Autor Wątek: F/A-18E Super Horror - ?  (Przeczytany 29079 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 07, 2011, 08:38:51 »
Jesteście pewnie że to sa zbiorniki paliwa a nie  wentylacyjne/odpowietrzające zbiorniki systemu paliwowego? Raczej nie służą do transportu paliwa

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 07, 2011, 08:59:08 »
Tak, jeżeli dobrze pamiętam, to są również używany do trymowania maszyny, podobnie jak w MD-11. Przy tankowaniu można je chyba też i zapełnić "po korek", ale to muszę wygrzebać FMa.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 10, 2011, 16:17:48 »
A właściwie to czemu pylony w F/A - 18E są odchylone a nie równoległe ro kierunku lotu? Podwieszane zbiorniki pod skrzydłami robią za spadochrony.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 10, 2011, 17:05:38 »
Inaczej samolot bombardowałby sam siebie ;)

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 11, 2011, 10:38:18 »
:) no to ładnie pojechali.
Na zbiornikach wygląda to okropnie:

Jakby latali z zaciągniętym ręcznym.
Nie było prób obejścia tego/modyfikacji?
Opór zbiorników, który "odpycha" skrzydła od kadłuba nie ma chyba za dobrego wpływu na całą konstrukcją.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #50 dnia: Marca 11, 2011, 10:51:18 »
Skończyło ie na zamiarach. Jeżeli przyjrzysz się tej maszynie dość dobrze to zauważysz, że podobnych rozwiązań problemów jest dość sporo. Jest to pierwsza maszyna, która została opracowana i weszła do służby bez opóźnień... co jest niespotykane z bardzo poważnych powodów ;)


Kwestia sztywności konstrukcji, flatteru, "niesymetrycznego" przeciągnięcia skrzydeł, kwestia zasięgu - wszystkie te problemy rozwiązywano najtańszymi i najprostszymi rozwiązaniami, miejscami gdy się nie sprawdzały w ogóle z nich rezygnując i pozostając z problemem (klapy w miejscu przejścia LEXa w skrzydło pozwalające na zwiększenie sterowności na wysokich kątach natarcia, z których po próbach jednak zrezygnowano, bo efektem było powstanie innych problemów związanych ze statecznością maszyny).


Jeżeli weźmiesz projekt klasycznego C/D, wrzucisz na niego awionikę z E (w obu jest na nią tyle samo miejsca), jego silniki (identyczne gabaryty), zastosujesz ten sam stop stali co w SH, te same pylony i większe zrzucane zbiorniki paliwa to otrzymasz maszynę spisująca się tak samo w roli szturmowca i znacznie lepszy myśliwiec. Próbując rozwiązać problemy starego Horneta stworzono maszynę wielkości Tomcata/Raptora, ale niespecjalnie lepszą od swojego poprzednika.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #51 dnia: Marca 11, 2011, 11:27:37 »
Sun ale taki "zmodernizowany" Hornet C/D nie wylądowałby na lotniskowcu. tzn. może wylądowałby ale musiałby zrzucić uzbrojenie. Jednym z powodów powstania SH była tzw. "bring-back mass" czyli masa niezużytego ładunku i paliwa z jaką lądowałaby maszyna na lotniskowcu. W starych Hornetach w trakcie rozwoju masa płatowca zwiększyła się o ponad tonę więc logiczne że na na ładunek pozostawało mniej. Nowy SH dzięki ogólnie większej powierzchni nośnej może lądować z większą masą. O ile sobie dobrze przypominam to F-14 też nie mogły dźwigać sześciu AIM-54 z podobnych powodów.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 11, 2011, 16:55:19 »
Zgadza się, konkretnie problem występował o ile dobrze pamiętam od momentu wprowadzenia do służby Intruderów i chyba początkowo limity były różne zależnie od wysokości fali, potem przestano się w to bawić i np Phantomy N/J miały już twardy limit ustalany według najgorszego wypadku. Tak, że zwykle nic się nie stanie jak się przywiezie z powrotem uzbrojenie. W wypadku Tomcata problem wyglądał w ten sposób, że z 6 Phoenixami i paliwem na godzinę lotu ten limit się przekraczało, ale można było zejść do limitu bez zrzucania uzbrojenia - zrzucając, lub zużywając paliwa do rezerwy - tylko wtedy paliwa starczało na góra dwa podejścia do lądowania (na "bolterze" zużywa się ogromną ilość), w wypadku starego Horneta takiej możliwości nie było. Aby podać dokładne dane musiałbym sięgnąć po NATOPSa, ale z tego co pamiętam problem dotyczy ładunku 2x Amraam + 2x Sidewinder + 2x GBU-32 + 3x puste zbiorniki paliwa. Tylko z takim obciążeniem już się praktycznie nie lata, na COINy zabierając lżejsze uzbrojenie - GBU-38/GBU-12 + L-Mav, do tego jeden - dwa zbiorniki , dwa Sidewindery, zasobnik Litening i opcjonalnie Amraam, z takim wyposażeniem limit masy nie jest problemem.


