Some1 masz zapewne rację w tym, co napisałeś. Nie zmienia to faktu, że większość (jeśli nie prawie wszystkie) gry współczesne Loczkowi na teraźniejszych kompach działają nieporównywalnie płynniej na wysokich ustawieniach pomimo, że również nie były projektowane z myślą o nich. Zresztą, nie ma sensu rozpoczynanie kolejnej dyskusji na ten temat, chodziło tylko o konstatację faktu (nie ma kompa na którym loczek działałby płynnie z ustawieniami na 100% w każdych warunkach misji) a nie o szukanie przyczyn, czy winnego.
Falconem 4.0 też można zarżnąć komputer jak się wie co ustawić
A o fetyszu ustawiania wszystkiego na maksa to sobie możemy pogadać dłuuugo.
Falconem 4.0 raczej nie (nie chce mi się wierzyć), jeśli już to OF, czyli nakładką powstałą znacznie później i dodającą masę rzeczy do starego engine'u niezdolnego to udźwignąć. W przypadku loczka problemy z płynnością ma sama podstawowa wersja bez fajerwerków i modów, zatem jest spora różnica.
A co do fetyszyzmu, to chyba przesadzasz. Dopóki przesunięcie jakiegoś suwaka powoduje _zauważalną_ dla gracza różnicę w wyglądzie gry trudno się dziwić, że komuś przeszkadza, że się tego suwaka przesunąć nie da. Fetyszyzmem nazwałbym to dopiero wtedy, gdyby suwak nie powodował widocznych zmian a parcie na jego przesunięcie było spowodowane pobudkami czysto psychologicznymi a nie estetycznymi.