Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #420 dnia: Listopada 18, 2010, 20:14:55 »
Cytuj
teraz trzeba się zastanowić, jak zrobić kompas?
To będzie prawdziwe wyzwanie.Sterownik jest dostępny w OC.Dobrze byłoby mieć swoje rozwiązanie.Codeking coś wspominał o sterowaniu silniczkami.Tak myślę,że algorytm dla kompasu i tak musimy zrobić sami czyli jest szansa na własną realizację.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #421 dnia: Listopada 18, 2010, 21:33:41 »
Sterownik jest bardzo prosty, można nim sterować małymi silniczkami. Żeby przygotować jakiś moduł takiego sterownika simOUT potrzebuję informacji jak widzicie sterowanie takim silnikiem ? Podanie ilości kroków i czasu w którym silnik ma wykonać te kroki ?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #422 dnia: Listopada 18, 2010, 22:19:27 »
Jest to optymistyczna wiadomość.Postaramy się z EGHI rozeznać temat.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #423 dnia: Listopada 19, 2010, 17:21:45 »
codeking,
wszystko zależy, o ile stopni obraca się silnik podczas jednego kroku. Jak wiadomo, na początek chcemy zbudować busolę, czyli 360. Myślę, że najlepiej będzie to sprawdzić na gotowy sterowniku z silnikiem. Jeśli masz starą, niepotrzebną stację dyskietek, tam jest taki silnik.  :)
Kiedyś na forum CNC znalazłem info, że nawet sterownik z tej stacji można wykorzystać.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #424 dnia: Stycznia 25, 2011, 12:19:02 »
Witam po dłuższej przerwie.Mały postęp prac przy budowie kokpitu.Zrobiłem osłony z lewej strony.Są zrobione z MDF 6mm oraz blachy aluminiowej 0.5 mm.




Wyposażyłem także lewą konsolę w panele z wyjątkiem panelu UHF.Zrobiłem testy połączeń paneli z sterownikami OC.Teraz muszę napisać skrypty w SIOC.Robię także prawą stronę kokpitu,gdzie panele będą sterowane z DMKey Damosa.Do końca jeszcze dużo pracy,ale mam nadzieję,że jeszcze w tym roku będą mógł wrócić do latania w symulatorze.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #425 dnia: Stycznia 25, 2011, 13:52:00 »
Jaaaaaaacieee.. Vito... ożenisz się ze mną? W posagu możesz wnieść kokpit  :karpik
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #426 dnia: Stycznia 25, 2011, 18:30:54 »
To nie jest mały postęp ! To skok technologiczny !!!! REWELACJA !!!!!!!!!  :karpik  :karpik  :karpik  :karpik  :karpik Ciekawy pomysł z panelem ECM tam jest jakiś wyświetlacz ?   Przestaje wklejać swoje fotki  :003:  bip3r ciekawy pomysł z tym posagiem :-) będę nastepny w kolejności jak byście sobie nie przypadli go gustu  :002:

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #427 dnia: Stycznia 25, 2011, 18:43:54 »
Jak zawsze uparcie do przodu :).
Gratuluję postępów, motywujesz nas do działania.
Pozdrawiam.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #428 dnia: Stycznia 25, 2011, 19:43:09 »
Bip3r propozycja nie do odrzucenia...Cieszę się,że wątek wzbudził zainteresowanie.Co do paneli to o każdym można coś napisać.Teraz będzie czas na pisanie skryptów i będą potrzebne dodatkowe informacje.Panel ECM jest bardzo dobrym przykładem.Można zauważyć,że pitbuilderzy umieszczają w nim dużą ilość LED oraz dodatkowo przyciski.Niestety są to ozdobniki,ponieważ nie ma w symulatorze implementacji.Podobny problem jest w panelu UHF.Niektórzy robią swoją elektronikę i np.przechwytują dane z DED przetwarzając to na informację w panelu UHF.Gdy zrobię testy paneli po napisaniu skryptów to postaram się to opisać.Dodatkowo są różnice pomiędzy AF oraz OF.
Jeszcze jedna uwaga ogólna.Po uruchomieniu DMJoya Damosa mamy wystarczający hardware oraz soft mam na myśli SimOUT oraz HSC Codeking aby zrobić kokpit (nie tylko F16) na bazie polskich rozwiązań.Jest to zasługa naszych kolegów.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #429 dnia: Stycznia 26, 2011, 14:28:48 »
WOW !
Robi wrażenie :)
Możesz mi powiedzieć, jakim hardware'm zaimplementowałeś to "coś" (wybaczcie brak znajomości paneli F-16  :006: ) obwiedzione czerwoną ramką?

Wygląda to na zestaw 4 czysto mechanicznych zadajników kodu, taki jak ten:

jednak to nie jest ten, ponieważ 4 przyciski sterujące masz obok (jak zgaduję).

