Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gładki

  • Gość
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #270 dnia: Lutego 03, 2009, 23:31:03 »
Odnośnie przesyłania informacji już do samego sterowania, realizowane jest to tak, że najpierw wysyłaną 4 bity dotyczące jedności, potem kolejne 4 bity dotyczące setek, i na koniec 4 bity dotyczące setek? Czyli taka mieszana transmisja szeregowo-równoległa?

Po tym co robisz widać, że z elektroniką jesteś obeznany, wiedzę też masz nie małą. Ja ogólnie cierpię na brak czasu, ale co Ci chce zaproponować, to moją pomoc w realizowaniu takich rozwiązań.

Powiem tak. To co zrobiłeś na tych układach CMOS, znacznie prościej zrealizować na jednym układzie CPLD/FPLA (Tu jednak są duże koszty związane z zakupem układu i programatora), i w tym przypadku nie warto. Lub na jednym mikrokontrolerze, a wtedy nie dość, że układ tani (Wszystkie potrzebne elementy, to mniej niż 10 zł), to jeszcze płytka drukowana będzie właściwie nie wiele większa od podstawki pod 20 nóżkowy układ.

Dla przykładu, zrealizowanie tego układu, to:
- 1 x 20 nózkowy mikrokontroler;
- 3 x kondensator ceramiczny 100n *;
- 9 x rezystor 220 ohm;
- 1 x kwarc *;

* W przypadku niektórych uc zbędne.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #271 dnia: Lutego 04, 2009, 08:11:56 »
Dziękuję za deklarację pomocy.Dobrze wiedzieć,że na forum są programiści uP.To co piszesz jest mi znane.Oparłem się na rozwiązaniach OpenCockpits dlatego,że udostępnili schematy ideowe.Ich rozwiązania są oparte obecnie wyłącznie na uP oraz USB.Można u nich kupić gotowe karty lub wykonać je samemu.Udostępniają także kod wynikowy do programowania.Celowo wybrałem starą wersję głównej karty Master na LPT a nie na USB ze względu na programator.Gdybym teraz projektował sterowanie do kokpitu to kupiłbym u nich karty do montażu.Co innego to zaprojektowanie swoich kart pod konkretne potrzeby na bazie ich rozwiązań.W moim przypadku modyfikacja do symulatora FalconAF.Na forum viperpits ludzie tworzą ciekawe rzeczy,które można u nich kupić.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #272 dnia: Lutego 12, 2009, 08:13:16 »
Przy realizacji panelu CMDS natrafiłem na parę problemów o których pisałem pod linkiem
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=6232.600
Największy problem miałem z STATUS
Cytuj
3.Co oznacza w STATUS zapalenie diod NO GO,NO,DESPENSE READY?
Szukając na forum viperpits znalazłem odpowiedź na to pytanie (tak mnie się wydaje).
Cytuj
mihi4
The NO GO, GO and DISPENSE RDY lights will be driven by my M5451 LED driver chip - I plan to light the GO on startup, the NO GO, once chaff or flare count is down to 0. I'm not sure, how to handle the DISPENSE RDY light yet, maybe someone here can give me a tip what data to display with this light.
Wynika z tego,że nie ma implementacji tych informacji w Falconie.Projektanci kokpitów próbują sami zaimplementować swoje pomysły.Ponieważ stosuję program FAST napisany przez mihi4 to muszę przyjąć jego rozwiązanie.Napisałem do niego post i czekam na odpowiedź.
Niektórzy stosują małe matryce aby wyświetlić 30 Lo0 oraz zawartość liczników flar i chaff.Przy okazji tego problemu zauważyłem,że budując kokpit można przy okazji  lepiej poznać symulator.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #273 dnia: Lutego 12, 2009, 17:32:30 »
Cytuj
These values are not in AF's mem, so I did some workaround.
The GO light will light, as long as both counter, Chaff and Flare, are >0. Once one of these reaches 0, the GO bit will be deleted and the NOGO bit set. DISP RDY is hardcoded to set
Dostałem informację od autora programu FAST.Z jego propozycji wynika,że w pewnym sensie dubluje informację dostępną na licznikach.


