Autor Wątek: Monitory panoramiczne - poradnik  (Przeczytany 104240 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #15 dnia: Października 27, 2007, 18:59:56 »
Właśnie nic się nie dzieje, brak komunikatów o błędzie, kompletnie nic  :005: Poza tym chciałbym ustawić w miarę niską rozdzielczość (obecnie mam słaby sprzęt i gra płynnie chodzi na 1024/768)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #16 dnia: Października 27, 2007, 19:18:27 »
Poza tym chciałbym ustawić w miarę niską rozdzielczość

To znaczy jaką? Co wpisujesz w config.ini? Jaka karta kraficzna?

Nie wiem czy będę w stanie pomóc mając te dane, ale nie umiem ich sobie sam wywróżyć z fusów.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #17 dnia: Października 27, 2007, 20:00:22 »
OK, chciałem ustawić np. 1280/800. Ponieważ sprzęt jest dość stary (1 GB SD RAM, grafika na Leadtek GeForce 6200 256 MB na AGPx4, Athlon 2400)  a monitor 22" kupiony na wyrost pod nowy sprzęt, próbuję tymczasowo ustawić panoramę na słabym sprzęcie.

Offline Piniol

  • JG300
  • *
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #18 dnia: Października 28, 2007, 15:32:12 »
[window]
width=1280
height=800
ColourBits=32
DepthBits=24
StencilBits=8
ChangeScreenRes=0
FullScreen=1
DrawIfNotFocused=0
EnableResize=0
EnableClose=1
SaveAspect=0
Use3Renders=0

[GLPROVIDER]
GL=Opengl32.dll

Jeśli dalej nie zadziała to coś ze sterami albo z windowsem. Pozdrawiam!

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 22, 2007, 19:34:40 »
Mały update dla FSX:

Dla FSX stosują się te same zasady co dla FS2004, należy jednak włączyć obsługę trybu szerokoekranowego dopisując w pliku FSX.cfg (\Documents and Settings\użytkownik\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\FSX.cfg) w sekcji [Display] linijkę:
WideViewAspect=True
Bez tego FOV jest ograniczony do 90 stopni. Po dopisaniu można go powiększać do granic przyzwoitości wciskając zoom out ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

kapulet

  • Gość
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 22, 2007, 23:44:18 »
Rewelacja :001: Dziękuję serdecznie. Lata się jeszcze przyjemniej.

Pan_Duda

  • Gość
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 27, 2007, 00:53:49 »
Co do spadku FPS to np. u mnie jest tragedia.

Co prawda to i tak pewnie cud, że mogę latać, mam Pentium 4 3GHz (dwa rdzenie po 1,5), 512MB RAMu i kartę... uwaga.... GeForce2 MX/400 64MB
latam na tym w FS2004  :118:
Przy poprzednim monitorze LCD 15 cali udało mi się wypracować jako taki kompromis co do wyglądu sima i przy 1024x768 miałem średnio 20 FPS.
Wczoraj postawiłem na biurku Samsunga 21 cali, odpaliłem FSa i przy 1680x1050 miałem, jak to mówią żeglarze: zero w porywach do dwóch zer. :005: Maksymalnie dawało mi 2-3 FPS. Tragedia. Kombinowałem z mniejszymi rozdzielczościami, ale one działają tylko w trybie pełnoekranowym, którego nie lubię. Żeby zachować proporcje 16x10 używam rozdzielczości 1280x800 (mniejszej nie ma w tych proporcjach) i mam jako-taką płynność, ale za to wszystko jest rozmyte nieostre, jakość obrazu jest gorsza niż na moim starym monitorze 15 calowym.
Jest na to jakaś rada oprócz wymiany sprzętu? Nie mam zamiaru tak ustawiać FSa, żebym mógł rozróżnić tylko niebo i ziemię i samolot w postaci czarnej plamy  :003:

   S!

