Autor Wątek: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.  (Przeczytany 215227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

_michal

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #570 dnia: Kwietnia 23, 2011, 22:44:42 »
Krecha pojawia się przy rozdzielczości siatki 5m. Przy takich ustawieniach jakich używam - 2m jest wyraźnie widoczna. Przy 10m już jej nie widać.

Daj po prostu w readme, by ustawić mesh na max 10m i po kłopocie :)

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #571 dnia: Kwietnia 23, 2011, 23:16:41 »
Krecha pojawia się przy rozdzielczości siatki 5m. Przy takich ustawieniach jakich używam - 2m jest wyraźnie widoczna. Przy 10m już jej nie widać.

Daj po prostu w readme, by ustawić mesh na max 10m i po kłopocie :)

Nadal nie potwierdzam. Jakiekolwiek  artefakty pojawiają się dopiero przy siatce 1m




tyle tylko że ja czepiam się dopiero przy siatce 10m ( przy takiej latam). więc jak dla mnie to babol jest znikomy.
Zresztą mógłbym kilka profesjonalnych scenerii przy toczyć przytoczyć, które walą takimi artami że głowa mała i to już przy siatce 38m. Temu standardowo mam zwykłą  mapę FSX  + znaczna kolekcja samych lotnisk. W zupełności wystarczy bo i tak latam w IFR a VFR to najwyżej GPS albo mapa Google podpięta  :)

[admin]Pisownia. Mazak.[/admin]
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 25, 2011, 10:52:24 wysłana przez KosiMazaki »

_michal

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #572 dnia: Kwietnia 23, 2011, 23:31:34 »

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #573 dnia: Kwietnia 23, 2011, 23:47:01 »
Sęk w tym, że ja po prostu nie wiem z jakiej paki ten bug się pojawia, bo chętnie bym to poprawił. Pracuję nawet (a jednak) nad resztą wysepek i nie chciałbym tych błędów w przyszłości ;/
A Info dodam, choć myślę, że przy okazji jakiejś większej paczki z wyspami.

Pozdr.

_michal

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #574 dnia: Kwietnia 23, 2011, 23:52:51 »
To najprawdopodobniej jest jakiś bug mesha FSXowego. Siatka wysokościowa jest generowana z automatu, takich błędów w FSie jest mnóstwo, zresztą nie tylko w nim, w DCS też, a w clodo znalazłem nawet dziurę w klifie przez który widać co jest pod terenem ;)


Nie znam się za bardzo na tworzeniu scenerii, ale wydaje mi się, że powinno dać się to usunąć przez stworzenie water polygona obejmującego zasięgiem okolice wyspy i ustawienie wszystkim jego punktom wysokości 0m npm. Pamiętaj, by nadać polygonowi taki sam waterclass jak okolicznemu oceanowi.

Przyznam, że zgaduję tutaj, nigdy nie robiłem nic takiego, ale wydaje się to dość logiczne.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #575 dnia: Kwietnia 23, 2011, 23:54:07 »
http://dl.dropbox.com/u/202612/FSX/mesherrors.jpg

No dokładnie Michale. ale to jest przy siatce 1m przy pozostałych rozdzielczościach tego niema :)

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #576 dnia: Kwietnia 23, 2011, 23:56:46 »
Spoko w takim razie... mam punkt zaczepienia. W niedalekiej przyszłości wszystko będzie poprawione i wdrożone do standardu :)

_michal

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #577 dnia: Kwietnia 24, 2011, 00:01:27 »
No dokładnie Michale. ale to jest przy siatce 1m przy pozostałych rozdzielczościach tego niema :)

OK, ale co Twój post udowadnia, u mnie jest błąd przy meshu 5m, u Ciebie nie ma. Kto jest fajniejszy? :D Nie rozumiem w ogóle o co chodzi w tej dyskusji, pojawia się u mnie błąd to go zgłosiłem.

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #578 dnia: Kwietnia 24, 2011, 00:24:02 »
Dobra, Chłopaki, nie ma o co kota drzeć :P Na zgodę:


Sama tekstura, do poprawienia sporo rzeczy, ale jutro będę miał co robić ;)

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #579 dnia: Kwietnia 24, 2011, 16:02:37 »
CLICK!

Poprawiona wersja scenerii dostępna pod linkiem wyżej.
Poprawki:
-prawidłowo wyświetlająca się nocna tekstura
-minisceneria, która może poprawić błędy na niektórych komputerach

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #580 dnia: Kwietnia 24, 2011, 20:02:01 »
Dziękuję za scenerię, pobrałem od razu wersję poprawioną. FSX+Acceleration, problem występuje - zależnie od oddalenia, to albo kropki, albo pasy. Po zbliżeniu się widać, że to uskok meshu - pas jest ok 3 metry wyżej niż ocean dookoła. FSX z automatu pokrywa wodę teksturami kamieni (w tym przypadku to bardziej przypomina część fotografii wyspy), jeśli ta jest odpowiednio stroma - w zamierzeniu ma to wyeliminować dziwne krawędzie, jednak przy niektórych sceneriach to się nie sprawdza. Kształt i kierunek prostokąta przywodzą na myśl lokalizację defaultowego pasa startowego - sugerowałbym tam szukać przyczyny błędu ;)


Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #581 dnia: Kwietnia 24, 2011, 20:08:06 »
..............

Więc tak poprawka u mnie  wywołała  poniższy efekt  już na rozdzielczości siatki 19m i powtarzała się do 1m
Poprzednia wersja jedynie kamykami siała. :)
Prawdopodobnie jest to to co PZL mówi :)


Uploaded with ImageShack.us
 

_michal

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #582 dnia: Kwietnia 24, 2011, 20:16:04 »
Mam jeszcze jeden pomysł. Spróbuj zrobić polygon i dać mu exclude shorelines. Jeśli nie zadziała i kombinuj z innymi exclude.

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #583 dnia: Kwietnia 24, 2011, 21:18:39 »
Witam.

No właśnie już w wersji pierwszej miałem polygony 'exclude_ALL_shoarlines' (usuwający linie brzegowe i fale) i polygon 'LWM_Water_Flatten'(na wysokości 0m). Ponad to również już w v.1.0 nowo położone lotnisko było objęte polygonem 'LWM_Land_Flatten' (podnoszący poziom ziemi do elewacji lotniska 1,828m). Dlatego nie rozumiem dlaczego coś co u mnie się sprawdza, nie sprawdza się na innych komputerach? (tutaj właśnie świadomie podnosiłem ziemię do elewacji, bo na etapie tworzenia też miałem problem z unoszącym się pasem) ;/ Może złe excludy i LWM_Land/Water użyłem?
Tutaj proszę o podpowiedź bardziej doświadczonych "makerów", ponieważ nie mam właściwie pomysłu.

Pozdr.

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #584 dnia: Kwietnia 25, 2011, 01:53:35 »
MicronesiaX Part1


CLICK!

Zapraszam :)