Autor Wątek: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.  (Przeczytany 44184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #165 dnia: Lutego 27, 2009, 21:39:55 »
Co do naszych 16stek - o ile mi wiadomo, to seria budowana w latach osiemdziesiątych, oczywiście z unowocześnioną później komputroniką :004:

 :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :659: :659: :659:
Poczytaj:
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=8919.0
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=5151.0


Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #166 dnia: Lutego 27, 2009, 21:55:06 »
Przeniosłem tutaj posty z tematu o F16 w FSX

Te 343 awarii w ciągu roku (czyli 7 na samolot) to dużo? Mógłbyś to odnieść do innych, podobnych samolotów bojowych? Ile awarii przydarza się Grippenom? W ogóle co to jest "awaria", jaki rodzaj zdarzenia lotniczego? Jaką definicję "awarii" stosuje wojsko, a jaką Super Express?

Dodam do tego, że jeszcze przydałoby się porównanie liczby awarii i zdarzeń przypadających na godziny lotu - bo te wszystkie "awarie" występują w okresie bardzo intensywnej eksploatacji maszyn i to w warunkach gdy zarówno personel latający jak i naziemny wciąż się jeszcze uczy.

Czyżbyśmy się tak "zauroczyli" tym co amerykańskie ,że nie wybraliśmy "na trzezwo" (jak Czesi) samolotów NAJNOWSZEJ generacji - Grippenów  :011: :010:

A w czym to te całe Gripeny są nowsze od F16 Block 52+ ? Mają może bardziej rozbudowany i nowocześniejszy zestaw uzbrojenia czy może większe możliwości w walce (lepszą stacje radiolokacyjną, zasięg itd.)? Bo moim zdaniem to Gripen ma tylko nowszą "skorupę", a to we współczesnym lotnictwie naprawdę niewiele i bynajmniej nie świadczy o jakiejś "generacji". Nowa generacja to F22 czy F35, a nie Gripen, nie przewyższający możliwościami najnowszych wersji F16.

A tak na marginesie to o ile się nie mylę Węgrzy mają/mieli spore problemy ze swoimi Gripenami, był chyba o tym artykuł w nTW czy jakimś innym piśmie tego typu - choć to oczywiście też może być "dziennikarski bełkot". Może ktoś tam uważa, że lepsze byłyby F16?  :118:

Odp: Samolot F-16 do FSX (sp2(dx10))
« Odpowiedź #167 dnia: Lutego 27, 2009, 21:58:37 »
Cytat: kris119
Hmm ,a pamiętam "walkę" o "nasze niebo" : francuski Mirage 2000, szwedzko-brytyjski JAS-39 Grippen i dwa amerykańskie - F-16 i F-18. Czyżbyśmy się tak "zauroczyli" tym co amerykańskie ,że nie wybraliśmy "na trzezwo" (jak Czesi) samolotów NAJNOWSZEJ generacji - Grippenów  :011: :010: Czy Polak zawsze musi być mądry po szkodzie  :011: .. :005: ...hmm ,tyle że już nic nie można zmienić ,bo umowa "nas" zobowiązuje na zakup wszystkich (bodajże 48szt) zamówionych "16-tek" ... Dobre sobie :010: :ciekawe czy "oni" wywiązują się z obiecanego offsetu...(?) :008:

Pomyliłeś działy, "LoL" jest w "Dyskusjach przy barze".  :121:

Napiszę wprost, bez owijania w bawełnę, wiedzę o lotnictwie powinieneś czerpać z bardziej miarodajnych źródeł niż "Fakt", czy "Super Express".
Pisząc taki tekst jaki zacytowałem sam się prosiłeś o taki komentarz.

I jeszcze jedno, offset do skuteczności i sprawności naszych F-16 ma się jak świnka morska do morza.

Zakładając, że Doda interesuje się lotnictwem... no dobra nie będę rozwijał bo mógłbym kogoś urazić.


Nie Razor, to nie jest dziennikarski bełkot. Kilkanaście miesięcy temu spędziłem tydzień czasu w bazie w Kecskemet. Wypiłem sporo... soku i dużo rozmawiałem z pilotami, których znam od wielu lat bo spędziliśmy nie jeden obówz kondycyjny z Zakopcu razem (tak Węgrzy tam przyjeżdżali). Obraz jaki wyłaniał się z opowieści był przerażający. Problemy z samolotem, niekompatybilność węgierskiej wersji C ze szwedzką, czas oczekiwani na serwis, itp. było dla mnie lekko szokujące. Inna sprawa uzbrojenie, no cóż lekka cienizna. Konkluzja była taka: cytuję Węgra "Zrobiliście dobry interes, macie super samoloty i co ważne są wasze".
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2009, 22:04:55 wysłana przez Toyo »

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #168 dnia: Lutego 27, 2009, 22:09:35 »
...hmm ,tyle że już nic nie można zmienić ,bo umowa "nas" zobowiązuje na zakup wszystkich (bodajże 48szt) zamówionych "16-tek" ... Dobre sobie

Dobre, bo ... myśmy już je kupili i odebrali - wszystkie 48 F-16 jest już w Polsce - ostatnia dostawa była 12 grudnia 2008 (4040, 4074, 4075).