Stąd potrzeba spełniania tego warunku przez maszynę z założenia tymczasową, nie wygląda naprawdę na priorytet, szczególnie, że wymagano zwiększenia o 40% tego ładunku i zwiększenie o 40% zasięgu, ale aby temu sprostać stworzono o tyle większą maszynę i o tyle zużywającą więcej paliwa i do końca tych warunków i tak nie spełniono.


Natomiast alternatyw było sporo.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #53 dnia: Marca 11, 2011, 22:00:55 »
Natomiast alternatyw było sporo.
A mógłbyś podać jakie? Bo w sumie oprócz Super Tomcata o żadnej nie słyszałem.

Horror nie jest najlepszy ale możliwość lądowania na lotniskowcu dodają mu +10 do lansu :)
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #54 dnia: Marca 11, 2011, 22:22:59 »
1. Super Tomcat (jako po prostu lekko zmodernizowany F-14D)
2. Tomcat 21 (którego wariantów chyba było z 6, w tym dwa na których planowano silniki PW119 i nawet wstępnie je spasowano i przeprojektowano instalacje)
3. Wznowienie projektu A-12
4. Zmiana priorytetu JSF aby F-35C wszedł do służby już w 2010 roku (co było chyba jedną z najkosztowniejszych opcji !)
5. Morskie wersje F-117 i F-22, ale to raczej na zasadzie, że Lockheed mówił "zamówcie, a to zrobimy" ale najmniej realne.


No i najbardziej idiotyczna:
6. Zamerykanizowany Su-33... serio! Był taki pomysł.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #55 dnia: Marca 12, 2011, 08:28:16 »
Wielka szkoda, że projekty z Tomcatami nie przeszły. Ale z tym Su 33 to mnie rozbawiłeś :)
F-117 to sobie nie wyobrażam nawet na lotniskowcu. Przecież to kiepsko w ogóle latało a co dopiero przy niskich prędkościach i większych kątach.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #56 dnia: Marca 12, 2011, 11:31:13 »
Z F-117 nie jest aż tak źle, nawet prędkości podejścia do lądowania ma takie jak innych maszyn. Wersja morska miała mieć powiększone komory uzbrojenia, radar, zmienioną owiewkę, przypominającą krzyżówkę oryginalnej i tej z F-22, inne skrzydła i większy zapas paliwa.


Tutaj wizja artystyczna projektu F-117N:

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #57 dnia: Marca 12, 2011, 17:22:58 »
A wersja 21 Tomcata to było tylko wrzucenie nowych gratów do starszej wersji czy modyfikacja na większą skale?
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #58 dnia: Marca 12, 2011, 21:05:38 »
Podstawowy projekt Tomcat 21 opierał się na minimalnych przeróbkach płatowca F-14D, ograniczających się w zasadzie do skrzydeł (zmienione klapy) i zmienione LEXy, poszerzone - mieszczące dodatkowe zbiorniki paliwa. Reszta to awionika, chociaż ciekawym rozwiązaniem była integracja zasobnika celowniczego w pylonach Phoenixów. Drugi wariant zakładał instalację innych silników, w tym PW F119.


Kolejne projekty znane również pod nazwą AST-21, albo ATF-14 - to już były dość znaczne ingerencje w strukturę, poszerzając LEXy jeszcze bardziej i zmieniając praktycznie wszystkie zbiorniki paliwa. Przednia owiewka miała być wymieniona na jednoczęściową, nowe silniki nie były opcją, a podstawą, zaczynając od F110-GE-129. Awionika miałaby zostać jeszcze bardziej zmodyfikowana - praktycznie wymieniając wszystko włącznie z radarem, który swoją droga miał posiadać największe możliwości z dotychczas montowanych na myśliwcach (bo po prostu w tej maszynie jest na to miejsce ;) ). Ten projekt to było właściwie tworzenie nowej maszyny, choć zewnętrznie prawie identycznej do F-14D.

Odp: F/A-18E Super Horror - ?
« Odpowiedź #59 dnia: Marca 13, 2011, 20:44:41 »
Ciekawe było by znać odpowiedź dlaczego w przypadku F-14 jednak tych modernizacji dalej nie ciągnięto i nowy F-14 nie wszedł do produkcji a dla F-18 jednak się to opłacało co doprowadziło w sumie do zbudowania zupełnie nowego samolotu (i który nie cieszy się dobrą opinią). Spisek  :021: :011: (ups...to nie ten wątek  :karpik)