Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #345 dnia: Marca 11, 2010, 17:01:44 »
Doszedłem do wniosku,że łatwiej zrobić skos w panelu LG.Przymiarka na zdjęciu

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #346 dnia: Marca 24, 2010, 12:33:35 »
Mały postęp w pracach.Testy wskaźników zbudowanych na bazie serwa.Jest to dzieło EGHI.Przy pisaniu skryptów pomagał codeking.Podziękowania dla obu kolegów.
Przy okazji testów Falcona OF wyszły jego mankamenty.Te zauważone:
-wskaźnik FTIT w symulatorze nie działa,u nas będzie działał ponieważ dane są dostępne w sharemem
-wskaźnik Nozzle w symulatorze działa ale dane z sharemem mają ograniczenia zakresu do 97% RPM,u nas będzie działał w pełnym zakresie
-wskaźnik Nozzle działa nieprawidłowo w ramp start tzn.jest rozbieżność pomiędzy wskazaniami wskaźnika a danymi odczytywanymi z sharemem,u nas będzie działał zgodnie z danymi.
W Falconie AF nie ma tych problemów z wskaźnikami.Zgłosiłem na viperpits zauważone błędy w OF.Myślę,że dzieło EGHI może być atrakcyjną alternatywą dla konkurencyjnych rozwiązań na viperpits.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #347 dnia: Marca 30, 2010, 13:21:42 »
Kolejny postęp w pracach modernizacyjnych mojego kokpitu.Jak widać na zdjęciu jest jeszcze folia na LCD oraz brak opisu na obudowie radaru.Uzupełnię braki później,teraz brak czasu czekają następne tematy do realizacji.



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #348 dnia: Kwietnia 23, 2010, 13:31:41 »
EGHI namówił mnie abym wkleił fotkę swojego kokpitu. Mam nadzieje, że nasi konstruktorzy kokpitów F16 nie będą mieli mi za złe, że wybrałem ten wątek. Mój kokpit jest znacznie mniej zaawansowany technologicznie niż konstrukcje Vito i EGHI ale starałem się bazować na ogólnym układzie F16. W moim przypadku konstrukcja bardziej opierała się na tym co posiadałem lub zdobyłem czasem przypadkowo. Dopiero wtedy pojawiała się koncepcja upchania, zabudowania tego z efektem przypominającym możliwie najbardziej realny układ. Dużym problemem było np. zamaskowanie „wielkich” 13”  monitorów w roli MFD i znalezienie 10” LCD do CP. Cześć materiałów to odzysk z garażu lub strychu. W miarę gromadzenia kolejnych elementów oraz niejako poprzez ograniczenie możliwości budżetowych projekt przybrał obecny kształt. Czasem doskwierał brak specjalistycznych narzędzi. Duże podziękowania należą się wiertarce i wyrzynarce :001: Całość miała cechować prostota konstrukcji tak aby do minimum ograniczyć lutowanie, ewentualne programowanie itp. Starałem się adaptować to co jest ogólnie dostępne na rynku a nadaje się do wykorzystania w kokpicie (... ta moja słabość do plastikowych pojemników na narzędzia). W tej chwili kokpit jest sterowany przez dwa PC. Teraz zamierzam wkroczyć (po tym jak osiwiałem czytając wątek o Mjoyu) w obszar czarnej magii i podłączyć właśnie Mjoya. Niestety zmusiła mnie do tego malejąca liczba wolnych gniazd USB dostępnych nawet na 7 portowym Hubie i chęć zrobienia bocznych paneli z toggle switchami. Jeśli ktoś ma doświadczenia z mjoyem i toggle w Loczku to będę wdzięczy za porady. Być może moje dotychczasowa praca zachęci niezdecydowanych do podjęcia wyzwania i zrobienia sobie namiastki realizmu. Dostęp do kontrolerów i wskaźników jest naprawdę wygodny tak samo jak pozycja ciała. Tego samego niestety nie można powiedzieć o wsiadaniu za stery - chyba musze kupić sobie jakaś 3 stopniową drabinkę :002:. Niestety zdjęcie robione komórką, innej cyfrówki nie mam, stąd taka jakość. 





Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #349 dnia: Kwietnia 23, 2010, 16:32:42 »
Moje gratulacje.Bardzo funkcjonalne rozwiązanie.Ja też rozpoczynałem od prostego kokpitu a teraz próbuję zrobić bardziej "realistyczny".W moim przypadku kolejne warianty powstawały dzięki Intruderowi a teraz dzięki EGHI.Pomoc jest potrzebna,ponieważ nie jesteśmy w stanie zrobić wszystko samodzielnie.Oczywiście można kupić gotowe panele,ale to kosztuje majątek.MJoyem się nie przejmuj jest bardzo prosty w uruchamianiu.Tak z ciekawości gdzie masz ten kokpit zainstalowany,mam na myśli pomieszczenie
pozdrawiam i życzę powodzenia

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #350 dnia: Kwietnia 24, 2010, 00:01:29 »
mavericks,
ja bym tego nie nazwał "namiastką realizmu". Pozycja pilota, usytuowanie joya i przepustnicy, wyświetlanie wskaźników, mfd na osobnych monitorach- to inna jakość. To jest prawdziwy e-kokpit!
  Żaden monitor (wielki, panoramiczny itd.) czy freetrack nie oddadzą tego. Pełen podziw dla pomysłowości  i wykonania. To naprawdę przypomina kokpit F16.
  Dziś kupiłem Lock-On, nie wiem co to za wersja ( nie znam się, napisane jest tylko- Air Combat Simulation). Odpaliłem to, i wskoczyłem w opcje. Tam są wielkie możliwości dla Mjoy :). Poczytaj wątek o DK i warto też przetrawić całą stronę codekinga. Myślę, że Lock-on można łatwo sterować tą aplikacją za pomocą skrótów klawiaturowych. Nie wiem jak to się ma do pamięci współdzielonej (kontrolki i inne bajery) Pewnie jest coś skoro budują kokpity na bazie Lock-a? Wspomniałeś też kiedyś o Lockon External Avionics, to coś w stylu MFDE do Falcona?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #351 dnia: Kwietnia 24, 2010, 13:37:54 »
Witam,kolejny element kokpitu.


Uploaded with ImageShack.us
Muszę teraz połączyć panele z CP i pomyśleć co dalej.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #352 dnia: Kwietnia 26, 2010, 11:15:01 »
Vito
Kokpit stoi na nie ogrzewanym poddaszu. Zimą panują tam warunki jak na paru tysiącach metrów ale upór swoje a warunki swoje. Jeśli dobrze liczę to już chyba twój trzeci ICP. :001: Nie żal trochę Tobie pracy i wysiłku włożonego w pozostałe ? Z drugiej strony trudno teraz odróżnić np. ICP twój i EGHI od oryginalnych.
EGHI
LEAVU jest napisane pod płatny dodatek do Lock On, Flaming Cliffs 2.0, którego jeszcze nie mam. Na razie LEAVU uruchamiam tylko statycznie na drugim komputerze bez FC 2.0. Nie znam Falcona ale wydaje mi się, że LEAVU to coś w stylu MFDE. :001: Wrzucam kolejne zdjęcia z etapu zabudowy monitorów z ekranami LEAVU.


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #353 dnia: Kwietnia 28, 2010, 23:43:01 »

 
Kokpit stoi na nie ogrzewanym poddaszu. Zimą panują tam warunki jak na paru tysiącach metrów
Na pierwszym foto widzę rurę obok fotela, ja rozumie arktyczne warunki na poddaszu ale żeby tlenu brakowało?  :004: (żart)
Widzę też działający DED, to jest monitor? Mini lcd, oled?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #354 dnia: Kwietnia 29, 2010, 16:51:03 »
Witam,kolejny etap budowy kokpitu.Na zdjęciu widać miejsce,gdzie będzie umieszczony kokpit oraz wstępna przymiarka.Musiałem zrobić małe przemeblowanie.

Na kolejnym zdjęciu jest pokazany podest przed montażem.


