Autor Wątek: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.  (Przeczytany 44246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #150 dnia: Lutego 26, 2009, 02:06:08 »
Nie jestem pewien jak odebrać sam incydent, ale "wytłuszczony druk" mówi sam za siebie - http://www.tvn24.pl/-1,1588111,0,1,f_16-nieomal-spadl-w-krzesinach,wiadomosc.html
Pozdrawiam, Banan.
P.S. Oczywiście komentarz - LOL - "...bocian...zemdlał..."
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #151 dnia: Lutego 26, 2009, 08:29:08 »
News poziomem przypomina wypowiedź mojego kumpla, który kiedyś odrabiał służbę wojskową w Świdwinie. Na 7000 m "zgasł" Su-22, pilot odpalił go na 2000 m. Typowa opowieść przy wódeczce. Z pewnością coś się wydarzyło, ale co - do dzisiaj nie wiem.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #152 dnia: Lutego 26, 2009, 09:04:32 »
A za parę dni się okaże, że piloci po prostu ćwiczyli wychodzenie z korkociągu.. :)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #153 dnia: Lutego 26, 2009, 09:09:33 »
http://www.rp.pl/artykul/2,268690_Komisja_zbada__co_sie_stalo_z_F_16.html

Link do oryginalnego newsa. W niczym nie przypomina lamentu z tvn24 moim zdaniem. To też mała wskazówka odnośnie tzw. poziomu / tabloidyzacji "najbardziej opiniotwórczych" mediów.

A za parę dni się okaże, że piloci po prostu ćwiczyli wychodzenie z korkociągu.. :)

...

Cytat:
"– Zdarzenie bada komisja. Jest za wcześnie, by mówić o przyczynach zajścia – twierdzi płk Zbigniew Drozdowski, przewodniczący Komisji Wypadków Lotniczych."

Komisja będzie badać ćwiczenia wychodzenia z korkociągu? (pytanie retoryczne)

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #154 dnia: Lutego 26, 2009, 09:16:15 »
Wiesz Jascha jaki mam stosunek do mediów, więc nie czytałem całego "niusa".
Ale nie wykluczam też sekwencji zdarzeń:
1. Dziennikarzyna dostaje cynk, że spadał F-16.
2. Pisze na gorrrąco artykuł, coby inni go nie uprzedzili
3. Kontaktuje się (telefonicznie ?) z osobą z komisji informując o "prawie tragedii"
4. Pan z komisji mówi, że sprawę zbadają (wyślą zapytanie do bazy)
5. Baza odpisze - ćwiczyliśmy procedury wyjścia z korkociągu


;)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #155 dnia: Lutego 26, 2009, 09:28:07 »
Opisany przez Ciebie przebieg wydarzeń jest rzecz jasna możliwy. :)

Rz podała informacje o incydencie, w artykule padają nazwiska (uautentycznienie) - dla mnie zdarzenie miało miejsce. I tyle. A ton artykułu nie mówi mi co mam o tym myśleć (w przeciwieństwie do tvn24.pl, który w nachalny i debilny sposób dramatyzuje niczym Górski w skeczu KMN - widzieliście? Jak nie, to polecam).

Jednakże. Mam takie wrażenie, że z powodu różnej maści tępych informacji ze szmat typu onet etc.  nasze środowisko wyrobiło sobie zdanie, że jeśli o F-16 piszą źle, lub że coś nie tak - to znaczy że kłamią i tyle. To też dla mnie przegięcie w drugą stronę. Coś jak "Elvis lives, no matter what!". ;)

Aha,
"Baza odpisze - ćwiczyliśmy procedury wyjścia z korkociągu"

Masz też chyba świadomość, że tak samo możliwe jest, że baza tak odpisze, nawet jeśli to g**** prawda. :D

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #156 dnia: Lutego 26, 2009, 13:02:06 »
A od strony bardziej technicznej, macie pomysł co to mogło być? Przeciągnięcie? awaria silnika? W Rz piszą o "niekontrolowanych beczkach" WTF? :008:

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #157 dnia: Lutego 26, 2009, 15:13:15 »
Jednakże. Mam takie wrażenie, że z powodu różnej maści tępych informacji ze szmat typu onet etc.  nasze środowisko wyrobiło sobie zdanie, że jeśli o F-16 piszą źle, lub że coś nie tak - to znaczy że kłamią i tyle. To też dla mnie przegięcie w drugą stronę. Coś jak "Elvis lives, no matter what!". ;)

Ja myślę że to też kwestia lakoniczności tych niusów i co najmniej dziwnych i nieprecyzyjnych twierdzeń które tam padają, rodzących automatyczne podejrzenie że "pismak" coś tam zasłyszał i kręci z tego aferę i wielkie zdarzenie lotnicze.

Warsztat dziennikarski w jakim one (czyt. niusy) powstają oczywiście pomijam tutaj z litości.

