Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #180 dnia: Listopada 11, 2006, 13:36:24 »
Na dodatek numer 13 to teraz senior airman, a to chyba jest plutonowy

Ranga E-4 pozostała (nazwa się zmieniła) czyli dalej coś jak st.kapral (choć niby nie już NCO), odpowiednikiem plutonowego jest raczej ranga E-5 (Staff sergeant)

Ilość pasków się nie zgadza, bo u góry są 2 paski

Sumarycznie się zgadza było 6+1, a teraz jest 5+2  :003:

OK - nie róbmy tutaj OT od konkursu - może jutro czy pojutrze zrobię temat o stopniach lotniczych i sobie tam podyskutujemy bo ...

... się ciekawa dyskusja zapowiada :597:

PS. Stopnie oficerskie są w LO  :020:
« Ostatnia zmiana: Listopada 11, 2006, 13:47:41 wysłana przez Razorblade1967 »

Pogo

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #181 dnia: Listopada 11, 2006, 14:37:01 »
Dwie wielkości 1,35 x 1,35 m a na płatach  mniejsza 0,75 x 0,75
Na skrzydłach równolegle  do krawędzi natarcia płata  oraz symetrycznie względem obu krawędzi

Pasuje ?

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #182 dnia: Listopada 11, 2006, 14:49:44 »
Nie. Przeczytaj jeszcze raz pytanie.
Popatrz na np P-11 z góry i możesz zobaczyć, że szachownica nie jest umieszczona równolegle do krawędzi natarcia.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #183 dnia: Listopada 11, 2006, 20:58:22 »
P11 lewy płat 0.8 m od kóncówki i 0.7 od krawędzi natarcia
      prawy - odpowiednio 3.0 i 0,6 m
      wymiar szachownicy 0.55 m
Mewa 1.5 i 0,5
         1.5 i 1.5 szachownica 0.5m

Moje pytanie ? Zoom czemu ma służyć twoje pytanie ? Kto lepiej szuka ?
Mnie się wydaje, że konkurs powinien w jakiś sposób oddawać naszą wiedzę ogólną na zasadzie - wiem - niewiem, a nie kto prędzej wyszuka. Nie wierzę żeby ktoś pamiętał takie parametry - nawet modelarz który robił dany model też szybko to zapomni.
Wcale nie czuję, że odpowiedziałem - po prostu sięgnąłem po książkę i przepisałem.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #184 dnia: Listopada 11, 2006, 21:14:16 »
Ale miałeś taką książkę.
Zadaję pytania takie, żeby czytający mógł się czegoś dowiedzieć. W tym wypadku pomyślałem, że pewnie niejeden z nas ma modelik P-11 i naklejał na niego kalkomanie. Teraz ma możliwość sprawdzić, czy zrobił to dobrze. A Mewę wymieniłem, żeby było trudniej :) .Przynajmniej każdy się dowie, że nie były malowane losowo, w II RP z malowaniem samolotów to różnie bywało.
Poza tym teraz Twoja kolej.
Nie wiem jak chcesz wyciągnąć od nas wiedzę ogólną :) . Mam nadzieję, że to nie będzie zadanie z dynamiki płatowców :)   :004: .


Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #185 dnia: Listopada 11, 2006, 21:21:21 »
Ale miałeś taką książkę.
Nie wiem jak chcesz wyciągnąć od nas wiedzę ogólną :) . Mam nadzieję, że to nie będzie zadanie z dynamiki płatowców :)   :004: .
Ok Zoom - szafa gra.

Z dynamiki to nie, ale z mechaniki.... czemu nie  :003:
Opisać istotę profilu laminarnego
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #186 dnia: Listopada 11, 2006, 21:55:41 »
Istotą profilu laminarnego jest obniżenie oporu opływu przez przedłużenie strefy opływu laminarnego, uzyskane dzięki przesunięciu "w tył" miejsca, w którym profil uzyskuje największą grubość. Najistotniejsze cechy: zaleta: obniżenie oporu całkowitego profilu przy zachowaniu tej samej siły nośnej na małych kątach natarcia; wady: większa wrażliwość na jakość powierzchni, gwałtowniejszy charakter oderwania strug przy krytycznych kątach natarcia.

