Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #120 dnia: Maja 11, 2008, 19:01:23 »
Witam,chciałbym nawiązać do wypowiedzi Intrudera
Cytuj
Tyle tylko, że na bazie rozmieszczonych microswitchy na druku uniwersalnym można dopiero projektować wycinanie płyty czołowej z plexi. Kolejną bolączką jest zabezpieczenie przycisków przed wypadaniem, no chyba, że przyciski połączone zostaną z microswitchami na trwałe, np. klejem lub precyzyjnie wykonanymi otworami w przyciskach.
W pierwszym ICP oraz panelu pomocniczym zastosowałem metodę opisaną w cytacie Intrudera.W drugim ICP 6 górnych przycisków jest przylutowanych do druku uniwersalnego(pozostałe są przykręcane do płyty czołowej).Te 6 przycisków wykonałem sam,jest to opisane w poprzednich post(klawisz przyklejony do microswitcha).Główny problem polegał na takim przylutowaniu przełączników do druku uniwersalnego aby trafić w otwory w płycie czołowej.Zrobiłem to w ten sposób,że umieściłem przełączniki w otworach płyty czołowej następnie posmarowałem je od strony druku super glue i przykleiłem do druku uniwersalnego.Druk uniwersalny był wymiarowo przygotowany do montażu łącznie z otworami na wkręty (które były bazą pod wymiar).Następnie polutowałem końcówki microswitchów do druku.Wpadłem na tą technologię przypadkowo zastanawiając się jak rozwiązać problem "pasowania" gałek przełączników do wykonanych otworów
pozdrawiam vito_zm.

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #121 dnia: Maja 12, 2008, 18:06:02 »
Biały prostokąt to plexy o grubości 6mm, rzez lasera z tego co się dowiedziałem jest b. mały więc będę miał od razu pasowne przyciski. Będę musiał je podkleić innym materiałem przewodzącym światło (prostokąt czerwony), z racji tego że ściany boczne przycisków, pomalowane będą szarą nieprzepuszczającą światło farbą. To zaś będzie podklejone elementem plexy o większych rozmiarach, tak żeby przycisk nie wypadał. Nie sądze aby udało mi się idealnie dosunąć płytę ze switchami do panelu plexy , tak więc będę musiał zastosować jakieś miękkie sprężyny.

Wykonałem to dokładnie tak samo, jak opisałeś Flanker. Zamiast sprężyn można też zastosować miękkie, gumowe podkładki z otworem w środku. Natomiast prostszą, bardziej estetyczną i funkcjonalną metodą jest rezygnacja z wszelkich "pośredników" między switchami i przyciskami. Można to uzyskać projektując w Corelu/CAD-zie zarówno panel czołowy ICP z przyciskami jak i druk indywidualny pod niego, a następnie zamiast trawienia wygrawerować ścieżki na laminacie laserowo.
Z doświadczenia wiem, że przyciski spasowane z trzpieniami switchy zachowują się wyjątkowo sympatycznie, największy problem występuje wtedy z przyciskami kołyskowymi "Next - Prev" oraz FLIR "Up-Down" z racji zbyt bliskiego usytuowania obu microswitchy.
Pozdrawiam

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #122 dnia: Maja 12, 2008, 18:54:23 »
Cytuj
przyciskami kołyskowymi "Next - Prev" oraz FLIR "Up-Down" z racji zbyt bliskiego usytuowania obu microswitchy.
Czy wspomniane przez Ciebie przyciski także wykonałeś z pleksi?
Jeśli tak szczegółowo opisujemy ICP to jak rozwiązałeś problem DCS?
pozdrawiam

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #123 dnia: Maja 12, 2008, 19:40:29 »
Cytuj
druk indywidualny pod niego, a następnie zamiast trawienia wygrawerować ścieżki na laminacie laserowo.
zapomniałem zapytać o najważniejszą rzecz tzn.wykonanie druku w laminacie.Dla mnie jest to ciekawostka,dlatego mam do Ciebie Intruder pytanie.Czy grawerowany laminat ma zastąpić druk?Jeśli tak to możesz wyjaśnić jak to jest możliwe.Laminat nie pokryty miedzią nie przewodzi prądu,grawerowanie samo w sobie też nic nie daje chyba,że grawerujesz w miedzi.Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie.Czy możesz napisać coś więcej o tej metodzie
pozdrawiam,vito_zm

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #124 dnia: Maja 12, 2008, 21:59:27 »
Wydaje mi się że jest to proces analogowy do tego z którym mamy do czynienia w procesie trawienia. Warstwa miedzi jest dość cienka toteż laser szybko się z tym może uporać. Z drugiej strony nie trzeba wszystkiego usuwać laserem, na dobrą sprawę można utworzyć wokół każdej ścieżki z 4 milimetrowy strefę buforu i będzie to fukcjonować też bez zarzutu - fakt będzie większe prawdopodobieństwo zwarcia.

