Autor Wątek: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.  (Przeczytany 215229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #345 dnia: Kwietnia 22, 2009, 20:00:05 »
Mam problem z dodaniem tekstur. Pościągałem różne tekstury (darmowe głównie avsim) i nie wiem gdzie je wkleić po rozpakowaniu. Mógłbym mi ktoś powiedzieć gdzie to wkleić ? I czy z malowaniami do samolotów (bądź całymi nowymi samolotami np. Boeing/Bae T-45C GOSHAWK) robi się tak samo ? Z góry dzięki.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #346 dnia: Kwietnia 26, 2009, 08:06:41 »
Dla fanów klimatów "braci z południa" czyt pepiczkov - darmowy LKPR (Praga Ruzyne)
polecam: http://www.lkpr-scenery.wz.cz/en/index.php?clanek=galerie
Lukas

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #347 dnia: Kwietnia 26, 2009, 09:23:09 »
Dość stara propozycja ;) Cały czas jest to tylko RC.
Bartek
Aztec.pl

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #348 dnia: Kwietnia 27, 2009, 21:07:10 »
Lukas

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #349 dnia: Maja 03, 2009, 14:47:50 »
Siemka.

Mam problem z darmowym samolotem Mirage F1. Gdy wchodzę do kokpitu 2D robi mi się coś takiego:. Da się to jakoś poprawić? Jakby co to ja nie zmieniałem nic w plikach. A teraz proszę o poradę/pomoc. Jak mam wykasować pustynię wokół lotnisk? Chodzi o takie coś : . Z góry dzięki:)

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #350 dnia: Maja 04, 2009, 15:06:47 »
Czy ktoś dałby mi radę w związku z tym problemem? Bi mi się spieszy z odpowiedzią:)

Zgredd

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #351 dnia: Maja 08, 2009, 03:56:29 »
Natknąłem się na bardzo ciekawy dodatek, aczkolwiek moim zdaniem całkowicie źle wykorzystywany.
Pliczek dll który dodaje efekt HDR bez obcinania klatek. Ma na celu zróżnicować ekspozycję widzianego obrazu wg oświetlenia. Jednak działa to nie jak oko ludzkie, lecz jak optyka aparatu/kamery. Tzn. patrząc na słońce, zamiast być oślepieni, wszystko się ściemnia i odwrotnie. Gdyby ktoś to bardziej przemyślał, mielibyśmy w FSX w końcu efekt oślepienia, patrząc na słońce...

http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=248307

empeck

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #352 dnia: Maja 08, 2009, 10:30:05 »
Ludzkie oko też tak działa ;) Tyle, że w bardziej ograniczonym zakresie.

Wejdź z jasnego pomieszczenia do ciemnego, na początku nic nie widzisz, potem oko się przyzwyczaja.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #353 dnia: Maja 08, 2009, 11:23:11 »
W pliku konfiguracyjnym można ustawić działanie na odwrót (rozjaśnianie jasnego i przyciemnianie ciemnego), jednak mi podoba się efekt HDRu i po paru małych zmianach używam go w FS9, a do efektu oślepienia można osobno dobrać ustawiania bloomu. Użyteczne jest zrobienie sobie kilku konfiguracji, gdyż co wygląda fajnie w dzień w nocy wypada słabo ;)

Zgredd

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #354 dnia: Maja 08, 2009, 12:43:16 »
Ludzkie oko też tak działa ;) Tyle, że w bardziej ograniczonym zakresie.

Wejdź z jasnego pomieszczenia do ciemnego, na początku nic nie widzisz, potem oko się przyzwyczaja.

