Ilość "baboli" i innych "niedogodności" jest tak duża, że nie warto sporządzać "list przyczyn i skutków niekompatybilności" dla FSX z Acc/Sp2 i Vistą64 + DX10.
Warto po prostu określać czy dodatek jest w pełni kompatybilny z FSX lub nie jest - przyczyny nie są ważne. W zasadzie jedyną pomijalną niekompatybilnością jest dostosowanie do DX10, bo wiele osób i tak wykorzystuje w FSX tylko DX9 ze względu na tylko "testową" kompatybilność FSX z DX10 czyli zbyt wiele bugów nawet w defaulcie.
Wygląda na to, że FS2004 + DX9 trzyma się dobrze, nie tylko w sieci.
FS9 trzyma się dobrze z dwóch powodów: skoku jakościowego nowej wersji symulatora czego nie są w stanie "przetrawić" starsze komputery i niekompatybilności większości dodatków przeznaczonych do starej wersji gry - czego nie było przy przejściu z FS2000 na FS20002 czy FS20002 na FS2004. Po prostu skok jakościowy jest większy - można się z tym pogodzić (czyli wydać na nowy komputer i nowe całkowicie nowe dodatki) lub nie i trwać przy starym FS9 licząc na kolejny skok przy FS11.
Reasumując - uważam, że pisząc o dodatkach do FSX (tych przerabianych z FS9) należy koniecznie dodawać informację o stopniu ich kompatybilności z FSX - inaczej post w tym temacie nie ma sensu - tak jak informacja Galimexa o scenerii EPGD, bo nie wiadomo o co chodzi i w jakim stopniu to działa z aktualną wersją gry.