Autor Wątek: Su-24  (Przeczytany 34994 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Su-24
« Odpowiedź #45 dnia: Grudnia 07, 2010, 21:42:16 »
Wydaje się że wymienili całkiem sporo. Przegląd kabiny M2:


Super! Wielkie dzięki Foxbat :)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #46 dnia: Grudnia 07, 2010, 22:58:27 »
Wielkie dzięki foxbat155 za zdjęcia. Po prostu masakra, tym niemniej pozwolę sobie trochę je skomentować :)

Po tym co widzę po wyposażeniu kabiny nie widać ani wyświetlacza przeziernego KAI-24 ani wyświetlacza kineskopowego OR-4TM które są cechami modernizacji Su-24M (SWP-24). Nie są to więc systemy przedsiębiorstwa Gefest & T, te zaś wyświetlacze które są obecne w kabinie są innego typu (niestety niezbyt mi znanego) i można na 99% uznać że jest do modernizacja proponowana przez NAPO z Nowosybirska tj. Su-24M2 (PNS-24M2).

Podstawą modernizacji Su-24M2 jest oczywiście zmodernizowany kompleks nawigacyjno-bojowy PNS-24M2. Warto nieco szerzej się na jego temat rozpisać i wymienić kilka elementów tego systemu, charakterystycznego dla tej modernizacji:

- komputer pokładowy BCWM-90-608A (Бортовая Цифровая Вычислительная Машина) kompanii FGUP "UPPO"  zaniast bloków dawnego komputera pokładowego BCWM "Orbita-20";
- komputer pokładowy BGRM K-024B (Бортовая графическая Вычислительная Машина);
- kompleks Binom-ATM2;
- nowe bloki radiolokatora "Orion-A": OR-2A oraz OR-2B;
- nowe bloki radiolokatora "Relief": RF-3 i RF-2M;
- nowe bloki kompleksu M-100: UWW-M oraz PZU;
- pulpit sterowania PUI-24;
- możliwa instalacja systemu nawigacji bezwładnościowej C-061K;
- możliwa instalacja odbiorników systemu RSBN-85;
- możliwa instalacja odbiorników systemu A-737 firmy OAO MKB "Kompas";
- możliwa instalacja radiostacji R-800L1/L2;

[...]

Pulpit sterowania PUI (prawdopodobnie połączony z blokiem sterowania А-735-7М) który pokazał CRC jest niczym innym jak elementem systemu izd. A-737.

Interesujący jest brak charakterystycznego dla współcześnie nowo produkowanych/modernizowanych rosyjskich samolotów systemu SPO-32 (izd. L-150) Pastel przedsiębiorstwa CKBA Elektroawtomatika a zamiast niego pozostawiono sprawdzoną SPO-15 (izd. L-006) Beriozę z rozbudowanym dookólnym precyzyjnym zespołem anten kierunkowych (również w tylnej półsferze).

Z nowego uzbrojenia wiadome jest o dostosowaniu Su-24M2 do przenoszenia najnowszych produkcyjnych wersji rakiet H-31P (H-31PM) oraz H-59MK2, do samoobrony zamiast R-60M wykorzystywane są R-73K/L.

Do tej pory NAPO z Nowosybirska zmodernizowała co najmniej 24 samoloty Su-24M należące do WWS z 302 BAP do standardu Su-24M2. Ponadto wykonała również modernizację do podobnego standardu Su-24MK2/Su-24bis co najmniej 25 egzemplarzy (+ możliwy jeszcze dodatkowy tuzin maszyn odebranych wcześniej które trafiły do NAPO na remont), zatem możliwe jest że łącznie wykonano prace nawet na ok. 60 egzemplarzach Fencerów.

Ponadto krążą informacje o rzekomym przygotowywaniu wariantu Su-24M3 (PNS-24M3) ale wątpię osobiście aby d6czekał się seryjnej modernizacji.

