Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #435 dnia: Lutego 14, 2011, 17:50:41 »
HSC można uruchomić "wsadowo" tak, że odrazu zostanie uruchomiony skrypt a okno programu schowane do zasobnika systemowego (Tray). Co do innych programów, może uda się zrobić jakieś funkcje w HSC do odpalania i ukrywania (minimalizacji) aplikacji.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #436 dnia: Lutego 14, 2011, 18:16:54 »
Cytuj
zrobiłem kolejne testy i okazało się,że jedno z wyjść karty graficznej nie działa prawidlowo (nie ma sygnału).Początkowo myślałem,że jest to przejściówka DVI VGA.To wyjście steruje MFD z lewej strony.
Niekoniecznie uszkodzona karta, te monitory mają taką przypadłość, że jeśli są wpięte dwa do tej samej karty, jeden może nie działać. Sprawdziłeś kartę z innymi monitorami? Musisz pokombinować, ja zrobiłem to tak, że w jednej karcie jest monitor na wejściu VGA drugi na AV.
Masz trzy karty, trzy monitory VGA i trzy AV. Nie wiem jak masz to podłączone, ale mój sposób działa bez problemu. Ostateczne wyjście to drugi komputer i MFDX w sieci. Jestem też ciekaw czy Twój komp pociągnie tyle ekranów, jaki będzie wpływ na FPS?
Cytuj
3 karty graficzne HD 3870,HD 3450 oraz HD 4350 pracują w trybie "extended" tzn.rozciągnięty widok na 6 ekranów gdzie ostatnie pozycje to L oraz R MFD.LCD są ustawione na różne rozdzielczości,niektóre są obrócone w zależności od potrzeb.
Tutaj pytanie, tryb extended to monitory skonfigurowane niezależnie od siebie? Bo jeśli jako jeden pulpit rozstawiony w poziomie lub pionie to może być przyczyna rozrzucania okien programów gdzie popadnie. Nie mam ATI i nie wiem jak wygląda konfiguracja wielu monitorów  na tych kartach, u mnie wszystkie to stare GeForce i większych problemów nie miałem. Może koledzy posiadający te karty pomogą.
Cytuj
Trochę jestem zniechęcony tymi problemami (spalone serwo,uszkodzona karta graficzna,uciążliwe uruchamianie).
Uruchomiać można z pomocą odpowiednich programów. Bawiłem się kiedyś takim, gdzie mogłem ustawić co miało być uruchomione, kiedy, w jakiej kolejności itp. Jest  dużo darmowych w sieci, trzeba jakiś poszukać i zrobimy test. Z tym nie powinno być problemu. 
Cytuj
Mam nadzieję,że mi przejdzie i będę działał dalej.
Kokpit prawie skończony, zostało niewiele, dasz radę. ;)


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #437 dnia: Lutego 17, 2011, 14:13:53 »
Witam,jedna z kart graficznych jest uszkodzona,czekam na nową.Chcąc uniknąć problemów z pomyłką kabli (polaryzacji zasilania serw) zrobiłem porządny interfejs dla lewej strony kokpitu.Teraz pomyłka jest niemożliwa.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Na zdjęciu widać plątaninę kabli,które trzeba połączyć do pc,czekam na kartę grafiki.Tak jak napisałem wcześniej lewa strona będzie sterowana przez SimOut (widać na zdjęciu) oraz DMKeys.Wyprowadziłem na interfejs sygnały z SimOut (7segLED) dla przyszłych testów silnika krokowego.Teraz muszę wrócić do ustawień kart ATI.Tutaj liczę na pomoc kolegów.Będę pytał w innym wątku i mam nadzieję,że ktoś robił testy z kilkoma monitorami i ma doświadczenie.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #438 dnia: Lutego 18, 2011, 19:34:51 »
Cytuj
Witam,jedna z kart graficznych jest uszkodzona,czekam na nową.
Chciałbym ten temat rozwinąć.Wróciłem po kilku miesiącach do pracy z 6 monitorami i stwierdziłem,że na jednym z wyjść DVI nie ma sygnału.Zrobiłem parę prostych testów z podmianą monitorów i doszedłem do wniosku,że jedno z wejść karty jest uszkodzone.Kupiłem nową kartę i przez kilka minut było o.k.Rozpocząłem ustawiać parametry monitorów i to samo wejście tej samej karty graficznej przestało działać.W tym momencie doszedłem do wniosku,że może płyta główna działa niewłaściwie.W zasadzie chciałem w poniedziałek dać pc do naprawy,ale coś mnie nie dawało spokoju i rozpocząłem testy przekładając monitory w różne karty oraz gniazda.Rozpocząłem od 2 monitorów i od pechowej karty i  wejścia i tutaj niespodzianka,monitor był widziany przez Control Center ATI.W tym momencie podłączałem kolejne monitory w inne miejsca niż poprzednio.Tą metodą uruchomilem wszystkie 6 monitorów.Jest to dla mnie niezrozumiałe,ale to działa.Piszę o tym dlatego,że może ktoś będzie miał podobny problem w przyszłości.Podejrzewam,że w serwisie też mieliby problem,ponieważ nikt nie pracuje z 6 monitorami w jednym pc.Mam nadzieję,że jutro też będzie działać.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #439 dnia: Lutego 20, 2011, 10:57:23 »
Na zdjęciach jest przedstawiona konfiguracja moich monitorów.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
W takim połączeniu monitorów do kart na wszystkich jest obraz.Jeśli je przestawię to na wejściu nr 6 nie mam obrazu chociaż w CC ATI jest on widziany.
Ustawienie w CC ATI monitorów wg. załączonego rysunku daje optymalne posługiwanie się myszą względem usytuowania monitorów w fizycznym kokpicie.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #440 dnia: Lutego 20, 2011, 17:23:07 »
Witam,
rozpocząłem testy pod kątem wydajności systemu.Mam włączone wszystkie 6 monitorów oraz pozostałe programy,widać na zdjęciu.

Uploaded with ImageShack.us
Wykonałem pomiar FPS dla OF w 2D oraz 3D w prostej misji treningowej dla rozdzielczości monitora głównego 1024x768.
Dla 2D jest około 80 dla 3D 40.Jak widać spadek jest znaczny.Zrobiłem test dla docelowej opcji tzn. 3D,ale na ekranie jest tylko HUD.Ta opcja działa w np.w Instant Action.Tutaj jest lepszy wynik około 50 fps.
Jest jeszcze możliwość użycia programu D3 Proxy DLL,ale z tego co pamiętam to u mnie pogarszało zamiast polepszyć??Do tego wrócę.Dla AF nie ma sensu robić testów,ponieważ MFD działa tylko w 2D.W 3D nie ma takiej możliwości (jest tylko fragment obrazu z ekranu).

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #441 dnia: Marca 01, 2011, 17:14:56 »
Witam,
jestem po testach kokpitu w różnych opcjach.Testy były wykonywane pod kątem fps.Moje problemy związane z pracą wielomonitorową opisałem w innym wątku.Z tych testów można wyciągnąć pewne wnioski.Jest pewne zastrzeżenie,że w innej konfiguracji sprzętowej może być inaczej.
Dla tych co grają w OF jedna rada.W 3D jest znaczny spadek fps,u mnie do 30-40 w prostych misjach co dyskwalifikuje grę np.w kampaniach.Nie ma to związku z kokpitem,jest to związane z 3D.Jeśli włączymy program MFD-X oraz MFD oraz pozostałe wskaźniki to fps pozostaje taki sam.
Jest jednak możliwość gry w OF z przyzwoitymi fps około 120 w prostych misjach.Można to osiagnąć w opcji HUD w trybie okienkowym kopiując 2 pliki ddraw.dll oraz detoured.dll do ścieżki Falcon4.W opcji HUD można na ekranie zostawić lewy i prawy MFD,pozostałe wyłączyć.Mając do dyspozycji pozostałe wskaźniki oprócz MFD w fizycznym kokpicie można grać w OF.U mnie monitor główny ma 1024x768 oraz 16 bit kolor ze względu na mod okienkowy.
W wersji AF tryb okienkowy nic nie daje.W 2D u mnie jest 90fps w 2D 30-40fps.Tutaj chcę wyłączyć monitory MFD i grać w trybie HUD z włączonymi MFD.Pozostałe wskaźniki w fizycznym kokpicie.W rezdzielczości 1024x768 oraz 32 bit kolor mam 90fps.Dla 1600x1200 jest spadek do 55 fps.Ponieważ zrobiłem na 8.4'' z prawej strony oprócz MFD także DED oraz wskaźnik przepływu paliwa to wyłączając ten monitor dla AF muszę dorobić zew.DED oraz wskaźnik co nie będzie problemem.
Reasumując budując kokpit trzeba się liczyć z pewnymi ograniczeniami oraz nieprzewidzianymi niespodziankami.W sumie zrobiłem sterowanie całości z jednego pc.Jestem ciekawy jak to wypadnie u EGHI z 2 pc.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #442 dnia: Marca 13, 2011, 18:15:51 »
Mały postęp w pracach.Osadziłem w końcu fotel.Były małe problemy,ale w końcu się udało.Jak widać na zdjęciach wymiary są na styk,mam rezerwę 2-3cm jeżeli mam otwarty blat meblościanki.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Jest to mój pokój o uniwersalnym zastosowaniu,dlatego tak mało miejsca.Prowizorycznie umieściłem na fotelu pokrowce od siedzeń samochodowych.Musiałem opracować metodę siadania oraz opuszczania kokpitu.Mam to już opanowane.Nie wiem jak to jest w prawdziwych kokpitach,ale jest to pewien problem.Zamiast drabinki używam stołek,muszę coś dorobić.
Chcę mieć możliwość latania w AF oraz OF.W OF będą MFD na wyświetlaczach LCD.Na prawym dodatkowo DED oraz FuelFlow.
Dla AF będzie opcja HUD z MFD na ekranie głównym.Na zew.będzie DED na bazie G15 LG oraz licznik FluelFlow.Takie mam plany.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #443 dnia: Marca 13, 2011, 22:00:36 »
Witam
Jeżeli  chodzi o kwestię zajmowania miejsca na fotelu nie myślałeś albo o odsuwanym skrzydle albo odsuwanym fotelu wraz z blokadą ?

PS: Bardzo cieszą mnie twoje postępy, czy  jednak nie myślałeś o wykonaniu szkieletu w wersji finalnej z aluminium nie mam tu na myśli takiej dbałości o szczegóły jak Nightowl jednak jak się wkłada kilka zer w kokpit to nie chciało by się, żeby w przypadku działania na niego większej siły rozpadł się jak meble z Ikei
( :118: to metafora meble z Ikei mnie jeszcze nie zawiodły  :118:) ??

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #444 dnia: Marca 14, 2011, 07:21:50 »
Konstrukcja jest raczej solidna.Boki są modułowe czyli można je przesuwać i rozłączać.Można oczywiście zrobić wszystko z aluminium,jest teraz taka moda,ale po co.Staram się wykonywać większość detali sam także profile z MDF.Piszę o szczegółach na forum po to aby zachęcić do budowy własnych kokpitów,ponieważ jest to możliwe nawet w warunkach domowych.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #445 dnia: Marca 14, 2011, 14:23:12 »
Zrobiłem dla wersji AF na zewnątrz kokpitu wskaźnik DED na bazie G15 LG oraz wskaźnik FuelFlow sterowany z SimOUT.


Uploaded with ImageShack.us
Dla OF wspomniane wskaźniki są powyżej prawego MFD zrealizowane na LCD 8.4''.Tak jak wspomniałem w poprzednich post dla AF MFD będą w fizycznym kokpicie wyłączone.Dlaczego też to wyjaśniłem.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #446 dnia: Marca 14, 2011, 20:49:13 »
Vito

Gratulacje za postęp w pracach, jesteś znacznie bliżej latania jak ja  :001:. Odnośnie Twoich pytań dotyczących tego filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=tKkMcdqNET4

To większość rozwiązań jest taka jak u Ciebie i EGHI. U mnie MFD są też na dwóch ale "zbyt dużych" ekranach 13". Są tak spore że stykają się za ICP. W zasadzie wykorzystuje może ze 30% ich powierzchni. Na prawym monitorze tak samo jak chyba również i u Ciebie jest jeszcze wyświetlany DED oraz FuelFlow. Na 30 sekundzie filmu na lewo od MFD widać fragment pulpitu windowsa  :004:.(MFD podłączone są do drugiego PC) Fuel Quantity oraz busola są na osobnym 7" monitorku na USB. Jest to pokłosie pomysłu z tego posta:

http://www.il2forum.pl/index.php/topic,11756.msg238128.html#msg238128

Myślę o jeszcze jednym monitorze na USB jako RWR.

Staram się maksymalnie wszystko upraszczać i minimalizować koszty. Dla przykładu modernizacja fotela na którym od dawna latam do standardu ACES II przy wykorzystaniu tego co walało się na strychu:



Teraz biorę się za panele boczne i żeby uprościć konstrukcję zrobię jeden zbiorczy:


Tutaj szykuje mi się trochę pytań w związku z wykonaniem paneli audio 1 i audio 2

W przyszłości szczegółowo opiszę powyższe rozwiązania na naszej stronie.

pozdrawiam


   


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #447 dnia: Marca 14, 2011, 22:13:07 »
Moje gratulacje.Zrobiłeś bardzo dużo w krótkim czasie.Nie mogłem uwierzyć,że to Twój kokpit.Teraz mam wyobrażenie jak zrobiłeś swój projekt.Jeszcze dwa pytania.Czy testowałeś u siebie fps dla prostej misji.Masz 2 pc,dlatego jestem ciekawy czy to daje lepsze wyniki.Drugie dotyczy obrazu,czy masz projektor?
Jeszcze raz gratuluję.Ja zrobię pewne poprawki,ale chciałbym wrócić na jakiś czas do latania,ponieważ już zapomniałem jak to się robi.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #448 dnia: Marca 15, 2011, 21:42:28 »
Nie testowałem FPS ale nie ma problemu mogę sprawdzić ile mam, dam znać o wynikach  :001: Projektor to moje marzenie  :karpik, kiedyś na pewno go będę miał, jak tylko trafi się okazyjnie jakiś za bezcen. Zastanawiam się też jak go sprytnie zainstalować żeby nie ogłupiał TrackIra.  Teraz mam tylko monitor 16:9, 22 cale, który to jest na filmie.     

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #449 dnia: Marca 28, 2011, 16:29:58 »
Witam,
rozpocząłem po dłuższej przerwie latać w FalconieAF.Mam teraz wsparcie w postaci kokpitu.Teraz są prawdziwe testy,które weryfikują koncepcję mojego kokpitu.Jednym z celów budowy kokpitu było usprawnienie gry poprzez eliminację klawiatury.Niestety symulator ma swoje prawa i trzeba pójść na kompromis.Na zdjęciu widać ten kompromis.


Uploaded with ImageShack.us
Podczas gry trzeba komunikować się drogą radiową.Komunikaty są wybierane klawiaturą z menu.Mam na myśli grę nie w sieci.Można oczywiście zastosować program nie pamiętam nazwy do komunikacji głosowej.W moim przypadku chcę to zrobić za pomoca pomocniczej klawiatury.Te 12 przycisków powinno wystarczyć.Zastanawiałem się gdzie je umieścić i w końcu pomyślałem o kolunmie CP co widać na zdjęciu.Jest to prosta realizacja.Chcę to także jakoś podświetlić z zewnątrz.