Autor Wątek: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.  (Przeczytany 215199 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #480 dnia: Maja 18, 2010, 07:04:13 »
Cytat: some1
Takie rzeczy jakbyś chciał to tylko z dobrą, dedykowaną scenerią okolicy nad którą latasz.
Po co komu w Polsce dedykowane scenerie? Przeciez sam sie do tego przyczyniles, ze takowe ( zaawansowane w 97%, darmowe!) nie ujzaly swiatla dziennego. Jeszcze rok temu  z calych sil i serca zwalczales fotoscenerie. Jesli pamiec Cie zawodzi, to odswieze ja podajac linki (na pw) do Twoich wlasnych postow na "mocno zaprzyjaznionym forum". No chyba, ze darmowe sa gorsze od platnych...

A czy sceneria odzwierciedlająca dany rejon musi akurat oznaczać "fotoscenerię"? Osobiście też nie przepadam za sceneriami mającymi za podkład zdjęcia bo są moim zdaniem jakościowo i wizualnie (z niewielkich wysokości) grosze od dobrze zrobionych scenerii bazujących na teksturach z FS-ów. Dlatego jak najbardziej preferuję te robione z elementów FSX z dodanymi dodatkowymi obiektami charakterystycznymi.

Najlepszym przykładem niech tutaj będzie rejon Tatr. Do FS2004 istniał bardzo dobry darmowy dodatek stworzony właśnie bez użycia fototekstur, który nie ukrywam był jednym z moim ulubionych dotyczących terenu Polski (fakt dodałem już sobie do niego prywatnie kilka brakujących wg mnie elementów). Natomiast do FSX powstała sceneria Tatr z użyciem fototekstur i prawdę powiedziawszy uważam zakup tego dodatku za kompletnie wyrzucone pieniądze, bo szybko go odinstalowałem (chyba nawet tego samego dnia). Oczywiście mogą być (i na pewno są) osoby mające inne zdanie i którym się użycie "fototekstur" podoba - ale jak widać zdanie co do tak tworzonych dodatków jest podzielone. Zresztą przecież nie tylko w kwestiach scenerii.

PS.

A swoją droga some1 to musi mieć niezłą "siłę przebicia", skoro swoją krytyką przyczynił się do niepowstania dodatku (a nawet dodatków bo użyto liczby mnogiej) gotowego w 97%:021:

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #481 dnia: Maja 18, 2010, 09:44:44 »
Zwłaszcza że autor pytania wcale nie szuka scenerii Polski tylko UK. :D

To że napisałem że takie rzeczy tylko z dobrą dedykowaną scenerią wcale nie oznacza, że uważam dłubanie takiego detalu w scenerii za szczególnie zasadne, ani że potrzebna do tego fotosceneria (co zauważył Razor). Przykład obszarów które robi FTX pokazuje że jednak można bardzo wiernie odtworzyć wygląd okolicy traktując fototekstury jako uzupełnienie a nie podstawę scenerii. Z drugiej strony ich scenerie lotnisk po których można się przechadzać jak w grze FPP ze względu na poziom szczegółów też uważam za przesadzone. No ale nikt mi nie każe ich kupować, zresztą przynajmniej oni mają moce przerobowe żeby kilkanaście takich lotnisk w ciągu roku wyprodukować.

Poza tym nie przesadzasz aby? "Z całych sił i serca zwalczałem fotoscenerie"? Wyraziłem swoje poglądy i tyle, każdy ostatecznie robi to co chce i na co ma ochotę, nic mi do tego.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Maciuś

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #482 dnia: Maja 18, 2010, 22:53:24 »
...................

Panowie. Ilu nas tu jest tyle jest opinii to jest fakt. Niemniej jednak ja z powodu częstego bardzo częstego latania online jestem  zwolennikiem Autogenu. On w zasadzie wystarcza. Na Vatsim tylko raz pozwoliłem sobie na zastosowanie  zewnętrznej scenerii i był to dla mnie ostatni raz ATC  mnie ładnie odprawił na lotnisko  ze standardowego zestawu.
Zaś foto tekstury jakoś tak nie bardzo przemawiają do mnie. Bo co mi z tego że one piękne są z 30000FT jak ja nie licząc  jednego tylko przypadku latam w granicach 5k~10k FT. Dlatego zamiast wykłócać się o to które rozwiązanie lepsze ustawcie max detale standardowej scenerii i gwarantuje że się równie dobrze będziecie bawić. A i sceneria Autogenowego pochodzenia nie jest taka brzydka.  Chmurki pominę bo to już REX załatwia ale grunt jest całkiem ładny w standardzie i nawet w tej formie jest on daleko z przodu przed terenami proponowanymi w innych simu.

Tak wiem wypowiedział się amator :)

Incognito

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #483 dnia: Maja 19, 2010, 00:43:25 »
Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma...A jak sie nie lubi, to sie nie ma!
 Co do Tatr FS9, to zaledwie 4 moze 5 mocno zaprzyjaznionych uzytkownikow FS-a wie (przynajmniej widzialo screeny), ze do FS 2004 tez powstala fotosceneria (prawie rownolegle z ta opublikowana), ale kwota 194 tys. zl jaka zaspiewal sobie Tatrzanski Park Narodowy za fototekstury wykroczyla daleko poza nasze mozliwosci finansowe. Nie miala nic wspolnego ze sceneria SimDesign.  Co do owej, moim skromnym zdaniem nie zasluguje az na taka krytyke. Kiedy powstawala, FSX jeszcze nie istnial. Na niebie i ziemi nawet nie bylo znakow n/t narzedzi potrzebnych do nowego Sima. Jarek "Jajo" Wozniak i Batrek "BartGraf" Chyc wlozyli naprawde wiele pracy aby, pokryc ten obszar dostepna fototekstura.
Jasne, kazdy moze wyrazic swoje zdanie. Jednak nadmierna krytyka moze doprowadzic do tego do czego doprowadzila- do zniechecenia i zaniechania. Co do mojego punktu widzenia: tylko dobra, wpasowana w 100% fotosceneria moze oddac naturalny, prawdziwy, as real, wyglad lotniska i jego okolic. Skoro takie sa zbyteczne, to EPNT-X, EPRU-X, EPWS-X, EPMR-X zostaly tam, gdzie ich miejsce. 4 to juz chyba kilka (liczba mnoga), Razorblade?
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2010, 00:49:57 wysłana przez Incognito »

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #484 dnia: Maja 19, 2010, 06:36:41 »
Co do Tatr FS9, to zaledwie 4 moze 5 mocno zaprzyjaznionych uzytkownikow FS-a wie (przynajmniej widzialo screeny), ze do FS 2004 tez powstala fotosceneria (prawie rownolegle z ta opublikowana), ale kwota 194 tys. zl jaka zaspiewal sobie Tatrzanski Park Narodowy za fototekstury wykroczyla daleko poza nasze mozliwosci finansowe. Nie miala nic wspolnego ze sceneria SimDesign.  Co do owej, moim skromnym zdaniem nie zasluguje az na taka krytyke. Kiedy powstawala, FSX jeszcze nie istnial. Na niebie i ziemi nawet nie bylo znakow n/t narzedzi potrzebnych do nowego Sima. Jarek "Jajo" Wozniak i Batrek "BartGraf" Chyc wlozyli naprawde wiele pracy aby, pokryc ten obszar dostepna fototekstura. 

Jak napisałeś jest to Twój punkt widzenia, mój jest inny ... i fajnie, bo dywagujemy o rzeczach, które tak naprawdę są kwestią gustu. Jeden będzie np. uważał, że fotosceneria Tatr to świetny dodatek, a ja uważam, że to kompletne nieporozumienie i pieniądze wywalone w błoto. Po prostu się naciąłem, pewnie podświadomie bardzo chciałem aby to był dobry dodatek bo lubiłem w FS2004 "latać" w tamtej okolicy, ktoś mi polecił ... kupiłem i okazał się kompletnym niewypałem (z mojego punktu widzenia). Zdarza się - trochę lat już się FS-ami bawię i to nie pierwszy, a i pewnie nie ostatni nieudany zakup. Ponadto pewnie to nie pierwszy i nie ostatni dodatek do tej gry, o którym wyrażam się bardzo krytycznie.