W tym tygodniu zamówię, panel ICP w firmie, więc przy odbiorze spróbuję pociągnąć człowieka za język, jakby to na poważnie wyglądało z wykonywaniem następnych zleceń na laserze. Może uda mi się coś ciekawego dowiedzieć, jednocześnie spróbuję się dowiedzieć jeszcze paru rzeczy odnośnie wykonywania obwodów drukowanych.

Pozdrawiam, Dominik

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #125 dnia: Maja 13, 2008, 00:26:47 »
Vito, odnośnie do przycisków - jeden ręcznie szlifowałem z kawałka aluminium, drugiego już mi się nie chciało i skorzystałem z kawałka plexi wyciętego z odpowiadającemu mu miejsca wraz z drugim identycznym wyciętym z innego arkusza plexi. Metoda pierwsza pozwala oddać krzywiznę przedniej płaszczyzny przycisku ale przycisk nie jest podświetlany. W metodzie drugiej szlifowanie plexi opal to droga przez mękę, już wolałbym chyba obrabiać tym pilnikiem stal :) Najlepszą w tym przypadku metodą jest zdaje się wykonanie modelu, na bazie którego można zrobić formę do zalewania żywicą. Uzyskuje się kształt i możliwość podświetlenia.
DCS pozyskałem ze starego dżojstika (HAT) w którym zastosowane były microswitche i krzyżak, i ten akurat element nie znalazł się na druku, w tym miejscu wykonałem w druku przelotowy otwór ok. 12 mm średnicy, podobnie zresztą jak dla switcha GAIN. Oczywiście lepiej zaprojektować miejsce na druku pod małe microswitche dla DCS - mniej kombinacji, ale wtedy niezbędne jest odsunięcie płyty czołowej aby zrobić miejsce dla krzyżaka z trzpieniem na który nałoży się gałkę DCS-u. Jak widać: coś za coś :)

Z grawerowaniem laminatu jest dokładnie tak jak to opisał Flanker - warstwa buforowa, czyli inaczej mówiąc - grawerowanie negatywowe.
Pozdrawiam:)
« Ostatnia zmiana: Maja 13, 2008, 00:34:06 wysłana przez Intruder »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #126 dnia: Maja 13, 2008, 07:08:47 »
Dziękuję za wyjaśnienia,coraz bardziej podoba mi się pomysł z wycinaniem pleksi laserem.Jeśli Flanker odniesie sukces to chyba wykonam następne ICP
pozdrawiam

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #127 dnia: Maja 18, 2008, 12:58:00 »
http://www.checksix-forums.com/attachment.php?attachmentid=6376

Zobaczcie, kolejny prosty sposób na wykonanie DCS. Ja jednak pozostanę przy tym co zaprezentował Vito.

Plexy już wycięta, nie mogę się już doczekać jak ją odbiorę  :banan  :banan

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #128 dnia: Maja 18, 2008, 23:28:58 »
Rzeczywiście fajny pomysł - upraszcza budowę, nie zmuszając do stosowania krzyżaka. Dzięki Flanker :)

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #129 dnia: Maja 21, 2008, 18:33:45 »
Witam !
Dzisiaj udało mi się odebrać przedni panel do ICP. Wycięty on został z arkusza plexy opal o grubości 6 mm. Z racji tego że rzez lasera jest bardzo mały, bo 0,1 mm, wycięte elementy idealnie nadają się na przyciski. Z przycisków nie zdjąłem jeszcze folii, dlatego wyglądają tak brzydko. Mając przygotowane plexy, najszybciej jak się będzie dało wezmę się do roboty. Jeżeli chodzi o moje zadowolenie względem wykonania elementu,
spokojnie mogę dać 4,5 w skali do pięciu. Zaokrąglania rogów zrzekłem się z racji tego że zmieniłem trochę pomysł na zamontowanie panelu. Poniżej zamieszczam fotografie elementu:

 

Nie zdecydowałem się pokrywać plexy czarną folią, z racji tego że wykonawca ostrzegł mnie że efekt może być naprawdę różny

Intruder

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #130 dnia: Maja 21, 2008, 18:56:11 »
Fajny kawałek roboty projektowej :) Skoro nie folia, to jak zamierzasz wykonać napisy? Moje próby z farbą wyszły fatalnie. Farba paliła się i wyskakiwały bąble. Chyba, że zastosujesz odporną termicznie farbę, na bazie żywic :)

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #131 dnia: Maja 21, 2008, 19:12:35 »
Szczerze mówiąc dużo nad tym myślałem. Przystałem na tym że jak już wszystko będzie uruchomione to na pewno znajdę jakiś punkt gdzie podejmą się wydrukowania na przeźroczystej folii samoprzylepnej tego co ma być na ICP. Widzę to tak że miejsca które mają być podświetlane nie zostaną zadrukowane, a cała reszta będzie pokryta czarnym drukiem.

Jeżeli to się nie uda, przejdę się do jakiejś agencji reklamowej, i poproszę o pokrycie folią i grawerkę. Bardziej liczę jednak na sposób pierwszy.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #132 dnia: Maja 22, 2008, 13:46:24 »
Gratuluję Flanker.Co do napisów to chciałem u siebie zastosować metodę pierwszą o której napisałeś tzn.nadruk na foli przezroczystej samoprzylepnej.Nie zrobiłem tego ponieważ mam przyciski dokręcane do pleksi i napisy na nich nie byłyby widoczne.Tę metodę będę stosował przy realizacji następnego panelu MISC,ponieważ w tym przypadku przełączniki będą dokręcane do warstwy pośredniej (nie pleksi).

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #133 dnia: Maja 22, 2008, 22:13:09 »
1. Dzisiaj zrobiłem sobie w Cadzie, zestawienie całego elementu jaki chciałbym wykonać. Rysunki przedstawiają w niezbyt dokładny sposób, jak moje ICP będzie wyglądać. Nigdzie nie zaznaczyłem jak będą połączone dane elementy, np plexy z płytą gdzie umieszczone będą switche, z racji tego sam się nad tym zastanawiam. Na pewno nie będę tego kleił na stałe, bo było by to najgłupszą rzeczą jaką można było by zrobić. Prawdopodobnie do plexy przykleję klocki, które będą służyć jako nakrętka. Czy tak zrobię zależy od tego czy w plexy się da radę odpowiednio dobrze nagwintować. Na dzień dzisiejszy nie zbudowałem sobie jeszcze właściwego kokpitu, więc ICP tymczasowo będzie w wersji "biurkowej". Obudowa będzie solidna z blachy 2mm, więc spokojnie przez jakiś, dopóki nie zbuduję kokpitu, będzie można ICP używać takim jaki zaprezentowany jest na rysunku:


2. Przyciski będą wystawać ponad powierzchnię plexy tak jak na rysunku - około 3 mm. Wychodząc z założenia, że na płytce elementów (na rysunku zielona), będą zamontowane tylko switche, i diody, postaram się płytkę elementów dosunąć jak najbliżej panelu frontowego, a zarazem nie używać sprężyn pomiędzy przyciskiem a switchem. Bliskość obu płytek umożliwi mi wtedy przykręcenie przełączników dźwigniowych bezpośrednio do płytki elementów.


3. Jeżeli wszystko pójdzie tak jak założyłem w projekcie, będzie wspaniale. Jeżeli nie to napotkam na bardzo dużej problemy z mocowaniem bocznych kółek. Potencjometr musi znajdować się jak najbliżej płytki frontowej. Odległość osi potencjometru musi być mniejsza niż promień kółka, w moim przypadku r= 20 mm. Na rysunku zostało przedstawione mocowanie, zakładając że dostanę w elektronicznym, potencjometr o stosunkowo niewielkich rozmiarach. Jeżeli się nie uda i zdobędę potencjometry o większych gabarytach mam plan B, który przedstawię, w najbliższych dniach.
Vito, możesz się pochwalić z czego wykonywałeś boczne kółka?
 

Proszę o ewentualne sugestie i komentarze, pozdrawiam, Dominik



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #134 dnia: Maja 23, 2008, 07:39:55 »
Boczne kółka kupiłem w sklepie elektronicznym.Nie wiem do czego były przeznaczone,prawdopodobnie jako pokrętła do strojenia częstotliwości w odbiorniku.Na rysunku są one pokazane przed modyfikacją.
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9985.msg166950#msg166950
Modyfikacja polegała na maskowaniu wewnętrznego profilu kółka.W pierwszym wariancie wykonałem maskujące płytki co widać na zdjęciu,ale wyglądalo to nieestetycznie,dlatego w drugiej wersji wypełniłem wnętrze kółka żywicą epoksydową.Kółko łączy się z osią enkodera na wcisk.
Mam do Ciebie pytanie dotyczące diod,gdzie będą umieszczone względem przycisków?