Ja tak mogę jeszcze długo...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Pogo

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #187 dnia: Listopada 12, 2006, 01:14:30 »
Echh fajny pomysł z tą zabawą w pytania ale temat np. :malowań szachownicy i rozmieszczenia  jest zbyt obszerny zważywszy na to że nie było ścisłej reguły w tych latach co do malowań .A pytanie na temat budowy skrzydła laminarnego można szybko znaleźć w google tak samo jak prawo Maxwella.
Chyba najlepsze pytania to w stylu co to jest np. :zdjęcie  i tu z szukaniem w google  jest gorzej.
Chodzi mi o to że można zadawać pytania w stylu „Jaka firma produkowała tłoki dla silnika Allison V-1710” ? Albo jeszcze bardziej wyszukane  bo chyba mija się to z celem .

Przepraszam za OT  Schmeisser nie gniewaj się bo to twój wątek i jest to tylko takie moje skromne zdanie .


Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #188 dnia: Listopada 12, 2006, 10:15:44 »
 :001: Miron zadaje.
Ja może dodam, tak bardziej po ludzku, że w profilu laminarnym dzięki przesunięciu "w tył" miejsca, w którym profil uzyskuje największą grubość, następuje późniejsze oderwanie strug powietrza (zaburzenie opływu laminarnego) niż w profilu klasycznym. Oderwane strugi zwiększają opór ("zasysają płat"), tak więc w profilu laminarnym opór jest przez to mniejszy.

@Pogo - co do rozmieszczenia znaków przed wojną - jesteś w błędzie.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2006, 10:22:47 wysłana przez Ranwers »
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #189 dnia: Listopada 12, 2006, 12:24:52 »
Ustalmy coś - to nie jest 'mój" wątek,  ja jedynie skopiowałem pomysł z forum DWS

Ustalmy może całkowitą dowolność w kwestii pytań - tak będzie myślę najzdrowiej. Reasumując - zadający pytanie ma całkowita władzę nad rozwojem wątku.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #190 dnia: Listopada 12, 2006, 13:14:20 »
Pytanie z gatunku tych trudniejszych, ale ciekawszych:

Zapewne wielu z Was (a szybownicy na pewno) wie o istnieniu górskiego szybowiska w Bezmiechowej. Historię tego miejsca, zarówno przedwojenną, jak i współczesną, znaleźć łatwo w sieci, i choć warta jest każdego wysiłku włożonego w jej zgłębienie, pytanie dotyczy praktycznych zagadnień współczesnego wykorzystania tego szybowiska.

Niedawnymi czasy na szczycie Góry ułożono "chodnik" z kostki brukowej, schodzacy ze szczytu w dół, i kończący się po ok. 150 metrach. Ów "chodnik" widoczny jest na tym zdjęciu:


(powiększenie dostępne po kliknięciu)

Do czego wykorzystywany jest ten "chodnik", i co było przyczyną jego powstania?

Prawidłowa odpowiedź powinna zawierać dwa proste fakty, choć mile widziane ich objaśnienie.

Dla bardziej dociekliwych pytania dodatkowe:
W tle zdjęcia widać dwa szybowce holowane pod górę przez UAZ'a. Pierwszy, ukryty za samochodem to oczywiście "Pirat", a drugi to... no właśnie, co to jest?
I co to za lina leżąca u stóp Panów stojących beztrosko na "chodniku"?

Może wreszcie szybownicy dojdą do głosu w tym konkursie...
Miłej zabawy!
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #191 dnia: Listopada 12, 2006, 13:53:27 »
Ustalmy coś - to nie jest 'mój" wątek,  ja jedynie skopiowałem pomysł z forum DWS
A tantiemy? Tak po flaszce dla każdego z adminów i modów DWS? To chyba ze 30 będzie :).
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #192 dnia: Listopada 12, 2006, 14:14:00 »
ty żmijo lol , uczyć się a nie chlać lol

Offline Grabarz

  • *
  • FW-190 Fan
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #193 dnia: Listopada 12, 2006, 14:47:45 »
Owy chodnik służy do startów grawitacyjnych. Ułożyła go cała ekipa szybowników, nawiązując do tradycji i zapewne z chęci wykonywania najtańszego możliwego startu  :021: Ten drugi szybowiec to szkolny dwumiejscowy "Bekas".

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #194 dnia: Listopada 12, 2006, 14:52:25 »
Odpowiedź tylko w części poprawna. Jeśli w ciągu godziny do dwóch (czas zrobienia i zjedzenia obiadu :-) ) nie pojawi się pełniejsza, uznam ją za wystarczającą. Ale jeszcze nie...

Co do odpowiedzi na pytanie dodatkowe - tak, to jest SZD-35 "Bekas" - typ ciekawy nie tylko ze względu na konstrukcję, ale i historię. A co z tą liną?
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."