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #274 dnia: Lutego 21, 2009, 17:49:54 »
Zrobiłem parę udogodnień w moim kokpicie.Umieściłem włączniki zasilania elektroniki oraz oświetlenia paneli w obudowie,którą przymocowałem z prawej strony mojego "biurka".Widać je na zdjęciu.Druga zmiana dotyczy oświetlenia panelu ICP.Umieściłem u góry panelu ICP LED w specjalnej konstrukcji.Oświetlenie ICP w nocy jest niezbędne.
Dalsze prace związane są z lewą stroną kokpitu.Zbudowałem specjalnie zaprojektowany przenośny (na kółkach) stolik pod panele CMDS,Landing Gear,przepustnicę oraz panel pomocniczy.Będzie pomalowany na ciemny kolor.Wewnątrz na półkach będzie literatura lotnicza.
Na kolejnym zdjęciu widać płytę pomocniczą z wyprowadzonymi sygnałami do wymienionych powyżej paneli.Są to sygnały sterujące 7-seg.LED oraz LED-y.Planuję wykonać dodatkowy MJoy do sterowania dodatkowych paneli.
Lewa strona kokpitu (umieszczona na stoliku na kółkach) w przypadku nie korzystania z symulatora będzie rozłączana i przesunięta tak aby można było rozłożyć stolik z segmentu.Jak widać problemy wynikają częściowo z braku miejsca w pokoju.
Na kolejnym zdjęciu widać fragment panelu CMDS tzn.liczniki flar,chaff oraz LED-y NO GO oraz GO.Jak widać prace posuwają się powoli do przodu.Zakup nowego pc przesunąłem w czasie do momentu zakończenia lewej strony kokpitu.

Liczniki flare oraz chaff.

Dodatkowa płyta z sygnałami sterującymi CMDS oraz Landing Gear.

Stolik na kółkach pod nowe panele.

Led oświetlający ICP.

Wyłączniki zasilania oraz oświetlenia.


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #275 dnia: Marca 09, 2009, 12:07:40 »
Witam,przedstawiam na zdjęciach kolejne 2 panele landing gear oraz CMDS.


Jest to faza początkowa realizacji tych paneli.Zastosowałem tradycyjnie 3 warstwy pleksi 3,2,2 mm.Obróbka mechaniczna zajmuje najwięcej czasu.Pozostała koncepcja obudowania tych paneli oraz elektronika.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #276 dnia: Marca 09, 2009, 21:19:44 »
Witam !

Nie powiem, że nie zazdroszczę, bo było by to kłamstwem. Patrzę w wielkim podziwem od jakiegoś już czasu, co się dzieje u Ciebie w można już tak powiedzieć "prywatnym" worklogu.
Zdaję sobie sprawę ile czasu, i zaangażowania należy poświęcić na uzyskanie efektu, jaki prezentujesz na swoich zdjęciach, ponieważ sam prowadzę prace, cichaczem bo cichaczem, dalej nad swoim ICP. Teraz już widzę, że panel ten nie będzie ostatnim jaki wykonałem, i równo z sfinalizowaniem projektu ICP, zabiorę się za kolejny element, jakim będzie - mam nadzieję panel "landing gear", na razie jednak o tym cicho sza. Staram się jednak trzymać swojego postanowienia, które dałem sobie zaczynając prace nad panelem, aby efekt końcowy był jak najbliższy realowi.

Życzę dalszej wytrwałości w budowie kokpitu. Pozdrawiam !

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #277 dnia: Marca 18, 2009, 14:00:14 »
Witam

Mam pytania do osób, które publikowały w tym wątku informację o programach współpracujący z grą poprzez wyświetlanie na osobnym monitorze wskaźników i urządzeń kokpitu.  Obecnie uzywam TB ale,  chciałbym odczytywać wskazania zegarów z drugiego monitora. Z tego co wyczytałem istnieje program F4 Glass. Czy mogę prosić o jakieś blizsze informacje na temat tego lub innych podobnych (jeśli istnieją) programów. Z jakimi grami współpracują (zalezy mi na IL2 i LO) czy do ich obsługi potrzeba osobnego PC podłączonego po LAN ? Gdzie je zdobyć ?
 
pozdrawiam
 
mavericks

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #278 dnia: Marca 18, 2009, 16:18:53 »
Moje doświadczenia z F4 Glass opisałem pod linkiem
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=8494.75
Musisz prześledzić kilka stron.Ja testowałem z 2 PC tylko dlatego,że mam nieodpowiednią kartę graficzną.
Mam zamiar w tym roku kupić nowy PC z taką konfiguracją,że będę mógł podpiąć co najmniej 2 LCD.W przypadku Falcona można zrealizować odczyt wskaźników na tym samym PC gdzie jest symulator bez potrzeby użycia F4 Glass,wystarczy program FalconGauges.
Jeśli chodzi o inne symulatory to muszą się wypowiedzieć koledzy.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #279 dnia: Marca 19, 2009, 14:19:09 »
Ja korzystam z programu lock on gauges dostępnego na Lockonfiles.
Przy użyciu 2 monitorów efekt jest na tyle zadowalający, że przy odrobinie wprawy można pokusić się o lot na jednym monitorze.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #280 dnia: Marca 19, 2009, 15:03:47 »
Panowie dzięki za pomoc. Galimex :
Cytuj
Przy użyciu 2 monitorów efekt jest na tyle zadowalający, że przy odrobinie wprawy można pokusić się o lot na jednym monitorze.

rozumiem, że masz na myśli fakt ze wskazania przyrządów prezentowane na ekranie z lock on gauges są na tyle dokładne ze można lecieć tylko tym ekranie  :011:

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #281 dnia: Marca 19, 2009, 16:57:13 »
Tak

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #282 dnia: Marca 22, 2009, 15:05:01 »
Witam,realizuję obecnie fragment panelu landing gear,a konkretnie dźwignię wysuwania i chowania podwozia.Zajmuje to sporo czasu.Musiałem wykonać samemu przycisk typu pushbutton,ponieważ nie było w sklepie tego typu przycisków.Na zdjęciu widać części składowe przycisku.Zakończenie dźwigni jest zrobione z kilku warstw pleksi.Będzie koloru ciemna czerwień z możliwością podświetlania.Są 2 przyciski do wysunięcia podwozia oraz chowania (czarne).Przycisk biały będzie pełnił funkcje blokady dźwigni,ale logiczną tzn.funkcję typu AND.Nie będę stosował elektromagnesu tak jak w realu.




Dźwignia już działa w sensie mechanicznym.Gdy będzie gotowa przestawię zdjęcie.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #283 dnia: Marca 25, 2009, 17:58:10 »
Witam,przedstawiam na zdjęciach  dźwignię wysuwania i chowania podwozia.


Wersję pierwotną musiałem poprawić.Zabezpieczyłem nakrętki przed wypadnięciem rurką termokurczliwą.Zastosowałem inny przycisk odpowiedzialny za chowanie podwozia(brak naprężeń na styku,w starej wersji była sprężyna).Są to drobne sprawy,ale bardzo istotne w czasie eksploatacji.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #284 dnia: Marca 29, 2009, 10:44:18 »
Teraz robię panel CMDS a konkretnie realizuję wyświetlanie napisów GO oraz NO GO.Ponieważ napisy są podświetlane oraz umieszczone w małej od siebie odległość to musiałem odseparować płytki przewodzące światło (pleksi opal) płytką izolującą (co widać na zdjęciu).Wyświetlacz napisów jest wykonany z pleksi opal 2mm,czerwonego pleksi oraz białego pokrytego zieloną folią.Napisy są wykonane na foli samoprzylepnej przeźroczystej przyklejonej do pleksi opal.Gdy będę miał zamontowaną płytkę do panelu CMDS zrobię zdjęcia.
Praca przy tych detalach przypomina trochę dorabianie części do modeli.Gdyby nie pewne doświadczenia z modelarstwa to prawdopodobnie dawno bym zrezygnował z realizacji mojego kokpitu.