będzie trzeba wybrać te miejsca tak, aby pasowały zarówno u tych, którzy używają defaultowego FSX Acc/SP2, jak i dla posiadaczy dodatków takich jak UTX i Vector (modyfikujących wody śródlądowe).

Obawiam, się że z defaultową scenerią będzie problem. Nie ma potrzebnych zbiorników wodnych i większości rzek.  :005: Nie będzie problemu z dostosowaniem AFCAD-ów do UTX lub Vectora (bo różnice nie są wielkie), ale posiadacze scenerii bez dodatków będą chyba musieli lecieć maszynami z podwoziem kołowym (położenie lotnisk jest niezmienne).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #192 dnia: Maja 07, 2008, 20:51:59 »
http://simflight.de/ mamy newsa na Simflight de :)
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

empeck

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #193 dnia: Maja 07, 2008, 21:55:13 »
Jestem sławny  :karpik

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #194 dnia: Maja 07, 2008, 23:32:11 »
Jestem sławny  :karpik

Jak tak dalej pójdzie to niedługo zobaczymy Ciebie u Wojewódzkiego w telewizji czy coś w ten deseń. :grin:

Pogratulować sukcesu tylko mogę. To musi być wspaniałe, jak efekt ciężkiej pracy zdobywa (jak najbardziej zasłużone) uznanie. Ja tylko mogę się oblizać ze smakiem podziwiając obrazki ale z pewnością w niedalekiej przyszłości zasiądę w końcu za sterami R-XIII. :)

Tak sobie też myślę, że wszystkie dodatki na tym poziomie wykonania są często płatne. Ty nie poszedłeś tą drogą, udostępniając przez to swoją pracę szerszej grupie odbiorców, za co też szacunek się należy niewątpliwie. Choć z drugiej strony mógłbyś dać jakąś informację o możliwości uiszczenia opłaty dobrowolnej na poczet przyszłych projektów :). Wiadomo, że przyświecały Ci większe cele, ale zawsze jakaś namacalne podziękowanie, które wyraziła by zapewne część odbiorców.

pozdrawiam

PS. Bardzo ładny nowy layout strony. 
« Ostatnia zmiana: Maja 07, 2008, 23:42:07 wysłana przez Jascha »