Masz chyba jakiś problem z aktualnymi informacjami - tutaj wykaz dostaw: http://www.wp.mil.pl/pl/strona/222/PG_154_196

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #169 dnia: Lutego 27, 2009, 22:13:46 »
Nie warto w ogóle wyrabiać sobie zdania na jakikolwiek temat w oparciu o podawane w mass mediach "fakty" - dobierane lub fabrykowane tak, żeby można było napisać "Szok!" przed tytułem. Dziennikarstwo już od dawna nie realizuje żadnej misji innej niż zarabianie pieniędzy na ludzkiej głupocie.
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2009, 22:17:09 wysłana przez Razorblade1967 »

damos

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #170 dnia: Lutego 28, 2009, 10:53:30 »
Hmm ,a pamiętam "walkę" o "nasze niebo" : francuski Mirage 2000, szwedzko-brytyjski JAS-39 Grippen i dwa amerykańskie - F-16 i F-18. Czyżbyśmy się tak "zauroczyli" tym co amerykańskie ,że nie wybraliśmy "na trzezwo" (jak Czesi) samolotów NAJNOWSZEJ generacji - Grippenów  :011: :010: Czy Polak zawsze musi być mądry po szkodzie  :011: .. :005: ...hmm ,tyle że już nic nie można zmienić ,bo umowa "nas" zobowiązuje na zakup wszystkich (bodajże 48szt) zamówionych "16-tek" ... Dobre sobie :010: :ciekawe czy "oni" wywiązują się z obiecanego offsetu...(?) :008:
O tak, przecudowne Mirage 2000 nie są już produkowane, bo nikt tego nie chce a Gripeny właśnie są poddawane szerokim zmianom mającym na celu umożliwienie lotów o zasięgu większym niż motolotnia i przenoszenia większej gamy uzbrojenia niż Fokker DR1. Pierwszy oblot powiększonego Gripena już został wykonany, do służby wejdzie może za kilka lat. Może wtedy będzie prezentować poziom skuteczności oręża porównywalny z naszymi F-16. A Węgrzy wzięli Gripeny w leasing - więc nie mogą być ich :) BTW - duży udział w finansowaniu produkcji i rozwoju Gripena ma Saab, który jest już niemal bankrutem. Ciekawe, jak sprawy się potoczą ?

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #171 dnia: Lutego 28, 2009, 21:27:29 »
Oficjalny komunikat Sił Powietrznych w sprawie ostatnich doniesień prasowych:
Cytuj
W nawiązaniu do artykułu red. Edyty Żemły i red. Łukasza Zalesińskiego „Komisja zbada, co się stało z F-16”, opublikowanego w „Rzeczpospolitej” w dniu 26.02.2009 roku, należy stanowczo stwierdzić, iż autorzy nie dotrzymali zasad dziennikarskiej rzetelności, przedstawiając zaistniałe zdarzenie lotnicze niemal jako katastrofę.
Całość dostępna na http://www.sp.mil.pl/

Kubu

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #172 dnia: Marca 24, 2009, 21:58:52 »
Czy ktoś wie jak to ostatecznie było z niefortunnym F-16? Czy to się zdarzyło na prawdę, jak wyglądało i dlaczego się tak ewentualnie stało?
Bo dziennikarski bełkot to jedno a informacja o jakimś wydarzeniu to drugie.

Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #173 dnia: Marca 24, 2009, 22:34:12 »
Czy to się zdarzyło na prawdę...

No przecież na wskazanej przez LMP (post z 28.02) stronie napisano:

Cytuj
Informujemy, że w dniu 17 lutego 2009 roku, w trakcie wykonywania lotu w strefie nad północno-wschodnim obszarem Polski, miało miejsce zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu F-16 „D” z 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego, które pilot maszyny określił jako „utratę sterowności”. W wyniku podjętych czynności, określonych stosowną procedurą, pilot odzyskał kontrolę nad samolotem. Następnie, zgodnie z obowiązującymi w takich przypadkach zasadami, przerwał wykonywanie zaplanowanego zadania i skierował samolot do bazy.