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #158 dnia: Lutego 26, 2009, 15:59:46 »
Jednakże. Mam takie wrażenie, że z powodu różnej maści tępych informacji ze szmat typu onet etc.  nasze środowisko wyrobiło sobie zdanie, że jeśli o F-16 piszą źle, lub że coś nie tak - to znaczy że kłamią i tyle.

Problem w tym, że w mediach wszelakiej maści pewnie przynajmniej 80% stanowią bzdury (przynajmniej tyle wynika mi z różnic sytuacji, które znałem/znam osobiście lub z pewnego, fachowego źródła - a doniesieniami medialnym na ten temat*) - tyle w nich prawdy co w reklamach proszków do prania, tzw. coś tam jest niby faktem czyli, że ten proszek faktycznie służy do prania, a reszta ...

Dodając do tego żenująco niski poziom doniesień medialnych - trudno się dziwić, że słysząc cokolwiek w mediach (wyłączam z tego oczywiście np. pisma fachowe czy poważne pisma tematyczne) zakłada się raczej, że to stek bzdur (bo przecież z tego żyją) niż cokolwiek zbliżone do rzeczywistości. I nie jest to ważne czy o czymś piszą źle czy dobrze - zwykle piszą idiotyzmy. Czemu więc w przypadku F-16 ma być inaczej?

EDIT >>

*) Pierwszy z brzegu przykład z życia: Kiedyś wyczytałem jak to w jednostce w której służyłem (lotnisko) z okazji wizyty pewnego dostojnika wycięto bezprawnie aleję drzew. A prawda była taka, że nie wycięto, a przycięto ... gałęzie wystające nisko nad drogą (bo ciężarówki zaczepiały plandekami) i nie przed wizytą "gościa" tylko w dobry tydzień później.
Czyli z prawdy to było tylko to, że ktoś pracował piłą  :118:
« Ostatnia zmiana: Lutego 26, 2009, 16:11:16 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #159 dnia: Lutego 26, 2009, 16:45:49 »
*) Pierwszy z brzegu przykład z życia: Kiedyś wyczytałem jak to w jednostce w której służyłem (lotnisko) z okazji wizyty pewnego dostojnika wycięto bezprawnie aleję drzew. A prawda była taka, że nie wycięto, a przycięto ... gałęzie wystające nisko nad drogą (bo ciężarówki zaczepiały plandekami) i nie przed wizytą "gościa" tylko w dobry tydzień później.
Czyli z prawdy to było tylko to, że ktoś pracował piłą  :118:


Bo w naszych mediach jak w słynnym Radiu Erewań, w którym powiedziano, że w Moskwie rozdają Moskwicze. I wszystko prawda, tyle że nie w Moskwie, a w Leningradzie, nie Moskiwcze, a rowery i nie rozdają tylko kradą.. ale generalnie wszystko prawda  :020:
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #160 dnia: Lutego 26, 2009, 18:51:15 »
Taki nius:

Cytuj


Komisja zbada, co się stało z F-16


Podczas ćwiczeń w Krzesinach jeden z samolotów F-16 spadał przez dwa kilometry, robiąc „niesterowalne beczki”

Komisja wypadków lotniczych MON sprawdza, dlaczego pilot F-16 stracił kontrolę nad maszyną – dowiedziała się „Rz”.

Do incydentu doszło 17 lutego na lotnisku w poznańskich Krzesinach. Dwa dni później para jastrzębi z 32. Bazy Lotniczej w Łasku rozpoczęła pierwszy w historii polskich F-16 dyżur bojowy. Miały chronić krakowski szczyt ministrów obrony państw NATO. Dowództwo Sił Powietrznych zapewnia, że nie było przesłanek do zawieszenia lotów.

Jak wynika z informacji „Rz”, jedna z maszyn z 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Krzesinach, biorących udział w ćwiczeniach imitujących walkę powietrzną nagle zaczęła spadać z 10 tysięcy metrów. Świadkowie mówią, że samolot tracił wysokość przez 2 kilometry, robiąc przy tym „niesterowalne beczki”.

"3,5 mld USD kosztowały F-16 wraz z uzbrojeniem, wyposażeniem i szkoleniami załóg "

Pilot stracił panowanie nad maszyną. Dopiero po długiej chwili udało mu się odzyskać sterowność i bezpiecznie wylądować.

Incydent wywołał poruszenie, choć paniki – jak zapewniają żołnierze – nie było.

Co było przyczyną problemów jastrzębia, na razie nie wiadomo. Lotnicy, z którymi rozmawiała „Rz”, biorą pod uwagę dwie ewentualności: błąd pilota lub awarię samolotu.

– Zdarzenie bada komisja. Jest za wcześnie, by mówić o przyczynach zajścia – twierdzi płk Zbigniew Drozdowski, przewodniczący Komisji Wypadków Lotniczych.

– Tego rodzaju zdarzenie jest „incydentem lotniczym”, który podlega zbadaniu i analizie. Przyczyny poznamy, gdy komisja zakończy pracę – mówi mjr Marcin Rogus, rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych. Dodaje, że tzw. instrukcja użytkowania samolotu w locie, wydana przez jego producenta, przewiduje takie zachowanie maszyny. – Taka sytuacja może zaistnieć i nie jest czymś wyjątkowym – twierdzi mjr Rogus.

Samolot, który omal nie spadł, nie wykonuje żadnych zadań. Inne maszyny latają jednak normalnie. – Nie słyszałem, by był brany pod uwagę ich przestój – mówi żołnierz pracujący w poznańskiej bazie.

Część lotników, z którymi rozmawiała „Rz”, twierdzi, że Siły Powietrzne powinny zawiesić loty F-16 do czasu wyjaśnienia, co było przyczyną problemów samolotu.

– Dowódca Sił Powietrznych zbiera informacje na temat zdarzenia i podejmuje decyzję o ewentualnym zawieszeniu lotów. W tym przypadku nie było takich przesłanek – zapewnia mjr Rogus.

17 lutego doszło też do dwóch innych awarii F-16. W jednym pękła dysza silnika, w drugim zepsuł się odbiornik systemu ILS, wspomagającego lądowanie w trudnych warunkach.

Od kiedy w listopadzie 2006 r. przyleciały do Polski pierwsze F-16, zdarzyło się już kilka incydentów w powietrzu. Np. w październiku ubiegłego roku dwa jastrzębie lądowały awaryjnie. Jeden na Okęciu, a drugi w Łasku.

Edyta Żemła , Łukasz Zalesiński

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #161 dnia: Lutego 26, 2009, 20:55:58 »
Ja jestem jacy to mogli być świadkowie zdarzenia (poza pilotami, a ci nie sądzę, że gadaliby o tym z prasą), którzy widzieli coś się dokładnie dzieje na niebie na wysokości pomiędzy 8 a 10 km :D

.. pewnie przez lornetkę ktoś dojrzał incydent..
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #162 dnia: Lutego 26, 2009, 21:13:46 »
pewnie bezpiecznik na oporopowrotniku się przepalił

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #163 dnia: Lutego 27, 2009, 21:23:08 »
Źle ci wiadomo, Zgredd.

"17 lutego wydarzyła się nie jedna ,ale aż trzy awarie samolotów F-16.Oprócz utraty sterowności jednego z myśliwców, usterki wystąpiły w dwóch innych maszynach. W jednym podczas lotu pękła dysza silnika,w drugim nastąpiła awaria odbiornika ILS. Potwierdził to rzecznik Sił Powietrznych mjr Marcin Rogus. W ubiegłym roku zdarzyły się ... 343  :010: :010: :010: awarie samolotów F-16 w locie." (dzisiejszy -27.02.2009pt -Super Exppress str 7)
 ...hmm ,aż trudno w to uwierzyć ,bo to miały być NOWE (i chyba takie są...) "16-tki" ,a nie złom z demobilu... :010: :005:

Te 343 awarii w ciągu roku (czyli 7 na samolot) to dużo? Mógłbyś to odnieść do innych, podobnych samolotów bojowych? Ile awarii przydarza się Grippenom? W ogóle co to jest "awaria", jaki rodzaj zdarzenia lotniczego? Jaką definicję "awarii" stosuje wojsko, a jaką Super Express?

Zastanowiłeś się w ogóle nad tymi pytaniami, czy wystarczyło słowo "Szok!" w tytule artykułu, żebyś sobie wyrobił zdanie na temat naszych F-16?

Wydzielone z tematu: http://www.il2forum.pl/index.php?topic=10971.msg192274#new
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2009, 21:56:20 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #164 dnia: Lutego 27, 2009, 21:32:50 »


Co do naszych 16stek - o ile mi wiadomo, to seria budowana w latach osiemdziesiątych, oczywiście z unowocześnioną później komputroniką :004:
Hmm ,a pamiętam "walkę" o "nasze niebo" : francuski Mirage 2000, szwedzko-brytyjski JAS-39 Grippen i dwa amerykańskie - F-16 i F-18. Czyżbyśmy się tak "zauroczyli" tym co amerykańskie ,że nie wybraliśmy "na trzezwo" (jak Czesi) samolotów NAJNOWSZEJ generacji - Grippenów  :011: :010: Czy Polak zawsze musi być mądry po szkodzie  :011: .. :005: ...hmm ,tyle że już nic nie można zmienić ,bo umowa "nas" zobowiązuje na zakup wszystkich (bodajże 48szt) zamówionych "16-tek" ... Dobre sobie :010: :ciekawe czy "oni" wywiązują się z obiecanego offsetu...(?) :008: