Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1335 dnia: Lutego 14, 2007, 14:55:46 »
Któraś z wersji BE. 2? Mam na myśli wersje myśliwskie.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

v2

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1336 dnia: Lutego 14, 2007, 15:03:20 »
Ten samo co poprzednio... :004:

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1337 dnia: Lutego 14, 2007, 16:02:56 »
PUP - powstał na zamówienie Royal Navy a cześć maszyn bez synchronizatora miała KM strzelający pod kątem do góry przez otwór w baldachimie.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

v2

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1338 dnia: Lutego 14, 2007, 18:15:46 »
No cóż do trzech razy sztuka. Niestety nadal pudło. W ramach podpowiedzi chcę przypomniec, że system specyfikacji ruszył w Wlk. Brytanii dopiero w roku 1920...

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1339 dnia: Lutego 14, 2007, 20:09:45 »
Westland Interceptor (Gun Fighter)
Specyfikacja Air Ministry no F.29/27
Maszyna miała strzelające pod kątem działko 37mm wyprodukowane w 1918 i przeznaczone najpierw dla bombowca D.H.4

O to chodziło?

PS: Z tymi specyfikacjami to jedno, ale wytyczne dla konkretnych producentów były już wcześniej w W.B. Przykładem są wytyczne dla Royal Aircraft Factory na wynalezienie samolotu szturmowego, gdzie określono precyzyjnie wiele komponentów. I było to w 1917 roku, gdy Niemcy wprowadzili maszyny Junkersa z serii J. czyli opancerzone. Założenia opracowane zostały przez Departament Techniki Lotniczej przy Ministerstwie Lotnictwa.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

v2

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1340 dnia: Lutego 14, 2007, 21:27:37 »
O to chodziło. Wytyczne jak najbardziej i dlatego pisałem o specyfikacji... Drugi model w/g tej samej specyfikacji to Vickers model 161...
Teraz Ty...

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1341 dnia: Lutego 14, 2007, 21:55:07 »
Dobra, pytanie brzmi: które francuskie eskadry przybyły do Polski na wiosnę 1919 roku wraz z "Błękitną Armią" gen.Hallera ?

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1342 dnia: Lutego 14, 2007, 22:17:52 »
Władze francuskie przydzieliły Polakom siedem eskadr lotniczych, sześć eskadr wywiadowczych(rozpoznawczych) i jedna myśliwska:

39 Eskadra na Breguetach
59 Eskadra Breguetach
66 Eskadra Breguetach
162 Eskadra Spadach
580 Eskadra Salmsonach
581 Eskadra Salmsonach
582 Eskadra Salmsonach
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1343 dnia: Lutego 14, 2007, 22:34:01 »
Bardzo dobra odpowiedź, z małym "ale" . 66.Bre była jedyną eskadrą bombową w tym towarzystwie wyposażoną w Breguety XIV B-2, a nie rozpoznawcze A-2 jak Bre.39 i Bre.59.

Twoja kolej!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1344 dnia: Lutego 15, 2007, 00:55:31 »
Dobra
Pytanie jest takie podaj PEŁNĄ nazwę widniejącego na poniższym zdjęciu samolotu
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1345 dnia: Lutego 15, 2007, 02:15:50 »
JURKA P51D MUSTANG sn     MLB-1

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1346 dnia: Lutego 15, 2007, 02:19:58 »
Bardzo blisko, ale nie do końca
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1347 dnia: Lutego 15, 2007, 02:30:37 »
tak był zarejestrowany w FAA
http://www.ntsb.gov/ntsb/brief2.asp?ev_id=20001208X08556&ntsbno=ATL97LA123&akey=1

Jurca M.J-77Mustang
lepiej?


 a btw, to jest pytanie na googlowanie

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1348 dnia: Lutego 15, 2007, 02:50:22 »
Nie do końca ja znalazłem go kiedyś w książce samoloty 80 czy jakoś tak

Dokładnie jak napisałeś Jurca MJ-77 Mustang w niektórych publikacjach pojawia się również nazwa w formie anagramu czyli na Googlach możemy poszukać także Jurca GNATSUM jako wspomniany anagram MUSTANGA

Zresztą właściciel firmy Marcel Jurca "popełnił" jeszcze kilka ładnych latadeł ot choćby jego MJ-8
http://www.marcel-jurca.com/MJ8/MJ80_Bronner/MJ80_Bronner_04_a.jpg[/img]]
Foka występuje bodajże w dwóch wersjach 1:1 i deczko mniejdzej

czy MJ-100 czyli Spit 1:1  ewentualnie mniejsza wersja MJ-10
albo MJ-12 czyli P-40

Mogłem numer seryjny zamazać  :004:

Ramzey twoja kolej
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1349 dnia: Lutego 15, 2007, 08:51:41 »
powinieneś, ale gołym okiem widać że to 3/4 replika

ok, pytanie, znowu proste
Pilot który latał tym samolotem przeżył tylko  35 lat.Ten rycerz śmierci miał pokaźne konto zestrzeleń.


pytanie, w jakich okolicznościach zginą
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2007, 09:00:17 wysłana przez Ramzey »