Autor Wątek: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki  (Przeczytany 171846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #165 dnia: Maja 09, 2010, 21:25:13 »
Trochę floggerowej rozbieranki:




Szafir-23 z MF.












Mechanizm zmiany geometrii skrzydeł.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #166 dnia: Maja 17, 2010, 00:39:40 »
MiG-23 w Afganistanie (niestety wersja rosyjska :(  ale zdjęcia fajne )
http://otvaga2004.narod.ru/publ_w4/069_airwar.htm
po zdjęciach starcia z F-16 myślę, że gdzieś widziałem tłumaczenie.
http://otvaga2004.narod.ru/publ_w4/057_fighters.htm

I to jest fajne (opis widoczków na podanej stronie - nie że jestem leniwy ale z tłuczeniem gorzej :) ). W skrócie kolejne akcje podejmowane przez automatykę, gotowość odpalenia, strzału z działka po przechwycenie i śledzeniu celu z 27 km.

montaż GSz-23L

W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #167 dnia: Maja 17, 2010, 18:20:04 »
Witam wszystkich,
od jakiegoś czasu, usiłuję/próbuję zaprojektować sobie kartonowy model miga-23mf. Udało mi się znaleźć trochę planów, przekrojów i ogólnie co nieco dokumentacji. Ale za nic nie mogę się doszukać planów dzioba z dokładnie rozrysowanym kokpitem. Nie mam na myśli rozmieszczenia zegarów i przyrządów ale bryły kokpitu, jego dokładnego umiejscowienia itp. Jeśli ktoś z Was drodzy forumowicze ma jakieś plany, rysunki i przekroje lub chociaż namiary gdzie je zdobyć to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)
Żeby nie było takie pustosłowie postaram się dziś lub jutro wrzucić kilka zrzutów z postępów mojej pracy.
Pozdrawiam

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #168 dnia: Maja 17, 2010, 20:10:20 »
A widziałeś plany z czeskiego 4+? Jeśli dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi to te plany właśnie powinny trochę pomóc.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #169 dnia: Maja 18, 2010, 09:08:58 »
No i znalazłem. Tutaj opis starcia Mig-23 z F-16 Pakistanu.( Może moderator przekopiować to do tego wątku ? Będzie pasowało bo i zacny tekst.)
Nie zgadniecie kto to napisał :) !!! .
JANEK już pisałem że czasem boje się otworzyć lodówkę ?
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2010, 09:17:18 wysłana przez darekQ »
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #170 dnia: Maja 18, 2010, 11:46:46 »
A wyobraźcie sobie darekQ że ta historyjka wisi sobie na forum od dłuższego czasu, o tutaj  :021:

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #171 dnia: Maja 18, 2010, 15:56:13 »
ta historyjka wisi sobie na forum od dłuższego czasu,
Qrde  Janek- cudze szukacie, swego nie znacie :) .
Chyba muszę jeszcze poszperać na dalszych stronach forum.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #172 dnia: Czerwca 24, 2010, 16:32:19 »
Witam!

Wszystko wskazuje na to że znalazłem dowód iż przynajmniej jeden MiG-23M został wyeksportowany do UW lub co wydaje mi się bardziej prawdopodobne został po prostu podmieniony. Dokładnie chodzi o węgierski samolot o numerze taktycznym 11.

Zdjęcie rzeczonego Floggera:


Samolot w stanie jakim został dostarczony na Węgry.

A teraz zdjęcie 11 po remoncie w ZSRR:


Za pomocą czerwonych strzałek zaznaczone elementy charakterysyczne dla M a niewystępujące w MF. Brak tłumików wahań na sterze kierunku oraz owiewki radiowysokościomierza A-031 który M zaczęły otrzymywać w roku 1976 a było to zapożyczenie z równolegle produkowanego ML.

A tak wyglądają te elementy w zbliżeniu:




Anteny radiowysokościomierza wymontowane, w ich miejsce zaślepka.

Dla porównania radziecki M:



Jestem raczej przekonany że była to zwykła podmianka, nie sądzę że samolot został celowo zubożony o te tłumiki które były ważną modyfikacją układu sterowania. Ponadto fakt że osłony A-031 są puste świadczą o tym, że z samolotu  ten system został zdemontowany a nie była to próba wzbogacenia jego wyposażenia, bo po co montować obudowy skoro nie montuje się samych anten. Także istnienie tych obudów wyklucza hipotezę że po prostu do MF wstawiono statecznik pionowy od jakiejś M-ki.
Poza tym znane są przypadki różnych numerów odstawianych przez Rosjan, jak np. sprzedaż "nowych" MiG-29SMT do Algierii które okazały się przebudowanymi używanymi egzemplarzami. Pytanie natomiast brzmi co się stało z oryginalnym MF nr 11?.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #173 dnia: Czerwca 27, 2010, 23:04:16 »
Hello friends,

I;ve been watching this forum for a while and decided to join you folks today as I found this topic very informative and maybe you could help me out. I;m looking for some detailed pictures of the only one Mig-23M in Poland located on territory of former 28. PLM in Slupsk town. Would like to see pictures of areas between intakes and fuselage whether there are similar aggregates (antennas) like on these photos below. Thanks in advance

detonator


[załącznik usunięty przez administratora]

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #174 dnia: Czerwca 27, 2010, 23:05:42 »
now the fuselage antenna..

« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2010, 23:12:07 wysłana przez mrdetonator »

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #175 dnia: Czerwca 28, 2010, 01:05:37 »
Hello mrdetonator and welcome to our board, I'm glad you've decided to join us :)

I've quickly explored my own modest photo archive associated with the MiG-23MF aircraft in Poland and ex-russian MiG-23M monument in Słupsk-Rędzikowo (EPSK) which you are referring to, but so far unfortunately I did not managed to found anything more than what you have already posted here.

As far as I know the history of the ex-russian MiG-23M which you are referring to (MiG-23M, nr fabr. 024004602, Słupsk-Rędzikowo EPSK) is somehow slightly more complicated. As I've learned ealier, during that times the Russian fighter regiment 871 IAP based at Kołobrzeg AFB operating the MiG-23M fighter-interceptors maintained very close contacts with our 28 "Słupski" Fighter Aviation Regiment (28.PLM) based at the Rędzikowo AFB near Slupsk. This was due to a fact that 28.PLM was the sole regiment in Polish AF (WOPK) which operated the MiG-23MF/UB fighters. Hence, the two regiments maintained close and friendly contacts and planes from Russian unit were often seen landing on Słupks-Rędzikowo AFB and vice versa.

So when the 871 IAP fighters were preparing to be moved and relocated elsewhere (presumably to Brzeg AFB), it was decided to give actually three complete MiG-23M to the Polish regiment to be dismantled for obtaining additional spare parts. However, after the performed disassemblance there were at least one complete ex-russian MiG-23M airframe (to be more specific - an empty hull) and some less important spares left. In the meantime our technicial personnel figured out that some of them could be used to build an "new", slightly uncompleted, but still quite good looking airframe of the MiG-23M.

As it happened a "new" MiG-23M was build. It is the very same aircraft serving as a monument and standing today at the gate near the Słupsk-Rędzikowo airport (EPSK). Eventually this is the airframe of MiG-23M side number 46, serial number 024004602. It is worth to notice that now that particular plane bears the number 1979 - the year the MiG-23MF was introduced into Polish service.

If you ask me, I suspect that it is quite possible that the fuselage of this particular MiG-23M is highly incomplete and some parts, antennas and other things that you're interested in can be missing. I'm certailny hoping that foxbat155 or Czesio has better photo archive than myself and more to say on that...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #176 dnia: Czerwca 28, 2010, 07:16:22 »
Hello friends,

I;ve been watching this forum for a while and decided to join you folks today as I found this topic very informative and maybe you could help me out.

We are very happy that you decided to join our forum. Nice to have you on board :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #177 dnia: Czerwca 28, 2010, 13:40:44 »
Many thanks for the warm welcome guys!