Również w zgodzie z procedurami samolot został przekazany do dyspozycji Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, powołanej do badania okoliczności tego typu zdarzeń lotniczych. Po zakończeniu nakazanych procedurą czynności kontrolnych samolot zostanie przywrócony do lotów. W obecnej fazie badania zdarzenia lotniczego komisja rozpatruje możliwe przyczyny wystąpienia zdarzenia, które mogło być spowodowane działaniem pilota lub też ewentualną usterką maszyny.

...jak wyglądało...

Jak utrata sterowności  :004: - tak poważnie to nie napisali  :001:

...i dlaczego się tak ewentualnie stało?

Chyba nie spodziewasz się publikacji danych dotyczących ewentualnych problemów technicznych (jeśli to był problem sprzętowy) sprzętu wojskowego czy problemów w wyszkoleniu personelu latającego (jeżeli to był problem z pilotowaniem tego sprzętu)?

Ja to się dziwię, że w ogóle chce się im jeszcze w jakikolwiek sposób komentować (po co?!) doniesienia naszej "genialnej i rzetelnej" prasy codziennej i TV. Powinni przyjąć zasadę, że na wszystko ze strony tzw. popularnych mediów reaguje się dwoma słowami: "Bez komentarza" - zero informacji i niech pismaki piszą sobie te swoją fantastykę (nawet nie naukową) z tego co sami wydumają (będzie jeszcze głupsze) - przecież procent społeczeństwa wierzący w medialny bełkot i tak nic nie zrozumie, więc nawet nie warto ich przekonywać.

Ewentualną korespondencję (i udzielanie informacji) SP powinny prowadzić tylko z pismami tematycznymi - bo tam i czytelnik coś zrozumie, a i poziom dziennikarstwa jest całkiem przyzwoity.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2009, 23:01:12 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #174 dnia: Marca 24, 2009, 22:45:24 »
W którymś lotnictwie była taka "strona wstępu" na której autor napisał takie sprostowanie co do tego iż nasze maszyny są przestarzałe sypiące się itp.

Nie dam 100% który był to numer.

---------edit---------

Mam był to 12/2008.

Kubu

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #175 dnia: Marca 24, 2009, 23:41:22 »
Myślałem że jest coś więcej wiadomo niż to co wtedy opublikowano.
Wątek powrócił w skrzydlatej ostatniej (chyba). A że wojsko i Hypki się nie lubią (wg wojska) to myślałem że może coś z tego powstanie. W sensie SP napisze co się konkretnie stało, bo to ciekawa sprawa jest. No i Hypki ma tu rację że gdyby sytuacja zdarzyła się na mniejszym pułapie byłby problem.
Na stronce sił powietrznych jest spore sprostowanie ostatniego artykułu ale nie ma specjalnie nic nowego w temacie incydentu czy jak to nazwać.

Zastanawia mnie czy tematu nie można by było rozszerzyć na inne statki powietrzne używane w naszym kraju. Na F-16 jest oczywiście nagonka z powodu wartości kontraktu i różnych niejasności które powstały w jego wyniku ale nie jest to jedyny statek powietrzny wokół którego w prasie pojawiają się różne nieścisłości.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #176 dnia: Marca 24, 2009, 23:56:47 »
Nagonka nie jest wcale z tego powodu.
Powodem jest to że Polak zawsze marudzi. ZAWSZE.


BigMac

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #177 dnia: Marca 24, 2009, 23:58:32 »
A tam, marudzisz.

;)

Kubu

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #178 dnia: Marca 25, 2009, 00:25:33 »
Ja tam akurat uważam że to dobrze że się marudzi. Nawet w przypadku darowanych koni (w przypadku lotnictwa pegazów;) ). Bo potem my ponosimy koszty na przykład złomowania, remontów itp.
A co do dziennikarzy to ich pracą jest wyciąganie brudów i robienie z nich sensacji. Gdyby nie to nie wiedzieli byśmy o połowie zdarzeń. Dyskusyjny jest sam sposób w jaki to czynią. Niekoniecznie odpowiednio przygotowani. Aczkolwiek zazwyczaj są to informacje pochodzące od jakiś osób trzecich którym płacą (z tego co się mówiło a propos rozbicia SW-4 przy autorotacji jakiś z pracowników PZLu zgarnął kilkaset złotych za informację). A te osoby też mogą nie być odpowiednio poinformowane.

damos

  • Gość
Odp: Polskie F-16'stki i dziennikarski bełkot - wątek "trochę" humorystyczny.
« Odpowiedź #179 dnia: Marca 25, 2009, 02:15:31 »
A co do dziennikarzy to ich pracą jest wyciąganie brudów i robienie z nich sensacji
Właśnie - wyciąganie a nie wymyślanie.