A jeśli chodzi o SimDesign, to moim zdaniem stworzyli też rzeczy świetne, jak dodatek VFR Poland 3D Landmarks, który uważam za coś naprawdę wielkiego w FS9/FSX. Tak więc bynajmniej nie poddaje ich totalnej krytyce - potem poszli w fotoscenerie, co mnie akurat nie odpowiada.

Co do mojego punktu widzenia: tylko dobra, wpasowana w 100% fotosceneria moze oddac naturalny, prawdziwy, as real, wyglad lotniska i jego okolic.

Znowu mamy do czynienia z kwestią gustu. Tobie się fotosceneria podoba, a mnie strasznie razi - bo zwykle ma gorszą jakość niż tekstury z FSX. Jak słusznie zauważył some1 są dodatki, w których wygląd ziemi jest tworzony z elementów FSX i są to dodatki z "górnej półki" (mnie też się takie dodatki właśnie podobają - elementy FSX, uzupełnione o stworzone obiekty charakterystyczne) i takie właśnie scenerie uważam za najlepsze.

Jasne, kazdy moze wyrazic swoje zdanie. Jednak nadmierna krytyka moze doprowadzic do tego do czego doprowadzila- do zniechecenia i zaniechania.[...]Skoro takie sa zbyteczne, to EPNT-X, EPRU-X, EPWS-X, EPMR-X zostaly tam, gdzie ich miejsce. 4 to juz chyba kilka (liczba mnoga), Razorblade?

Co to znaczy nadmierna krytyka? Krytyka z którą się po prostu nie zgadzasz i masz inne zdanie? Na stronkach dodatków pojawia się mnóstwo samolotów i scenerii, w internetowych sklepach jest też kupa różnych scenerii (samolotów nieco mniej) i chyba trudno aby użytkownicy nie mieli prawa do ich oceny i ewentualnej krytyki. No chyba, że Twoje słowa należy rozumieć, że "Każdy może wyrazić swoje zdanie" tylko pod warunkiem, że jest to zdanie pochlebne?

Co chciałbyś słuchać tylko pochlebne opinie? Tak się nie da. Nie wiem co prawda jak wyglądała ta "nadmierna krytyka", bo z AZTEC-a odszedłem na długo przed tym "problemem", ale sadzę, że nieco śmiesznie jest pisać, że krytyka jednej (some1) czy kilku osób doprowadziła do faktu, że nie opublikowałeś praktycznie gotowych scenerii.

Bez obrazy, ale masz trochę dziwne podejście do tego wszystkiego i jesteś strasznie "obrażalski". Kiedyś skasowałeś tutaj swoje konto bo ośmieliliśmy się nazwać symulator FSX "grą" i w jakiś sposób Tobie to uwłaczało, bo robienie scenerii zaczęło Tobie przypominać wykonywanie "planszy do gry". Teraz piszesz, że nie wydałeś praktycznie gotowych scenerii bo ktoś (some1) ośmielił się skrytykować Twoje podejście do tematu ich tworzenia (fototekstury). Skądinąd wiem, że jesteś chłop w sile wieku - ale te reakcje tak trochę dziecinne.

I żeby było jasne to Ty tutaj zacząłeś dyskusje w tym tonie "atakując" some'a1

Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma...A jak sie nie lubi, to sie nie ma!

Tak sami sobie jesteśmy winni (my nie lubiący fotoscenerii), że nie wydałeś tych scenerii publicznie. Na szczęście FSX to cały świat, a scenerii darmowych i płatnych jest multum (na tatrach już postawiłem krzyżyk - trudno, były fajne w FS9, w FSX pozostanie default) - jest gdzie "polatać".

Tak naprawdę to kompletnie nie rozumiem po kiego ... zacząłeś tą dysputę (bo to Ty wszedłeś do tematu i uznałeś some1 za "winnego" jakiejś swojej porażki ze sceneriami), o co Tobie chodzi? Jaki sens ma wyciąganie użytkownikowi tego Forum, dawnego sporu na innym forum?

Zrobiłeś sobie parę lotnisk do FSX i ich nie upubliczniłeś, tylko potraktowałeś jako "prywatne" czy "dla przyjaciół" ... i fajnie, w końcu to Twoja praca i Ty decydujesz co z tym zrobisz - Twoja wola i Twoje pełne prawo. Tylko po co o tym piszesz w takim nieco dziecinnym tonie, bo to zabrzmiało trochę jak przekomarzanie przedszkolaków w stylu mam nową piłeczkę, ale nie dam się wam nią pobawić,  bo Jaś powiedział że jest brzydka. :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2010, 06:54:10 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #485 dnia: Maja 19, 2010, 08:18:04 »
No bez jaj, nie mówicie, że jeden, dwa głosy - patrz Some1 czy Razor - mogły sie przyczynić do nie wydania czegoś? Fotoscenerie to kwestie gustu. Ja jestem jak najbardziej na tak i zawsze bedę za wydaniem nawet średnio jakosciowej tekstury foto (2,5m/piksel) niż za defaultowymi teksturami z FSa, pod warunkiem, że bedzie autogen i tu i tu. To tak jak z samolotem, nie każdemu sie podona dana maszyna ale to niż znaczy, że nie mamy na niej latać i użyczać innym, jaśli maja takie same przekonanie. Nikt tu nie jest przegranym ani nikt nie jest lepszym ani gorszym. Proponuje wątek w tym temacie na tym zakończyć. Robi sie off a tutaj podajemy newsy na temat nowych scenerii.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #486 dnia: Maja 19, 2010, 11:42:01 »
Co prawda już od dawna nie latam w FSX, ale jeśli chodzi o fotoscenerię Tatr Simdesignu, to IMHO była naprawdę świetna, i w głowie mi się nie mieści że ktoś wolałby latać na defaulcie w tamtym rejonie. Akurat Tatry staram się nawiedzać regularnie kilka razy w roku i dla mnie największą frajdą było latać tam jakimś wiertolotem i poszukiwać znanych miejsc i szlaków, które były doskonale widoczne. Jakość tekstur była zadowalająca. Brakowało mi natomiast charakterystycznych obiektów 3D (schronisk głównie), wyciągów itp. Drugą wadą były nadmiernie ciemne tektury zboczy o północnej wystawie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #487 dnia: Maja 19, 2010, 11:47:41 »
Niedługo więcej newsów o projekcie foto od teamu Simdesign ;) . Jakosciwo będzie lepiej (na razie w teorii). Ja juz zacieram graby.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #488 dnia: Maja 19, 2010, 19:05:39 »
Na avsim  pokazal sie Shader Model 3.0
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=283701 - wątek o tym dodatku
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #489 dnia: Maja 26, 2010, 20:26:22 »
FTX wydał za darmo lotnisko 2S1 Vashon Island
http://fullterrain.com/
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #490 dnia: Maja 29, 2010, 14:15:53 »
Darmowa sceneria Netherlands 2000 w wersji dla FSX
http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php?name=News&file=article&sid=247

Marne 32GB.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #491 dnia: Maja 30, 2010, 13:14:28 »
Ta Holandia to jakas masakra, kiedys to byłyby 2 moje HDD ;) ale fajnie wlaściwie, że teraz ją zrobili free skoro produkt juz jakis czas jest na rynku, a i kosztował niemało. Mogą sie jedynie źle czuć, ci którzy ją nabyli.

Czy ktos może polecić jakiś lotniskowiec do FSX z II WŚ z działającymi linami?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #492 dnia: Maja 30, 2010, 13:25:30 »
Victorius, Casablanca (zdaje się dwie do wyboru, jedna w paczce z FM-2), Gambier Bay, Enterprise, Cabot - wszystkie to AI, powinny być np. na FS-Shipyards.
Cytuj
ale fajnie wlaściwie, że teraz ją zrobili free skoro produkt juz jakis czas jest na rynku
To różne dodatki, jeden od Netherlands 2000 (darmowy), drugi od Horizon X (nadal płatny).

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #493 dnia: Maja 30, 2010, 15:05:20 »
No i stało się! Cała Holandia do FSX za free! 32GB polecam: http://www.nl-2000.com/nuke/index.php
Lukas

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #494 dnia: Maja 30, 2010, 15:07:45 »
Patrz trzeci post wyżej ;)
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11