Modernizacja Su-24M (SWP-24) dla odmiany skupia się na nieco innych aspektach. Ale o tym może innym razem :)

Offline CRC

  • *
Odp: Su-24
« Odpowiedź #47 dnia: Grudnia 08, 2010, 00:29:12 »
Ten ,,mój,, pulpit to ni FMS ni MCDU ni ...Najbardziej zastanawia przycisk ,,Koordynaty Wwod,, wprowadzenie koordynatów. :004:

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #48 dnia: Grudnia 08, 2010, 00:53:47 »
U nich to się chyba PUI nazywa - Punkt Uprawienija i Indikacji. Poza tym część z tego da się rozszyfrować jak przykładowo chyba najbardziej oczywiste ППМ (PPM) czyli Powrotnyj Punkt Marszruta  :001:

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #49 dnia: Grudnia 08, 2010, 17:48:08 »
Przy okazji - dwa Su-24MK Iranu - o tyle osobliwe, że ten z tyłu jest samolotem ex-irackim, natomiast maszyna na pierwszym planie z grzebieniem aerodynamicznym na skrzydle pochodzi z dostaw z ZSRR.


Odp: Su-24
« Odpowiedź #50 dnia: Grudnia 14, 2010, 23:50:10 »
Ostatnio udało mi się zdobyć trochę informacji o wersji MR i tu pytanie.
O ile da się zorientować co robią poszczególne zasobniki to z Szpil-2m mam problem.
Jest to kontener rozpoznania laserowego (контейнер с лазерной разведаппаратурой «Шпиль-2М»), z tego co udało mi się odszukać laser ma podobno służyć do podświetlania terenu dla aparatury fotograficznej.
Jak to z tym zasobnikiem jest ? Jeżeli ma podświetlać to pewnie wąski fragment z małej wysokości.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 27, 2011, 17:19:07 »
Symulator Su-24M opracowany przez CNTU "Dynamika":


Odp: Su-24
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 27, 2011, 18:13:24 »
Bajka - jak na domowe warunki :)

Odp: Su-24
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 28, 2011, 21:05:03 »
Siedzenia chyba z Łady :) ale na życzenie klienta można zrobić wszystko. Całość ma być gotowa na początku jesieni.
http://dinamika-avia.com/en/mcenter/news/index.php?cnews_news_id=1390
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline CRC

  • *
Odp: Su-24
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 28, 2011, 22:18:07 »
Bajka - jak na domowe warunki :)

Też tak myslałem . :004: A tu niespodzianka ,i Dreamlinera uczysz sie w takich samych warunkach. :003:

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #55 dnia: Marca 07, 2011, 19:43:47 »
Szczątki libijskiego Su-24MK n/b 38 o którym wspomniał Gizmo, utraconego w niedzielę 6 marca podczas starć z rebeliantami.

Aczkolwiek chyba bardziej prawdopodobnym jest że Fencer zaliczył glebę w piach z powodu błędu pilotażowego w czasie niskiego przelotu.






Odp: Su-24
« Odpowiedź #56 dnia: Marca 07, 2011, 21:04:22 »
Też tak myslałem . :004: A tu niespodzianka ,i Dreamlinera uczysz sie w takich samych warunkach. :003:
To jest fix-base (FTD) a nie (FFS) dlatego wygląda ubogo choć z drugiej strony 7 monitorów w tym 5 touch to super wynik.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #57 dnia: Marca 13, 2011, 17:19:21 »
Su-24M w zimowej szacie:


Odp: Su-24
« Odpowiedź #58 dnia: Marca 17, 2011, 19:43:47 »
Jeszcze jeden libijski Su-24: 37


Zdjęcie znalezione tu: http://www.xairforces.net/galleryd.asp?id=63&galleryid=515

Odp: Su-24
« Odpowiedź #59 dnia: Lipca 15, 2011, 21:22:32 »
Wszystko wskazuje na to że jest to zdjęcie kabiny Su-24M zmodernizowanego przez Gefest - nieco inny dolny ekran u szturmana i nowy IŁS dla pilota: