Autor Wątek: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.  (Przeczytany 215059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #195 dnia: Sierpnia 30, 2008, 20:57:48 »
AS to sobie chyba tylko dane pogodowe pobiera z tego co mi wiadomo, chyba że coś przeoczyłem. FEX zawiera zestawy tekstur dla nieba, słońca, chmur, wody wraz z animacjami (tropiki, rafa koralowa). Używam FEX+AS i świetnie te programy się uzupełniają.

Podobnym zestawem jest Activ Sky X (dane pogodowe) w komplecie z dodatkiem X Graphics (wizualizacja pogody i wyglądu wód, chmur, słońca, księżyca, świateł itd.). Podobno FEX jest nieco lepszy, ale mam zestaw "pierwotny" (i jestem zadowolony) wydany wcześniej czyli ASX i XGraph. - szczegóły widać np. na moich screenach w temacie http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9573.0 - jeden dla przykładu:


kapulet

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #196 dnia: Sierpnia 30, 2008, 21:05:07 »
ASX+XG+FEX - taki zestaw również działa poprawnie, gdzie XG i FEX mogą się uzupełnić np w kwestii tekstur lotnisk. Mam te trzy programy i uważam, że każdy z nich jest pozycją obowiązkową dla amatorów FSX-a. Natomiast jeśli miał bym wybierać między XG, a FEX to zdecydowanie ten drugi jest o wiele bardziej atrakcyjny.

kapulet

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #197 dnia: Września 02, 2008, 08:02:22 »
Dla zainteresowanych najnowsze chmurki z FEX.




Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #198 dnia: Września 07, 2008, 14:04:06 »
Cześć,

Dla lubiących latać nad Japonią mam zestaw świetnych scenerii miejskich wykonanych narzędziami FSX.
http://fs-x.world.coocan.jp/topFSX.htm

Zawarte są scenerie: Tokio, Yokohamy, Kobe, Kyoto, Nagoya, Osaka. Jako bonus Las Vegas i Hawaje.

Każda zawiera fragment fototekstury miasta oraz nowe obiekty 3D budynków. Polecam.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #199 dnia: Września 13, 2008, 15:13:38 »
Cytuj
W związku z tym chciałem zapytać, czy ten dodatek jest wstanie symulować naturalną pogodę (w oparciu o rzeczywiste warunki pogodowe w danym rejonie), czy tylko własną, fikcyjną?
Naturalną, pobiera sobie METAR i na tej podstawie generuje pogodę w FSie (jeśli wszystko jest odpowiednio ustawione w opcjach programu). Aktualność pogody zależy od aktualności danych, zazwyczaj występuje około półgodzinne opóźnienie. Do działania nie wymaga X Graphics.

kapulet

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #200 dnia: Września 13, 2008, 17:18:59 »
ASX jest na tyle dokładny, że często sprawdzam sobie w nim pogodę :001: Jednak przy wyższych ustawieniach grafiki może dać po fps-ach.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #201 dnia: Września 21, 2008, 12:50:39 »
Polskie repainty nadchodzą!
Nie są idealne, zawierają drobne nieścisłości, ale do tej pory mieliśmy jedynie skiny policyjne autorstwa Razora + jego skiny dla ONZ. I to było wszystko.
 


Cessna 172, SP-COM


Bell 206B, SP-GAZ


Beech 58 Baron, SP-FYW oraz SP-MED

Malowania dostępne wkrótce na serwisach, tymczasem, dla naszych milusińskich z Forum, wrzucam je na Rapida:
http://rapidshare.com/files/147102148/polskie_repainty_fsx_vol1.zip

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2008, 12:58:45 wysłana przez lucas »

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #202 dnia: Września 24, 2008, 20:51:23 »
Polskie repainty nadchodzą!
Nie są idealne, zawierają drobne nieścisłości, ale do tej pory mieliśmy jedynie skiny policyjne autorstwa Razora + jego skiny dla ONZ. I to było wszystko.

No były jeszcze kiedyś malowania wzorowane na polskiej Straży Granicznej (dla maszyn defaultowych). Skoro lucas postanowił propagować polskie skiny dla FSX to dorzuciłem je tuż pod nim na simviation - http://www.simviation.com/simviation/?ID=61&page=1000 - w kupie raźniej (a przynajmniej cieplej  :004:)






Ruhisu

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #203 dnia: Września 24, 2008, 21:46:27 »
Ohoho :D
Downloading.
Już sobie lucasowymi repaintami polatałem, czas na straż graniczną :)

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #204 dnia: Września 28, 2008, 19:52:48 »
A ja polecam kolejny Polski akcent w FSX!!!
Jest to sceneria EPGD wykonana przez pana Kubę Pączka naprawdę wysoki poziom
http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=epgd&CatID=fs2004scen&Go=Search

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #205 dnia: Września 28, 2008, 19:58:55 »
A ja polecam kolejny Polski akcent w FSX!!!