Prawda, ale taki efekt ogólnie nie jest dostrzegalny i występuje w zasadzie w tej 1 konkretnej sytuacji o której piszesz. W dodatku natomiast mamy coś zupełnie innego i nierealistycznego. Jak spojrzysz na słońce, to źrenice nie zwężą się tak, że widzisz dokładnie halo, a świat przybiera czarne barwy :004:

W pliku konfiguracyjnym można ustawić działanie na odwrót (rozjaśnianie jasnego i przyciemnianie ciemnego), jednak mi podoba się efekt HDRu i po paru małych zmianach używam go w FS9, a do efektu oślepienia można osobno dobrać ustawiania bloomu. Użyteczne jest zrobienie sobie kilku konfiguracji, gdyż co wygląda fajnie w dzień w nocy wypada słabo ;)
Mógłbyś się rozpisać na ten temat - bo zawsze chciałem oślepiające słońce :001:

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #355 dnia: Maja 08, 2009, 13:07:28 »
Interesują Cię sekcje [bloom] i [colorcorrection] w pliku enbseries.ini. Program ma jakby dwa ustawienia, dzienne i nocne - od pewnej jasności ekranu przyjmowany jest "dzień", a od innej wartości "noc" (jasność ustawiana jest przez parametry "BloomScreenLevelDay" i"BloomScreenLevelNight"). Jeśli parametr "DarkeningAmountDay" ustawimy na dodatni, a "DarkeningAmountNight" na ujemny to programik będzie przyciemniał jasne obrazy, a rozjaśniał ciemne - w ten sposób uzyskamy efekt oka dostosowującego się do oświetlenia (czas akomodacji określa parametr "BloomFadeTime"). Jeśli parametry ustawimy na odwrót, to ciemne obrazy będę przyciemniane, a jasne rozjaśniane. Do tego dochodzą ustawiania bloomu, czyli charakterystycznej poświaty otaczającej jasne obiekty - za jego moc odpowiadają parametry "BloomPower" i "BloomConstant" (jeszcze nie wiem, czym różnią się te 2 wpisy - oba w podobny sposób wpływają na moc rozświetlenia).

Po odpowiednim dobraniu (zależnie od monitora, karty graficznej, jej sterowników i fantazji użytkownika ;)) tych parametrów uzyskamy efekt, gdy w ciemnym kokpicie słońce będzie nas oślepiać zza okien, jednak kiedy skupimy wzrok na widoku zewnętrznym, oślepienie stopniowo osłabnie, za to kokpit stanie się dosyć ciemny.

Warto zajrzeć do instrukcji obsługi (http://boris-vorontsov.narod.ru/doc_en.htm), gdyż ENBSeries oferuje możliwość zabawy także z nasyceniem czy jaskrawością ekranu, oczywiście zależnymi od jasności wyświetlanego obrazu. Lepiej nie szaleć z ustawieniami - to co wygląda wspaniale na screenach (tu i tu) na dłuższą metę może być męczące ;)

Zgredd

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #356 dnia: Maja 08, 2009, 14:03:40 »
Dzięki za obszerną odpowiedź!
Pokombinuję wieczorem, choć z tego co czytam, trochę to się nie sprawdzi tak, jak bym oczekiwał.
Ideałem byłoby rozjaśnianie całego ekranu tym więcej, im większy obszar na ekranie zabierałaby tekstura samego słońca.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #357 dnia: Maja 08, 2009, 14:13:24 »
Coś zbliżonego można osiągnąć (jednak będzie działać też dla chmur i innych białych obiektów) - ustaw wartość "jasności dla nocy" na 10, a "jasności dla dnia" na 90, bloom nocny ustaw na 0, a bloom dzienny na 50 (oczywiście wartości orientacyjne). W ten sposób gdy ekran będzie ciemniejszy niż 10, bloomu nie będzie, a gdy będzie jaśniejszy niż 90 bloom będzie maksymalny. Pomiędzy przedziałem jasności 10-90 rozświetlenie będzie liniowo rosło od zera do 60, zależnie od jasności ekranu (np. dla jasności 50 pokaże się bloom o mocy 25).

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #358 dnia: Maja 14, 2009, 11:41:40 »
Podziemna baza Mig-21 w Bośni i Hercegowinie (Željava) Zeljava. FS2004
 
http://www.youtube.com/watch?v=2omYl0ac9Ic

Zgredd

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #359 dnia: Maja 27, 2009, 03:14:59 »
Zapowiada się naprawdę szalenie interesujący i efektowny dodatek do FSXa:
http://www.youtube.com/watch?v=UJTYhUjzvi0&feature=related

Polecam obejrzeć pozostałe filmy :012: