Autor Wątek: MFD, ICP i podobne panele  (Przeczytany 48526 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwca 14, 2007, 13:38:57 »
Chciałbym uzupełnić ostatni post.Podaję miejsca w sterowaniu AF gdzie można zastosować enkoder:
w grupie radar 4 (HSD range,Range Knob,Gain oraz Range);w grupie cockpit 4 (Fuel Switch,Fuel Pump Switch,Ins);w HUD (Brightness);w grupie trim 6 pozycji.
Przeglądając klawiaturę pod kątem zastosowania enkodera trafiłem na problem związany z "flaps".Są tam określenia:zwiększ,zwiększ LEF,zmniejsz,zmniejsz LEF,ustaw full,ustaw LEF full.Mogę prosić o wyjaśnienie tych określeń?
W grupie cockpit jest Ins Dec ctrl+alt+F7 oraz INS Inc ctrl+alt+F8.Podobne pytanie jak poprzednio,co to oznacza?

BigMac

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #121 dnia: Czerwca 14, 2007, 16:06:03 »
Co do klap, LEF - Leading Edge Flaps. To te takie klapy z przodu skrzydeł.

Nie ma potrzeby mapować ich ani zwykłych klap do enkoderów, bo latając F-16 raczej nigdy ich nie będziesz ręcznie ustawiał (od tego jest FLCS), chyba że zostaniesz poważnie uszkodzony, ale wtedy będziesz miał ważniejsze sprawy na głowie, niż LEFy. Lepiej przeznaczyć enkoder na inną funkcję.

INS inc i dec to gałka INSu (Inertial Navigation System). Jest tam kilka możliwych ustawień, ale też raczej nie będziesz zbyt często tego używał. Przy uruchamianiu maszyny trzeba tę gałkę ustawić na Align Norm, a po zsynchronizowaniu na NAV z tego co pamiętam. W trakcie lotu już tego nie dotykasz, więc szkoda enkodera.

Wg mnie, najsensowniejsze funkcje dla enkoderów to jasność HUDa, zasięg HSD i trymery - kontrolę nad zasięgiem i pochyleniem radaru masz chyba na Cougarze, a pozostałe z wymienionych funkcji są b. rzadko używane w praktyce. A skoro nie budujesz pełnego kokpitu, a tylko najważniejsze elementy, to trzeba się skupić na tych najczęściej używanych funkcjach.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #122 dnia: Czerwca 14, 2007, 16:10:31 »
Dziękuję za rady.W następnym post opiszę zastosowanie 3 pozycyjnych przełączników oraz przełącznika obrotowego
pozdrawiam

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwca 15, 2007, 10:29:26 »
Mam prośbę związaną z przełącznikiem 3 pozycyjnym ozn.na panelu quiet.Jest on umieszczony powyżej laser arm.Nie mogę znaleźć przyporządkowania klawiszy do tego przełącznika.Ma on 3 poz.ozn.norm,quiet oraz silent.

BigMac

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwca 15, 2007, 13:09:20 »
Domyślnie nie ma żadnych przypisań klawiszowych.

Odpowiadają za nie te wpisy:
SimRFNorm -1 0 0XFFFFFFFF 1 0 0 1 "RF Norm"
SimRFQuiet -1 0 0XFFFFFFFF 1 0 0 1 "RF Quiet"
SimRFSilent -1 0 0XFFFFFFFF 1 0 0 1 "RF Silent"

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwca 15, 2007, 13:21:10 »
Domyślnie nie ma żadnych przypisań klawiszowych.

Odpowiadają za nie te wpisy:
SimRFNorm -1 0 0XFFFFFFFF 1 0 0 1 "RF Norm"
SimRFQuiet -1 0 0XFFFFFFFF 1 0 0 1 "RF Quiet"
SimRFSilent -1 0 0XFFFFFFFF 1 0 0 1 "RF Silent"

Hmm a nie odpowiada im przypadkiem (wg Falcon AF keyboard layout):

RF Quiet= Radar standby - Ctrl+R
RF Silent= Radar inhibit - Shft+Alt+R
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwca 15, 2007, 15:34:36 »
Sprawdziłem jak to działa.Kombinacja klawiszy shit+alt+R na klawiaturze jest opisana jako Radar RF Inhibit,ale u mnie działa jako toggle tzn.przełącza kolejno pozycje przełącznika RF.W poz.norm nie ma alarmu,w poz.quiet na HUD No Rad oraz na LMFD zapalone OVRD,w poz.silent na HUD No Rad oraz WARN pali lampka TF FAIL.
Tylko w pozycji przełącznika norm można przełączyć radar w standby klawiszami ctrl+r.
Ponieważ rozpatruję możliwość zastosowania przełączników 3 pozycyjnych to mam pytanie dotyczące pozycji silent.Czy to ozn.całkowite wyłączenie systemu radarowego,jeśli tak to czy je stosujecie i w jakich przypadkach?
Czy pozycja quiet ozn.redukcję emisji radaru?

BigMac

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwca 15, 2007, 16:33:19 »
Norm - emisje radarowe bez zmian, w normie
Quiet - emisje zredukowane, radar APG-68 ustawia się w tryb standby
Silent - wszystko, co emituje, wyłączone - czyli radar APG-68, radiowysokościomierz i radar śledzenia terenu (jeśli jest). System wyświetli TF Fail i da ostrzeżenie WARN.

Używa się tego do szybkiej zmiany profilu lotu z normalnego na "skradanie się", jeśli trzeba kogoś zaskoczyć.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwca 15, 2007, 17:48:30 »
Silent - wszystko, co emituje, wyłączone - czyli radar APG-68, radiowysokościomierz i radar śledzenia terenu (jeśli jest). System wyświetli TF Fail i da ostrzeżenie WARN.

Używa się tego do szybkiej zmiany profilu lotu z normalnego na "skradanie się", jeśli trzeba kogoś zaskoczyć.

Nie ma to jak podkraść się do wroga po cichutku od tylca i przyładować z nienacka w dupsko z AIM-9X  :021:

"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwca 15, 2007, 19:09:09 »
Dziękuję kolegom za pomoc.Jestem na etapie testów i każda pomoc jest dla mnie bardzo ważna. Myślę o modernizacji mojego kokpitu w oparciu o 2 MJoye pracujące w SVMapper co da duże możliwości implementacji elementów (8 enkoderów,32 przełączniki toggle,128 push buttons oraz osie).Ponieważ jestem początkujący i nie mam orientacji który element jest bardziej przydatny a który mniej,dlatego pytam.Jeśli ktoś ma sugestie które elementy kontroli w AF są jego zdaniem ważne chętnie je zaimplementuję w kokpicie.Chciałbym częściowo zrealizować instrument panel, lewy i prawy aux console oraz niektóre przydatne funkcje.Załączam zdjęcie mojego kokpitu,służącego głównie do testów.Po testach zadecyduję czy go zmodernizuję czy zrobię nowy.

pozdrawiam

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwca 16, 2007, 14:26:09 »
Witam ponownie.Chciałbym przedstawić parę uwag po wstępnych testach przełączników w moim kokpicie.
Uwagi po przeprowadzonych testach.
1.Po włączeniu gry przełączniki na panelu monitora są w pozycji domyślnej (default) niezależnie od położenia fizycznych przełączników w kokpicie.
2.Powinniśmy określić dla wszystkich przełączników oprócz enkoderów położenie domyślne.
3.Przed uruchomieniem gry ustawić przełączniki w kokpicie w pozycji domyślnej.
4.Po włączeniu gry sprawdzić czy położnie domyślne przełącznika odpowiada położeniu przełącznika na panelu monitora.Jeśli nie odpowiada należy przyciskiem INIT w MJoyu zsynchronizować położenie przycisków fizycznych kokpitu z ich odpowiednikami na panelu monitora.
5.Po sprawdzeniu czy przyciski są zsynchronizowane można rozpocząć grę.
- W czasie gry można zmieniać położenie przycisków oraz enkoderów sprawdzając na panelach monitora czy są w prawidłowym położeniu.
-Niektóre przełączniki nie musimy sprawdzać w czasie gry np.Master Arm oraz PRGM w panelu EWS (tylko w moim przypadku,posiadam inny profil klawiszy),ponieważ każda pozycja przełącznika ma swój odpowiednik na klawiaturze.
Tyle uwag,teraz analizuję kolejne funkcje przełączników w kokpicie pod kątem ich ewentualnego zastosowania.
Mam znowu do kolegów prośbę o wyjaśnienie wyrażenia "paddle switch" odnoszące się do klawiszy ctrl+3 i dotyczące ręcznego ustawiania parametrów lotu dla opcji ATT autopilota?Drugie pytanie jest związane z pierwszym,czy podczas zmiany parametrów np.kursu musimy naciskać ctrl+3?