A jesteś pewny, że w FSX?

Cytat z pliku "Readme" z dodatku wskazanego w linku:
Cytuj
Sceneria jest stworzona TYLKO dla FS2004!!! Zainstalowanie jej na innym symulatorze może spowodować sporo błędów, za które nie odpowiadam.

Rozumiem, że sprawdziłeś dodatek w FSX Acc/SP2 (również pod Vistą64) i z całą pewnością stwierdzasz, że jest w pełni kompatybilny z nową wersją symulatora? - bo tej informacji w Twoim poście chyba zabrakło.


PS. Pełna kompatybilność z FSX oznacza właśnie współpracę z FSX Acc/Sp2 i Vistą64 oraz wspieranie DX10. Jest wiele dodatków od starego FS2004 częściowo kompatybilnych z FSX (np. tylko FSX SP1, tylko FSX SP2 + XP, kompatybilny z FSX Sp2 i Vistą64, ale tylko DX9) - nie można ich wtedy nazwać dodatkami do FSX (no może za wyjątkiem tej ostatniej sytuacji z DX9), a ważną informacją jest właśnie stopień niekompatybilności!
« Ostatnia zmiana: Września 28, 2008, 20:06:17 wysłana przez Razorblade1967 »

Ruhisu

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #206 dnia: Września 28, 2008, 23:37:56 »
To fakt z resztą sama kategoria "Flight Simulator 2004 - scenery" mówi sama za siebie.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #207 dnia: Września 29, 2008, 02:19:27 »
FSX nie czyta afcadów z fs 2004, więc pod scenerią kryje się ten z defaultu. Trzeba by go konwertować. Oprócz tego jest dużo błędów z wyświetlaniem tekstur - problemy z przezroczystością - ale tego najzwyczajniej się nie da uniknąć. Jest to więc sceneria fs 2004, która pracuje z błędami w FSX  :004:

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #208 dnia: Września 29, 2008, 12:16:51 »
...PS. Pełna kompatybilność z FSX oznacza właśnie współpracę z FSX Acc/Sp2 i Vistą64 oraz wspieranie DX10. Jest wiele dodatków od starego FS2004 częściowo kompatybilnych z FSX (np. tylko FSX SP1, tylko FSX SP2 + XP, kompatybilny z FSX Sp2 i Vistą64, ale tylko DX9) - nie można ich wtedy nazwać dodatkami do FSX (no może za wyjątkiem tej ostatniej sytuacji z DX9), a ważną informacją jest właśnie stopień niekompatybilności!
Potwierdzam "w całej rozciągłości" :001:
Ilość "baboli" i innych "niedogodności" jest tak duża, że nie warto sporządzać "list przyczyn i skutków niekompatybilności" dla FSX z Acc/Sp2 i Vistą64 + DX10.
Wygląda na to, że FS2004 + DX9 trzyma się dobrze, nie tylko w sieci.
Leszek

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #209 dnia: Września 29, 2008, 21:43:45 »
Ilość "baboli" i innych "niedogodności" jest tak duża, że nie warto sporządzać "list przyczyn i skutków niekompatybilności" dla FSX z Acc/Sp2 i Vistą64 + DX10.

Warto po prostu określać czy dodatek jest w pełni kompatybilny z FSX lub nie jest - przyczyny nie są ważne. W zasadzie jedyną pomijalną niekompatybilnością jest dostosowanie do DX10, bo wiele osób i tak wykorzystuje w FSX tylko DX9 ze względu na tylko "testową" kompatybilność FSX z DX10 czyli zbyt wiele bugów nawet w defaulcie.

Wygląda na to, że FS2004 + DX9 trzyma się dobrze, nie tylko w sieci.

FS9 trzyma się dobrze z dwóch powodów: skoku jakościowego nowej wersji symulatora czego nie są w stanie "przetrawić" starsze komputery i niekompatybilności większości dodatków przeznaczonych do starej wersji gry - czego nie było przy przejściu z FS2000 na FS20002 czy FS20002 na FS2004. Po prostu skok jakościowy jest większy - można się z tym pogodzić (czyli wydać na nowy komputer i nowe całkowicie nowe dodatki) lub nie i trwać przy starym FS9 licząc na kolejny skok przy FS11.

Reasumując - uważam, że pisząc o dodatkach do FSX (tych przerabianych z FS9) należy koniecznie dodawać informację o stopniu ich kompatybilności z FSX - inaczej post w tym temacie nie ma sensu - tak jak informacja Galimexa o scenerii EPGD, bo nie wiadomo o co chodzi i w jakim stopniu to działa z aktualną wersją gry.