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #430 dnia: Stycznia 26, 2011, 16:23:06 »
Jesteś bardzo spostrzegawczy.Masz rację jest to zadajnik kodu a obok są przyciski.Zadajnik kodu jest atrapą ponieważ nie ma możliwości wprowadzenia kodu z zadajnika.Oczywiście mógłbym się pobawić elektroniką i to rozwiązać,ale doszedłem do wniosku,że szkoda na to czasu.Zrobiłem proste rozwiązanie polegające na tym,że wprowadzam kod przyciskami.Tu jest pewien problem polegający na tym,że trzeba wiedzieć co się wprowadziło.To także można rozwiązać,nie chcę wchodzić w szczegóły.Na koniec trzeba na atrapie ustawić kanał tacan ten który wprowadziliśmy przyciskami.
Tutaj ciekawostka.Jeden z pitbuilderów zamiast dodatkowych przycisków zrobił mod wew.zadajnika kodu.Zmieniając pozycję w zadajniku generuje chwilowe zwarcie udając przycisk.Tak jak wspomniałem na początku można wejść do pamięci share memory i wyciągnąć dane tacan i porównywać z zadajnikami kadu,ale to jest inna bajka.Szkoda na to czasu,ponieważ kanał tacan w normalnych warunkach (brak awari) ustawiamy w innym miejscu (DED).Takich problemów jest więcej np. panel UHF i dla programisty z znajomością elektroniki jest to prawdziwa zabawa.
Nie wspomniałem o tym,że aby atrapa była zgodna z realem to trzeba wynienić napisy w dwóch zadajnikach na 1 oraz 0,pozostałe zablokować oraz w ostatnim na X oraz Y(jeszcze tego nie zrobiłem).
Korzystając z okazji chcę przedstawić bardzo przydatne pomoce tzw."hand held" oraz specjalną mysz.U mnie pomocnicza klawiatura będzie z prawej strony w miejscu jakiegoś panelu.Dla myszy muszę znaleźć także miejsce.



Na zdjęciu jest pokazana stara pomocnicza klawiatura wolnostojąca oraz nowa tzn.panel.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #431 dnia: Stycznia 28, 2011, 15:10:35 »
Witam ponownie.Robiąc połączenia poszczególnych bloków zrobiłem pomyłkę i źle połączyłem serwa w Fuel Gauges.Skutki tego widać na zdjęciu.


Jest to ostrzeżenie dla nieuważych.Teraz muszę wymienić serwa.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #432 dnia: Lutego 10, 2011, 15:31:36 »
Witam,mały postęp w budowie kokpitu.Zrobiłem prawą stronę.Na zdjęciu widać stanowisko do pisania oraz testowania skryptów.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Na drugim zdjęciu jest DMKeys z dodatkową płytą do rozprowadzania sygnałów do poszczególnych paneli.Teraz czekam na program konfigurujący od Damosa.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #433 dnia: Lutego 13, 2011, 18:24:55 »
Witam,próbowałem dzisiaj uruchomić moje monitory i niespodzianka,raczej przykra.System nie widział jednego monitora.Ponieważ u mnie jest dosyć ciasno to miałem problem z demontażem,przesuwaniem oraz rozłączaniem kokpitu.W końcu po 2 godzinach walki okazalo się,że kupiona przejściówka DVI VGA jest uszkodzona.Teraz widzę wszystkie 6 monitorów co widać na zdjęciu.


Uploaded with ImageShack.us
Muszę wrócić do prawidlowych ustawień LCD oraz do programu Lightinga.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #434 dnia: Lutego 14, 2011, 17:11:20 »
Witam,
zrobiłem kolejne testy i okazało się,że jedno z wyjść karty graficznej nie działa prawidlowo (nie ma sygnału).Początkowo myślałem,że jest to przejściówka DVI VGA.To wyjście steruje MFD z lewej strony.Na zdjęciu ozn.full pit1 widać działające LCD oprócz lewego MFD.Prawy MFD jest tak konfigurowany,że jest dodatkowo DED oraz licznik przepływu paliwa.Jest to FalconOF w opcji 3D z wyłączonym kokpitem co widać na zdjęciu full pit2.
Teraz trochę o minusach tego projektu.3 karty graficzne HD 3870,HD 3450 oraz HD 4350 pracują w trybie "extended" tzn.rozciągnięty widok na 6 ekranów gdzie ostatnie pozycje to L oraz R MFD.LCD są ustawione na różne rozdzielczości,niektóre są obrócone w zależności od potrzeb.Aby uruchomić kokpit trzeba kolejno załączać programy i tu pojawiają się problemy.Na zdjęciu pit3 widać uruchomiony program IOCards controller a obok wskaźnik myszy.Niektóre programy uruchamiają się na kolejnym monitorze i trzeba je przeciągać na główny monitor.Drugi przykład bardziej interesujący to uruchomienie programu HSC Codeking.Widać to na zdjęciu pit4 i pit5 (na pit5 jest część menu z pit4 tzn.program do wczytania).Mam na to metodę,ale jest to "denerwujące".Albo brak mi wiedzy na temat ustawiania kontrolera kart graficznych,albo jest to cecha tej opcji pracy kart.Trochę jestem zniechęcony tymi problemami (spalone serwo,uszkodzona karta graficzna,uciążliwe uruchamianie).Mam nadzieję,że mi przejdzie i będę działał dalej.
Full pit1


Uploaded with ImageShack.us
Full pit2


Uploaded with ImageShack.us
pit3

pit4
Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
pit5


Uploaded with ImageShack.us