I`m asking about the Słupsk-Rędzikowo Mig-23M(c/n 024004602) because it is a very close relative to the Newark museum  Mig-23M(c/n 024003607 link: http://www.paulnann.com/Make.asp?Make=Mikoyan-Guryevich&Family=%20MiG-23&ImageRef=pn_w4462.jpg), therefore your Mig-23M was an adept of having the same antennas(waveguides), which we (me and my colleague crossiath) think are so called "leftovers" of the once proposed project Mig-23 carrying 4xR-23 missiles, two underwing R-23T and two underfuselage R-23R. These antennas(on both fuselage sides) were designed for transmiting signals from the Sapfir-23 to the RGS-23 seeker during the "lock-on" phase before missile launch and disappeared entirely on later Mig-23M batches so it is very hard to identify them on other Mig-23 airframes. When they abandoned the idea of having four R-23 on the Mig-23, they fitted the waveguides inside the wing pylon(APU-23M/M1/M1-E), but on some old airframes they still remain mounted. it is also clearly visible from photos that very early APU-23 were not able to launch the R-23R as they did not have the waveguides installed.
Another "leftovers" as you can see from photos above are cavities just in front of the main landing gear bay once hidding the R-23R tail fin when carried underfuselage. Not to mention restrictions which plagued our Mig-23MF fleets not able to carry mix of the R-23R and R-23T missiles. In order to launch the R-23R a different weapon block was nedeed and replaced another one suited for the R-23T only.   
So far there is more questions than answers regarding the four R-23 missile variant, for example the first ever designed catapult launcher AKU-23 in the SU and mounted on the fuselage of the Mig-23, how it looked like. There are very few pictures from that early Mig-23 design stage.

If possible at least please try to find detailed pictures from the Słupsk-Rędzikowo Mig-23M, would like to see them anyway.

Regards     
deton






Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #178 dnia: Czerwca 28, 2010, 14:03:31 »
Mig-23M monument in Ukraine.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #179 dnia: Czerwca 28, 2010, 22:49:21 »
Witam!

Pozwolę sobie pisać po polsku ponieważ mój angielski jest marny i nie ma się co wygłupiać. :121:

    Niestety nie mam zdjęć M ze Słupska żałuję, że nie jestem w stanie pomóc.Natomiast chciałbym zgłosić kilka uwag. Otóż owe ciekawe anteny występują na samolotach odmiany wz.1971 i M do czwartego samolotu 23 serii produkcyjnej czyli maszyn wyposażonych w pierwszy seryjny wariant radiolokatora Szafir to jest RP-23L. Według cenionego rosyjskiego autora Sergeja Morozowa te anteny były związane z pewną ideą którą chciano zrealizować w tym radarze. Mianowicie służyły one do wysyłania do pocisku sygnałów radiokorekcji w czasie gdy leciał on kierowany przez układ bezwładnościowy a więc jeszcze przed uruchomieniem głowicy naprowadzania. Korekcja ta mogła być realizowana automatycznie bądż też ręcznie przez pilota. Jednak ten wariant radaru okazał się niedopracowany i został zastąpiony jak wiemy przez RP-23D który już tej funkcji nie posiadał. Ideę tą zrealizowano dopiero później w radiolokatorze samolotu MiG-29 oraz Su-27 i pociskach R-27.
    Co do powodów zmiany wyrzutni APU to ten sam autor twierdzi że przyczyną były problemy z wytrzymałością struktury w jego pierwszym wariancie. Przy odpaleniach pocisków powstawały mikropęknięcia w samym pylonie jak i węzłach mocowania zabudowanych w skrzydle. To zmusiło konstruktorów do jego przekonstruowania.
    Jeśli chodzi o niemożność stosowania jednocześnie R-23R i T to powód był bardzo prozaiczny. Otóż możliwości obliczeniowe kompleksu sterowania uzbrojeniem po prostu na to nie pozwalały i co dodatkowo komplikowało sprawę blok TBS dla R-23T był cyfrowy ( tak jak TP-23  ) a ten dla R-23R analogowy. Dopiero w ML po gruntownej modernizacji AWM-23 udało się to zrealizować. Tak przynajmniej w kilku miejscach można o tym przeczytać. Pamiętajmy że te bloki nie są zamienne, jeden mieści się w lewym skrzydle drugi w prawym i w zależności od wariantu uzbrojenia jeden z luków jest po prostu pusty.
   Ostatnia uwaga odnośnie zdjęcia samolotu z pomnika. W moim przekonaniu jest to wz.1971 co widać po konstrukcji dolnej części kadłuba przed wnęką podwozia przedniego. Pierwsze seryjne „bez bukwy” nie miały zamontowanego TP-23 ponieważ nie był jeszcze gotowy.