Uploaded with ImageShack.us

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #355 dnia: Kwietnia 30, 2010, 12:04:56 »
Dobrze EGHI, że zauważyłeś tylko tą rurę, bo jak teraz tak patrzę to obiektyw objął " podwieszany zbiornik paliwa o pojemności 0,5 litra". Zimą z uwagi na niskie temperatury preferuję herbatkę z prądem  :021:. A tak na poważnie to mam pytanie czym się kierowaliście wybierając odcień szarości koloru kokpitu ? Ja zakupiłem znacznie jaśniejszy kolor w sprayu w typologii Humbrola (chyba jeszcze są na rynku ? :) to byłby chyba  odpowiednik  "light ghost gray". DED to LCD 4x20 połączony przez LPT i zasilany przez usb dublujący część wskazań przyrządów z moda Lock On Virtual Panel. Widzę, że Vito przeprowadził małą rewolucję w pokoju, chyba ktoś kiedyś ostrzegał w pozytywnym tego słowa znaczeniu, że to się tak skończy  :001:.  Vito planujesz budować ACES II, czy wykorzystasz do tego celu np. jakiś fotel samochodowy tak jak Intruder ?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #356 dnia: Maja 01, 2010, 06:33:52 »
Co do mnie to kupuję farby w supermarkecie głównie spray.Co do koloru to nie ma dużego wyboru.Mój raczej przypomina gray dark.W modelarskim spraye są drogie.Generalnie malowanie jest problemem.Spray daje równe rozprowadzenie farby,ale podkład to niszczy ponieważ robię to pędzlem i nie potrafię dobrze wygładzić papierem ściernym.Mam prymitywne narzędzia pracy i brak praktyki w pracach montażowych typu obróbka materiału itp.Gdyby nie EGHI to nie robiłbym modyfikacji mojego kokpitu.Tutaj jest potrzebne doświadczenie.Następny problem to warsztat pracy czyli w moim przypadku kuchnia oraz balkon a to generuje następne problemy.
Reasumując postęp w budowie mojego kokpitu zawdzięczam pojawieniu się na forum Intrudera oraz EGHI oraz pomocy na forum viperpits.
Po wykonaniu podestu postanowiłem zrobić ACES II wynika to z ergonomii tej konstrukcji.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #357 dnia: Maja 01, 2010, 16:02:24 »
Spray daje równe rozprowadzenie farby,ale podkład to niszczy ponieważ robię to pędzlem i nie potrafię dobrze wygładzić papierem ściernym.
Maluj wałkiem, mini wałkiem. Lepiej położyć dwie cienkie warstwy podkładu, pędzlem nigdy nie rozprowadzisz równomiernie farby. Po wyschnięciu wodny papier ścierny z małą ilością wody (MDF chłonie jak gąbka), na to Spray i powinno być ok.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #358 dnia: Maja 05, 2010, 17:05:36 »
Modernizacja starego kokpitu.W praktyce jest to nowy kokpit w którym wykorzystałem panele z starej wersji.Stare panele to ICP,MISC oraz TWP.CP jest zbudowane z LCD 10.4'' oraz z LCD 4.8'' gdzie jest HSI.RWR jest wyświetlane na LCD 3.5''.LH tworzy MFD,RWR,TWP oraz MISC.LCD 8'' umieszczone w RH wyświetla MFD,DED oraz Fuel Flow.Może w przyszłości wymienię DED oraz Fuel Flow na właściwe.Gaugesy na RH są zrobione na bazie serwa.Cały panel z gaugesami jest dziełem EGHI.
Całość jest przymocowana do podestu na którym będzie opierał się fotel.Wszystkie 6 LCD są sterowane z 3 kart graficznych HD 3870,HD 3450 oraz HD 4350.Kartami steruje jeden PC.
Następny etap to konstrukcja boków kokpitu oraz fotela.



Uploaded with ImageShack.us


Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #359 dnia: Maja 05, 2010, 23:45:23 »
 :karpik :karpik :karpik
Piękna robota Vito. Piszesz, że kartami steruje jeden PC. Ile musisz odpalić by polatać?