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 27, 2007, 06:05:15 »
Co do spadku FPS to np. u mnie jest tragedia.
.... GeForce2 MX/400 64MB
... to jest chyba DX7.
Jak masz tego więcej to powiem że jesteś kustoszem "muzeum techniki". Jeśli to tylko pojedynczy egzemplarz karty to nazwę archeologiem.
Leszek

Pan_Duda

  • Gość
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 27, 2007, 14:54:40 »
... to jest chyba DX7.
Jak masz tego więcej to powiem że jesteś kustoszem "muzeum techniki". Jeśli to tylko pojedynczy egzemplarz karty to nazwę archeologiem.



To jest moja jedyna maszyna i musi starczyć, więc nazwałbym się dinozaurem   :003:

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 08, 2008, 22:02:23 »

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 08, 2008, 22:08:31 »
Cytuj
Zobaczcie co kryje się na samym dole

Jejku a jaka karta to uciągnie  :011: A w FSX to chyba trzeba będzie ręcznie popchnąć :118:
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 09, 2008, 00:25:13 »
Alienware zawsze stawiał poprzeczkę wysoko. Ktoś kto kupuje taki panel odrazu też zamawia potwornego blaszaka w tej samej firmie gdzie napewno już jest Triple SLI.

Poza tym zawsze lubiałem ich gamer laptopy w zielonej obudowie Area 51 tylko szkoda, ze taki jaki mnie interesował zaczynał się od 12 tyś. zł ...lol :D

Ps. Ta firam również jako jedna z pierwszch udostępniała napędy Blue-ray'a więc nie ma co się dziwić ;]
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"


Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 28, 2008, 23:21:10 »
Witam.


Lock On
Współpraca Lock On'a z monitorami panoramicznymi jest delikatnie mówiąc pokręcona. Niby w menu bez problemu można wybrać 1680x1050, ale obraz przy takim ustawieniu będzie rozciągnięty (tryb stretch). Można to poprawić edytując ręcznie plik graphics.cfg i ustawiając właściwy współczynnik proporcji, ale jest on resetowany za każdym razem gdy zmienimy coś w utawieniach gry. Pomocny w tej sytuacji okazuje się program LOCFG. Ponadto warta zastosowania jest modyfikacja autorstwa TekaTeka powiększająca maksymalny FOV jaki można ustawić w kokpicie, należy dokonać zmian w config/view/view.lua zgodnie z tym:
-- Camera view angle limits {view angle min, view angle max}.
CameraViewAngleLimits = {}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_27] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_33] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_25] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iSu_39] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iMiG_29K] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iA_10] = {20.0, 145.0}
CameraViewAngleLimits[PlaneIndex.iF_15] = {20.0, 145.0}

Kupiłem właśnie LockOn-a i panel LCD iiyama E2403WS o rozdzielczości 1920*1200.
Wymienione przez Some1 linie w pliku view.lua, nie istnieją u mnie, a program LOCFG nie działa mi.  :008:
Czy dotyczą one tylko FC, czy w samym „Locku” też można coś zrobić, aby obraz nie był rozciągnięty poziomo?

Pozdrawiam.


Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 08, 2008, 20:26:16 »
A ja mam pytanie co do tego:
Cytuj
Obsługa trybów panoramicznych jest wbudowana zarówno w FS2004 jak i FSX. Po prostu ustawiamy i działa, przynajmniej grafika 3D. Panele 2D są rozciągane na szerokość ekranu, chyba, że
a) gramy w oknie o odpowiednich proporcjach a nie w fullscreen
Załóżmy, że mam lapa, ekran 15", 1280*800. Teraz mam LCD 17". Zawsze latam w oknie. Teraz 1280*1024. Czyli "długość" taka sama ale wysokość obrazu juz nie.
Czyli co znaczy "okno o odpowiednich proporcjach" ? Musiałbym sobie okno bokami zmniejszyć? Na oko, czy jak? Słowem, w oknie, zeby panele 2D wyglądały ok, musiałbym mieć widoczny pulpit, si?

Bartek
Aztec.pl