Wielkie dzięki foxbat155 za zdjęcia. Po prostu masakra, tym niemniej pozwolę sobie trochę je skomentować

Po tym co widzę po wyposażeniu kabiny nie widać ani wyświetlacza przeziernego KAI-24 ani wyświetlacza kineskopowego OR-4TM które są cechami modernizacji Su-24M (SWP-24). Nie są to więc systemy przedsiębiorstwa Gefest & T, te zaś wyświetlacze które są obecne w kabinie są innego typu (niestety niezbyt mi znanego) i można na 99% uznać że jest do modernizacja proponowana przez NAPO z Nowosybirska tj. Su-24M2 (PNS-24M2).
Podstawą modernizacji Su-24M2 jest oczywiście zmodernizowany kompleks nawigacyjno-bojowy PNS-24M2. Warto nieco szerzej się na jego temat rozpisać i wymienić kilka elementów tego systemu, charakterystycznego dla tej modernizacji:
- komputer pokładowy BCWM-90-608A (Бортовая Цифровая Вычислительная Машина) kompanii FGUP "UPPO" zaniast bloków dawnego komputera pokładowego BCWM "Orbita-20";
- komputer pokładowy BGRM K-024B (Бортовая графическая Вычислительная Машина);
- kompleks Binom-ATM2;
- nowe bloki radiolokatora "Orion-A": OR-2A oraz OR-2B;
- nowe bloki radiolokatora "Relief": RF-3 i RF-2M;
- nowe bloki kompleksu M-100: UWW-M oraz PZU;
- pulpit sterowania PUI-24;
- możliwa instalacja systemu nawigacji bezwładnościowej C-061K;
- możliwa instalacja odbiorników systemu RSBN-85;
- możliwa instalacja odbiorników systemu A-737 firmy OAO MKB "Kompas";
- możliwa instalacja radiostacji R-800L1/L2;
[...]
Pulpit sterowania PUI (prawdopodobnie połączony z blokiem sterowania А-735-7М) który pokazał CRC jest niczym innym jak elementem systemu izd. A-737.
Interesujący jest brak charakterystycznego dla współcześnie nowo produkowanych/modernizowanych rosyjskich samolotów systemu SPO-32 (izd. L-150) Pastel przedsiębiorstwa CKBA Elektroawtomatika a zamiast niego pozostawiono sprawdzoną SPO-15 (izd. L-006) Beriozę z rozbudowanym dookólnym precyzyjnym zespołem anten kierunkowych (również w tylnej półsferze).
Z nowego uzbrojenia wiadome jest o dostosowaniu Su-24M2 do przenoszenia najnowszych produkcyjnych wersji rakiet H-31P (H-31PM) oraz H-59MK2, do samoobrony zamiast R-60M wykorzystywane są R-73K/L.
Do tej pory NAPO z Nowosybirska zmodernizowała co najmniej 24 samoloty Su-24M należące do WWS z 302 BAP do standardu Su-24M2. Ponadto wykonała również modernizację do podobnego standardu Su-24MK2/Su-24bis co najmniej 25 egzemplarzy (+ możliwy jeszcze dodatkowy tuzin maszyn odebranych wcześniej które trafiły do NAPO na remont), zatem możliwe jest że łącznie wykonano prace nawet na ok. 60 egzemplarzach Fencerów.
Ponadto krążą informacje o rzekomym przygotowywaniu wariantu Su-24M3 (PNS-24M3) ale wątpię osobiście aby d6czekał się seryjnej modernizacji.
Modernizacja Su-24M (SWP-24) dla odmiany skupia się na nieco innych aspektach. Ale o tym może innym razem