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwca 17, 2007, 08:34:43 »
Witam,
Uzupełnienie do ostatniego post.
Analizując panel C znalazłem przełącznik z prawej strony "landing gear lihgts" na żółtym polu bez opisu.Mam w związku z tym pytanie do czego służy i jaki klawisz go przełącza?
Analizując przydatność poszczególnych przełączników opieram się ma manualu a konkretnie na rozdziale 17: The consoles.Czy jest dostępny jakiś dokładniejszy opis poszczególnych paneli dla AF?
Drugi problem  który muszę rozwiązać to wyświetlanie wskaźników.Jestem gotowy na testy programu FalconGauges,ale trafiłem na problem.Zdobyłem stary pc,który ma pracować jako klient w sieci lokalnej.Sieć działa,komputery się widzą,ale jest problem z systemem operacyjnym starego pc (Windows Me).Platformą dla FalconGauges jest program F4Glass,który obsługuje sieć lokalną.F4Glass pracuje w Windows 2000 oraz XP.W związku z czym mam pytanie czy jest możliwość upgrade wersji Me do wersji 2000,jeśli tak to gdzie można kupić upgrade?Ponieważ są to testy,które służą do oceny przydatności FalconGauges do ewentualnego zastosowania w kokpicie to nie ma sensu kupować XP do starego pc,dlatego szukam taniego sposobu na rozwiązanie mojego problemu.Proszę kolegów o radę jak rozwiązać ten problem.

BigMac

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #132 dnia: Czerwca 17, 2007, 09:35:49 »
Witam,
Uzupełnienie do ostatniego post.
Analizując panel C znalazłem przełącznik z prawej strony "landing gear lihgts" na żółtym polu bez opisu.Mam w związku z tym pytanie do czego służy i jaki klawisz go przełącza?

To przełącznik haka. F-16 ma awaryjny hak, trochę podobny do tych, które są w samolotach pokładowych, tylko słabszy, do użytku na lotniskach jeśli np. nawalą hamulce kołowe albo prędkość lądowania będzie z konieczności bardzo duża (awaria klap na przykład) i trzeba go jakoś wyhamować. Wtedy na pasie rozwija się linę hamującą i Viper ląduje z wywalonym hakiem.

W FalconieAF tego haka nie ma i w praktyce przełącznik ten ma zastosowanie tylko, gdy lata się samolotami pokładowymi i chce lądować na lotniskowcach.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #133 dnia: Czerwca 17, 2007, 10:42:36 »
Dziękuję BigMac i mam jeszcze do ciebie prośbę.Chodzi o poprzedni post a konkretnie o funkcję ctrl+3 związaną z autopilotem.
Przed chwilą znalazłem ciekawe rozwiązanie dla RWR podaję linka
http://www.viperpit.org/forum/viewtopic.php?t=2215&postdays=0&postorder=asc&start=32
wątek my $30 RWR solution.Mam pytanie czy pc ma wyjście composite video,ponieważ autor wspomina o takim rozwiązaniu.
Mam po starym ZX Spectrum monitor z wejściem composite video oraz RGB (chyba tak się nazywa),czy mogę do przez jakąś dodatkową kartę połączyć z pc?

BigMac

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwca 17, 2007, 12:59:53 »
Paddle switch odłącza autopilota tak długo, jak jest wciśnięty. Jeśli np. lecisz z AP i chcesz zrobić korektę, to nie musisz go wyłączać, korygować i włączać ponownie, tylko przytrzymać ctrl-3, skorygować i puścić ctrl-3.

Sprawdź czy masz w kompie takie gniazdo
http://images.google.pl/images?q=s-video&hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&hs=KwC&um=1&sa=X&oi=images&ct=title

np. na karcie graficznej lub telewizyjnej, ew. może być zintegrowane z płytą główną.